Millä rahalla ylihintaisia asuntoja ostetaan?

Anonyymi

En tajua näitä asuntojen hintoja pks alueella varsinkaan. Itse asun vuokralla, hyvällä alueella ja tottakai haaveilen omasta kodista. Mutta kertokaa, että miten ihmiset pystyy ostamaan näitä 500t-900t€ asuntoja? Onko taustalla perittyä omaisuutta, myyntivoittoja vai säästettyä alkupääomaa satoja tuhansia? Mulle pankki on ilmoittanut, että he pystyisivät myöntämään vain 200t lainan eli aika säälittäviä lukemia. Omat tulot kuitenkin melkein 5000t/kk (brutto). Kai se on vaan säästettävä pohjalle se 100t, että olisi mahdollisuus edes kerrostalokolmioon.

56

1617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asuntoja ostellaan niillä rahoilla, jotka biznesvuokralainen siirtää Läskin taskuun.

      Kolmiot uudehkoissa taloissa 1200 €/m³/kk alkaen ja vaivaiset 2,5 %/vuosi nousua päälle, niin 10 vuoden vuokrat 180 k€.

      Vrt. omistusasunnossa kuluna vastike lainakorot samalla 10 vuoden ajanjaksolla noin 50 k€.

      Erotus 130 k€ omaan taskuun = pääomaa, jolla sitten ostetaan aina se seuraava, pykälää isompi/kalliimpi asunto.

      Jos säätöjä ei ole paljoa, pitää tietenkin aloittaa halvasta; vanha talo, pieni asunto jne.

      Jos säästöjä ei ole ja on tunhutettu vuokralla vuosikymmen, niin sitten on hiukka vaikeaa kertalaakista rykäistä kasaan satku tai kaksi, jotta pystyy ostamaan puolen miljoonan kämpän.

      • On tämä jännä palsta. Ensin yksi ilmoittaa tulonsa kilogrammoissa (5 miljoonaa kilogrammaa kuukaudessa brutto) ja seuraava laskee vuokria (?) kuutioiden mukaan (ja aika hyvät vuokrat tai hemmetin korkeat huoneet)...

        Niihin hyviin kämppiin pääsee joko sillä, että on omaa rahaa tai hyvät tulot. Noilla tuloilla ostetaan ensin yksiö tai kaksio hyvältä paikalta ja sitten myöhemmin lisää. Ja tietysti kannattaa hankkia puoliso, joten kun kumpikin saa sen 200 - 300 k€ lainaa, niin sillä saa jo kohtalaisen kolmionkin hankittua.


      • Anonyymi

        130k€ miinus verot 33%.


      • Anonyymi

        "Kolmiot uudehkoissa taloissa 1200 €/m³/kk alkaen ja vaivaiset 2,5 %/vuosi nousua päälle, niin 10 vuoden vuokrat 180 k€.

        mistä sinä nuo arvot revit?

        Esimekiksi Helisngin ydinkeskustassa uusien sopimusten vuokrat ovat syöksyssä, jos vuosi sitten sait 1000 €/kk, saat nyt 950 tai 800 €/kk.

        Missä se 2,5 % vuosittainen vuokrannosto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kolmiot uudehkoissa taloissa 1200 €/m³/kk alkaen ja vaivaiset 2,5 %/vuosi nousua päälle, niin 10 vuoden vuokrat 180 k€.

        mistä sinä nuo arvot revit?

        Esimekiksi Helisngin ydinkeskustassa uusien sopimusten vuokrat ovat syöksyssä, jos vuosi sitten sait 1000 €/kk, saat nyt 950 tai 800 €/kk.

        Missä se 2,5 % vuosittainen vuokrannosto?

        Etuovesta pistin hakuun. Kun puhutaan jostain 500 k€ asunnoista, niin silloin ei vertailukohdaksi oteta vuokraluukkua 60/70-luvun kerrostalossa. Eli hakuun uudiskohteet (valmistunut parin viime vuoden aikana).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        130k€ miinus verot 33%.

        Nyt on vuokraloisella ihan omaa matematiikkaa. Ei lainanlyhennyksistä makseta 33 % veroa.

        No, varmaan vähän epäselvää sossunelätille, mistä ne verot peritään. Ymmärrettävästi näin, kun ei ole ikinä ollut tuloja... mutta kuin luukulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etuovesta pistin hakuun. Kun puhutaan jostain 500 k€ asunnoista, niin silloin ei vertailukohdaksi oteta vuokraluukkua 60/70-luvun kerrostalossa. Eli hakuun uudiskohteet (valmistunut parin viime vuoden aikana).

        "Etuovesta pistin hakuun. Kun puhutaan jostain 500 k€ asunnoista, niin silloin ei vertailukohdaksi oteta vuokraluukkua 60/70-luvun kerrostalossa. Eli hakuun uudiskohteet (valmistunut parin viime vuoden aikana)."

        No, Punavuori ja 7 uutta ullakkoasuntoa, korkein neliöhinta 13.500 €/virallinen neliömetri, alin noin 11.900 €/virallinen m2, päälle toki sitten parvet ja kattoterassit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Etuovesta pistin hakuun. Kun puhutaan jostain 500 k€ asunnoista, niin silloin ei vertailukohdaksi oteta vuokraluukkua 60/70-luvun kerrostalossa. Eli hakuun uudiskohteet (valmistunut parin viime vuoden aikana)."

        No, Punavuori ja 7 uutta ullakkoasuntoa, korkein neliöhinta 13.500 €/virallinen neliömetri, alin noin 11.900 €/virallinen m2, päälle toki sitten parvet ja kattoterassit.

        Ihan normi lähiökerrostaloissakin isot asunnot 400 k€ ja sijainnin mukaan sitten hinnat tästä ylöspäin. Uudiskohteista puhuttaessa. Vanhoja voi saada yli puolet halvemmalla, kun sopivasti pukkaa putkiremppaa tms. päälle. Mutta tällaiset pikkuseikat eivät estä tuhnuja vertaamasta uudiskohteen hintaa johonkin kaupungin vuokrakasarmiin, joka on rakennettu 40 vuotta sitten ja josta peritään ihan naurettavaa vuokraa, joka ei kata edes talojen ylläpitoa.

        Sitten on helppo laskelmin todistella itselleen, miksi kannatta jatkaa tuhnuttelua sossunelättinä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        On tämä jännä palsta. Ensin yksi ilmoittaa tulonsa kilogrammoissa (5 miljoonaa kilogrammaa kuukaudessa brutto) ja seuraava laskee vuokria (?) kuutioiden mukaan (ja aika hyvät vuokrat tai hemmetin korkeat huoneet)...

        Niihin hyviin kämppiin pääsee joko sillä, että on omaa rahaa tai hyvät tulot. Noilla tuloilla ostetaan ensin yksiö tai kaksio hyvältä paikalta ja sitten myöhemmin lisää. Ja tietysti kannattaa hankkia puoliso, joten kun kumpikin saa sen 200 - 300 k€ lainaa, niin sillä saa jo kohtalaisen kolmionkin hankittua.

        TheRat... hyvin sanottu!
        Minä ostan asunnot ja kiinteistöt aina metrihinnalla.
        Tontit hinnoittelen tuntihinnalla.
        Lautatavara mikä maksaa 50 senttiä metri niin 50 senttiä lautaa maksaa 25 senttiä.
        Ei eurot oo senteistä kiinni...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Etuovesta pistin hakuun. Kun puhutaan jostain 500 k€ asunnoista, niin silloin ei vertailukohdaksi oteta vuokraluukkua 60/70-luvun kerrostalossa. Eli hakuun uudiskohteet (valmistunut parin viime vuoden aikana)."

        No, Punavuori ja 7 uutta ullakkoasuntoa, korkein neliöhinta 13.500 €/virallinen neliömetri, alin noin 11.900 €/virallinen m2, päälle toki sitten parvet ja kattoterassit.

        Punavuoressa ei juuri uusia talo ja ole. Vanhoja ja moneen kertaan rempattuja löytyy kyllä. Sekä sellaisia jotka olisi remontoitava on pilvin pimein.


    • Anonyymi

      Ai millä tuloilla 900 t kämppiä, no näillä tuloilla tietenkin:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16637109/vero-kalenteri-romutettu-porrrvarien-toimesta--et-saa-enaa-niiden-tietoja

      Itse jättäisin koko paskan väliin, sillä on kovan luokan riskipeliä. Olitko tosissasi, että pankista ei heru 200 t enempää, jos kerran ihan lääkärin palkoilla elelet. 5 tonnia on näet jo pikkupäällikön palkka vähintään, eli työpaikan olettaisi olevan pysyvän. pankki joutuu juuri näitä asioita puntaroimaan, tässä jallitajien pyörittämässä "työvoimapulassa".

      • Anonyymi

        Ei 5 tonnia/kk nykyään mikään kovin erikoinen liksa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 5 tonnia/kk nykyään mikään kovin erikoinen liksa ole.

        Palkoista puhuttaessa on realistista puhua nettotuloista ja totuushan on että 5000 eur bruttopalkasta /kk ei käteen jää puoltakaan tai sitten Suomessa verotus ei kaikilla ole sama? Uuden perheasunnon ostoon n. 70 - 100 neliöiseen , ilman väh.100 t euron alkupääomaa - ei ole mahdollisuutta - tuokaan palkka ei siihen riitä jos mielii syödä ja kasvattaa lapset. 5000 euroa pitää saada nettona - silloin uskaltaisi edes haaveilla omasta kodista.
        1970-luvulla ihmiset alkoivat saada erilaisia tukia elämiseen - onneksi - ilman niitä syntyisi vallankumous - yli puolella Suomen kansalaisista ei nyky palkkataso riittäisi ilman tukia asumiseen eikä elämiseen - se on totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palkoista puhuttaessa on realistista puhua nettotuloista ja totuushan on että 5000 eur bruttopalkasta /kk ei käteen jää puoltakaan tai sitten Suomessa verotus ei kaikilla ole sama? Uuden perheasunnon ostoon n. 70 - 100 neliöiseen , ilman väh.100 t euron alkupääomaa - ei ole mahdollisuutta - tuokaan palkka ei siihen riitä jos mielii syödä ja kasvattaa lapset. 5000 euroa pitää saada nettona - silloin uskaltaisi edes haaveilla omasta kodista.
        1970-luvulla ihmiset alkoivat saada erilaisia tukia elämiseen - onneksi - ilman niitä syntyisi vallankumous - yli puolella Suomen kansalaisista ei nyky palkkataso riittäisi ilman tukia asumiseen eikä elämiseen - se on totuus.

        Viiden tonnin bruttotuloista jää luokkaa kolme tonnia käteen. Vähennyksistä riippuen.


    • Anonyymi

      Helsingin kantakaupungin alueelta sain 45 neliön kolmion vuokrakämpän,vanha talo,asunto tip top ja vuokra 700 .
      Omaksi ostamalla maksaisi varmaan yli 200 tuhatta ja lapsiperheellä pienillä tuloilla ei onnistu.

      • Anonyymi

        Onko alppilassa?Asuin juurikin sen kokoisessa asunnossa pienessä kolmiossa toimi kuin junanvessa ja muutenkin kuin junanvesssa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko alppilassa?Asuin juurikin sen kokoisessa asunnossa pienessä kolmiossa toimi kuin junanvessa ja muutenkin kuin junanvesssa.....

        Taas joku sossunelätti saanut asunnon sosiaalisin perustein (mukulat) ja kehuu, miten on halvempaa olla sossunelätti kuin ostaa omilla rahoilla 700 000 € asunto.

        Sitähän voi vaikka omaa oloaan parantaa leikkimällä, että oma asunto olisi 700 000 € arvoinen. Tämä on yleinen harrastus savipeltojen OK-latojen asukkaillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas joku sossunelätti saanut asunnon sosiaalisin perustein (mukulat) ja kehuu, miten on halvempaa olla sossunelätti kuin ostaa omilla rahoilla 700 000 € asunto.

        Sitähän voi vaikka omaa oloaan parantaa leikkimällä, että oma asunto olisi 700 000 € arvoinen. Tämä on yleinen harrastus savipeltojen OK-latojen asukkaillakin.

        Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät.

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!

        Minä en näe pienelä puhelimella näpytellä siksi tulee virhet asia oli tärkeä, teillä homppeleilla se menee hermoon .
        minun syy ei ole jso sinä et lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!

        Minä en näe pienelä puhelimella näpytellä siksi tulee virhet asia oli tärkeä, teillä homppeleilla se menee hermoon .
        minun syy ei ole jso sinä et lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!

        Minä en näe pienelä puhelimella näpytellä siksi tulee virhet asia oli tärkeä, teillä homppeleilla se menee hermoon .
        minun syy ei ole jso sinä et lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!

        Minä en näe pienelä puhelimella näpytellä siksi tulee virhet asia oli tärkeä, teillä homppeleilla se menee hermoon .
        minun syy ei ole jso sinä et lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!

        Minä en näe pienelä puhelimella näpytellä siksi tulee virhet asia oli tärkeä, teillä homppeleilla se menee hermoon .
        minun syy ei ole jso sinä et lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!

        Minä en näe pienelä puhelimella näpytellä siksi tulee virhet asia oli tärkeä, teillä homppeleilla se menee hermoon .
        minun syy ei ole jso sinä et lisäänny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kehtaat?Louskuta sinä ylähuultasi kun et perhettä pystynyt perustamaan.
        Tämän yhtdiskunnan perusta om miehen ja naisen muldostama perhe ja heille on asunto annettava.
        Pride liitot eivät kanna kuin suppeasti ja näitähän te vihreät nostatte jalustalle.
        Tdhkää janit ja jarit,olkaa hyvät."

        Tuota noin. Minä olen kylläkin heteroseksuaalinen ja äänestään kokoomusta. Jokainen vajaaälyinen päihderiippuvainen osaa (ainakin nuorena) tehdä vahinkolapsia, mutta ei panemalla pidä saada mitään etuoikeuksia. Lapset huostaanottoon ja vanhemmat pakkokuntoutukseen!

        P.S. Kannattaisi ensin edes opetella kirjoittamaan!!!

        Minä en näe pienelä puhelimella näpytellä siksi tulee virhet asia oli tärkeä, teillä homppeleilla se menee hermoon .
        minun syy ei ole jso sinä et lisäänny.


    • Anonyymi

      Just siitä kun palkat on 5 tonnin luokassa seuraa se, että hinnat on vastaavasti korkealla.
      Inflaatio on nyt ryöstäytymässä, niin että hintoihin tulee koko ajan suuria korotuksia. Polttoaineet ja varsinkin sahatavara ihan viime aikoina jne.

      • Anonyymi

        >>Inflaatio on nyt ryöstäytymässä, niin että hintoihin tulee koko ajan suuria korotuksia.

        Uutta VELKAA silmittömästi ottamalla. Tästä sekasotkusta tulee todellakin jännää, onneksi ei itse tarvitse olla asuntomarkkinoilla !
        Itseasiassa, todellisuudessa meillä on jo LUOTTOLAMA, hirrrvittävä sellainen jota heti alusta alkaen ryhdyttiin peittelemään flunssalla eli "viruksella".
        "Virus" lanseerattiin, koska koko kapitalistinen järjestelmä ympäri maapallon ajautui talouskriisiin rahan loppuessa. Rahaa toki pumpattiin systeemiin koko ajan "velkakirjaostoin" mutta sekään ei riittänyt torppaaman historiallista kapitalismisysteemin romahdusta.
        "Viruksesta" saatiin uskottavan tuntuinen peitetarina, joka antoi mukavasti vastauksia jokaiseen ongelmaan. T. haans.sea

        PS. Seuratkaapa, KINESKIÄ ei enää tulla lennättämään Lappiin kuuta katselemaan, sillä kineskit alkavat nyt makselemaan takaisin niitä pikavippejä, joilla lentoja rahoitettiin.
        Näin kävi venäläisille bussituristeillekin, jo yli 10 v sitten.


    • Anonyymi

      Vieläkö on mustalaisia ja hevosvankkureita paistinpannuineen

    • Anonyymi

      Pienemmästä asunnosta isompaan on ollut oma tie.
      Eka asunto oli kaksio jossa asuttiin muutama vuosi, myytiin 30 tuhannen voitolla. Laina oli lyhentynyt tuona aikana 20 tuhatta joten käsiraha seuraavaan oli 50tuhatta. Seuraava asunto oli neliö jossa asuttiin 10 vuotta ja laina lyheni matalien korkojen vuoksi hyvää tahtia ja tähän nykyiseen oli jo 200tuhannen käsiraha.
      Ensiasunnoksi 200 tuhannen asunto on ihan realistinen. Harva puolen miljoonan asuntoa ensiasunnoksi hankkiikaan.

    • Anonyymi

      Osta ensin se 200k euron asunto.

