Tulkaa tänne

Anonyymi

Ja niin se profeetta aloitti saarnamisensa.

Kuten Herralla oli mielenkiintoisia tarinoita ja opetuksia kerrottavana omasta elämästään, niin on minullakin.
Tuleehan meidän olla Herramme kaltaisia joten tarinaa pukkaa.

Otetaanpas aiheeksi seurakunta ja uskovat.
Uskovat ovat niitä työntekijöitä, heitä jotka Herraa seuraavat.
Jokaiselle on paikkansa tässä seurakunnassa, jokainen on kuin astia, täyttöä vaille valmis käyttöön.
Ja kuten puu on nimetty hedelmien mukaan, niin myös astia on nimetty käyttötarkoituksen mukaan.

Herran huoneesta löytyy kaikenlaista astiaa ja maljaa ja Herra täyttää astiansa.
Sinä rukoilet, sinä olet kuin rukousten malja joka on Herran edessä täynnä rukousta.
Ja niin ne täytettyinä ovat kaikkea hyvää käyttöä varten.

Ja profeetta lähti katselemaan erästä malja- ja astiakokoelmaa.
Hän oli kuullut terveestä sanasta, suolasta joka estää mädäntymisen, puhetta oli terveestä vaelluksesta ja todellisesta Herran seuraamisesta.
Astiat olivat kuullun mukaan kauniita ja puhtaita, arvokasta käyttöä varten.
Mitäköhän niissä on sisällä? mietti profeetta.
Profeetta ajatteli katsoa maljoihin, olisivatko ne sisältäkin puhtaat ja kiilotetut kuin ulkoa.
Ja Herra antoi hänelle vallan ja voiman tätä varten ja profeetta lausui nuo voimakkaat sanat: Minä olen se profeetta.
Ja niin maljoista lensi lokaa hänen päällensä, käärmeet luikertelivat sihisten myrkkyään ruiskien ja haukkuja tuli kuin helvetin koirilta sekä syytöksiä, kuin saatanan suusta.

Saatanan synagoogaanko olen jalallani astunut?
Astiat täynnä käärmeitä ja kaikenlaista myrkkyä ja valhetta.
Loka-astioistako täällä tarjoillaan?
Jo oli vastaanotto, tahraatte tervetuliaisiksi ainoan pukuni.
Ei minulla ole toista pukua matkassani, saati toista kenkäparia.
Nyt on säkkipukuni tahrainen ja nämä sandaalit jalassa minun on tallattava nämä käärmeet ja skorpionit joita täällä vilisee.....

Ja niin profeetta antoi sanan.
Joka tahraa itsensä, hän puhdistakoon itsensä.
Joka tahraa toisen, hän puhdistakoon sen toisen.

Profeetta alkoi heitä opettamaan mitä katumus, parannus ja armo tarkoittaa.
Ilman katumusta ei tule parannusta ja ilman parannusta ei tule armoa.
Parannuksen teko on alusta asti ollut tärkeässä roolissa tässä koko tarinassa.
Loka-astian pintaankin se oli täällä kauniisti kaiverrettu.
Kukaan ei voi siis väittää, ettei tiennyt, eikä ole siis muuta uhria alttarille kannettavana, kuin ne omat hedelmät.
Mikäli puu ei tee hyvää hedelmää, se hakataan poikki ja heitetään tuleen.
Sitä Herra kaikilta odottaa, hyvää hedelmää, parannuksen osoittavaa hedelmää.
Että teemme sitä mikä hyvää ja oikein on.
Meidän tekomme osoittavat meidän uskomme, ja meidän sanamme meidän sydämemme.

"Näytä sinä uskosi ilman tekoja, niin minä teoillani näytän sinulle uskon."

Kuka kehtaisi viedä loka-astian alttarille?
Kuka kehtaisi asettaa sellaisen Herran eteen ja sanoa tässä hedelmäni ja lahjani sinulle?
Puhdista siis astian sisäpuoli, puhdista sydämesi, niin ulkopuolikin puhdistuu.

T. onko sillä merkitystä?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatketaan aiheesta sitten, että onko sillä merkitystä?

      Ei sillä ole merkitystä, koska kaiken voi koetella ja pitää sen mikä hyvää ja oikein on.
      Herra antoi tästä myös esimerkin.

      Muistattehan kuinka hän sanoi vastustajistaankin, kaiken mitä he sanovat se tehkää, mutta älkää tehkö kuten he, sillä he sanovat mutta eivät tee.

      Me osaamme kyllä puhua hyvää ja oikein, mutta osaammeko tehdä oikein.
      Olemmeko muita parempia taikka ylempänä?
      Kaikki me olemme ihmisiä, vajaavaisia, heikkouksineen, ei kukaan ole täydellinen.
      Mutta täydellisyyteen kannattaa pyrkiä, rukoilla ja anoa, että Herra opettaisi, kouluttaisi, kuljettaisi, johdattaisi sitä kohti.

      Toki kompuroimme, teemme virheitä, mutta ne kuuluvat siihen kilpajuoksuun ja kasvuun.
      Ei kukaan ole täydellinen ja virheistä oppii.
      Aikanaan sitten kun on paljon annettu niin vaaditaan paljon.
      Pitkän matkan juossut on paljon nähnyt ja kokenut.
      Suurimmat syntiset, jotka paljon saavat anteeksi, he rakastavat Herraa enemmän, kuin ne jotka saavat vähän anteeksi.
      He saavat kokea niin ylenpalttista armoa ja rakkautta, että se menee yli ymmärryksen.
      Mutta samalla rakkaudella hän silti rakastaa jokaista omaansa.

    • Jobinpostia
      8.8.2017 21:40

      Ilm.16:11. Biblia (1776). Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa kipuinsa ja haavainsa tähden, ja ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi?

      --------------------------------------------------------------------------------------

      "...ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi? "

      ........

      Herran rauhaa ja armoa !
      ...................................................

      Johanneksen ilmestys 16

      10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
      11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

      ........

      JUMALA VAATII PARANNUSTA - SILLÄ - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU - NIIN...

      ONNETTOMUUS KOHTAA - NIITÄ PENSEITÄ - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

      SAMAT - Raamatun - SÄÄNNÖT KAIKILLE...

      ........

      JEREMIA 23

      30. Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
      31. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
      32. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

      • Anonyymi

        Kovin on turhaa sinun spämmäilysi.
        Samaa mantraa toistelet.
        Ei ole sanoissasi eloa eikä voimaa.
        Monta nikkiä löytyy, mutta samaa mantraa toistelet.

        Miten sinusta on tullut tuollainen kuin kuollut kone?
        Herra antaa elämän, tulet eläväksi ihmiseksi kun teet sen parannuksen, josta mantraasi hoet.


    • Anonyymi

      Miksi sokaisen vastaanväittäjät?
      Koska se on yksi niistä merkeistä, jotka todistavat minusta.

      Kun sokea tulee luokse ja pyytää näköään, se annetaan.
      Kun sokea tulee luokse ja väittää näkevänsä, se sokaistaan yhä enemmän.

      Millaista profeettaa odotatte?
      Sellaista joka poimii pitkän litanian raamatunlauseita ja jakeita ja spämmäilee niillä siellä täällä?
      Sellaisia on jo riittävästi, eivätkä he saa mitään aikaan.
      He tulevat kuin sokeat luokseni ja väittävät näkevänsä ja tietävänsä.
      He siteeraavat raamattua Koetelkaa kaikki ja jättävät koettelematta.
      Sokeasta tuli entistä sokeampi.
      He kääntävät valon pimeydeksi ja totuuden valheeksi.

      Minä paadutan heidän sydämensä sanoo Herra.
      Kuten Faaraon sydän paadutettiin, paadutetaan heidänkin sydämensä.
      Oletteko te suurempia taikka parempia kuin fariseukset?
      Te ette pääse sisälle, ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi kuin heidän.
      Niin kauan kuin teette heidän tekoja, niin kauan pysyy ovi teiltä suljettuna.

      Te olette jo alusta asti valinneet ja siinä vallinnassanne pysytte.
      Ei teissä ole miestä eikä naista joka kykenisi tuottamaan sitä hedelmää, mikä on Herralle otollinen.

      Koska te luulette tietävänne ja olette oman tietonne orjat, käy se tieto teidän edellänne ja vie teidät poispäin Herrasta.
      Heppoinen on se perusta, jolle rakensitte.
      Te olette kuin kuiva maa, joka ei satoa tuota.
      Hiekkanen on se maa, jolle rakennatte.

      Ei siellä ole vettä, ei siellä sada, ei siellä kaste kastele ja tätä maata te kutsutte viljavaksi.
      Mutta ei sieltä satoa korjata, tuuli siellä käy ja kuivuneet pensaat siellä lehdettöminä ovat.

      Kunpa te näkisitte, te kääntyisitte sieltä pois taikka anoisitte sadetta ja voisitte sen saada, mikäli Herra teitä kuulee.

    • Anonyymi

      Ja niin Herra oli tarttunut auraan, muokatakseen sillä maan.

      Auran kärki otti ensimmäisen kosketuksensa maahan ja jakoi maata auran oikealle ja vasemmalle puolelle.

      Monet ovat sanoneet, minä se olen ja me olemme sitä katselleet ja odotelleet millaista jälkeä se tekee.
      Miksi kärki ei osu maahan?
      Miksi aura ei auraa, vaikka muokattavaa riittää?
      Ei minulle kelpaa aura jolla ei aurata, ei sen tylsä kärki joka ei syvälle maahan uppoa.

      Pitääköhän auraa teroittaa, vaihtaa siihen kärki?
      Pitäisikö ne kaikki osat takoa uudelleen?

      Se aura joka tekee työnsä, se kelpaa.
      Mitä terävämpi, sen kevyempi sitä on käyttää.
      Se kulkee lähes itsestään, halkoo kivet ja kannot edeltään.

      Se tietää miksi se taottu, ei se neuvo takojaansa, ei neuvo teroittajaansa.
      Takoja tietää mitä hän takoo, Hän tietää miksi hän takoo ja mitä varten hän takoo.
      Sen on oltava sellainen, että se sopii siihen työhön, johon se on valmistettu.

      • Anonyymi

        Kun Herra valmistelee työkaluja tulevia töitä varten, se on tulista puuhaa.
        Kun Herra takoo terästä, se viedään monesti ahjoon ja se saa monia iskuja.
        Aluksi se on täynnä suuria lommoja, ei se vielä kelpaa, lisää tulta lisää iskuja se vaatii.
        Ja niin se alkaa suoristumaan ja muovautumaan ja se kovenee kovenemistaan.
        Sitten se kastamalla karkaistaan ja viimeiseksi hiotaan teräväksi.

        Mitä sille sitten tapahtuu?
        Se otetaan käyttöön, ei sitä koristeeksi ole tehty.


      • Anonyymi

        Voi heitä jotka neuvovat Herraa, joka auraa käyttää.
        He huutavat: Sinä auraat väärin, kärjen kuuluu olla näkyvissä.

        Ei, sanoo Herra.
        Kärjen tulee olla syvällä maassa ja sen työ on halkaista ja nostaa näkyviin sitä mikä piilossa on.
        Se katkoo ja halkoo kivet ja kannot, kääntää maan ja tuo sieltä juuretkin näkyviin.


    • Anonyymi

      Aura kulkee edellä, kylväjä sen perässä.
      Mutta kuitenkin kylväjä sitä auraa käyttää edellään.

      Meidän kaikkien tulee olla Herran käytettävissä.
      Herran on maa ja hän muokatkoon maansa kuten tahtoo.
      Antakaa Herran tehdä teissä työnne, niin hän teitä voi käyttää.
      Jos savi ei taivu, eikä teräs muovaannu, se on kelvoton käyttöä varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe