Olen aloitteleva ohjelmoija ja mulla ois seuraavanlainen ongelma mun hienon ohjelman kanssa.
Mulla on tällänen taulukko johon voi lisätä kavereita ja lisääminen onnistuu. Haluisin siihen kuitenkin toiminnon, että ei voi lisätä kahta samannimistä kaveria.
Millanen koodi siihen pitää lisätä että toimis?
Oon saanu tän toimiin niin että kaverit tallentuu Accesin tietokantaan.
Sit ois vielä tällänenkin jos joku vois olla ystävällinen ja auttaa.
Ongelma on saman tapainen.
Mulla on kaupungin kahviloista tietoja (nimi, osoite, kaupunki) ja haluisin tähänkin toiminnon, että en vahingossa lisäis kahta samaa kahvilaa?
Nääkin tallentuu taas tuonne Accesiin.
Sit jos joku on niin hyvä et osaa auttaa tässä ongelmassa niin ois tosi hienoo.
Haluisin selasen toiminnon millä vois "suodattaa" jonkun kaupungin mukaan kaikki sinne kuuluvat kahvilat?
en vaan ite keksi siihen mitään.
Tää työ on mun tällänen lukion ohjemointi harkka.
Oon ekaa kertaa ohjelmoimassa, enkä kylläään oo kovin hyvä. Tää on aika vaiketa.
Anteeks jos nää mun kysymykset oli ihan tyhmiä.
lisäys ongelma
sanna
1
240
Vastaukset
- XnChoice_Juha
No, laita että
if [pelaajan nimi].[pääte] = [uusi pelaaja].[pääte] then
MsgBox "Kahta samannimistä pelaajaa ei voi luoda" , , "Virhe"
tai sitten voit asettaa lataa - tallenna asetuksen että rekisteröidyt pelaajat lukee jossain koneella.
Open ("[hakemisto ja tiedostonimi]" & Right(nam, Len(nam) / 2) & ".txt") For Output As #1
Print #1, [uusi pelaaja]
ja luot vaan vastaavan lataushommelin.
Käy vaikka kysymässä neuvoa www.ohjelmointiputka.net :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6902718Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311366Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131274- 1131225
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2471188- 1031042
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?112953Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105949Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761