Johtuuko toisen narsistinen käytös minusta?

Anonyymi

Olen miettinyt että taidan olla liian kiltti ja miellyttämisen haluinen mies. Huomaan usein ihailevani muita, ja otan vaikutteita helposti muilta, ja mukaudun lähes aina muiden mielipiteisiin. Välillä koen ettei minulla ole mitään omaa intohimoa mihinkään asiaan, koen tyhjyyden tunnetta myös välillä. Toisinaan saan jonkin idean, jos näen jollain vaikka sähköpyörän, niin haluan itsekin sellaisen. Sitten huomaan myöhemmin, ettei se ollutkaan oikein mun juttu. Minulla on myös varmaan huono itsetunto, koska en tuo itseäni esille, enkä koe tarvetta olla näkyvissä tai kuuluvissa. Saan iloa pienistä asioista ja koen silti olevani onnellinen.

Ihmissuhteissa kuitenkin välillä koen tarvetta olla tekemisissä ihmisten kanssa, vaikka yksin viihdynkin parhaiten. Olen tietyllä tapaa erakkoluonne, enkä perusta jatkuvasta sosiaalisesta kanssakäymisestä.

Olen myös eronnut ja lapset vuoroviikoin. Siinäkin suhteessa olin jollain tapaa altavastaaja, en onnistunut tekemään exää onnelliseksi, enkä herättänyt tarpeeksi intohimoa. Hän syytti minua kaltoinkohtelusta ja henkisestä väkivallasta, vaikka koin ainakin itse olevani jatkuvasti tossun alla. Hän jyräsi mielipiteillään, manipuloitsi asioita, loukkaantui jos yritin saada mielipiteeni esille. Torjui ja mitätöi monet ehdotukseni, esim yhteiset menot ja tekemiset, ja sitten valitti jälkeenpäin kun en koskaan vie häntä mihinkään.

Lopulta asiat johti siihen, että hän alkoi vältellä minua. Tuolloin kiristyi omakin pinna, koin että saan tehdä aivan kaiken eikä hän osallistunut enää mihinkään kotitöihin. Silti syytti minua aivan kaikesta, ja pakeni kun yritin keskustella mikä tässä mättää. Lopulta paljastui että hän oli pitänyt jo pidempään peliä työkaverinsa kanssa. Elänyt siis kaksoiselämää, ainakin henkisellä puolella, fyysisistä tapahtumista en tiedä, muuta kuin että tuo työkaveri oli tallennettu puhelimeen nimellä märkä-uni. Intiimeistä viesteistä kiinni jäädessään kiisti kaiken, ja sanoi että kaveri vain. Uskoin tätä tyhmyyksissäni vielä hetken aikaa, olen kai läheisriippuvainen ja koin menettämisen pelkoa. Lopulta asiat vain paheni, ja johti eropaperien täyttämiseen.

Olen jälkeenpäin miettinyt, että johtuuko toisen ihmisen tämmöinen häikäilemätön käytös minusta ja minun sinisilmäisyydestäni, ja tietynlaisesta läheisriippuvuudestani. Että saako se toisessa ihmisessä aikaan ns hyväksikäyttöreaktion. Vai onko toinen ihminen alun alkujaankin ollut minun kanssani, vain paremman puutteessa? Ja nyt kun joku parempi iski vähän silmää, niin hyppäsi aidan toiselle puolen. Vai onko vain niin, että pitkä suhde ja kyllästyminen, ja siitä seurannut irtipyrkimys narsistisin keinoin, oman onnellisuuden tavoittelu muista ja lapsista piittaamatta.

Itse kun olen tyytyväinen niin vähään, etten osaa ajatella sillä tapaa, että pitäisi alkaa onkimaan onnea jostain muualta, jos olisin tavanomaisen tylsässä mutta toimivassa parisuhteessa. Exäni sanoikin että suhteessa kaikki toimi, mutta koki olevansa enemmän vanhemmuuskumppani, eikä kokenut intohimoa kanssani enää. Ja siksi lähti. Hyppäsi lennosta intohimoiseen suhteeseen, unohti lapset, ja sai onnellisuutta. Minun järkeni ei tätä ymmärrä, mutta luonteenomaisesti tein koko eroprosessin niin helpoksi kuin mahdollista. Koska en omista ketään, kaikki on vapaaehtoista. Silti, en ymmärrä tämmöisiä päätöksiä, koen semmoiset narsismina. Mitä ajatuksia muilla? Herätänkö muissa narsismin ja hyväksikäytön, vai onko ne aina pysyviä ominaisuuksia?

24

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsistiset ihmiset hyökkää ja hyväksikäyttää ensisijaisesti kilttejä ja empaattisia ihmisiä.
      Kuitenkin on minusta aivan väärion nähdä nuo ominaisuudet pahoja asioita aiheuttavana tekijänä Sitä paljon tehdään, mutta se on aivan älytöntä ja nurinkurista,


      poiuiuyyy

      • Anonyymi

        Mun mielestä tämmöunen selittelykin tai keittiöpsykologisointi että:
        Koska olet niin kiltti ja empaattinen siksi sinulle tehdään kaikkea tämmöistä pahaa ja se aiheutuu omasta kiltteydestäsi.,k jotenm olet syyllinen tapahtuneeseen. Oon saanut kuunnella tuota elämän varrella paljon.
        Tuollainen "teoriakin" on nähdäkseni yksinkertaisesi pahuutta ja palvelee pahaa,


        ppuiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä tämmöunen selittelykin tai keittiöpsykologisointi että:
        Koska olet niin kiltti ja empaattinen siksi sinulle tehdään kaikkea tämmöistä pahaa ja se aiheutuu omasta kiltteydestäsi.,k jotenm olet syyllinen tapahtuneeseen. Oon saanut kuunnella tuota elämän varrella paljon.
        Tuollainen "teoriakin" on nähdäkseni yksinkertaisesi pahuutta ja palvelee pahaa,


        ppuiuuuu

        Pitäisi sanoa näin:
        Ei ole sellaista ominaisuutta joka oikeuttaisi tekemään kenellekään mitään pahaa.


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi sanoa näin:
        Ei ole sellaista ominaisuutta joka oikeuttaisi tekemään kenellekään mitään pahaa.


        ppoiiuuu

        eli jos joku tekee jollein jotain pahaa perustellen sitä tämän ominaisuuksilla on toimintaan syytä suhtautua erittäin kriittisesti,

        ppoiuiuu


    • Anonyymi

      Ehkä se on enemmänkin ettet osaa pitää puoliasi etkä arvosta riittävästi itseäsi. Muut ottavat sinulta niin paljon kuin annat ja sinähän annat...

    • Anonyymi

      Psykopaatit ympärilläni -kirja avaa kuinka erilaiset persoonatyypit ajautuvat narsistin uhriksi ja mitä keinoja narsisti heihin käyttää. Lisäksi voit katsoa varsin uusia videoita Youtubesta: narsisti vs. minä.

      Yhden kirjoituksen perusteella ei toki voi sanoa ex-vaimosi narsistisuudesta mitään, mutta missään tapauksessa kenenkään rauhantahoinen ja mukautuva persoona ei oikeuta kohtelemaan häntä huonosti.

      Narsistille kiltit ihmiset ovat "helppo" kohde. Lähipiirissäni on yksi tällainen mukautuvainen ja kiltti mies, joka on alistunut jo 20 vuotta narsistivaimon alaisuuteen. Hänen terveytensä ei kestäisi eroriitaa, eikä muutakaan riitaa. Terveys on mennyt kaikessa siinä draamassa ja paineessa minkä vaimo on perheessä aiheuttanut. Mies on vaimon juoksupoika ja statisti näytelmässä jossa vaimo on kaiken keskipiste.

      Huolestuttavinta on lasten kohtalo tuossa perheessä. Mainitsemani Youtube-videot kuvaavat varsin hyvin tilannetta. Lasten on hyvin vaikea koskaan tulla elämään omaa elämäänsä, äidin vaikutusvalta on musertava. Lapsilla on fyysisiä sairauksia jotka usein syntyvät traumaattisten kokemusten johdosta. Toki kukaan ei voi tässä tapauksessa sanoa, mistä mikin johtuu, mutta traumasuhde äitiin voi hyvinkin olla taustalla. Alistettu isä, kaikesta rakkaudestaan huolimatta, ei pysty suojelemaan lapsia äidiltään.

      • Anonyymi

        Mun on aika vaikee tajuta tollasia asetelmia, ku henkilökohtaisesti koen bettä mies on aina auttamattomasti naista voimakkaampi, eikä siten mies ja nainen voi edes kilpailla samassa sarjassa, koska naiselle on kuitenkiin aina ensisijaista herkkä hoivaaminen eikä voiman näyttö. Ja miehen tulis ottaa se huomioon naisen kohtelussa.,


        pouuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on aika vaikee tajuta tollasia asetelmia, ku henkilökohtaisesti koen bettä mies on aina auttamattomasti naista voimakkaampi, eikä siten mies ja nainen voi edes kilpailla samassa sarjassa, koska naiselle on kuitenkiin aina ensisijaista herkkä hoivaaminen eikä voiman näyttö. Ja miehen tulis ottaa se huomioon naisen kohtelussa.,


        pouuyyyy

        Mun mielestä vaan miehen tulis ottaa se huomioon että vaikka hän on ylivoimaisesti naista voimakkaampi, silti nainen on yhtä arvokas ihminen. Nainen vaan ei oo suuntautunut niinkään voimaan kuin empatian jakoon, hoivaamiseen, tunteiden ilmaisuun jne...


        ppoiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä vaan miehen tulis ottaa se huomioon että vaikka hän on ylivoimaisesti naista voimakkaampi, silti nainen on yhtä arvokas ihminen. Nainen vaan ei oo suuntautunut niinkään voimaan kuin empatian jakoon, hoivaamiseen, tunteiden ilmaisuun jne...


        ppoiuiuu

        Mutta mä oon kokenut että näitä ei ilmeisesti käytännössä pideta tasavertaisina ominaisuuksina, vaikka mä näen ne yhtä arvokkaina.


        popiuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mä oon kokenut että näitä ei ilmeisesti käytännössä pideta tasavertaisina ominaisuuksina, vaikka mä näen ne yhtä arvokkaina.


        popiuuyuyuu

        Mitä nyt katsoin deittailuohjeita youtubesta niin siellä annetaan ymmärtää eyyei miehen ole kiinnostuneita kuin naisaista jotka pelailee heille heikottavan olon, koska he tulee ylimielisiksi paljon lempeitä tunteita osoittavia naisia kohtaan.l No ei heidän sitten auta muu kuin mennä jonkun tomeran naisen tossun alle, jos muita kohtaan heidät valtaa ylimielisyys voimassaan.


        poiuuuyyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt katsoin deittailuohjeita youtubesta niin siellä annetaan ymmärtää eyyei miehen ole kiinnostuneita kuin naisaista jotka pelailee heille heikottavan olon, koska he tulee ylimielisiksi paljon lempeitä tunteita osoittavia naisia kohtaan.l No ei heidän sitten auta muu kuin mennä jonkun tomeran naisen tossun alle, jos muita kohtaan heidät valtaa ylimielisyys voimassaan.


        poiuuuyyuyuy

        Ainaki minä itse olen ikisinkku, koska olen semmonen ihminen että ilmasen tosi paljon herkkiä tunteita, niin tämä sitten aiheuttaa vähättelyä minua kohtaan siinä määrin, että mun on viisainta elää sinkkuna tunteellisuuteni kanssa.


        ppoioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainaki minä itse olen ikisinkku, koska olen semmonen ihminen että ilmasen tosi paljon herkkiä tunteita, niin tämä sitten aiheuttaa vähättelyä minua kohtaan siinä määrin, että mun on viisainta elää sinkkuna tunteellisuuteni kanssa.


        ppoioiuuu

        siis kun tää mun tunteellisuus nousee miehellä tosi nopeesti päähän ja sen jälkeen mulla ei oo enää hyvät oltavat.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kun tää mun tunteellisuus nousee miehellä tosi nopeesti päähän ja sen jälkeen mulla ei oo enää hyvät oltavat.


        ppoiuuuu

        Kun mieheillä niinkuin Youtubevideoillakin on sitten omia tulkintoja siitä tunteellisuudesta mitä se tarkoittaa, se tarkoittaa heille että se tunteellinen ihminen on huonompi, heikompi, jotenkin enemmän heitä tarvitseva, vähemmän arvoinen saavutettava jne,.

        Mulla itsellä vaan on niile tunteille eri merkitykset. Niin mä sitten teen niistä tunteista vaan taidetta sen sijaan että eläisin ihmissuhteessa jossa mua halveksitaan niiden tunteiden takia,.


        ppiuyuyyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun mieheillä niinkuin Youtubevideoillakin on sitten omia tulkintoja siitä tunteellisuudesta mitä se tarkoittaa, se tarkoittaa heille että se tunteellinen ihminen on huonompi, heikompi, jotenkin enemmän heitä tarvitseva, vähemmän arvoinen saavutettava jne,.

        Mulla itsellä vaan on niile tunteille eri merkitykset. Niin mä sitten teen niistä tunteista vaan taidetta sen sijaan että eläisin ihmissuhteessa jossa mua halveksitaan niiden tunteiden takia,.


        ppiuyuyyyyt

        Mä en halua mitään Youtube pelailua. Elän ikisinkkuna jos en kohtaa miestä joka arvostaa tunteita eikä pidän niitä vain heikkoutena valtapelissä. Mitä mä semmosella valtapelillä teen elämässäni ? En mitään. Mä haluan ihmisen jolle voin jakaa suuren määrän tunteita niitä peittelemättä tai en mitään. En jaksa mitään valtapeliä, jossa pitää olla se vähemmän tunteva ollakseen vallakkaampi ja saadakseen toiselle heikottavan olon. Mitä järkeä tommosessa pelissä on, kun kaikkihan näkee että se on Youtube videoilla opetettavaa peliä. Eiks voi kehittyä tommosen pelailun yläpuolelle ? En mä tarvii mihinkä'än miestä jonka oon saanut sillä että' olen esiintynyt ylimielisen tunteettomana. Jos joku mies halua semmosen menköön jonkun tossun alle sitten.

        ppoiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en halua mitään Youtube pelailua. Elän ikisinkkuna jos en kohtaa miestä joka arvostaa tunteita eikä pidän niitä vain heikkoutena valtapelissä. Mitä mä semmosella valtapelillä teen elämässäni ? En mitään. Mä haluan ihmisen jolle voin jakaa suuren määrän tunteita niitä peittelemättä tai en mitään. En jaksa mitään valtapeliä, jossa pitää olla se vähemmän tunteva ollakseen vallakkaampi ja saadakseen toiselle heikottavan olon. Mitä järkeä tommosessa pelissä on, kun kaikkihan näkee että se on Youtube videoilla opetettavaa peliä. Eiks voi kehittyä tommosen pelailun yläpuolelle ? En mä tarvii mihinkä'än miestä jonka oon saanut sillä että' olen esiintynyt ylimielisen tunteettomana. Jos joku mies halua semmosen menköön jonkun tossun alle sitten.

        ppoiuuyuy

        Mä tuun aina häviään tuon pelin koska mulle ei oo oleellista osoittaa itseääni tärkeäksi vaan rakastaa koko sydämestäni- Ja tämähän on erittäinj halveksuttava ominaisuus.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tuun aina häviään tuon pelin koska mulle ei oo oleellista osoittaa itseääni tärkeäksi vaan rakastaa koko sydämestäni- Ja tämähän on erittäinj halveksuttava ominaisuus.


        ppiuuuu

        Paradoksaalista, mä olen ikisinkku koska haluan rakastaa niin tunteellisesti ja voimallisesti ettei se ole mahdollista missääån ihmissuhteessa ilmeisestikään, joten elän tuon rakkauden abstraktisti.


        poiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paradoksaalista, mä olen ikisinkku koska haluan rakastaa niin tunteellisesti ja voimallisesti ettei se ole mahdollista missääån ihmissuhteessa ilmeisestikään, joten elän tuon rakkauden abstraktisti.


        poiuyyyyy

        Mielenkiintoisesti mun onnistuneinta taidettani on toistuvasti edeltänyt henkilökohtaisella tasolla erittäin voimallinen minuun kohdistettu halveksunta tunteellisuuteni johdiosta..


        popiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoisesti mun onnistuneinta taidettani on toistuvasti edeltänyt henkilökohtaisella tasolla erittäin voimallinen minuun kohdistettu halveksunta tunteellisuuteni johdiosta..


        popiuuuyu

        Mikä on mun taiteessa parasta on henkilöäkohtaisella tasolla halveksituinta. Jännä ilmiö.

        Yhden taulun maalasin nolatuksitulokokemuksestani tunteideni johdosta nuorena ja sain sen taulun 10 000 ihmisen nähtäville. Sitten ei enää nolottanut...heh


        ppioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on mun taiteessa parasta on henkilöäkohtaisella tasolla halveksituinta. Jännä ilmiö.

        Yhden taulun maalasin nolatuksitulokokemuksestani tunteideni johdosta nuorena ja sain sen taulun 10 000 ihmisen nähtäville. Sitten ei enää nolottanut...heh


        ppioiuuu

        Ehkä sitten tätä tiettyä mun rakkautta ei voi jakaa ihmiselle vaan se on tarkoitettu taiteen tekoon. Ihmissuhteiden tasolla se tekisi minusta narsismin uhrin, taiteilijana ei, vaan pääsen sen narsismin tuollepuolen.


        ppioiuuuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitten tätä tiettyä mun rakkautta ei voi jakaa ihmiselle vaan se on tarkoitettu taiteen tekoon. Ihmissuhteiden tasolla se tekisi minusta narsismin uhrin, taiteilijana ei, vaan pääsen sen narsismin tuollepuolen.


        ppioiuuuyuyuy

        Mut mä olisin kiinnostunut miehestä joka pystyy kohtaan minut sen taiteen abstraktilla tasolla, Että kohdattaisiinkin sen taiteen maailmassa jossa ollaan narsismin tuollapuolen.



        ppiuyuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut mä olisin kiinnostunut miehestä joka pystyy kohtaan minut sen taiteen abstraktilla tasolla, Että kohdattaisiinkin sen taiteen maailmassa jossa ollaan narsismin tuollapuolen.



        ppiuyuyyyy

        Mun ruumis alkaa muutenkin olla jo aika heiveröinen, mutta älyllisellä tasolla olis paljon koettavaa abstraktilla tasolla jos löytyis samanlaisesata kiinnostunut ihminen.


        ppoiiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ruumis alkaa muutenkin olla jo aika heiveröinen, mutta älyllisellä tasolla olis paljon koettavaa abstraktilla tasolla jos löytyis samanlaisesata kiinnostunut ihminen.


        ppoiiuiuuu

        Mulla menee nyt aika hyvin mun äidin kanssa koska mun äiti arvostaa mun taidetta, ainakin nyt tuntuu siltä.


        ppiiuuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla menee nyt aika hyvin mun äidin kanssa koska mun äiti arvostaa mun taidetta, ainakin nyt tuntuu siltä.


        ppiiuuuyyy

        Kun kerran mun tunteita ei arvosteta "raakileena", voin tarjota niitä vain taiteeksi jalostettuna, jolloin niiden arvo ikäänkuin kohoaa. Mutta että sitten ollaan aika abstraktilla tasolla missä ainostaan se kohtaaminen vois tapahtua. Ja sitten miehet on ymmällään tuosta abstraktista maailmasta vissiin..., ettei oikein sekään kelpaa....


        ppoiiuuiui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran mun tunteita ei arvosteta "raakileena", voin tarjota niitä vain taiteeksi jalostettuna, jolloin niiden arvo ikäänkuin kohoaa. Mutta että sitten ollaan aika abstraktilla tasolla missä ainostaan se kohtaaminen vois tapahtua. Ja sitten miehet on ymmällään tuosta abstraktista maailmasta vissiin..., ettei oikein sekään kelpaa....


        ppoiiuuiui

        Mut emmä jaksa alkaa mitään pelailla mitään jännitteitä luodakseni.

        Mulla on vaan näitä raakiletunteita tai sitten taiteen abstraktimpi maailma jakaa.

        Mutta elämä on niin rankkaa, ettei mulla kertakaikkiaan ole energiaa laittaa mihinkään pelailuun.


        pouuyuyyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe