Audin vastaantulosta.

Anonyymi

Ostimme Audi A3 vuosimallin 2017 Audin 2020 kesällä ja huom. ajettu ainoastaan 40000. Nyt sillä on ajettu 50000 km, eli ei juuri mitään. Vasen ajovaloumpio päästi sisään reilusti kosteutta ja hajoitti pitkät valot ja jonkun sähkökomponentin. Umpiossa ei havaittu mitään vikaa, mistä kosteus olisi päässyt sisään, sanoivat ainoaksi vaihtoehdoksi että varmaan tiivisteen välistä päässyt vettä sisään. Siis aivan selkeä laatuvirhe, joka on ollut olemassa koko ajan.

Korjauslasku 2500 euroa, luitte oikein 2500 euroa. Maahantuoja ei tullut sentilläkään vastaan, vaikka huoltoneuvojan mielestä kyseessä selkeä laatuvirhe. Se mistä ostimme automme, suostui maksamaan laskusta 50%, vaikka se ei olisi millään lailla kuulunut heidän maksettavaksi, mutta halusivat antaa kuvan, että heidän yrityksensä kantaa vastuun. Itse he ehdottivat ensin, että lasku jaettaisiin 33% C-Kaara, 33 % me. eli autonomistaja ja 33 % liike, josta auton ostimme, pakko se on sanoa, joka asian hyvin hoiti ALD-Automotive, 10 pistettä heille. Audi, Volksvagen-centerit myyvät kalliita autoja, mutta eivät käytä mitään järkeä siinä, äänestääkö asiakas jaloilaan jatkossa. Olimme itse ostamassa kyseisestä puulaakista lisää autoja, se homma kariutui näinkin pieneen asiaan. Otetaan vielä huomioon tuon firman antamat autojen takuut, 2-vuotta, aivan naurettavat.

58

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä ostit kalliin auton, minä osti v.2017 pösön 206 bensa, on ilmastointi vakkari 1,4 koneella, hintaa oli 1390 €, lostavasti toiminut eikä mitään korjauksia katsastuksiin, halvallakin saa ihan hyvää !

      • Anonyymi

        No nyt tuli todella viisautta tihkuva neuvo ja kokemus köyhältä, upeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli todella viisautta tihkuva neuvo ja kokemus köyhältä, upeaa.

        Kyllä kyllä, hyvä neuvohan se oli.

        Jos ei ole varaa ylläpitää autoa, pitää valita sellainen jonka ylläpito on edullisempaa. Jos audissa etuvalo maksaa saman verran kuin keskimääräinen suomalainen auto, niin ainakin itse pitäisi sellaisen pitämistä aika kalliina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kyllä, hyvä neuvohan se oli.

        Jos ei ole varaa ylläpitää autoa, pitää valita sellainen jonka ylläpito on edullisempaa. Jos audissa etuvalo maksaa saman verran kuin keskimääräinen suomalainen auto, niin ainakin itse pitäisi sellaisen pitämistä aika kalliina.

        Kun sitten niistä hienoista ledivaloista alkaa sammumaan yksittäisiä ledejä, katsastuskonttorilla kirjoittelevat hylkyjä tai ainakin korjausmääräyksiä. Niihinpä ei vaihdeta polttimoita vaan uusitaan koko valaisin (jos sellaisen vielä saa) ja maksaa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sitten niistä hienoista ledivaloista alkaa sammumaan yksittäisiä ledejä, katsastuskonttorilla kirjoittelevat hylkyjä tai ainakin korjausmääräyksiä. Niihinpä ei vaihdeta polttimoita vaan uusitaan koko valaisin (jos sellaisen vielä saa) ja maksaa paljon.

        Mutta kun pitää olla audi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun pitää olla audi.

        Jopa Toyotassa on ledejä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa Toyotassa on ledejä..

        Suattaapi se tojotan lamppu silti maksaa vähän vähemmän kuin audin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suattaapi se tojotan lamppu silti maksaa vähän vähemmän kuin audin.

        Tojota muuttaa ulkonäköä niin usein että muutaman vuoden vanhaan autoon ei taida löytyä enää mistään varaosana ledivalaisimia. Joku elektoniikkahemmo voisi kehitellä palvelun jossa valaisin avataan ja vaihdetaan käsityönä sinne uudet ledit kärähtäneiden tilalle. Kysyntää alkaa varmaankin olla jo, kun katselee tuolla liikenteessä eräiden automerkkien leditakavaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota muuttaa ulkonäköä niin usein että muutaman vuoden vanhaan autoon ei taida löytyä enää mistään varaosana ledivalaisimia. Joku elektoniikkahemmo voisi kehitellä palvelun jossa valaisin avataan ja vaihdetaan käsityönä sinne uudet ledit kärähtäneiden tilalle. Kysyntää alkaa varmaankin olla jo, kun katselee tuolla liikenteessä eräiden automerkkien leditakavaloja.

        No tarviiko niitä ledejä hommata siihen autoon? Ne jotka haluaa uusimmat innovaatiot, maksaa eniten euroja.


      • Anonyymi

        Halvalla ei saa halpoja korjauskuluja. Ns premiumin hankinnalla onnistuu helposti joutua kalliisiin korjauskuluihin jo heti autoliikkeestä poistuttaessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sitten niistä hienoista ledivaloista alkaa sammumaan yksittäisiä ledejä, katsastuskonttorilla kirjoittelevat hylkyjä tai ainakin korjausmääräyksiä. Niihinpä ei vaihdeta polttimoita vaan uusitaan koko valaisin (jos sellaisen vielä saa) ja maksaa paljon.

        Jos yli 1/3 toimimattomia niin sit vasta hylky.


      • Anonyymi

        Pösöstä yli tonnin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tarviiko niitä ledejä hommata siihen autoon? Ne jotka haluaa uusimmat innovaatiot, maksaa eniten euroja.

        Mutta kun ne on vakiona. Ei tartte hommata erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tarviiko niitä ledejä hommata siihen autoon? Ne jotka haluaa uusimmat innovaatiot, maksaa eniten euroja.

        Kun ei porukalle kelpaa Dacia (hehkulampuilla) vaan pitää ostaa Toyota (ledeillä).

        Ledejä ei "hommata" autoon, ne on siellä vakiovarusteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yli 1/3 toimimattomia niin sit vasta hylky.

        Joko tuollainen katsastusmääräys on annettu? Jos kolmannes ledeistä on pimeänä, valaisimen teho on pudonnut jo paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ne on vakiona. Ei tartte hommata erikseen.

        Voihan sitä sortata ittelleen sellasen pirssin missä niitä ei ole, välttyy siltäkin harmilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei porukalle kelpaa Dacia (hehkulampuilla) vaan pitää ostaa Toyota (ledeillä).

        Ledejä ei "hommata" autoon, ne on siellä vakiovarusteena.

        Ei tästä ole kuin hetki kun ne oli paremmissakin autoissa lisävaruste, joten eppäilen että ne ledit ei ole kaikissa ja monessa on varmasti rahalla valittava varuste.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt tuli todella viisautta tihkuva neuvo ja kokemus köyhältä, upeaa.

        Ei auto ole mikään mittari varallisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auto ole mikään mittari varallisuudessa.

        Ja vaikka olisikin niin mitä sitten?

        Ei se varallisus ihmisarvoa määrittele.


    • Anonyymi

      Jos auto on vaihtanut omistajaa niin ei ole tietoa mitä välillä on tapahtunut, mutta jos olisit ollut auton ensimmäinen omistaja ja huollattanut autosi merkkiliikkeessä, niin olisit saanut toisenlaisen kohtelun. Tuo ongelma on voinut olla jo pitkään ja sen korjaus on laiminlyöty joko tietämättömyyttään tai tyhmyyttään, mutta heti korjattuna kustannus olisi ollut korkeintaan joitain satasia.

    • Anonyymi

      oliko audimies asialla

    • Anonyymi

      Järjetöntä sinulta maksaa tuollaista summaa -käyppäs hieman tutkimassa millä hintaa oisit saanut...

    • Anonyymi

      "Korjauslasku 2500 euroa, luitte oikein 2500 euroa. "

      Kyseisen etuvalon saa tarvikeliikeestä hintaan 449,83 €. Kyse ei ole kuitenkaan tarvikeosasta vaan ihan samasta, valeon valmistamasta osasta.

      Tuon vaihtaa varmasti alle tunnissa. Vaikka sen joutuisi nykyautoon erikseen tietokoneella ohjelmoimaan ja olisi ohjausboksin joutunut vaihtamaan niin onhan tuossa sittenkin 2000 euroa katetta osalle ja työlle.

      Kohtuullisen arvokasta on audin omistaminen.

      • Anonyymi

        Mulla maksoi uusi etuvalo vanhaan pösöön 50 euroa. Jarrulevyt eteen oli 40 euroa ja jos kytkin menee joskus vaihtoon niin se maksaa 50 euroa. Jakohihnasarja 50 euroa.

        Vanhan 406:sen arvo on noin 200 euroa, mutta kyyti on edelleen ihan hyvää.

        Että 2500 euroa etulamppuun, ei hyvää päivää. Sillä saa puolentoista vuoden ruoat kaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla maksoi uusi etuvalo vanhaan pösöön 50 euroa. Jarrulevyt eteen oli 40 euroa ja jos kytkin menee joskus vaihtoon niin se maksaa 50 euroa. Jakohihnasarja 50 euroa.

        Vanhan 406:sen arvo on noin 200 euroa, mutta kyyti on edelleen ihan hyvää.

        Että 2500 euroa etulamppuun, ei hyvää päivää. Sillä saa puolentoista vuoden ruoat kaupasta.

        Kohta aletaan myymään audin omistajille lukkoja joilla osat voidaan lukita autoon kiinni ettei varkaat vie niitä, kun ovat niin kalliita.

        Joku Baltian jengi vei jo Espoossa Bemareista osia, jäivät lopulta kiinni kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla maksoi uusi etuvalo vanhaan pösöön 50 euroa. Jarrulevyt eteen oli 40 euroa ja jos kytkin menee joskus vaihtoon niin se maksaa 50 euroa. Jakohihnasarja 50 euroa.

        Vanhan 406:sen arvo on noin 200 euroa, mutta kyyti on edelleen ihan hyvää.

        Että 2500 euroa etulamppuun, ei hyvää päivää. Sillä saa puolentoista vuoden ruoat kaupasta.

        Onhan se nyt vähän kuitenkin vaihtelua ettei kaikkia rahoja tarvi sijoittaa öljynsyöntiin, menee vähän muuhunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se nyt vähän kuitenkin vaihtelua ettei kaikkia rahoja tarvi sijoittaa öljynsyöntiin, menee vähän muuhunkin.

        Eikös näissä ollut jotakin jakopääongelmaakin joskus ja vaihdelaatikoissa jotakin probleemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös näissä ollut jotakin jakopääongelmaakin joskus ja vaihdelaatikoissa jotakin probleemia.

        Kun DKW :sta on aloitettu niin onhan se ymmärrettävää että jotain aina joskus voi sattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun DKW :sta on aloitettu niin onhan se ymmärrettävää että jotain aina joskus voi sattua.

        Ei sulla mitään hölmömpää kommenttia löytyisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun DKW :sta on aloitettu niin onhan se ymmärrettävää että jotain aina joskus voi sattua.

        DKW:ssä ei vaan ollut jakopäätä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se nyt vähän kuitenkin vaihtelua ettei kaikkia rahoja tarvi sijoittaa öljynsyöntiin, menee vähän muuhunkin.

        Kateus on niin noloa, voi poikaa.


      • Anonyymi

        alvadilta tilaten 140?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alvadilta tilaten 140?

        Ei tuota taida saada kuin valeo merkkisenä joka on alkuperäisosa, kyllä se sen 450 - 500 euroa näyttää maksavan tarvikeosanakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuota taida saada kuin valeo merkkisenä joka on alkuperäisosa, kyllä se sen 450 - 500 euroa näyttää maksavan tarvikeosanakin.

        Osan, eli muovisen kaukalon, valmistus maksaa todennäköisesti alle 10 euroa, mutta 500 euroa tarvikkeena siitä pyydetään ja asennettuna 2500 merkkiliikkeessä.

        Kovat on katteet hinnoissa.


    • Anonyymi

      Se on harmi, jos ei ole varaa pitää autoa. Ei ehkä kannattaisi autoa myöskään ostaa, jos ei ole varaa sitä korjata. Oikea päätös liikkeeltä, takuu on 2-vuotta.

      • Anonyymi

        Yllättävän monella, ei ole käsitystä autoilun kuluista. Moni laskee eurot tarkkaan että saa auton ostettua, mutta siitähän se rahanmeno vasta alkaakin.


      • Anonyymi

        vain? siis huono laatu ja takuu siksi lyhyt?

        hyundai 10 vuotta takuu ja lamppuja varastossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vain? siis huono laatu ja takuu siksi lyhyt?

        hyundai 10 vuotta takuu ja lamppuja varastossa

        eikös hindustanin 7 vuoden takuussa ole se pienellä kirjoitettu osuus...

        "ei koske moottoria, eikä vaihdelaatikkoa, eikä voimansiirtoa, eikä auton koria, eikä siihen liittyviä komponentteja"


    • Anonyymi

      Saksalainen auto=saksalainen huolenpito....

    • Anonyymi

      eikös se jakohihnan vaihto maksa audiin 3000 e ja samanlaiseen skodaan 650e

      prenium lisä...

      • Anonyymi

        Ei maksa, hönö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maksa, hönö.

        Ei niin. Se oli se jakoketjun vaihto mikä maksaa 4000 euroa.
        Onneksi se kestää vain vähän huonommin kuin jakohihnat.

        Moottori pois ja sitten aletaan kaivamaan ketjua esille.

        Onneksi ei sentään ole kuin BMW jossa tuossa yhteydessä pitää vaihtaa kampiakselikin.


    • Anonyymi

      Laatuauoissa laatuhinnat juu joiden pitää päteä autoillaan mutta siinähän pätevät ja maksavat itse katson ettei autoon tule Ledejä eikä sähköistä käsijarrua enkä tarvitse kääntyviä peilejäkään .

      • Anonyymi

        En minäkään noita mainitsemiasi ledejä, enkä kääntyviä peilejä tarvitsisi, mutta kun ne tulevat uuteen autoon jo vakiona, niin minkäs teet....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään noita mainitsemiasi ledejä, enkä kääntyviä peilejä tarvitsisi, mutta kun ne tulevat uuteen autoon jo vakiona, niin minkäs teet....

        Onhan sellaisiakin autoja vielä tarjolla missä noita ei ole. Etenkin käytettyjen markkinoilla niitä on paljon.

        Veikkaan että enintään prosentissa autoista on led valot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sellaisiakin autoja vielä tarjolla missä noita ei ole. Etenkin käytettyjen markkinoilla niitä on paljon.

        Veikkaan että enintään prosentissa autoista on led valot.

        Et siis ymmärrä lukemaasi, tai sitten on jotain muuta vinksallaan siellä vintillä. Kirjoitin UUDESTA autosta, en käytetystä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä lukemaasi, tai sitten on jotain muuta vinksallaan siellä vintillä. Kirjoitin UUDESTA autosta, en käytetystä....

        Sori, vaikka kuinka koitin tarkasti analysoida kirjoittamasi tekstin, en huomannut siitä huolimatta tuota asiaa.

        Heräilin päiväunilta ja taisin olla hieman tokkurassa.

        Mutta asiaan. Jos pitää olla UUSI auto niin sittenhän siitä pitää olla valmis maksamaan ne kulut mitä eteen tulee. Vaikka se 2500 euron led etuvalon vaihto.

        Elämä on valintoja täynnänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, vaikka kuinka koitin tarkasti analysoida kirjoittamasi tekstin, en huomannut siitä huolimatta tuota asiaa.

        Heräilin päiväunilta ja taisin olla hieman tokkurassa.

        Mutta asiaan. Jos pitää olla UUSI auto niin sittenhän siitä pitää olla valmis maksamaan ne kulut mitä eteen tulee. Vaikka se 2500 euron led etuvalon vaihto.

