Huittisten tuoksut

Anonyymi

Ajoin huittisten ohi teslallani ja autooni tulvahti pistävä,kirvelevä haju! Hajukuuset eivät riittäneet poistamaan tuota ikävää hajua. Mikä on tuon hajun lähde? Olen itse kaupungista,enkä tuonlaista ole siellä havainnut! Onko huittisissa kenties sikaloita ja tuo olisi lietteen hajua? T. Tesla

102

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se oli ihan normaalia Huittisten elinkeinoelämän hajua. Ei ole mitään syytä huoleen. Paikkakuntalaiset eivät itse huomaa mitään hajua olevankaan.

      Yleensä käy niin päin, että kun käy muualla, niin siellä ilma on kuolleen ja teollisen steriilin hajuista ilmaa. Orgaaninen, terve elämä kokonaan puuttuu muiden paikkakuntien ilmasta, toisin kuin täällä.

    • Anonyymi

      Sinun pitää vaihtaa Ladaan, siinä on hyvät ilmansuodattimet ja ilmanpoisto ovienraosta.

      • Anonyymi

        Joo, se on itse vetänyt litevaunua teslallaan ja nyt syyttää toisia.


      • Anonyymi

        Latalla kun ei litevaunua vedetä, se kun pitää olla tesla tai pollestaar.


    • Anonyymi

      Saatan olla syyllinen jos huittisten ilmamassasa hunajoi sijanpaska! Vein liätettä usseita kuarmia huittisten savipelloille tuottamaan kasvuvoimaa! Haju ei sinänsä o vaarallista ja siihen tottuu yhtälailla kun teslan pakokaasuihin!
      Se on yhtälailla rahan hajua,mitä on huittisten ilmasa ny!

      • Anonyymi

        Vedä etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä etukäteen.

        Todella tasokasta porukkaa liätteenajosta täällä kirjoittelemassa. Kaikilla pas**t housuissa ja vouti kintereillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella tasokasta porukkaa liätteenajosta täällä kirjoittelemassa. Kaikilla pas**t housuissa ja vouti kintereillä.

        Täh, onks Vilhoo näkynyt.


      • Anonyymi

        Kuka asuu ilmiönsuontakana?.on muuten todella tuttu paikka kerros nyt kuka asuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka asuu ilmiönsuontakana?.on muuten todella tuttu paikka kerros nyt kuka asuu?

        Esimrkiksi minä Nikolai P, en tietenkään virallisesti, mutta silloin tällöin, teltassa. Nyt olen laiskistunut niin autossa.


    • Anonyymi

      Minua ahdistaa tuoksuja enemmän vanhat, mädät autot!
      Yli 5 v autot pitää viedä romutukseen!

      • Anonyymi

        Mersuja on runsaasti tarjolla.


    • Anonyymi

      Lietteen bipo on taas maanisessa vaiheessa.

    • Anonyymi

      Kevätlevitykset on kohta tehty. Nyt tulee levitykseen taukoo, että kasvit saa imeä siankakkaa solukkovartensa pullolleen.

      Kesällä tehdään vaan jäynälevityksiä, tuttaville etupäässä. Jos jollakin on isot grillipartyt menossa, niin siitä ympäriltä pitää käydä lietevoimaa hiukan vahvistamassa. Se on samanlainen ilmiö kuin koronarokotteen 2-pistos, vasta se kakkonskerta tuo sen kovan voimman siihen aineeseen.

    • Anonyymi

      Tuho tulkoon tietoverkkoon, piru PC: nsä periköön.

    • Anonyymi

      Saa siis täsmälevitystä tiettynä aikana? Naapurissa ylioppilasjuhlat ja liete pitäisi naapurin rajalle saada juuri juhlien aikaan levitetyksi! Onnistuuko?

      • Anonyymi

        Satelliittinavigoinnilla varustetulla, ihan perustason Claasillakaan ei ole homma eikä mikään levittää ainekset metrien tarkkuudella sinne minne pitääkin.

        Kerrot vaan ne pellon nurkkien tarkat karttakoordinaatit sähköpostissa. Naputellaan ne sisään Clasun ajotietokoneelle. Laitetaan levityspumppu varovaisesti vain 2/3-osateholle,
        mutta silläkin alkaa jo tapahtua.
        Naapurin YO-juhlaväki saa takuulla ikimuistoisen muistijäljen ittelleen. Kaikki pääsivät mukaan osallistumaan toukopellon kakkosvaiheen voimistuskäsittelyyn.


    • Anonyymi

      On se kamalaa tämä haju huittisisa. Saa silmät hävetä päästänsä..
      Kuivatutin juhlavaatteita raikkaasa huittisten ulkoilmasa, sillä ehtoolla olin menosa tyäväentalolle oopperalaulantaa kuuntelemaan. Ja meninkin! Juhlasalisa istuesani vieruskaverit nyrpistelivät nokkaansa ja kakoen käänsivät päänsä poispäin minusta. Olin kammannut kuontaloni erustuskuntoon, eli olin vetävän näköinen joten epämiellyttävästä kärystä arvelin johtuneen vierustoverien huonovointisuuren.
      Kysymys kuuluu: eikö lietteeseen voisi sekoittaa sellaisia partikkeleja, jotta se alkaisi tuaksua miällyttävältä?

      • Anonyymi

        Oliko Karita tyäväentalolla? Koska? Huittisisako vai suttilasa?


    • Anonyymi

      No mutta onko Teslan huollot jääneet tekemättä ja aktiivihiilisuodin vaihtamatta. Sehän poistaisi tuollaiset hajut.

      • Anonyymi

        Tällaisilta sopii odottaa mitä tahansa. Kun on tarpeeksi rahaa niin on varaa rikoksiin kun. Lakia kun voi ostaa. Välillä jopa lihanpalalla


    • Anonyymi

      Minä olen asunut huittisissa jo useita vuosia ja hajuun miltei tottunut. Enemmän häiritsee siitä johtuva silmienkirvely ja kutina.

      • Anonyymi

        Laitoin jo! näkö meni, mutta kutina jäi. Onko muuten huittisten kirjastosa valtarin ninhue ekyptiläinen pistekirjoituksella? Tässä olisi aikaa kun ei töitä tarvitse katsella..


    • Anonyymi

      " Mistä sen oikean murteen tietää, ainakin Huittisiisä, Punkalaitumella ja Keikyässä on oma murttensa."

      Niin, ja täällä on paljon myös rajakunnista muuttaneita asukkaina. Vanhan Tyrvään alueen känkätys on ihan omanlaistansa. Ja niin on Loimaalta tulleilla ja porilaisillakin omat ilmaisemisen tapansa. Sitä ei tiedä minkä murrealueen miehiä kaikki lietekuskit täällä on.

      Se on melko varmaa, että ihan kirjakieltä ei puhu niistä kukaan. Asiakkaat naurais ittensä tärviölle, kun pihaan tulee lietekuski oranssihaalareissaan ja peräkärryt perässä, pohjaproput pikkasen löysällä. Sitten alkais siinä puhua kaupunkilaista kirjakieltä.

    • Anonyymi

      Itse pääasiassa kun ajelen huittisten talousalueella olen laittanut auton raitisilmasuodattimen päälle hajukuusia. Lietteenhajuisen ilmavirran virratessa raitisilmasuodattimen kautta ohjaamon sisäilmakiertoon tarttuu hajukuusien tuoksut virtaavaan ilmamassaan ja näin raikastaa sisäilman! Kannattaa kokeilla muidenkin!

    • Anonyymi

      Minä kun en ole huittislainen, mutta kuljen toisinaan ohi, niin autossa kojelaudassa on valmiina pyykkipoika jonka laitan nokkaan kunnes on menty huittisten sivu! Helppo ja halpa konsti!

    • Anonyymi

      Kaikki lietemiehen patsasmuistomerkkiä koskeva keskustelu on poistettu. Minkähänlainen perustelu on ollut sille, että ihan asiallisia, paikkakunnan asioita käsitteleviä juttuja on poistettu 18 viestin verran?

      • Anonyymi

        No niinpä. Käteen vedosta saa kirjoittaa mut ei nuorista kundeista ja Mika Myllylän seksikkäistä koivista?!


    • Anonyymi

      Ihan semmoista arkipäivän toimintaa kun talletetaan pronssiin, niin se on sitä kaikkein parasta taidetta tällaisessa meidän tyyppisessä maaseutukunnassa. https://imgur.com/a/keBqUdG

      • Anonyymi

        Asiallinen patsas olisi tämä torille!


      • Anonyymi

        Pronssiruskea on kyllä nätti väri ihmisfiguurien patsaille. Se muistuttaa eläväisesti meidän omien possujen jatkuvasti tuottamaa kakkalientä.


    • Anonyymi

      Vieläkö siellä haisee? Olen tulossa kalastamaan huittisiin jollekin järvelle enkä paskankäryssä viitsisi kalastella!

    • Anonyymi

      Miten mahtaa muilla viljat kasvaa kun ei ole niin hyvää ravintoainetta kuin liete? On kyllä onni saada asua suomen sikaisemmassa paikassa!

      • Anonyymi

        Täältä todella harva muuttaa ikinä pois. Täällä synnytään, ja onnellisen, pitkän elämän päätteeksi samassa Huittisten kotipitäjässä myös kuollaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä todella harva muuttaa ikinä pois. Täällä synnytään, ja onnellisen, pitkän elämän päätteeksi samassa Huittisten kotipitäjässä myös kuollaan,

        Minä kävin kerran ryhmämatkalla helsingissä. Muuten ollut huittisisa. Helsingissä näin sellaisia pieniä junia jotka menivät kiskoja pitkin! Oli isompiakin junia! Piritorillakin kävin. Siellä oli hassuja ihmisiä. Helsingissä tuoksui raikas meri ilma. Sianpaska ei lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin kerran ryhmämatkalla helsingissä. Muuten ollut huittisisa. Helsingissä näin sellaisia pieniä junia jotka menivät kiskoja pitkin! Oli isompiakin junia! Piritorillakin kävin. Siellä oli hassuja ihmisiä. Helsingissä tuoksui raikas meri ilma. Sianpaska ei lainkaan.

        Määki kävin Helsinkisä luakkaretkellä vuanna 1981. Sen jälkee ei oo tullu käytyä ku ei oo ollu mittään asiaa.


    • Anonyymi

      Onko minkään puolueen vaaliteemana ”lietteetön huittinen”?
      Olisin siis valmis antamaan ääneni lietteettömälle huittisille, sillä haluaisin nauttia luonnon tuoksuista ilman tuota ainaista sianpaskankäryä! Ymmärrän toki, että huittisisa talous pyörii liätteen ympärillä mutta välillä haluaisi henkährystaukoa! Ilman tuota käryä!

    • Anonyymi

      Kunnan rajoille pikateiden levähdyspaikoille voidaan alkaa toimittaa happikanistereita matkustajille.

      Siittä saa auton sisätilaan hengitysilmaa, niin kauvan kun on kunnan alueella. Palauttaa sitten rajan toisella puolella lopun hapen taas levähdyspaikalle, ja muille kulkijoille.

    • Anonyymi

      Huittisisa voisi pelloille pystyttää muutamia tuulivoimaloita joita pyäritettäisiin uurella olkiluaron yrinsähköllä jahka se ensi valmistuu!
      Propellien pyäriesä vinhaa vauhtia, ajaisi se paskanhajun naapurin pualelle!

      • Anonyymi

        Idea kuullostaa hyvältä. Olisi ekolookinen ratkaisu pyörittää ydinvoimalla huittisten ilmanvaihtokonetta! Tosin, olisihan meillä piokaasun raaka ainetta..🤔


    • Anonyymi

      Onko joku kokeillut pieraista sianpaskanhajun sekaan? Paraneeko haju vai häviääkö taju?

    • Anonyymi

      Näitä haisemisjuttuja levittää Huittisten naapurikunnat. Ne ovat kateellisia menestyvälle ja nopeasti kehittyvälle kaupan keskittymälle ja koko kaupungillemme.

      Muilla on ihan samat määrät sikatalouksia kuin meilläkin. Ne hajut, ja oikeasti siis hajuttomuudet, ne on on ihan samoja meillä kuin noilla kateellisilla naapureillammekin.

      • Anonyymi

        Näin on. Monet naapurikunnan asukkaat käyvät ostoksilla hyvinvarustetuissa kauppakeskuksissamme. Uutuustuotteet saapuvat kylällemme etuajassa, joten esimerkiksi kesän muotivaatteet ovat nähtävillä huittisten katukuvassa jo huomattavasti muita ennen.
        Eilen esimerkiksi terassilla istuneella herasmiehellä oli yllään uusin jonseredin sadeviitta. Jalassaan pitkävartiset vietnamissa valmistetut kong-lantsarit. Partavettä ei kyseinen herasmies ilmeisesti käyttänyt, sillä hengityskanavani aistivat vain sianpaskanhajua joka ilmassa leijui.


    • Anonyymi

      Varo että et aja ojaan kun haistelet. Teslat tuppaavat palamaan. Kun se syttyy, sieltä ei pääse ulos eikä se sammu tuntikausiin.

    • Anonyymi

      Olin menneellä viikolla sukuloimassa tampereella. Siellä tuomi kukki ja tuoksui hyvältä! Huittisissa sitä en sianpaskanhajun keskeltä ole havainnut. Tampereella näin myös veden välkettä ja kauniita ulkoilumaastoja mitä meillä täällä huittisissa ei ole..

      • Anonyymi

        Olet selvästikin päässyt jollain ihmekeinolla käväisemässä paratiisin puolella. Miksi ihmeessä tulit sieltä takaisin tänne kakkanhaisuun, selitä se meille, jos osaat?

        Me kyllä sen jo tiedämme, Huittisten väkevä ilmapiiri on niin omansa ottavainen. Kun se ihmisestä kerran saa kiinni, niin irti se ei päästä enää koskaan. Aina oma väki haluaa vaan palata tänne, vaikka missä paratiisin mansikkapuistossa olisi päiväseltään käyty. On kova halu päästä taas tänne. Ilta-auringon lämmössä pellon laitamalle, haistelemaan alkukesän ja oikean elämisen ja elämän tuoksuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selvästikin päässyt jollain ihmekeinolla käväisemässä paratiisin puolella. Miksi ihmeessä tulit sieltä takaisin tänne kakkanhaisuun, selitä se meille, jos osaat?

        Me kyllä sen jo tiedämme, Huittisten väkevä ilmapiiri on niin omansa ottavainen. Kun se ihmisestä kerran saa kiinni, niin irti se ei päästä enää koskaan. Aina oma väki haluaa vaan palata tänne, vaikka missä paratiisin mansikkapuistossa olisi päiväseltään käyty. On kova halu päästä taas tänne. Ilta-auringon lämmössä pellon laitamalle, haistelemaan alkukesän ja oikean elämisen ja elämän tuoksuja.

        Jouduin palaamaan huittisiin koska minulla on täällä n.s. Järvenrantatontti myytävänä.
        Ostin tontin talvella huittistenjärven rannalta mutta lumien sulettua paljastuikin karmea yllätys! Järvi olikin savinen lietepelto! Nyt olen pitkään yrittänyt myydä tuota savipeltotonttia. Tuloksetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin palaamaan huittisiin koska minulla on täällä n.s. Järvenrantatontti myytävänä.
        Ostin tontin talvella huittistenjärven rannalta mutta lumien sulettua paljastuikin karmea yllätys! Järvi olikin savinen lietepelto! Nyt olen pitkään yrittänyt myydä tuota savipeltotonttia. Tuloksetta!

        Ei jaksa naurattaa vanhat vitsit!


      • Anonyymi

        Olisko kellään jotakin ihan uutta vitsiä kerrottavana? Vanhat vitsit on hyviä ja ne naurattaa aina uudestaan ja uudestaan.
        Silti vois jotakin uusiakin vitsejä joskus vertailun vuoksi kuulla.
        Tietäiskö kukaa jotain uudempaa kaskua taikkaa vitsiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko kellään jotakin ihan uutta vitsiä kerrottavana? Vanhat vitsit on hyviä ja ne naurattaa aina uudestaan ja uudestaan.
        Silti vois jotakin uusiakin vitsejä joskus vertailun vuoksi kuulla.
        Tietäiskö kukaa jotain uudempaa kaskua taikkaa vitsiä?

        Tiku meni takulle yökylään. Aamulla tikun pallinkarvat olivat takussa..


    • Anonyymi

      En ole tiennytkään että, laadukkaista tsekkiläisistä elekroniikka tuotteistaan tunnettu Tesla on nykyisin autotehdas.

    • Anonyymi

      Olen huittisissa huomannut selvän eron autoni kiihtyvyydessä lietteenhajun leijaillessa ilmassa. Liikennevaloista kiihdyttäessäni autoni ampaisee liikkeelle aivan eri tahtiin mitä seesteisellä ilmanalalla kiihdyttäessäni! Uskon autoni saavan paremman täyttösuhteen räjähtävää polttoneste/metaaniseosta ja näin autoni ampaisee liikkeelle takakumi savuten. Autoni on merssedes 200D automatik.vm-79. Tarkoitan siis sitä valoristeystä mikä sijaitsee siinä härkäpaakkarin luona.

      • Anonyymi

        Auton katolle kun tekee 100 cm x 120 cm kokoisen peltitorven, metaanikeräimen, niin sillä saa valtavat määrät kaupungin ilmakehässä leijuvaa metaania talteen.

        Normaali kaasupolttoiseksi muutettu perheauto kiihtyy ja kulkee tällä metaanimäärällä todella ravakasti. Täytyy vaan muistaa pysyä kunnan rajojen sisäpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton katolle kun tekee 100 cm x 120 cm kokoisen peltitorven, metaanikeräimen, niin sillä saa valtavat määrät kaupungin ilmakehässä leijuvaa metaania talteen.

        Normaali kaasupolttoiseksi muutettu perheauto kiihtyy ja kulkee tällä metaanimäärällä todella ravakasti. Täytyy vaan muistaa pysyä kunnan rajojen sisäpuolella.

        Aloin rakentelemaan tuonlaista peltitorvea teslaani! Saas nähdä miten kiihtyvyys paranee!


      • Anonyymi

        Ilmankos Tamper-Turku valtatieltä Porin suuntaan käännyttäessä on niin lyhyt kiihdytyskaista.


    • Anonyymi

      Mielestäni lietteen tuoksu kuuluu huittisten imagoon eikä sitä tarvitse hävetä. Matkustellessani lietteettömillä alueilla, tuntuu kuin jotakin puuttuisi. En ole oma itseni sellaisissa paikoissa. Usein tunnen pistoksen sydämessäni ja kaipuu kotiin iskee tuossa tuokiossa ollessani lietteettömällä seudulla. Tunteeko muut samoja tunteita?

    • Anonyymi

      Onko levitystyö isommissa määrin ohi tältä keväältä? Olisi monenlaista ulkohommaa eikä kaameessa paskanhajussa viitsisi häärätä...

      • Anonyymi

        Perustason levitykset on tältä keväältä tehty. Pistemäisiä levityshommia on silti edelleen. Jos tulee YO-juhlia tai muita isompia grillijuhlia, niin siellä on ollut tapana käydä tekeen paikkolevityksiä, miten nyt itseä on hotsittanut.


    • Anonyymi

      Meillä oli paljuillanvietto...tai oli siihen saakka, kun tultiin lietevaunulla” paikkaamaan” juuri siihen pellolle jonka vieressä paljumme oli omalla pihallamme. Kyllä jäi paljuilu kesken! Ryypättiin vaan loppuehtoo..

      • Anonyymi

        Niin siis, lietepalvelu tosiaan on semmoista 7/24 hommaa. Töihin voi joutua ihan koska vaan. Osoitetaan vaan pelto, että tuohon alueelle levität 16 kuutioo sikalietettä. Ajat niin monta kertaa alueen ylitte, että tankki on ihan tyhjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis, lietepalvelu tosiaan on semmoista 7/24 hommaa. Töihin voi joutua ihan koska vaan. Osoitetaan vaan pelto, että tuohon alueelle levität 16 kuutioo sikalietettä. Ajat niin monta kertaa alueen ylitte, että tankki on ihan tyhjänä.

        Sitten en ihmettele..olen monasti nähnyt, tai ei sitä nin nähnyt mut haistanut, että yölläkin lietettä levitetään!
        Jos lietealtaan pintavahti ulvahtaa keskellä yätä, on päivystävän lietehenkilön lähdettävä pelipaikalle. Todellisia öiden ritareita ovat nämä lietehenkilöt! Yölläkin lähtevät levitystyöhön levittämään kasvuvoimaa huittisten pelloille!


    • Anonyymi

      Kesän tultua liete houkutellut paikalle myös kärpäset! Olen kärpäspapereita levitellyt pihapuihin ja pensaisiin. Silti riittää kärpäsiä pirttiinkin! Raid kyllä tehoaa, mutta tulee tuhottoman kalliiksi tämä kärpästorjunta! Pitäisikö lietteenlevittäjät saada vastuuseen/ maksumiehiksi?

      • Anonyymi

        Meidän lietekuljetusfirmalla on kärpästen poistaminen hoidettu kunnollisesti jo pitkään. Lietevaunun joka kulmaan kiinnitetään työvuoron alussa aina tuoreet kärpäspaperit.

        Asiansa osaava liuetevaunukuski ei tosiaan rasita kaupunkilaisia sillä, että lietevaunu houkuttelisi kärpäsiä. Kärpäset torjutaan siinä heti, paikan päällä, ja sillä taataan Huittisiin täysin kärpäsvapaa kesäaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän lietekuljetusfirmalla on kärpästen poistaminen hoidettu kunnollisesti jo pitkään. Lietevaunun joka kulmaan kiinnitetään työvuoron alussa aina tuoreet kärpäspaperit.

        Asiansa osaava liuetevaunukuski ei tosiaan rasita kaupunkilaisia sillä, että lietevaunu houkuttelisi kärpäsiä. Kärpäset torjutaan siinä heti, paikan päällä, ja sillä taataan Huittisiin täysin kärpäsvapaa kesäaika.

        Asiallisesti siis ottavat huomioon kaupunkilaiset nämä lietekuskit! Kärpäsvapaa huittinen tuo mainosarvoa ja kesäasukkaita meille huittisiin.! Liimapaperinvalmistajat tosin rikastuvat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallisesti siis ottavat huomioon kaupunkilaiset nämä lietekuskit! Kärpäsvapaa huittinen tuo mainosarvoa ja kesäasukkaita meille huittisiin.! Liimapaperinvalmistajat tosin rikastuvat...

