Citroen C3 kierrejousi takana katkennut, mitä vaikuttaa ja mihin?

Anonyymi

Vaikuttaako ko jousen poikkimeno muihin toimintoihin, esim. jarruihin? Korjauksen näin netistä, mutta hintakin epäselvä ja tuntimäärä.

7

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikuttaa liikenneturvallisuuteen ja jos ne pätkät pääsevät sieltä vääriin väleihin, niin mitä vai voi sattua.
      Ei kun kysymään korjaamolta mitä kustantaa.

      • Anonyymi

        En nyt tarkoittanut etteikö sitä pitäisi korjauttaa, totta kai, mutta kysyin siksi että kun jarrutkin puoltavat ja ABS jarrut lukkiutuvat, voiko jousen katkeaminen vaikuttaa myös niihin. Eli missä järjestyksessä viat pitäisi korjata., ettei korjaus muuta taas ko. arvoja. Kyse täytyy olla pienestä murtumasta, koska sitä ei ajaessa huomaa. Jouset ovat ilmeisesti ranskalaisautojen heikkous, koska olen ajellut aiemmin eniten (vuosikymmeniä) Fiateilla, eikä niissä ole ko. vikaa yhdessäkään esiintynyt, mutta kerran aiemmin omistin Renun ja satuin ajamaan juuri rakennetun hidastekorokkeen ja katukivetyksen väliin jäävään koloon ja oikean etupyörän ja jousi katkesi heti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt tarkoittanut etteikö sitä pitäisi korjauttaa, totta kai, mutta kysyin siksi että kun jarrutkin puoltavat ja ABS jarrut lukkiutuvat, voiko jousen katkeaminen vaikuttaa myös niihin. Eli missä järjestyksessä viat pitäisi korjata., ettei korjaus muuta taas ko. arvoja. Kyse täytyy olla pienestä murtumasta, koska sitä ei ajaessa huomaa. Jouset ovat ilmeisesti ranskalaisautojen heikkous, koska olen ajellut aiemmin eniten (vuosikymmeniä) Fiateilla, eikä niissä ole ko. vikaa yhdessäkään esiintynyt, mutta kerran aiemmin omistin Renun ja satuin ajamaan juuri rakennetun hidastekorokkeen ja katukivetyksen väliin jäävään koloon ja oikean etupyörän ja jousi katkesi heti,

        Aina pitää tietenkin korjata selkeä viat, kuten katkennut jousi ja sitten tutkia onko muuta rikki.


    • Anonyymi

      Yleensä jouset vain murtuu alapäästä jota ei edes huomaa muualla kuin katsastuksessa eli ei pitäisi tuon vaikuttaa jarruihin Jouset pitäisi aina vaihtaa pareittain hinta jouselle yleensä n 30e ei paha vaihtaa jos vie korjaamolle voi olla n tunnin juttu taksat niissä tosin korkeat.

      • Anonyymi

        Kiitos, jonkinmoinen arvio siis jo tiedossa ja jousesta pitää minunkin mielestäni aloittaa, Siitä on jo kauan, kun Renun etujousi oli poikki ja minulla on nyt ensimmäinen monimutkaisemmalla ajotietokoneella varustettu auto, johon en kovan pakkastalven aikana pystynyt syvällisesti vielä perehtymään edes Nyt on muutenkin eri tilanne koronan takia. Ei tee mieli viedä kauaksi autoa korjattavaksi tuntikausiksi tai/ja jättää päiviksi korjaamolle ja kulkea monella bussilla takaisin ja taas korjaamolle.
        Jarrupalat on vaihdettu ja rumpu hiljattain ja ajokilometrejä niille kertynyt suhteellisien vähän. Ehkä niissä on sitten epätasaisesti likaa, voiko olla syynä?


    • Anonyymi

      No jos sulla on toimivat kädet ja jalat niin menet ja katsot sinne auton alle että onko se jousi miten poikki ja ottaako ne jousen päät johonkin pyöriviin osiin kiinni tai makaako ne jarruletkuissa/putkissa kiinni.

      Vaikea täältä minun kotisoffalta on nähdä.

      • Anonyymi

        Ei enää kauhean toimivat, siinäpä se ja kylmää on lisämausteena. Korjattavahan se jousi joka tapauksessa on samoin jarrut hyväksyttäviksi, eli mahdollisimman vähän ajoa ennen korjaamoa kaiketi ainakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe