Parkkipate hävisi taas oikeudessa

Anonyymi

"YKSITYINEN pysäköinninvalvontayritys Parkkipate on hävinnyt oikeuskiistansa maksamattomista pysäköintivirhemaksuista. Helsingin hovioikeus ei myöntänyt yritykselle jatkokäsittelylupaa." uudisoi Hesari 4.5.2021.

Lyhyesti sanottuna PP karhusi auton haltijalta viittä sopimusrikemaksua, mutta oikeus katsoi että PP ei ole pystynyt todistamaan että haltija oli auton pysäköinyt.

Näinhän se menee kuten pitääkin. Oikea auton pysäköijä pitää pystyä tunnistamaan ja todistamaan. Omistaja/haltija ei ole vastuussa autostaan.

3

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

pysäköinnistä on siten vastuussa vain ja ainoastaan , henkilö kuka nousi autosta sen pysähtymisen jälkeen ulos , olkoot vaikka itse semeikka jos kyse on itäkeskuksesta , itse pyydän aina kohteliaasti että joku somali pysäköi autoni ruutuun.
      ja ikkunaan tulee tietysti pysäköintikiekko missä lukee vieraan kiekko.
      laki tuntee vain yhden seikan yksityisalueen pysäköinnistä , merkinnän tulee olla selvä, olen joutunut usein tekemään virhemaksusta reklamaation jossa lukee , merkintänne oli epäselvä , joten turvauduin ulkopuoliseen pysäköintiapuun.

omakotitaloni takapihalla on selvä kyltti , pihaan ajo on ilkivaltaa , johon vastataan asettamalla iso kivi tielle joka poistetaan , kivensiirtomaksua vastaan , maksu 6000e,
      laki ei tunne mitään maksun ylärajaa yksityisalueella.

myydään halpa muumimuki , tule ostamaan......

• Anonyymi

alueet jotka eivät ole yksityisalueita ovat julkisia yksityisalueita ( huoltoasemat , nakkikiskan pihat , ostarit , kauppakeskukset ) niiden pihoille on täysin sallittu ajaa sekä pysäköidä , toisin kuin yksityisalueet joihin ei oleteta kenenkään tulevan pyytämättä.
      yksityisalueella ei tarvitse pitää kilpiä kiinni.

• Anonyymi

kävelemällä pihaan olet lupautunut tekemään kaikki lumityöt........katsomalla näyteikkunan tavaraa olet tehnyt ostopäätöksen............pyytämällä naista tai miestä tanssiin olet mennyt naimisiin...................mitä miältä näiden säännöistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe