Jarrullinen peräkärry max. 750 kg

Anonyymi

Tietääkö joku onko markkinoilla max. 750 kg peräkärryä jarrullisena?
Kun harkitsen Hyundai Ioniqin ostoa ja siihen ei jarrutonta peräkärryä kai saa lainkaan ja jarrullisenakin tuo raja on 750 kg ja toisaalta kärrylle kuitenkin käyttöä olisi aina silloin tällöin.
Yleensähän nuo jarrulliset kärryt on tuosta 750 kg:sta ylöspäin...

7

2923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän tuommoinen olisi mikään auton peräkärry.

      • Anonyymi

        Jos olisi, niin niitä löytyisi helposti eri valmistajilta.


    • Anonyymi

      Aloittaja tässä. Eipä löytynyt jarrullista peräkärryä max. 750 kiloisena ja vaikka olisi löytynytkin en tiedä olisiko ollut järkeä ostaa erikseen tuollainen jarrullinen kärry kun on jo ennestään tavallinen jarruton peräkärry joten hylkäsin kokonaan ajatuksen Hyundai Ioniqin ostosta. Pitäköön Hyundai tunkkinsa. Joku muu Plug-In täytyy hankkia jolla saa vetää tavallista peräkärryä...

    • Anonyymi

      Ihan tavallisen 750kg eli 825kg kärryn saa myös jarrullisena jos haluaa. Sen kantavuus on vain pienempi kuin jarruttoman. Eikä kevytperäkärryllä jarrullisena ole katsastuspakkoa.

      Voithan sinä muutoskatsastaa vaikka kokonaismassaltaa 1500kg:sen ja omamassaltaan peräkärryn 750kg kokonaismaissaiseksi mutta sen omamassa 500kg pysyy ja jäljelle jää 250kg hyötyä...eli 250kg kuormaa saat ottaa kyytiin.

      • Anonyymi

        Ei onnistu painavamman O2 kärryn katsastus pienemmäksi O1:ksi. Trafilta tarkastettu, että O1 kärrissä akselin, vetopään ja aisan täytyy olla luokiteltu 750 kilon O1 kärrille, ei painavammalle O2:lle. Hölmöltä kuulostaa, mutta tähän tyssäsi minulla muutoshaaveet.


    • Anonyymi

      Rekisteriotteiden massat vaikuttavat vain ajokortin riittävyyteen. Kytkennän laillisuus katsotaan todellisella massalla eli kärry voi olla rekisteröity vaikka täydelle 3500 kg kokonaismassalle, kunhan sitä ei kuormaa niin paljon, että autolle sallittu 750 kg ylittyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe