Hyppää kyytiin, sinne vie Rinteen Antin tie!

– Meillä taitaa olla sama suunta. Tulkaahan kyytiin.
Sanna Marinin (sd) hallitus paisuttaa valtionvelkaa kahdessa vuodessa yli 30 miljardia euroa

Sanna Marinin (sd) hallituksen syntysanat lausuttiin Heinolan torilla vapunpäivänä 2018. SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne tuli veronmaksajien lompakolle ja osti vaalivoittoon tarvittavat äänet eläkeläisille luvatulla vappusatasella.

Samalla hahmottui hallituksen talouspoliittinen linja. Sen mukaan menoja voidaan paisuttaa ilman huolta siitä, miten ne rahoitetaan. Entinen valtiovarainministeri Rinne tiesi aivan hyvin Heinolan torilla paasatessaan, ettei hänellä vuoden päästä, jos pääministeriksi pääsee, mitään ylimääräisiä rahoja ole. Velalla lupaukset ja uudistukset on kuitattava, jos sellaisia aiotaan tehdä.

Rehellisyyden nimissä on sanottava, ettei yli varojen eläminen ole Suomessa pelkästään SDP:n ja muun vasemmiston linja. Vasemmistolle velan ottaminen on kuitenkin helpompaa. Velka on tulevaisuuteen siirrettyä verotusta,

https://crop.kaleva.fi/b0Vez7rec4I1jpWXpBeQz0iYL-Y=/smart/https://lorien-media-prod.s3.amazonaws.com/images/archive/cartoons/2271983/2020.11.20.11.04.16/3839_11-11-19.jpg

12

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heh...heh..vai oikein vain ajaa !

• Anonyymi

Heh..Antti on hupi ukko.

• Anonyymi

Meillä taitaa olla sama suunta.

Suunta on Italiaan. Sinne Suomen rahat nykyään menee, jos hallitus saa päättää.
      Siispä mennään Antin kyydissä Italiaan!

• Anonyymi

Mihin se korona unohtui? Ja koronan takia maksetut tuet yrityksille? Ja kunnille? Se sairaaloiden täyttyminen ei myöskään ole halpaa!
      Miten olisitte nuo rahoittaneet?
      Typerää öyhötystä aloittajalta.

• Anonyymi

Sanna ajaa ja Saarikko on pelkääjän paikalla.

• Anonyymi

Marin: Covid johtuu ilmastonmuutoksesta.
      Tuokin noita-akka vielä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Sdp noita-akat.

• Nimeä yksi kehittynyt länsimaa, jonka valtionvelka ei ole merkittävästi kasvanut korona-aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe