Corolla dieselin polttoaineen siirtopumppu

Anonyymi

Corolla 2l 2004 sammahti yhtäkkiä moottoritielle isoilla kierroksilla eikä enää suostu käynnistymään, vaikka startti pyörittääkin. Olisin kysynyt polttoainesuodattimen päällä käsipumpun vieressä olevasta mötikästä, johon tuodaan johdoilla 12 volttia, että onko se jonkinlainen siirtopumppu? Ainakaan se ei toimi, vaikka johtimiin 12 volttia tuleekin. Kun irroitin väliliittimen ja mittasin ohmisesti tuohon mötikkään menevät johdot, niin se näyttäisi olevan täysin poikki.

12

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tankki oli siis puolillaan, että siitä ei ole kysymys.

• Anonyymi

Kyllä varsinainen siirtopumppu on ilmeisestikin tankissa. Suodattimen päälle tulevat johdot muodostavat polttoaineen esilämmityksen kylmissä olosuhteissa.

• Anonyymi

Kuusakoski tietää vian ja korjauksen siihen.

• Anonyymi

Siirrä bensa bilteman pumpulla korollan kaasariin.

• Anonyymi

Ei siinä bensaa käytetä eikä ole kaasariakaan.

• Anonyymi

Ei siellä tankissa mitään pumppua ollut, kun kurkkasin. Siellä on vain polttoaineen tasoanturi. Se on tyyppiä 77010-1234. Ehkä auto toimisi, jos sinne asentaisi pumpullisen version.

• Anonyymi

Siis12340.

• Anonyymi

Siitä onkin ilmeisesti vaan jakohihna katkennut. Niissä on hihna 2-litrasiin saakka. Tällöin puristukset häviävät, kun nokka-akselit jäävät tiettyyn asentoon ja venttiilit auki. Myöskään ruiskutuspumppu ei pyöri, jolloin järjestelmää on vaikeaa ilmata. Tavallisesti vain ykköspyttyyn jää puristukset. Onneksi mitään ei hajoa.

• Anonyymi

Tällä vehkeellä on ajettu vasta 550000km, joten aika kauan hihna on kestänytkin.

• Anonyymi

Hihna katkesi siis moottoritiellä, kun vaimo poltti karstoja ajamalla nelosella sataakolmeakymppiä, kun oli menossa katsastukseen. Yhtäkkiä vaan tehot hävisivät ja kone sammahti tykkänään, muttei mitään kuulunut. Nyt kun starttaa, pyörii kuin singeri.

• Anonyymi

Corolla jakopää ratkes ja matka katkes.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8573
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4698
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4208
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3752
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2117
    Aihe