        Taannoin huomasin, että kärpäset hanakasti tarttuvat myös tervaan! Olin mökillä huittistenjärven rannalla lievässä sianpaskankäryssä tervaamassa soutuvenettäni ja tervauksen edetessä tuoreeseen tervaan tarttui kärpäsiä sitämyören kun tervaa sai levitettyä!
        Olenkin nyt tervannut jo lähes kaikki pinnat mökilläni! Nyt tervaan ulkohuusin istuinreikää..tai pareminkin sen reijän reunoja!
        Suositankin nyt kaikkia tervaustalkoisiin, ja näin saamme kärpäsvapaan kesän huittisiin entistä varmemmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taannoin huomasin, että kärpäset hanakasti tarttuvat myös tervaan! Olin mökillä huittistenjärven rannalla lievässä sianpaskankäryssä tervaamassa soutuvenettäni ja tervauksen edetessä tuoreeseen tervaan tarttui kärpäsiä sitämyören kun tervaa sai levitettyä!
        Olenkin nyt tervannut jo lähes kaikki pinnat mökilläni! Nyt tervaan ulkohuusin istuinreikää..tai pareminkin sen reijän reunoja!
        Suositankin nyt kaikkia tervaustalkoisiin, ja näin saamme kärpäsvapaan kesän huittisiin entistä varmemmin!

        Meillä mökki vastarannalla huittistenjärvellä. Harmi vain, kun ehdin vetelemään mökin jo pinoteksillä.
        Voisin kyllä santapaperilla hivaista pinoteksin veke, ja sipaista seinään tervan! ..tai muija saa kyllä suorittaa tuon hivonnan.
        Näin olisin panoksellani mukana kärpästentorjunnassa!


    • Anonyymi

      Meillä on Huittistenjärven saaressa mökki. Siellä ei kärpäset vaivaa ikinä, eikä ulapalla siankakka haise. Moottoriveneellä kun rannalta sen kolmen kilsan matkan mökkirantaan hurauttaa, niin siinä laiturille noustessa jää kaikki maailman huolet ja kärpäset ja haisut taatusti taakse.

      • Anonyymi

        Onko saarimökki tervattu?


    • Anonyymi

      Tietääkö joku, kellä on lainassa pienviljelijäyhristyksen pernanistutuskone? Pernat pitäisi saara maahan eikä konetta löyry mistään!

      • Anonyymi

        Eikös se ole siinä huittistenjärven matonpesupaikalla? Ainakin eilen oli viä.


      • Anonyymi

        Alkaa oleen ne perunasi niin pahasti myöhässä, että ei enää kannata laittaa perunoita sinne maahan kituun. Muut ihmiset kun on syöneet varhaisperunoitansa jo pari viikkoa. Laitat ensi vuonna uudestaan, ja olet silloin liikkeellä hyvissä ajoin jo huhti-toukokuulla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, siemenestä asti ei enää kannata alkaa perunaa kylvää tänä vuonna. Mutta taimista istuttamalla saa vielä kelpo perunasadon itselleen.
        https://vapaavuoro.uusisuomi.fi/ilmari/katrin-konsti-pottutaimien-istutus/

        Ennen eroamistansa Katri Kulmuni antoi todella pätevät ohjeet, kuinka perunaa voi Suomessa kasvattaa taimia istuttamalla.

        Istutustyössä kannattaa vaon pohjalle laittaa lietettä, jotta kasvualustasta tulee ravinnepitoinen ja perna alkaa puskemaan vartta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istutustyössä kannattaa vaon pohjalle laittaa lietettä, jotta kasvualustasta tulee ravinnepitoinen ja perna alkaa puskemaan vartta!

        Vartta ja fyrkkaa! Muuta ei tarvitakkaa!
        T: maailman naiset


    • Anonyymi

      Minäkin innostuin ja sivelin mökillä huittistenjärvellä ottalaudat tervalla! Heti alkoi kärpäset ja hyttyset vähenemään kun tarttuivat ottalautaan! Näin sain rauhasa paistaa krillimakkaraa ja juoda keskikaljaa!

    • Anonyymi

      Huittistenjärvi on keskeinen ja virkistävä henkireikä koko tälle tienoolle. Se on lapsille tosi tärkeä uimapaikka ja retkeilykohde kesäisin. Jos tuota mainiota Huittistenjärveä ei olisi meillä olemassa, niin sellainen pitäisi vaikka kaivamalla kaivaen tehdä tänne. On täällä sen verran koneita, että yksi järvi syntyy.

    • Anonyymi

      Olen tulossa huittisiin ja ajattelin patikoida huittistenjärven ympäri. Paljonko tulee kilometrejä ympärikierrossa? Onko jotakin laavua missä voisi yöpyä jos ei vuorokausi piisaa? Entä makkaranpaisto?saako tehrä valkeen?

      • Anonyymi

        Ota kunnolla evästä mukaan niin pärjäät. Huittistenjärven ympärikiertoon ei mene kovinkaan pitkä aika. Mutta se että löytää sen järven, siinä menee oma aikansa, kun osaamattomat toispaikkakuntalaiset tulee ettimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota kunnolla evästä mukaan niin pärjäät. Huittistenjärven ympärikiertoon ei mene kovinkaan pitkä aika. Mutta se että löytää sen järven, siinä menee oma aikansa, kun osaamattomat toispaikkakuntalaiset tulee ettimään.

        Niin. Olemmehan järvisuomessa! Tuhansien järvien maassa, eli varmasti vaikea löytää oikea järvi huittisista.
        Otan kuitenkin matkaan riittävästi evästä, talkkunaa ja ruisleipää, joten ei haittaa vaikka etsiessä menisikin tovi aikaa. Otan myös kompanssin matkaan.
        Vallitsevaan sianpaskanhajuun olen varautunut suodattimin ja kengissäni on hajunsyöjät. Otan myös ELT- lähettimen matkaan, jos satun eksymään jonnekin huittisten pelloista. Lähettimen signaalin perusteella pelastajat löytävät minut pellosta.
        Voin täällä sitten kertoa, miten järvi löytyi ja tunnelmat reissusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Olemmehan järvisuomessa! Tuhansien järvien maassa, eli varmasti vaikea löytää oikea järvi huittisista.
        Otan kuitenkin matkaan riittävästi evästä, talkkunaa ja ruisleipää, joten ei haittaa vaikka etsiessä menisikin tovi aikaa. Otan myös kompanssin matkaan.
        Vallitsevaan sianpaskanhajuun olen varautunut suodattimin ja kengissäni on hajunsyöjät. Otan myös ELT- lähettimen matkaan, jos satun eksymään jonnekin huittisten pelloista. Lähettimen signaalin perusteella pelastajat löytävät minut pellosta.
        Voin täällä sitten kertoa, miten järvi löytyi ja tunnelmat reissusta!

        Hae Elinkeinojohtajan toimistolta kunnantalolta ilmatteeks uudet hajunsuyöjät, jos vanhat lakkaa imemästä kaikkia biologisia hajuja mitä täällä on.
        Täällä pidetään turisteista sikäli hyvää huolta, että Elinvoima säilyy ja Elinvoimajohtajan vakanssi säilyy kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae Elinkeinojohtajan toimistolta kunnantalolta ilmatteeks uudet hajunsuyöjät, jos vanhat lakkaa imemästä kaikkia biologisia hajuja mitä täällä on.
        Täällä pidetään turisteista sikäli hyvää huolta, että Elinvoima säilyy ja Elinvoimajohtajan vakanssi säilyy kanssa.

        Elinvoiman kyläilijä bloggarit makso maltaita veronmaksajille. Majoitus ruuat kyydit ym
        Kuka kertoo luvun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinvoiman kyläilijä bloggarit makso maltaita veronmaksajille. Majoitus ruuat kyydit ym
        Kuka kertoo luvun?

        No nyt puhut kyllä jo asiaakin. Ei ole pelkkää siankakkakeskustelua. Vaan oikeesti kuntalainen kysyy, että mihinkä ne Elinvoima-toimiston johtamisen rahat täällä joka vuosi oikein menee?


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe