Kuluttajariitalautakunnan päätöksen kesto

Anonyymi

Hei! Kyselen nyt ihan omalla alotuksella, kuinka kauan on mennyt päätöksen saamisessa laina-asiassa kuluttajariitalautakunnasta? Itse laitoin asian sinne 12/2019, kirjattu tammikuussa 2020 vastaanotetuksi, kirjeenvaihto käyty 2/2020. Eikä vieläkään mitään kuulu, junnaa kirjeenvaihtokohdassa. Eikö nämä mene järjestyksessä käsittelyt? Vai kerääkö ne yhteen kaikki samaan asiaan liittyvät ja sitten käyvät kaikki läpi kerralla? Oon ymmärtäny että jotkut saaneet nopeastikin päätöksiä ja siksi ihmettelen... joten jos kellään tuoreita kokemuksia, niin olisi kiva kuulla!

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kylläpäs sulla kestää. Muutama itsellä jo ratkaistu 11.11.2019 jätetty ja päätös tuli 26.11.2020. Toisessa meni 11.11.2019 - 19.10.2020. Loput olen vasta tehnyt 2020 puolella ja niissä varmaan ruuhkaa riittää koronasta sekä varmaan julkisuuden takia monet laittaneet lainojaan tänne. Kyllähän tuossa alussa itselle ainakin ilmoitettiin, että keskimääräinen käsittelyaika on 18kk.

• Anonyymi

Lisäyksenä vielä edelliseen viestiini niin nuo omat meni ainakin "suppealla" käsittelyllä läpi eli asia esiteltiin pelkästään yhdelle henkilölle, joka ratkaisi asian minun hyväkseni. Jos asia menee lautakunnan täysistuntoon kestää siinä varmaan pidempään.

• Anonyymi

Mulla on pelko et en saa hyvityksiä sillä päätöksellä, ja siksi kestää ja se stressaa.’ Tein valituksen itse, muuten sen alkuperäsen pohjan mukaan, vaadin sen max 50% korkoa ennen tuota 20% korkokattoa ja sitten 20% kun tuli se uusi korkokatto. Olin siis sen jälkeen mennyt nostamaan uutta lainaa. Ja jotenkin miettinyt menikö tässä vituiksi ja en saakaan toivomaani päätöstä koska sovelsin.
      Kuluttajaneuvonnasta eivät silloin ehtineet auttaa, niin laitoin itse.
      Onneksi olen nyt velan maksanut. Olisi myös toinen laina jota edelleen on maksamatta, mutta korko on nyt pudotettu alas, aiemmin ollut yli 100. Ja jotenkin mietin etten toista kehtaa laittaa, mutta näköjään kehtaa muutkin niin miksei!

• Anonyymi

Vuosi meni, että ilmoittivat auttavansa neuvotteluissa. Nyt aikaa kulunut 1 1/2 vuotta kirjeenvaihto-kohdassa. Eivät ole vastanneet, kun kysyin vaikuttaako menossa oleva Suomilimiitin sopimus minun asiaan.

• Anonyymi
        UUSI

Ei mulle ole koskaan mitään tuollaista kommenttia tullut, ainoastaan silloin yli vuosi sitten se että asia vastaanotettu ja sitten pyysivät vastapuolelta vastineen. Itse en enää kommentoinut tuon jälkeen vaikka olisi saanut. Ja tosiaan siitä asti vaan seisonut...sielä ylhäällä on linkki ”siirrä käsittely asiamiehelle”, mitähän se tarkoittaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mulle ole koskaan mitään tuollaista kommenttia tullut, ainoastaan silloin yli vuosi sitten se että asia vastaanotettu ja sitten pyysivät vastapuolelta vastineen. Itse en enää kommentoinut tuon jälkeen vaikka olisi saanut. Ja tosiaan siitä asti vaan seisonut...sielä ylhäällä on linkki ”siirrä käsittely asiamiehelle”, mitähän se tarkoittaa?

Tarkistin oman asiani: asiointi kuluttajariita ja omat asiat. Siellä näkyy kaikki kirjeenvaihto. Minulla ei kyllä näy mitään tuollaista asiamies-kohtaa. Tammikuussa viesti, että jatkavat asian hoitoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aikapommi räjähti BB-talossa - Ikävä "leikki" teki tehtävänsä - Nina Mikkonen häätöäänestykseen

Voi ei, nyt kävi yksinhuoltajalle köpelösti… Mitä mieltä, pitäisikö Mikkosen jo tippua BB-talosta? https://www.suomi24.fi/viihde/aikapommi-rajahti-bb-
      Big Brother
      26
      3485
    Aihe