        Elämä on valintoja täynnänsä.

        On muuten sellaisiakin uusia autoja missä noita led valoja ei ole. Jos pitää olla audi niin sitten lompakko pitää olla valmiiksi ladattuna ja varmistin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, vaikka kuinka koitin tarkasti analysoida kirjoittamasi tekstin, en huomannut siitä huolimatta tuota asiaa.

        Heräilin päiväunilta ja taisin olla hieman tokkurassa.

        Mutta asiaan. Jos pitää olla UUSI auto niin sittenhän siitä pitää olla valmis maksamaan ne kulut mitä eteen tulee. Vaikka se 2500 euron led etuvalon vaihto.

        Elämä on valintoja täynnänsä.

        Onneksi voi ostaa vain toisen etuvalon ettei molemmat kuulu samaan pakettiin! Hyväuskoisia tietämättömiä hölmöjä kuksmanni kyllä osaa huijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten sellaisiakin uusia autoja missä noita led valoja ei ole. Jos pitää olla audi niin sitten lompakko pitää olla valmiiksi ladattuna ja varmistin pois.

        Onko, no aika vähän.
        Kaikissa paremmissa on ledit ja ehkä jossain Daciassa ja Toyotan karvalakissa voi olla jotain entisajan halpoja, mutta tuskin kauaa edes niissä.


      • Anonyymi

        Mistä sellaisia karvalakkeja enää löytyy jossa ei ole nykyaikaisia varusteita?
        Yleensä valikosta voi estää peilien käännön jos se pelottaa. Ledit kestää ja sähköinen kässäri. Ei uuden auton ostajan tarvitse noita pelätä, ne tulee ongelmaksi vasta joskus paljon myöhemmin kolmannelle tai neljännelle omistajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sellaisiakin autoja vielä tarjolla missä noita ei ole. Etenkin käytettyjen markkinoilla niitä on paljon.

        Veikkaan että enintään prosentissa autoista on led valot.

        Häh, kaikki hajoaa vanhemmiten ja vaatii korjausta.
        Aja sinä vanhoilla karvalakeilla jos pelkäät rahan menoa ja tyydy köyhyyteesi, mutta älä suotta huolehdi meidän asioista joilla on varaa muuhunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh, kaikki hajoaa vanhemmiten ja vaatii korjausta.
        Aja sinä vanhoilla karvalakeilla jos pelkäät rahan menoa ja tyydy köyhyyteesi, mutta älä suotta huolehdi meidän asioista joilla on varaa muuhunkin.

        Jos katsot mitä tämä ketju käsittelee niin tämä ketjuhan on nimenomaan aloitettu sen vuoksi että "uudemman" auton kulutaso yllätti.

        Jos ketjussa ei saa mielestäsi puhua siitä aiheesta, mistä se on aloitettu niin se on mielestäni vähän erikoista.


    • Anonyymi

      Uudella autolla ajo tosi kallista pitää olla kaskot tuulilasi vakuutukset , huollot tehtävä ajallaan ja mielellään Marmoritiskifirmassa siinä valolle tulee hintaa ja kumminkin kun tämän ihanuuden parkkeeraa marketin pihaan hakiessa tarjouskahvia joku lapsiperheellinen on avannut oven ja siitä pieni ja Kallis muistokyljessä

      • Anonyymi

        Elämäähän tämä on ja nuo on jutut on ongelmana vain köyhälle ja kateelliselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäähän tämä on ja nuo on jutut on ongelmana vain köyhälle ja kateelliselle.

        Keskimääräinen suomalainen on "köyhä". Me ajellaan keskimäärin 3000 euron autoilla täällä.

        Jos ostat 30t euron auton niin onko sulla 10-kertainen tulotaso keskimääräiseen suomalaiseen verrattuna? Aika harvalla on.


    • Anonyymi

      hienoa mainosta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      24
      4512
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3523
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      54
      3394
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      20
      3338
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2920
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      28
      2670
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      116
      2350
    8. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      12
      2341
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2165
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      33
      1774
    Aihe