Olen aloitteleva ohjelmoija ja mulla ois seuraavanlainen ongelma mun hienon ohjelman kanssa.
Mulla on tällänen taulukko johon voi lisätä kavereita ja lisääminen onnistuu. Haluisin siihen kuitenkin toiminnon, että ei voi lisätä kahta samannimistä kaveria.
Millanen koodi siihen pitää lisätä että toimis?
Oon saanu tän toimiin niin että kaverit tallentuu Accesin tietokantaan.
Sit ois vielä tällänenkin jos joku vois olla ystävällinen ja auttaa.
Ongelma on saman tapainen.
Mulla on kaupungin kahviloista tietoja (nimi, osoite, kaupunki) ja haluisin tähänkin toiminnon, että en vahingossa lisäis kahta samaa kahvilaa?
Nääkin tallentuu taas tuonne Accesiin.
Sit jos joku on niin hyvä et osaa auttaa tässä ongelmassa niin ois tosi hienoo.
Haluisin selasen toiminnon millä vois "suodattaa" jonkun kaupungin mukaan kaikki sinne kuuluvat kahvilat?
en vaan ite keksi siihen mitään.
Tää työ on mun tällänen lukion ohjemointi harkka.
Oon ekaa kertaa ohjelmoimassa, enkä kylläään oo kovin hyvä. Tää on aika vaiketa.
Anteeks jos nää mun kysymykset oli ihan tyhmiä.
lisäys ongelma
sanna
1
210
Vastaukset
- XnChoice_Juha
No, laita että
if [pelaajan nimi].[pääte] = [uusi pelaaja].[pääte] then
MsgBox "Kahta samannimistä pelaajaa ei voi luoda" , , "Virhe"
tai sitten voit asettaa lataa - tallenna asetuksen että rekisteröidyt pelaajat lukee jossain koneella.
Open ("[hakemisto ja tiedostonimi]" & Right(nam, Len(nam) / 2) & ".txt") For Output As #1
Print #1, [uusi pelaaja]
ja luot vaan vastaavan lataushommelin.
Käy vaikka kysymässä neuvoa www.ohjelmointiputka.net :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2034276
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463808Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1373261Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.531647Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191558Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341530Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251395Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1181178Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2161071