kiima-aika

evanna

Tietääkö kukaan miten nelivarpaan kiima-aika ilmenee ja kuinka kauan se kestää? Jostain luin, että ne saa kummallisia "kohtauksia". Minun konna lakkasi syömästä ja saa ajoittain merkillisiä juoksukohtauksia. Tätä on nyt kestänyt viikon verran. En ole mistään löytänyt tietoa konnien kevättunteista.

8

2600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

      Mun nelivaraksella on sama juttu ku yritän pitää sitä sylis se heiluttaa jalkoja niin kovaa et se on pakko päästää lattialle sit se lähtee kovaa vauhtia pois päin. Ku mun konna on niin ittepäinen niin sit ku se haluu pois tarraariosta, ja jos sitä ei päästetä niin se peuhkaa siel terraarios niin kauan et pääsee pois, ja sit ku mä sen nostan sieltä pois se haluaa heti terraarioon takas =|
      siitä syömisestä en tiedä oikein. hmm.. ookko pitäny konnallesi koskaan paastopäivää?? jos et sen suoli on voinu mennä tukkoon. Tosta riehumistesta viel niin se menee kyl sit muutaman viikon päästä ohi ainaki mun konnalla viime vuonna

      • evanna

        Konnani sai hiljattain uuden isomman terrarion, jossa on turvetta pohjamateriaalina. Konna söi sitä. Voisiko tämä aiheuttaa suolitukoksen? Ei ole tehnyt tarpeitaan n. viikkoon, toisaalta tätä on nyt vaikea todistaa, kun liikkuma-alaa on paljon ja turvetta, minne jätökset hukkuvat. Miten suolitukosta hoidetaan?


      • kilppis
        evanna kirjoitti:

        Konnani sai hiljattain uuden isomman terrarion, jossa on turvetta pohjamateriaalina. Konna söi sitä. Voisiko tämä aiheuttaa suolitukoksen? Ei ole tehnyt tarpeitaan n. viikkoon, toisaalta tätä on nyt vaikea todistaa, kun liikkuma-alaa on paljon ja turvetta, minne jätökset hukkuvat. Miten suolitukosta hoidetaan?

        Suolitukoksesta pitää viedä eläinlääkäriin, se on hengenvaarallinen.
        En kyllä usko, että se siitä turpeesta sitä suolitukosta olisi saanut.oletko varma, ettei ne kakat ole siellä turpeen seassa?
        Kannattaa ihan ensiksi laittaa konna lämpimään kylpyyn, koska konnat tekevät usein ulosteensa sinne. Kaikista parhaiten se tekee ulosteet ruuan jälkeen. Aamulla kun annat ruokaa, niin kokeileppa laittaa ruuan jälkeen 1/2 tunniksi kylpyyn ja katsoppa, jos se tekisi sinne ne kakat.


      • evanna
        kilppis kirjoitti:

        Suolitukoksesta pitää viedä eläinlääkäriin, se on hengenvaarallinen.
        En kyllä usko, että se siitä turpeesta sitä suolitukosta olisi saanut.oletko varma, ettei ne kakat ole siellä turpeen seassa?
        Kannattaa ihan ensiksi laittaa konna lämpimään kylpyyn, koska konnat tekevät usein ulosteensa sinne. Kaikista parhaiten se tekee ulosteet ruuan jälkeen. Aamulla kun annat ruokaa, niin kokeileppa laittaa ruuan jälkeen 1/2 tunniksi kylpyyn ja katsoppa, jos se tekisi sinne ne kakat.

        Kilpparimme kävi eilen lääkärissä. Siitä otettiin röntgenkuva, ei tukoksia, mitkä kuulemma erittäin harvinaisia konnilla. Se sai vitamiiniruiskeen ruokahalun parantamiseksi sekä lääketttä suoliston toimintaan, matolääkkeet ja parafiinia letkulla suoraan vatsaan. Onneksi ei ollut mitään vakavaa ja sen pitäisi toipua viikon sisällä ennalleen.


      • kilppis
        evanna kirjoitti:

        Kilpparimme kävi eilen lääkärissä. Siitä otettiin röntgenkuva, ei tukoksia, mitkä kuulemma erittäin harvinaisia konnilla. Se sai vitamiiniruiskeen ruokahalun parantamiseksi sekä lääketttä suoliston toimintaan, matolääkkeet ja parafiinia letkulla suoraan vatsaan. Onneksi ei ollut mitään vakavaa ja sen pitäisi toipua viikon sisällä ennalleen.

        Todella hienoa kuulla, että kaikki on hyvin.


      • evanna
        kilppis kirjoitti:

        Todella hienoa kuulla, että kaikki on hyvin.

        Oli tosi helpottavaa kuulla, ettei mitään "vaarallista" tautia ole. Kilpi on kunnossa ja konna kasvanut hyvin. Yllätys oli sen ikä. Myyjä sanoi iäksi 3 vuotta, mutta eläinlääkärin arvio oli n. 10 v. Konna mököttää edelleen. Lääkärissä käynti oli ilmeisen järkyttävä kokemus, kun nokkakin leikattiin ja kuvia otettiin, vatsaletkusta puhumattakaan. Toivottavasti se alkaa taas pian syödä normaalisti,suolikin oli aivan tyhjä röntgen kuvan perusteella.


    • Maarik

      Meillä konnia montakymmentä vuotta. Nyt meillä 22 vuotta ollut naaras on kilimassa. On lattiakonna ja riehuu joka paikassa. Kaivaa, kiipee ja jalat tekee kaivuuliikkeitä. Vatsakin toimii rivakammin. Tällaista se on ollut jpka kevät. Sanoisin, että noln kuukausi siinä menee. Hiekkalaatikko auttaa hieman.
      Ruokahalu normaali tai ehkä vähän kiihtyneempi.

    • 3333333333333333

      Onko kilpparin pitäminen lemmikkinä ok?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe