Noin 3-4 kuukauden aikana alkanut paineen tunne vasemmalla alavatsassa. Istuessa vyö painaa vatsan vasenta puolta ja tuntuu kuin sisällä olisi tennispallo. Painellen kuitenkin vatsa tuntuu melko tavalliselta ja samanlaiselta kuin oikeallakin puolella. Istuessa ehkä hivenen pullistuneempi kuin oikea puoli. Muutamia liikakilojakin on ehkä vuoden aikana kertynyt.
Olen huomannut että usein istun ehkä hivenen vinossa vasemmalle nojaten. Voisiko tämä olla ajan myötä suolistossa jonkinlaisen pullistuman aiheuttaja?
Mikä vaiva kun vasenta alavatsaa turvotta
4
200
Vastaukset
- Anonyymi
Käy näyttämässä lääkärille. Se ei ole suuri ponnistus, tartut vain itseäsi niskasta kiinni ja kävelet lähimmälle terveysasemalle. Sen jälkeen toivottavasti tiedät.
- Anonyymi
Divertikkeli eli suolen seinämän pullistuma tai alkava nivustyrä.
Niiden oireet muistuttavat juuri tuollaista. Paineen, turvotuksen tai puutumisen tunne joka säteilee alavatsan alueelle. - Anonyymi
Pitkiä aikoja paikallaan istuminen aiheuttaa painetta paksusuolen loppuosaan. Sinne muodostuu helposti divertikkeleitä. Kannattaa liikkua päivän aikana mahdollisimman paljon ja pitää huolta että ei tule ummetusta,
- Anonyymi
Olen huomannut vastaavan tilanteen kun koukistan polvea kohti vatsaa jolloinka se ottaa kiinni vatsaan aikaisemmin kuin oikealla puolella. Tai ainakin sellainen turvotuksen tunne tulee kun polvi painaa vatsaa vasten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422442Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423012014- 221816
- 241595
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘241445- 1001329
- 431328
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391275Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta371171- 361046