https://www.iltalehti.fi/talous/a/ed704948-a78b-4415-9de0-b51f784ab38c
Sitkeällä vuosia kestäneellä terrorillaan, vihreät ovat saavuttamassa tavoitteensa. Helsingin keskustan kaupat lopettaa yksi toisensa perään. Autoilijat eivät pääse ostoksille, koska liikkuminen tehty hankalaksi ja parkkipaikat kiven alla.
Kun kaupat katoaa, katoaa sen myötä myös ravintolat.
Kohta ulkomaalaistaustaiset jengit saavat kuljeskella rauhassa autioidun keskustan kaduilla.
Vihervasemmisto onnistui, helsingin keskusta tyhjenee kaupoista
94
943
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin harva pyöräilee keskustaan ostoksille, vaikka olisi upea kesäsää. Eikä pyörän kyydissä muutenkaan juuri mitään pysty kuljettamaan.
- Anonyymi
Ensinnälkin vihreet on oikeis t opuolu jakokoomusken apupuolue. Joka äänestää suuryrityksille saatuttamistukia.
Toiseksi palkka ale kansalle on järjes t änyt oikeis topuolut
Kansan osyovoima on nolaa jo kahdenkyt vuoden ajan kun ollut oikeistohallitukset
Seuraa eduskunna äänestyksiä ei naistenlehtii
Asintuntija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnälkin vihreet on oikeis t opuolu jakokoomusken apupuolue. Joka äänestää suuryrityksille saatuttamistukia.
Toiseksi palkka ale kansalle on järjes t änyt oikeis topuolut
Kansan osyovoima on nolaa jo kahdenkyt vuoden ajan kun ollut oikeistohallitukset
Seuraa eduskunna äänestyksiä ei naistenlehtii
AsintuntijaVihreät edustaa melko äärimmäistä vasenta laitaa. Se on melko lähellä kommunistista puoluetta, mutta suunnattu koulutetummalle väelle, joka ei halua samaistua työläisiin ja änkyrä-AY-toimintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreät edustaa melko äärimmäistä vasenta laitaa. Se on melko lähellä kommunistista puoluetta, mutta suunnattu koulutetummalle väelle, joka ei halua samaistua työläisiin ja änkyrä-AY-toimintaan.
Työnteko ei sovi vihreyteen, työntekijä joutuu autoilemaan töihin, viemään lapset päivähoitoon, ostamaan ruokakassit jne. Siihen tarvitaan auto.
Työmatka-2 pikkulasta- kauppareissu... Ei onnistu, jos joutuu vaihtamaan monesti bussia. Eikä lapsien kauppakassien, bussivuorojen kanssa kerkiä töihin, tai illaksi kotiin ruokaa laittamaan. Autolla, se on sujuvaa.
Mulla työmatka kestää autolla 30 min.
Jos meen bussissa, kävelen pysäkille 25 min matkat busseilla ( joudun vaihtaa matkalla kertaalleen bussiasemalla bussia) odotusaika kun bussi ei heti tule n. 1:30 min. Eli menomatka töihin kestäis mulla melkeen 2 h
Jos käyn kotimatkalla kaupassa, joka matkanvarrella, siinä kuluu lisää 15 min.
Jos bussimatkalla poikkeen kaupassa, kestää helposti kotimatka 40 min kauemmin, kun odottaa seuraavaa bussia. Kävelymatka kauppakassien kanssa pysäkiltä kotiin kestää myös kauemmin.
Ei kiitos. Autolla töissäkäynti, arjen kauppareissut yms on vaan sujuvampaa. - Anonyymi
Mitä vielä: Monet kuljettavat pyörät metrossa ja tulevat keskustan jalkakäytäville ja puistoihin hurjastelee niillä. Ei pyöräteillä huvita kävellä. Katsettaan tai askeltaan ei uskalla siirtää katunäkymästä, ettei joku aja sinua liiskaksi tai peräti tapa kuten erä hullu polkija tappoi naisen jalkakäytävällä muutama vuosi sitten.
- Anonyymi
Raidejokerista taas tulee kammottava taloudellinen katastrofi. Vihreiden juttuja tämäkin.
Kun korona pandemia helpottaa, ihmiset jatkavat etätyöntekoa jatkossakin. On laskettu että raidejokeriin alunperin suunnitellut asiakasmäärät jäävätkin 60% pienemmiksi.
Kruunuvuorensiltakin suunniteltiin vihreiden toimesta toteutettavaksi vain pyöräilijöille ja raitiovaunulle. Hulluutta sekin. Kun silta ehkä joskus valmistuu, ihmiset istuvat autoissaan pitkissä jonoissa, kun jonottavat ulospääsyä Laajasalosta kapeilla ajoväylillä. Siinä pakokaasua kertyy ja huimasti ilmaan.
Kyllä vihervasemmisto osaa, heh heh- Anonyymi
Enemmän liikkumaan ja vähemmän autoilemaan!Kaupungit pitäisi muuttaa siten,että työpaikat ja asunnot sekä palvelut olisi lähekkäin.Kaupunki liikenne sahköiseksi,ratikat ja bussit.Pitemille matkoille junilla ja lentokoneilla.
Tulevaisuudessa tietenkin. - Anonyymi
Kelle se on suunnattu?
Ei työssäkäyvälle käy. Ei ihmiset asu raiteiden kyljessä , eikä heidän työpaikat ole raiteiden lähellä.
Sopivat ajankuluksi, työttömille kyllä. Mutta, onko siihen järkeä sijoittaa?
- Anonyymi
Onneksi kokoomus on repinyt kunnon kaulan vihreisiin helsingin kannatusluvuissa. Hulluus saadaan loppumaan kokoomuksen ja perussuomalaisten yhteistyöllä.
- Anonyymi
Se nähdään keskiviikkona,onko koomuksessa yhtään yrittäjähenkeä jäljellä,vai onko vihreä ideologia (syöpä) jo liian syvällä.
T:
h
i
i
h
t
ä
j
ä 47 härmästä - Anonyymi
Koska Suomessa ei ole ollut enää vuosikymmeniin yhtään olympiatason yleisurheilijaa ei Suomen olisi kannattanut satsata puolta miljardia euroa olympiastadionin remonttiin. Koko hökötys olisi pitänyt purkaa ja rakentaa Helsingin paraatipaikalle varakkaille ihmisille korkeatasoisia 30-40 kerroksisia luksusasuntoja.
Näin on tehty esimerkiksi New Yorkin Upper East Endissä. - Anonyymi
Kaupunkien suunnitellussa liikkuminen pitäisi suunnitella siten,että ihmisen materiaalinen kuluttaminen olisi mahdollisimman vähäistä ja kustannukset ihmisille mahdollisimman vähäisiä:
- Anonyymi
Kohta lopettanee Stockmankin keskustan tavaratalonsa. Noh, ihmiset ajelevat sitten autoillaan enemmän kehäteiden supermarketteihin
- Anonyymi
Perjantaina kävin ihan keskustassa. Melkein tyhjää oli täynnä, mitä nyt muutama potkulautahäirikkö ajeli tuhatta ja sataa jalkakäytävillä ja puistossa. Ikkunasta seurasin. Potkulautaporukat tuskin pitää kauppiaita leivässä.
Sitä saa, mitä tilaa. Äänestäkää oikein kunnallisvaaleissa!- Anonyymi
Tokkopa niistä on enää mitään hyötyä,jos nyljetys-paketti hyväksytään
- Anonyymi
Ravintoloita löytyy joka paikasta, ei tarvitse mennä edes niiden takia keskustaan. Mitäpä tuonne menemään tummahipiäisten hakattavaksi.
- Anonyymi
Niitäkään ei näkynyt, paitsi matkalla metrossa ilman koronanaamareita suuri osa.
- Anonyymi
Mitäs sitten kun tulevat keskusta reviriään laajentamaan?Nopeita autoja vaan alle ja pakoon?Autoja tosiaan saatetaan tarvita?
- Anonyymi
Helsingin keskusta on neliökilometrin kokoinen alue ja sen kävelee läpitten kuudessa minuutissa eikä siihen mitään autoa tarvitse.
Sitäpaitsi se on hyvä kun autoilijat eivät pääse tuolle neliökilometrin kokoiselle alueelle sillä näin estetään Maalaisliiton kauhistelema maaseudun kurjistuminen sekä säilytetään maaseutu elinkelpoisena kun valtion ylläpitämälle keskittämispolitiikalle saadaan vihdoinkin loppu ja muutakin kivaa.
Turvetukiakin tarttis saada lisää sillä turve pitää Suomen elinkeinorakenteen toimintakunnossa. Ei tässä mitään uusia hilipali-innovointeja tartte sillä rahat ovat silloin pois turvetuotannosta joka on väärin.- Anonyymi
Kunhan vähän vanhenet ja muljautat polves, niin kellotellaan sitten kuinka kauan menee kun loikit keskustan kaupat läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan vähän vanhenet ja muljautat polves, niin kellotellaan sitten kuinka kauan menee kun loikit keskustan kaupat läpi.
Paljonko sitä tarttee vielä vanheta jos ei 57-vuotta ole vielä tarpeeksi paljon ? Polveni on kyllä hyvin käytetyt vaan ei se kävelyvauhtia hidasta toisin kun on asianlaita Persumiehillä. Nykyään on sitäpaitsi kävely helppoa toisin kuin aikoinaan. Ei ole jäitä jalkakäytävillä mikä hidastaisi keskituntinopeutta. Muistatko millaisia jalkakäytävät olivat 1970-luvulla ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko sitä tarttee vielä vanheta jos ei 57-vuotta ole vielä tarpeeksi paljon ? Polveni on kyllä hyvin käytetyt vaan ei se kävelyvauhtia hidasta toisin kun on asianlaita Persumiehillä. Nykyään on sitäpaitsi kävely helppoa toisin kuin aikoinaan. Ei ole jäitä jalkakäytävillä mikä hidastaisi keskituntinopeutta. Muistatko millaisia jalkakäytävät olivat 1970-luvulla ?
Jos ei ole ollut varaa ajella autolla tuohon ikään eikä nivelet ole raskaassa työssä vahingoittunut, niin saattaa vielä jalka liikkua ainakin omasta mielestä hyvin, mutta alat väjäämättä lähenemään sitä hetkeä, että pyydät kyydin ihan siihen oven eteen vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko sitä tarttee vielä vanheta jos ei 57-vuotta ole vielä tarpeeksi paljon ? Polveni on kyllä hyvin käytetyt vaan ei se kävelyvauhtia hidasta toisin kun on asianlaita Persumiehillä. Nykyään on sitäpaitsi kävely helppoa toisin kuin aikoinaan. Ei ole jäitä jalkakäytävillä mikä hidastaisi keskituntinopeutta. Muistatko millaisia jalkakäytävät olivat 1970-luvulla ?
Pari-kolme vuotta riittää mainiosti. Välilevynpullistuma ja/tai nivelrikkoa polviin niin nopeasti meno hyytyy.
- Anonyymi
Keskustassa asuu niin vähän maksukykyisiä asiakkaita että niiden takia ei liikkeitä kannata siellä pitää?
Kohta on keskustan asukkailla pitempi matka palveluiden luo kun syrjäkylien asukkailla.- Anonyymi
Jos ei ole ollut varaa ajella autolla tuohon ikään eikä nivelet ole raskaassa työssä vahingoittunut, niin saattaa vielä jalka liikkua ainakin omasta mielestä hyvin, mutta alat väjäämättä lähenemään sitä hetkeä, että pyydät kyydin ihan siihen oven eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole ollut varaa ajella autolla tuohon ikään eikä nivelet ole raskaassa työssä vahingoittunut, niin saattaa vielä jalka liikkua ainakin omasta mielestä hyvin, mutta alat väjäämättä lähenemään sitä hetkeä, että pyydät kyydin ihan siihen oven eteen.
No menipäs lopulta väärään kohtaan kun saa lähettää kymmeniä kertoja ennen kun päästää läpi
- Anonyymi
Eikö nuo Suomen myyjät vieläkään tajua, mihin kurjuuteen meitä viedään?
Kenellä riittää enää rahaa alkaa maksamaan etelä-Euroopan velkoja?- Anonyymi
Totta, persuista olisi päästävä eroon, onko sinulla keinoista ehdotuksia?
- Anonyymi
Ala miellyttää pelkkiä suvakkeja = Tee kaupallinen itsemurha! :)
Hyvä muistilause jokaisen yrittäjän pitää mielessä, että marginaaliryhmät ≠ suurin asiakasryhmä
- Anonyymi
"Tunnen helsinkiläisen, joka asuu ja tekee töitä Itä-Helsingissä niin, ettei ole kuukausiin päässyt Itäkeskusta lähemmäksi keskustaa. Toinen on käynyt keskustassa vain sen alla matkustaessaan metrolla Myllypurosta työhuoneelleen Ruoholahteen. Kolmas asuu ydinkeskustassa, minkä seurauksena hänellä on varaa käydä ydinkeskustassa vain ruokaostoksilla.
Ja kun noin käy, helsinkiläinen samanaikaisesti asuu ja ei asu Helsingissä. Häneltä jää kokematta se elävöitynyt ja vapautunut Helsinki, josta ei voi käydä kunnolla nauttimassa, koska asuu Helsingissä." - Anonyymi
Haloo!
Ei keskustaan mennä autolla, vaan liikutaan jalan, pyörällä, bussilla ja ratikalla.
Eihän keskustassa ole kunnolla edes tilaa autoille.
Aiemmin rakennettiin automarketteja kaupungin ulkopuolelle, koska keskustassa ei ole tilaa isoille marketeille eikä autoille.
Sitten tuli julkiset kulkuneuvot ja uudet linjat. Nyt keskustassa pystyy liikkumaan. On menty oikeaan suuntaan. Helsinki on kehittymässä suurkaupunkien suuntaan.- Anonyymi
Jos keskustaan ei pääse autolla niin keskustaan turha rakentaa kauppoja. Ei asiakkaat viitsi paljoa ostaa jos niiden pitää ostokset kuljettaa jalan, pyörällä, bussilla ja ratikalla...
- Anonyymi
Täytyy kuitenkin muistaa, että Hesasta puuttuu n. 5 miljoonaa asukasta, että voisi alkaa puhua suurkaupungista.
Uskomattoman paljon myötähäpeää synnyttävää on hesalaisten "metropolikaupunki"-puheet. Naurettaava edes verrata Hesaa mihinkään metropoliin. Edes Berliini ei ole metropoli (paitsi ehkä hesalaisten mielestä). - Anonyymi
Täysin väärin, keskusta autioituu vihreiden takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy kuitenkin muistaa, että Hesasta puuttuu n. 5 miljoonaa asukasta, että voisi alkaa puhua suurkaupungista.
Uskomattoman paljon myötähäpeää synnyttävää on hesalaisten "metropolikaupunki"-puheet. Naurettaava edes verrata Hesaa mihinkään metropoliin. Edes Berliini ei ole metropoli (paitsi ehkä hesalaisten mielestä).Maailmalla on todettu, että 3 miljoonan asukkaan kaupunkia pidetään parhaana kokona.
- Anonyymi
Suurkaupunki jossa autiot kadut. Ei ainakaan yritykset menestystä tuolla. Moni jo lähtenytkin. Bilettää voi Vantaallakin ja itse asiassa lähikunnissa on parempia mestoja ja ravintoloita. Täällä pussinperällä Euroopassa on kyllä tyhmää sakkia.
- Anonyymi
Hyvä vaan, että autioituu.
Pelkkä turhake koko Hesa, johon upotetaan valtavia määriä verovaroja pelkkää hyödyttömään puuhasteluun. (vrt. Oodi-kirjasto, länsimetro, musiikkitalo)- Anonyymi
Sanoo maalainen, joka saisi omaisuudellaan hankittua helsingistä telttapaikan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo maalainen, joka saisi omaisuudellaan hankittua helsingistä telttapaikan.
Vaikka hesaa inhoaa (tai juuri siitä syystä) sinne kannatta investoida.
Hölmöt suomalaiset keskittävät valtion rahaa hesaan (heittävät hukkaan), joten asuntosijoittamisella saa tehtyä kelpo tilin. Valtion työpaikkojen keskittäminen hesaan ja ruhtinaallisesti asumistuet pitää huolen, ettö asuntosijoittaja saa kelpo arvonnousun ja vuokratuotot.
Tympeä kaupunki on hesa. Kannattaa siis koettaa taloudellisesti hyötyä tympeyden kustannuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo maalainen, joka saisi omaisuudellaan hankittua helsingistä telttapaikan.
Kontulan kommari alkaa isottelemaan kun on upeasta kerrostalokaksiosta alle 10 vuotta lainanmaksua jäljellä.
- Anonyymi
Ei sitä vihervassarit aiheuttanut,vaan korona ja matut. Eihän siellä matulandiassa kohta ole,kuin matuja.
- Anonyymi
Stadi gettoutuu vähitellen ja jää paperittomien pesimis-seuduksi .
- Anonyymi
Hyvä, hyvä ja hyvä!!!!
- Anonyymi
Vauhti on jo tietyillä Helsingin ja PK-seudun tietyillä alueilla liian mittava. Nyt sen huomasi monikin selvemmin, kun muukalaiset juhlivat Ramadaa.
Lisääntymällä voimakkaasti he täyttävät maan. Vaimojen kädet ovat "liimautuneet" lastenvaunuihin ja kännykkään vuosikausiksi. Kotimaisia naisia hoputetaan töihin ja mammalomaa lyhennetään, jotta kotirouvat voivat pysytellä omassa kuplassaan.
- Anonyymi
Vaikka vannon perussuomalaisten nimeen helsinkiläisenä, annan ääneni kokoomukselle, jotta Anni "kuuma peruna suussa naamaansa vääntelevä" Sinnemäestä ei vain tulisi pormestaria, se olisi helsingin tuho.
- Anonyymi
Miten Johanna Vartiainen poikkeaa Anne Tännemäestä!
Ihan yhtä paljon kuin Kirsi ihan Pihalla!
Jos Stadissa haluaa muutosta tähän vihreään siirtymään niin kannattaa äänestää persuja!
Se kuinka paljon on edustajia kaupunginvaltuustossa on kaikkein tärkeintä!
Pelottavinta on se että meillä on Islamisti Natsima Razmyar pormestari ehdokkaana Stadissa!
Kertoo kaiken demareista ”työväenpuolueestamme”..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Johanna Vartiainen poikkeaa Anne Tännemäestä!
Ihan yhtä paljon kuin Kirsi ihan Pihalla!
Jos Stadissa haluaa muutosta tähän vihreään siirtymään niin kannattaa äänestää persuja!
Se kuinka paljon on edustajia kaupunginvaltuustossa on kaikkein tärkeintä!
Pelottavinta on se että meillä on Islamisti Natsima Razmyar pormestari ehdokkaana Stadissa!
Kertoo kaiken demareista ”työväenpuolueestamme”.....Nii se natsi-matu?
- Anonyymi
Vihreiden ainoa hyvä asia on että Ohisalo ei ole lisääntynyt
- Anonyymi
Valitettavasti autoilu kiellettyjä
- Anonyymi
Kokkareita on äänestettävä, että saa Sinnetännemäen estettyä saamasta lisää tuhoa aikaan.
- Anonyymi
Vihreiden Anni Sinnemäki helsingin pahin mädättäjä
kuvottaa - Anonyymi
Vai että autoilla pitäisi Helsingin keskustassa liikkua? Se on maalaisten kuvitelmaa. Eikä suurkaupungin keskustassa ole automarketteja. Ei missään.
Keskustassa on muotitaloja, tasokkaita ravintoloita, muutama päivittäistavaramyymälä, erikoistavarakauppoja, erilaisia palvelujen tuottajia, elokuvateattereita ja siinä se on enimmäkseen.
Aivan höpöjuttuja nämä ovat.- Anonyymi
Ja otit sitten seuraavan piikin Kongolaisten heposta
- Anonyymi
Miksi vihreät haluaa täyttää helsingin kehitysmaa muslimeilla? En ymmärrä ollenkaan.
- Anonyymi
Vihreät ovat kehittäneet Helsinkiä aivan oikeaan suuntaan. Helsinki on pessyt kasvonsa viimeisimmän vuosikymmenen aikana. Hieno kaupunki.
Jos haluatte mennä autolla markettiin, niin menkää IKEA:an tai Tuuriin.
Älkää tulko Helsinkiin. - Anonyymi
En olisi uskonut koskaan toivovani Juhana Vartiaisen voittoa pormestariksi.
Anni Sinnemäki on kauhistus. - Anonyymi
Kävelijät/ pyöräilijät ei paljoa ostele, autot on rikkaammilla, ja ovat töissä jolloin ei aikaa kaupungilla kierrellä, kun parkkipaikkoja on vaikea löytää, ja maksavatkin liikaa.
- Anonyymi
Autio kylä ostavat ihmiset pakenee alueelta
- Anonyymi
Kyllä ennen oli paremmin. Pääsi autolla koska vaan, mihin vaan ostoksille ja jokaisen kivijalkaliikkeen oven edessä oli 100 ilmaista parkkipaikkaa joista valita.
- Anonyymi
Nehän voisivat asuttaa sinne Hesan keskustaan afgaaneja ja somppuja ja kurdeja ja arabeja. Ensi alkuun vaikka 10000 perhettä. Tulee varmasti viihtyisä keskusta.
- Anonyymi
Niitähän sinne on asutettu mutta sossukorvaukset eli niiden tulot niin vähäiset että ei niillä kauppoja pystyssä pidetä. Jos helsinkiä halutaan autottomaksi niin vanhat rakennukset pitäisi purkaa ja tilalle rakentaa tornitaloja joissa kussakin asuu tuhansia sossuperheitä
Näin kannattaisi rakentaa jokaisen tornitalon kivijalkaan jonkinnäköinen kivijalka kauppa.
luulis että nuo osaa laskea montako tornitaloa perheitä tarvitaan per kivijalkakauppa jos siis kauempana asuvat ei autolla pääse sinne ostoksille.
Toivottavasti nämä viherhörhöt ymmärtävät jäädä nauttimaan asfalttiviidakosta ilman liikkeitä. Kukaan ei heitä kaipaa muissa kunnissa. Missä vihervasuri niin siellä ongelma.
- Anonyymi
Missä vihreät, siellä velkaa. Missä velkaa, siellä pahoinvointia. Missä pahoinvointia, siellä syrjäytymistä. Missä syrjäytymistä, siellä rikollisuutta. Missä rikollisuutta, siellä anarkiaa. Missä anarkiaa, siellä tuhoutunut yhteiskunta.
- Anonyymi
Varoittelin tuosta jo aikoinaan kun Pasilan Tripla avattiin.
Miksi kukaan menis keskustaan ostoksille kun kaiken saa ostoskeskuksesta helpommin ja ilman parkkihuolia.
Helsingin keskusta näivettyy ja kohta sieltä löytyy vain matkamuistomyymälöitä. Toki ne pakolliset turkkilaispizzeriat ja huumeidenvälittäjät löytyvät sieltä tulevaisuudessakin. - Anonyymi
Ghettoja syntyy lisää voimakkaasti luo rikkautta alueella
- Anonyymi
Kaupan vetovoiman aiheuttaa yksin ja ainoastaan SAAVUTETTAVUUS. Kun pysäköinti on maksullinen, ja hankala, jää koko kaupat käymättä.
Lopetin keskustan liikkeiden käyttämisen noin 20 vuotta sitten kokonaan.
Keskustan Stockmannilla olen käynyt viimeksi noin 40 vuotta sitten.- Anonyymi
Lisätään vielä, että pysäköinnin pitää olla kokonaan vapaa kun kyse on suuremmista kauppakeskuksista. Kolmen tunnin ilmaiset pysäköinnit eivät riitä mihinkään. Kun menee ostoksille, pitää etsiä tuotetta useista kaupoista, sovittaa, vertailla hintoja, välillä käydä syömässä, jos sattuu tapaamaan tuttavan, juttua saattaa riittää pariksi tunniksi kahvilan tai olutlasin ääressä, ja edelleen kauppoja saattaa olla kiertämättä.
Ilmaisen pysäköinnin on oltava koko liikkeiden aukiolo ajan. Vasta sitten, jos seisottaa autoaan yön yli parkissa, voisi katsoa että olisi oikeus alkaa jotakin velottaa.
- Anonyymi
Vihreiden aika helsingin suurimpana on lopullisesti ohi
- Anonyymi
Kauppojen tilalle vihreät toivovat kannabiskahviloita, veikkaan
- Anonyymi
Kaikki mihin vihreät koskee muuttuu ruskeaksi
- Anonyymi
Olisi hieno sää pyöräillä helsingin keskustaan, mutta enpä pyöräile, kun ei siellä enää ole mitään.
Sen sijaan ajan Hummerillani 100 km päähän megamarkettiin. - Anonyymi
Enpä eilen meinannut tunnistaa helsingin keskustaa. Liikkeitä lopetettu oikein urakalla.
Aavekaupunkia alkaa muistuttamaan - Anonyymi
Taitaa vihreitä nyt nolottaa
- Anonyymi
Tilalle tulevat hashis- ja piikityshuoneet.
- Anonyymi
Sekä piikkien jakelukeskuksia, samanlaisia joita itäkeskuksessakin on.
Huumepiikkien jakelukeskuksia perustellaan sillä, että on parempi piikittää huumeita puhtailla, kuin likaisilla piikeillä.
Eräänlaista sosiaalihuoltoa tukea huumeidenkäyttöä jakamalla hygienisiä neuloja narkkareille.
- Anonyymi
Muslimit kansoittavat nyt itäkeskuksen lisäksi myös keskustan
- Anonyymi
Moskeijoita alkaa nousemaan ydinkeskustaan veikkaan
- Anonyymi
Vaikka vihervasemmisto tyhjensi suomalaiset yrittäjät helsingin keskustasta, emme myy suomea naurettavalle eu-elpymissopimukselle.
- Anonyymi
"Vai että autoilla pitäisi Helsingin keskustassa liikkua? Se on maalaisten kuvitelmaa. Eikä suurkaupungin keskustassa ole automarketteja. "
Keskustoissa ei asu kuin autottomia eläkeläisiä ja maalta muuttaneita nuoria, jotka kuvittelevat olevansa trendikkäitä. Kaupunkilaiset lapsiperheet asuvat edullisemmin seuduilla, joilla on luonto lähempänä ja hyvät yhteydet jäähalleille yms . He käyttävät nimenomaan marketteja, koska heille sujuva ja hyvä arki on tärkeämpää kuin trendisnobbailu.
Toki olisi suotavaakin, että keskustoissa ei liikkuisi kovin paljon autoja ja että julkinen liikenne pystyisi korvaamaan niitä myös muualla. Kyllä se lapsiperheessä kuitenkin on hankalaa nykyaikaiseen elintasoon tottuneille ihmisille. Lapset kuskataan ehkä useampaankin harrastukseen ja ison perheen ostokset on paljon inhimillisempää kuljettaa tilavalla omalla autolla kuin juuttua niiden kanssa bussin penkkien väliin hankittuaan selkälihasten revähdyksen niitä kantaessaan.
Lapsiperheiden tarvitsee ostaa kaikenlaista, sillä ei lapsia syötetä trendiravintolassa joka ilta ihan jo sen takia, että rahan pitää riittää riittävän terveelliseen ruokaan kasvuikäisille. - Anonyymi
Ajoin espan ohi, tyhjää on
- Anonyymi
Todella surullista että vihervasemmisto teki tämän, häpeäisivät
Vihreät, vasemmisto, demarit YÖK - Anonyymi
Mamujengit pelottaa myös asiakkaat
- Anonyymi
Aivotonta lässytystä. Ihan tavalliset suomalaiset shoppailijat sen ovat saaneet aikaan. Kivijalkakaupat katoavat keskustasta, koska suurin osa ihmisistä ostaa vaatteet nettikaupoista tai isoista kauppakeskuksista, joissa voi hoitaa useamman asian yhdellä kertaa. Helsingin kauppiaat ovat pitkään valittaneet, että heillä käydään vain kokeilemassa vaatteita, jotka sitten ostetaan verkkokaupasta. Korona vei loputkin asiakkaat. Vuokrat keskustassa ovat yksinkertaisesti liian kalliita, jos kauppa ei käy.
- Anonyymi
Helsingin keskusta on neliökilometrin kokoinen ja sen kävelee 6 minuutissa.
Miksi siellä pitäisi olla liikkeitä ja miksi siellä pitäisi edes kävellä?- Anonyymi
Miksi sinne pitäisi edes mennä? Tietysti jos haluaa päästä Mogadishun tunnelmiin. Itiksessä se onnistuu vielä paremmin.
- Anonyymi
Siihen mahtuis nätisti ydinvoimala.
Saatais vihdoin helsinkikin tuottamaan suomelle jotain hyötyä. Nyt polttaa vaan urakalla maakuntien rahoja
- Anonyymi
Ja asukkaista myös. ”Uussuomalaiset” täyttävät syntyneen tyhjiön nopeasti
- Anonyymi
Stokka ja Sokos kun vielä lyövät keskustassa hampaat naulaan niin se on siinä. Detroitin tie on meidänkin tiemme.
- Anonyymi
Punavihreät rakentavat Suomeen amerikkalaistyyppisiä suurkaupunkeja pienoiskoossa. Niissä värilliset asuvat keskustoissa ja valkoiset eristäytyneenä lähiöissä.
Liikekeskukset ja liikkeet ovat muualla kuin keskustoissa eikä valkoihoinen uskalla edes keskustassa iltaisin ajaa yksityisautollaan vaikka sitä ei edes olisi kielletty.
Punavihreä ihanne.
- Anonyymi
Ketkä muistavat vielä 80-luvun Stadin ja kaupat niin voivat vain hämmästellä kuihtumista. Poissa ovat Hakaniemen Elannon tavaratalo, Pukeva, Ajanmies, Vestio, Ajatar, Aleksin Elannon tavaratalo, Aleksi 13, Halonen... Mutta kyllä ilmasto pelastuu.
- Anonyymi
Alkaa olla aikamoinen slummi.
- Anonyymi
no, tää on tätä vihreetä siirtymää
- Anonyymi
Juu sitähän ovat ajaneet vuosikausia. Hämeentien sulkeminen oli törkeää. Tuttu yrittäjä sulki lafkansa ja haukkui kaupunkisuunnittelun täysin. Nyt itketään kun keskustaan ei tule maksukyisiä asiakkaita ja Stockmannkin konkurssin partaalla.
Olen sitä mieltä että on myöhäistä. Pilattu mikä pilattu. Nyt vaan ei pidä kuntavaaleissa antaa enää vihreille ääniä. Yhdessä Kokoomuksen kanssa ovat saaneet tämän aikaan. Kun ei enää pilattaisi enempää Helsingin luontoa!!!! Kun nää nykyiset Vihreät on niin rakastuneita pilvenpiirtäjiin ja tiiviiseen rakentamismuotoon ja haluavat että kaikki asuu samalla tavalla. Tyypillistä viherkimmunistien tasapäistämistä. Kohta tulee tietullit ja päiväkodeissa lapset saa vain kasvisruokaa, sukupuolineutraalit liikennemerkit jo tuli ja yhteiswessoja jo on miehille ja naisille jne. Sekopäistä. - Anonyymi
Hesa on sontakasa.
Olisi parempi raahata muualta Suomesta aluksi vaikka 10000 perhettä somppuja, afgaaneja, kurdeja ja arabeja ja asuttaa ne hesan keskustaan. Tulisi viihtyisä paikka.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912