onko kukaan tehnyt tollasta v70 mk3 vm;08 tota testiä,,miten se tehdään ,,tuossa videossa eriauto,, https://www.youtube.com/watch?v=3zETmNvOORY, ja kukaa osaa kertoa syyn ,oma syö niin pirusti tienpääläkin tietokone näyttää kasinluokkaa ja ylikkin.. missä vika piilee
ohivuototesti
18
645
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ymmärsin oikein, ongelmasi on se, että autosi kuluttaa mielestäsi liikaa.
No, lue ensimmäisenä vikakoodit. Sieltä voi avautua ihan uusi maailma, ongelmanselvitykseen.
Autosi suuttimet ovat todennäköisesti ihan kunnossa. Ajotietokoneen kulutus lasketaan suuttimien aukioloaikojen mukaan.
Eli, niitä oikeasti ohjataan pidempään aukioloon, eikä niin että ne olisivat auki pidempään sen vuoksi, että niissä olisi vikaa.
Ongelma on siis todennäköisesti jossakin moottorin anturissa tai ilmavuoto jossakin kriittisessä paikassa.
Lue ne vikakoodit.- Anonyymi
on luettu vikakoodit ,,siellä ei ollut mitään ja sen teki paikallinen diesel korjaamo joka osaa hommansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on luettu vikakoodit ,,siellä ei ollut mitään ja sen teki paikallinen diesel korjaamo joka osaa hommansa
Sitten sulla on semmottinen vika josta ei tule vikakoodia.
Joku lämpötila-anturi tai ilmamäärämittari antaa väärää lukemaa, mutta sopivasti vaan sen verran pielessä, ettei siitä tule koodia.
- Anonyymi
kyl se on vollottimen ominaisuus joka on jo kauan sitte tiedetty, mut eihän sitä voi vollottimen omista myöntää.....
- Anonyymi
kyllä myönnän että volvo on kova syömään,,ei tuu enää volvoo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä myönnän että volvo on kova syömään,,ei tuu enää volvoo
Kova syömään? Siis tarkoitat ylläpitokuluja?
No tottakai se on, ylläpitokulut menee aikalailla sen mukaan miten kallis se auto on uutena ollut.
Keskimääräinen suomalainen auto on 12 vuoden ikäinen ja hinnaltaan 3500 euroa. Moottorikoko 1.6 litraa.
Jos ostat 10 vuoden ikäisen, 1.6 litraisella moottorilla varustetun auton ja ajat sillä viisi vuotta niin olet aika hyvässä tasapainossa huolettomuuden, korjauskulujen ja arvonalennuksen kanssa.
Eihän tolla naapuria kateelliseksi saa, mutta se kyyti on ihan siedettävää tollasellakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova syömään? Siis tarkoitat ylläpitokuluja?
No tottakai se on, ylläpitokulut menee aikalailla sen mukaan miten kallis se auto on uutena ollut.
Keskimääräinen suomalainen auto on 12 vuoden ikäinen ja hinnaltaan 3500 euroa. Moottorikoko 1.6 litraa.
Jos ostat 10 vuoden ikäisen, 1.6 litraisella moottorilla varustetun auton ja ajat sillä viisi vuotta niin olet aika hyvässä tasapainossa huolettomuuden, korjauskulujen ja arvonalennuksen kanssa.
Eihän tolla naapuria kateelliseksi saa, mutta se kyyti on ihan siedettävää tollasellakin.siis tarkoitin ihan polttoainen kulutusta ,,kaikissa autoissa on kuluja muuutenkin mutta tossa tuota diisselii kuluu iha liikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis tarkoitin ihan polttoainen kulutusta ,,kaikissa autoissa on kuluja muuutenkin mutta tossa tuota diisselii kuluu iha liikaa
Se polttoaineen kulutus on vain yksi menoerä autoilussa, eikä välttämättä edusta edes puolta sen auton menoista.
Autoilu nyt vaan on kallista puuhaa Suomessa. Voit laskea sen 40c/km kokonaiskustannukseksi.
Ja mitä isompi auto, sen kalliimpaa se on. Olet siis ehkä valinnut itsellesi liian ison auton.
- Anonyymi
Täällä sama ongelma. Kulutus oli aluksi 7.4 litran pinnassa, sitten nousi 8.6 tienoille ja nyt mennään jo 9.1:ssä. Vikakoodien mukaan lämpötila-anturi oli viallinen. Vaihto ei auttanut. Vaihdoin myös ilmansuodattimen, ei apua. Auto vm. 2010 V70.
