Jarrullinen peräkärry max. 750 kg

Anonyymi

Tietääkö joku onko markkinoilla max. 750 kg peräkärryä jarrullisena?
Kun harkitsen Hyundai Ioniqin ostoa ja siihen ei jarrutonta peräkärryä kai saa lainkaan ja jarrullisenakin tuo raja on 750 kg ja toisaalta kärrylle kuitenkin käyttöä olisi aina silloin tällöin.
Yleensähän nuo jarrulliset kärryt on tuosta 750 kg:sta ylöspäin...

7

3315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän tuommoinen olisi mikään auton peräkärry.

• Anonyymi

Jos olisi, niin niitä löytyisi helposti eri valmistajilta.

• Anonyymi

Aloittaja tässä. Eipä löytynyt jarrullista peräkärryä max. 750 kiloisena ja vaikka olisi löytynytkin en tiedä olisiko ollut järkeä ostaa erikseen tuollainen jarrullinen kärry kun on jo ennestään tavallinen jarruton peräkärry joten hylkäsin kokonaan ajatuksen Hyundai Ioniqin ostosta. Pitäköön Hyundai tunkkinsa. Joku muu Plug-In täytyy hankkia jolla saa vetää tavallista peräkärryä...

• Anonyymi

Ihan tavallisen 750kg eli 825kg kärryn saa myös jarrullisena jos haluaa. Sen kantavuus on vain pienempi kuin jarruttoman. Eikä kevytperäkärryllä jarrullisena ole katsastuspakkoa.

Voithan sinä muutoskatsastaa vaikka kokonaismassaltaa 1500kg:sen ja omamassaltaan peräkärryn 750kg kokonaismaissaiseksi mutta sen omamassa 500kg pysyy ja jäljelle jää 250kg hyötyä...eli 250kg kuormaa saat ottaa kyytiin.

• Anonyymi

Ei onnistu painavamman O2 kärryn katsastus pienemmäksi O1:ksi. Trafilta tarkastettu, että O1 kärrissä akselin, vetopään ja aisan täytyy olla luokiteltu 750 kilon O1 kärrille, ei painavammalle O2:lle. Hölmöltä kuulostaa, mutta tähän tyssäsi minulla muutoshaaveet.

• Anonyymi

Rekisteriotteiden massat vaikuttavat vain ajokortin riittävyyteen. Kytkennän laillisuus katsotaan todellisella massalla eli kärry voi olla rekisteröity vaikka täydelle 3500 kg kokonaismassalle, kunhan sitä ei kuormaa niin paljon, että autolle sallittu 750 kg ylittyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1349
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1026
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      678
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      641
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      597
    Aihe