- Anonyymi
Suuttimet annostelee liikaa polttoainetta!
- Anonyymi
eihän sulla vaan jarrut makaa päällä
- Anonyymi
suuttimia epäili tuo diesel korjaamoki että ne kuluneet, mutta se remppa maksas noin 2000 kaikkineen ei juuri kannata 08 laittaa rahaa kauheesti ku vielä kytkinremppaki edessä ja se halvimmillaan noin 1700
- Anonyymi
Ihan normaalia premium auton ylläpitoahan tuo vaan on.
Jos on valinnut itselleen diesel-moottorin, jolla ajaminen tulee edullisemmaksi, niin sitä pitää sitten huoltaa / korjatakin.
Kun dieseliin vaihtaa jakopään, ahtimen, suuttimet ja kaksoismassavauhtipyörän kytkimen kanssa niin eihän tuosta tule kuin 6000 - 8000 euron remontti.
Sittenhän sillä ajelee 10 vuotta taas ilman ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan normaalia premium auton ylläpitoahan tuo vaan on.
Jos on valinnut itselleen diesel-moottorin, jolla ajaminen tulee edullisemmaksi, niin sitä pitää sitten huoltaa / korjatakin.
Kun dieseliin vaihtaa jakopään, ahtimen, suuttimet ja kaksoismassavauhtipyörän kytkimen kanssa niin eihän tuosta tule kuin 6000 - 8000 euron remontti.
Sittenhän sillä ajelee 10 vuotta taas ilman ongelmia.tuolla 8000 välirahalla saa paljo uudemman ja ehkä paremman auton ,,tuskin on enää volvo mikä tulee seuravaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuolla 8000 välirahalla saa paljo uudemman ja ehkä paremman auton ,,tuskin on enää volvo mikä tulee seuravaksi
Nyt ei kannata volvoa syyttää ongelmista. Toi sama juttu voi käydä ihan minkä merkin kanssa vaan.
Jos ostat minkä vaan dieselin niin aina niissä on vastaavat suuttimet. Eikä ne nyt ole edes välttämättä se ongelma autossasi.
Suurimmassa osassa dieseleitä on kaksoismassavauhtipyörä nykyisin.
Kaikki dieselit on ahdettuja nykyisin.
Johan noista saa ihan mukavasti ongelmia itselleen jos ne alkaa realisoitumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuolla 8000 välirahalla saa paljo uudemman ja ehkä paremman auton ,,tuskin on enää volvo mikä tulee seuravaksi
"tuolla 8000 välirahalla saa paljo uudemman ja ehkä paremman auton"
Paino sanalla ehkä :)
Jostain kumman syystä ne autot menee usein autokauppaan siinä vaiheessa kun pitäisi tehdä joku kallis huolto tai alkaa kuulumaan pieni mutta kalliin kuuloinen ääni vaihdelaatikosta tai moottorista.
- Anonyymi
"tietokone näyttää kasinluokkaa ja ylikkin"
Niinkuin tuossa ketjussa jo sanottiin, se auton kulutusnäyttö ei tiedä sitä, vuotaako suuttimet läpi vai ei.
Se laskee tuon näytettävän kulutuksen sen mukaan miten pitkään niitä suuttimia ohjataan auki-tilaan.
Suuttimien aukioloaika / auton nopeus = kulutus (no ei se ihan noin mene, mutta tuohon tapaan kuitenkin)
Moottoria ohjataan monenlaisilla antureilla, jotka sitten vaikuttavat tuohon suuttimien aukioloaikaan, tärkein noista antureista on ilmamäärän mittaus.
Nyt jos ilmamäärä mitataan liian suureksi, suuttimia pitää pitää luonnollisesti pidempään auki = kulutus nousee.
En tiedä volvon ilmamäärämittauksesta, enkä jaksa googlettaa. Jonkinlainen kuumalankamittaus oli ainakin joskus jossakin volvossa. Kun lanka/langat likaantui, alkoi ongelmat.
Googlella löytyy varmasti lisää tai sitten joku X-Pertti kertoo suoraan miten tuo menee. - Anonyymi
laitatin tehoa lisää voeleleen katsotaa kui käy..163 oli ennen nyt vähänyli 200 konia ja vääntöä noin 100 nyttonii lisää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768462Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593261- 382604
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182185- 272171
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362149- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151723- 661686
- 181619