      • Anonyymi

        Ei kannata. Aivan liikaa hintaa. Ensinnäkin tuo kostea tilan tapetti irvistää ja lattia narisee. On aika homma alkaa purkamaan kostuneet lastulevyt ja alkaa tekemään tiheämpää koolausta. Lisäksi alapohjan yläpuoliset kovalevyt pullottaa. Siis max 120t maksaisin

        -Kylmät kädet Ry


    • Anonyymi

      Se on aloitettava pienestä. Jos asuu vuosia kovalla vuokralla menettää jo paljon.. Ensin yksiö tai kaksio, siitä muutaman vuoden päästä isompaan..
      Toki on näitä perintöjä saaneita ym, toki osa ostajista heitä.

    • Anonyymi

      Olet oikeassa Anonyymi - kyllä uusia asuntoja voi ostaa ainoastaan ne joilla on netto palkka vähintään 3000 euroa tai - kuten totesit - perintöä, rikas kumppani, lottovoitto, takaaja tai pimeitä tuloja? Näyttää siltä että näitä ihmisiä löytyy pääkaupunkiseudulla pitämässä asuntojen hintoja pilvessä. Hyvän ja tasokkaan perheasunnon saa kyllä hankittua jos mieltyy 1960-1980 - lukujen asuntoihin - ne saattavat olla tasokkaampiakin kuin uudet joissa viimeistään 15 -20 v päästä odottaa täysremontti kaikkine samoine vikoineen kuin aiemmassakin asuntotuotannossa - mutta- asuntolainaa jäljellä vielä toiset mokomat 15 vuotta.
      Asuntojen rakentaminen, myynti ja vuokraus on Suomessa samaa, vuosikymmeniä toistuvaa liiketoimintaa, joissa raha ratkaisee - näin toimii vapaa markkinatalous - onneksi on vielä Kelan vuokratuki.
      Itse kannatan pankkilainalle suurempia korkoja, nopeampaa takaisinmaksua ja puolet halvempia asuntoja - kuten vielä 30- 50 v takaperin oli.
      T, Diza - 41 v samassa , silloisessa Aravalainoitteisessa-osakekodissa asustellut mummu , vaareineen.

    • Anonyymi

      Varmaan moni muistaa 70-luvun suomalaisen farkkumerkin mikä oli menossa konkkaan. Johtajat ihmettelivät miksi kauppa ei käy vaikka meillä on halvimmat farkut mitkä ei maksa kun 30mk kun kilpailijoilla 40mk tai enemmän?
      Palkkasivat jenkeistä markkinamiehen joka sanoi että tämähän on selvä asia!
      Ei kai kukaan halua ostaa halpisfarkkuja.
      Tuo markkinamies sanoi että laitetaan hinnaksi 99€ ja kokeillaan.
      Ja niin kävi että farkut revittiin nuorison toimesta käsistä. Ja jonkin ajan kuluttua ne revittiin kirjaimellisesti että ovat taas uusinta uutta.
      Nuoriso pääsi elvistelemään että mulla onkin 99mk:n farkut, entäs teillä?
      Vaikka kyseessä samat farkut joiden vamistuskustannus edelleen sama 12,5 mk kpl.
      No. firmahan nousi raketin lailla kunnes myytiin voittoa tuottavana hyvällä rahalla eteenpäin.
      Sama asia on muissakin asioissa, kuten asuntotuotannossa.
      Markkinatyypit ovat saaneet ihmiset "arvostamaan" asuntoja jotka oikeasti usein täyttä paskaa. Vanhoja, syöpäläisiä täynnä olevia ja vahoilla metodeilla tehtyjä paikkoja jotka oikeasti kuuluisi purkaa.
      Mutta kun ovat nyt niiin trendikkäitä ja haluttuja. Siisi siksi kun tämä sama jenkki markkinamies on niin sanonut. Ja saanut idiootit maksamaan parin kympin asunnosta satoja tuhansia, ellei miljoonia ja päässyt näyttämään köyhille että minä olen maksanut enemmän kämpästä kuin kukaan muu. Minä olen siis viisas.
      Aikanaan yksi käytettyjen autojen kauppias näytti miten ihmiset ostavat.
      Pyysi kaverilta markan lahjoitust minkä sai. Meni toisen sällin luo ja sanoi että osta tämä markka kahdella markalla ja sälli osti. Meni sen jälkeen kioskille ja osti suklaalevyn. Tuli takas autojen luo ja sanoi yhdelle makean perään olevalle että osta suklaalevy, saa kympillä. Ja toinen osti. Tämän jälkeen meni sen ekan sälli luo ja sanoi että osta tää kympin seteli kahdella kympillä. Ja toinen osti... sitä en tiedä kuinka kauan jatkoi mutta kertoi että näin asunto- ja mm. käytettyjen autojen kauppakin toimii. Aina löytyy idiootteja ketkä maksaa mitä pyydetään.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Suomessa on jo menty monien maiden esimerkin mukaan.
      Asunnon hinta myyjän esitteessä ei riitä joidenkin asuntojen ostamiseen vaan on tarjottava enemmän ja toivottava että tuo "enemmän" riittää.
      Jos joku toinen tarojaa vielä sitäkin enemmän, saa hän asunnon.
      Kannattaa aina tarjota triplat siitä mikä on alkuperäinen hinta eli 300k€ luukusta heti 900k€ tarjous sisään. Jos saa tuolla hinnalla kivan yksiön tai kaksion voi kertoa kaikille että nyt on sitten oikea arvoasunto mistä sain maksaa enemmän kuin kukaan muu olisi maksanut ; ))

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu. Sama juttu asunnon ostoaikeissa kun stadin kontulasta tulee kaksio 50 neliötä myyntiin 70 luvun talosta ja pyyntihinta 170 tuhatta niin varmistat kaupat kun tarjoat 340 tuhatta.
        Putkiremomtti tulee vasta 5 vuoden päästä ja asunnon arvo nousee kun kansainvälinen arvoalue kysessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Sama juttu asunnon ostoaikeissa kun stadin kontulasta tulee kaksio 50 neliötä myyntiin 70 luvun talosta ja pyyntihinta 170 tuhatta niin varmistat kaupat kun tarjoat 340 tuhatta.
        Putkiremomtti tulee vasta 5 vuoden päästä ja asunnon arvo nousee kun kansainvälinen arvoalue kysessä.

        Sinähän Spede olet pelkkä puheukko:D
        Kukaan ei maksa edes sitä mitä pyydetään.
        Meikä osti hyvältä paikalta vantaan länsirekolasta citymarketin ja junaaseman vierestä upean remontoidun kaksion 80 luvun talosta ja tinkasin himtaa 30 tuhatta pyynnistä.
        Kaupat tuli ja olen onneni huipulla.
        T. Viides kerros rulaa.😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän Spede olet pelkkä puheukko:D
        Kukaan ei maksa edes sitä mitä pyydetään.
        Meikä osti hyvältä paikalta vantaan länsirekolasta citymarketin ja junaaseman vierestä upean remontoidun kaksion 80 luvun talosta ja tinkasin himtaa 30 tuhatta pyynnistä.
        Kaupat tuli ja olen onneni huipulla.
        T. Viides kerros rulaa.😀

        >>Kukaan ei maksa edes sitä mitä pyydetään.

        siinä edellä palsta välittäjä kusiainen the rat alkaa olla jo epätoivoinen, ei se sen kummasta ole kyse. ennenhän tää palsta kuhisi noita jallittajia ja enää on vain se rotta.
        ne sahas hölmöläisiä silmään puhumalla paskaa "varallisuuden kasvusta" velkapoteron tapauksessa mutta se oli suurta kusetusta, mitä muuta niiltä ylipäätään voi odottaa, kun provisiopalkkaisia ovat.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17149508/helsinki-pimittaa-pakkohuutokaupat-jalleen--virastoihin-julkisen-porttaalin-sijaan-#comment-110560063


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän Spede olet pelkkä puheukko:D
        Kukaan ei maksa edes sitä mitä pyydetään.
        Meikä osti hyvältä paikalta vantaan länsirekolasta citymarketin ja junaaseman vierestä upean remontoidun kaksion 80 luvun talosta ja tinkasin himtaa 30 tuhatta pyynnistä.
        Kaupat tuli ja olen onneni huipulla.
        T. Viides kerros rulaa.😀

        Onnea uuden asunnon johdosta. Teit ilmeisesti hyvät kaupat mikä on hienoa.
        On varmasti hyvä ja hyvällä paikalla oleva asunto sekä Sinulle varmasti arvoasunto kuten kodin kuuluukin olla.
        Sitten on nämä "arvoasunnot" joista maksetaan osoitteen perusteella puoli miljoonaan asunnon arvon päälle.
        Kun asunto sijaitsee alueella josta ihmiset ovat ostaneet ylihintaisia ja mahdollisimman pieniä kämppiä monikymmenkertaiseen hintaan asunnon oikeaan arvoon nähden.

        Joillekin arvoasunnon määritelmä on mahdollisimman kallis, mahdollisimman vanha, mahdollisimman ruuhkaisessa paikassa, mahdollisimman lähellä muita taloja, mahdollisimman hankalat liikennejärjestelyt ja pysäköintimahdollisuudet, mahdollisimman hankalan ja ajallisesti pitkän matkan päässä oikeastaan kaikesta.
        Kun 5 henkinen perhe käy vaikka jossain yleisötapahtumassa tai vaikkapa kavereiden luona toisella puolen kylää tai toisella paikkakunnallla, ei ilman taksikyytiä oikein kykene roudaamaan edes kaikkien matkatavaroita tai esimerkiksi lastentarvikkeita.
        Ja siitäkin joutuu maksamaan erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea uuden asunnon johdosta. Teit ilmeisesti hyvät kaupat mikä on hienoa.
        On varmasti hyvä ja hyvällä paikalla oleva asunto sekä Sinulle varmasti arvoasunto kuten kodin kuuluukin olla.
        Sitten on nämä "arvoasunnot" joista maksetaan osoitteen perusteella puoli miljoonaan asunnon arvon päälle.
        Kun asunto sijaitsee alueella josta ihmiset ovat ostaneet ylihintaisia ja mahdollisimman pieniä kämppiä monikymmenkertaiseen hintaan asunnon oikeaan arvoon nähden.

        Joillekin arvoasunnon määritelmä on mahdollisimman kallis, mahdollisimman vanha, mahdollisimman ruuhkaisessa paikassa, mahdollisimman lähellä muita taloja, mahdollisimman hankalat liikennejärjestelyt ja pysäköintimahdollisuudet, mahdollisimman hankalan ja ajallisesti pitkän matkan päässä oikeastaan kaikesta.
        Kun 5 henkinen perhe käy vaikka jossain yleisötapahtumassa tai vaikkapa kavereiden luona toisella puolen kylää tai toisella paikkakunnallla, ei ilman taksikyytiä oikein kykene roudaamaan edes kaikkien matkatavaroita tai esimerkiksi lastentarvikkeita.
        Ja siitäkin joutuu maksamaan erikseen.

        Kiitos.Hyvä toteamus sinulla,ostin itselleni ja sain parhaan ja sopuhinnalla.
        Mitään ei minulta puutu on oma sauna ja eteläparveke ja talo omalla tontilla ,julkisivut tiiliverhoiltu,palvelut ja liikenneyhteydet huikeat.Päivänjatkoja.
        T 5.kerros rulaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.Hyvä toteamus sinulla,ostin itselleni ja sain parhaan ja sopuhinnalla.
        Mitään ei minulta puutu on oma sauna ja eteläparveke ja talo omalla tontilla ,julkisivut tiiliverhoiltu,palvelut ja liikenneyhteydet huikeat.Päivänjatkoja.
        T 5.kerros rulaa

        Kivat sulle mutta kun mennään 300 kilometriä pohjoiseen niin löytyy samalla rahalla 170 neliötä omakotitalo rv2012 ja kaupungin palvelut 400-500 metriä.


    • Anonyymi

      Hyvä otsikko.
      Asun vuokralla helsingin merirastilassa hyvällä alueella ja minusta riippumattomista syistä vuokrasuhteeni on peruttu.
      Olen ajatellut ostaa oman asunnom alueelta ja pankin taholta jo vihreää valoa näytetty.
      Saisin täältä 41 neliön kaksion hp 210 tuhatta ja rv 1994,ei paha helsingin hinnoissa.
      Osta tai hommaa toinen vuokrakämppä se on mietinnän paikka kun asuntojen hinnat helsingissä nousevat koko ajan ja vuokraasuntoihin on tunkua ja vuokrataso on kova.

      • Anonyymi

        Älä hyvä ihminen osta ylihintaista asuntoa! Tarkasta vähän hintatilastoja rastila ei ole korkealla.
        Tuossa tapauksessa meri ei tuo arvonnousua kun...... Enempää en sano mutta ota mieluummin vuokra-asunto.


    • Anonyymi

      Ala-malmilta vilppulantieltä saa jo eri asunnon,luhtitalo vm.1985 ja parempia palveluja saat hakea.

      • Anonyymi

        Asun myös Ala-Malmilla ja vanhassa omakotitalossa, vieressä uimahalli, kauppakeskus, vr-asema, kaikki!
        Minua ei saada täältä pois kuin tunkilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun myös Ala-Malmilla ja vanhassa omakotitalossa, vieressä uimahalli, kauppakeskus, vr-asema, kaikki!
        Minua ei saada täältä pois kuin tunkilla.

        Moikka landet. Stadin raja kulkee pasilan aseman kohdalla siitä eteenpäin on skutsia.
        Omakotitaloissa asuu landet ja palvelut on stadissa.
        T.Skönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka landet. Stadin raja kulkee pasilan aseman kohdalla siitä eteenpäin on skutsia.
        Omakotitaloissa asuu landet ja palvelut on stadissa.
        T.Skönä.

        Stadin näivettyminen...
        Monissa Helsingin ydinkeskustan liikkeessä on harkittu lopettamista. Korona ja etätyöt ovat aiheuttaneet kävijäkatoa. Keskustan ulkopuolisten kauppakeskusten tilanne näyttää jo valoisammalta.
        Katso raportti!
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingin-keskusta-ammottaa-tyhjyyttaan-kivijalkaliikkeiden-kauppiaat-kaipaavat-matkailijoita-turistien-osuus-oli-puolet-myynnista/8137852


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stadin näivettyminen...
        Monissa Helsingin ydinkeskustan liikkeessä on harkittu lopettamista. Korona ja etätyöt ovat aiheuttaneet kävijäkatoa. Keskustan ulkopuolisten kauppakeskusten tilanne näyttää jo valoisammalta.
        Katso raportti!
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingin-keskusta-ammottaa-tyhjyyttaan-kivijalkaliikkeiden-kauppiaat-kaipaavat-matkailijoita-turistien-osuus-oli-puolet-myynnista/8137852

        Meinaatko että stadi muuttaa pudasjärven palveluiden äärelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että stadi muuttaa pudasjärven palveluiden äärelle?

        Tuo ei ollut pointtina vaan se että pienet, ns. "kivijalka" kaupat ovat suurelta osin jo kadonneet keskustasta. Ja kato jatkuu...
        Keskustan ulkopuolelta tulaan yhä harvemmin hengailemaan ja ostoksille.
        On helpompaa mennä sinne minne on helpompaa mennä.
        Eli kauppakeskuksiin ja automarketteihin joissa valikoimat suurempia sekä helpommin saatavilla.
        Keskustassa asuvien ostovoima ei ole riittänyt ylläpitämän näiden jo lopettaneiden kauppojen ja jatkossa lopettavien liiketoimintaa.
        Jotta puodit pysyvät pystyssä on niissä käytävä riittävästi asiakkaita. Stadin sinkkutaloudet eivät kuluta samalla tavalla kuin satelliittialueiden perheet. Kuinka usein olet käynyt itse ostoksilla keskutan liikkeissä? Kerran päivässä, kerran viikossa, kerran kuussa, kerran vuodessa... Entä ostoskeskuksissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ollut pointtina vaan se että pienet, ns. "kivijalka" kaupat ovat suurelta osin jo kadonneet keskustasta. Ja kato jatkuu...
        Keskustan ulkopuolelta tulaan yhä harvemmin hengailemaan ja ostoksille.
        On helpompaa mennä sinne minne on helpompaa mennä.
        Eli kauppakeskuksiin ja automarketteihin joissa valikoimat suurempia sekä helpommin saatavilla.
        Keskustassa asuvien ostovoima ei ole riittänyt ylläpitämän näiden jo lopettaneiden kauppojen ja jatkossa lopettavien liiketoimintaa.
        Jotta puodit pysyvät pystyssä on niissä käytävä riittävästi asiakkaita. Stadin sinkkutaloudet eivät kuluta samalla tavalla kuin satelliittialueiden perheet. Kuinka usein olet käynyt itse ostoksilla keskutan liikkeissä? Kerran päivässä, kerran viikossa, kerran kuussa, kerran vuodessa... Entä ostoskeskuksissa?

        Minä käyn päivittäin keskustan liikkeissä niin pikkukaupoissa kuin Sokoksella, Kampissa ja Kaisaniemessä.
        Espoossa tai Itäkeskuksessa käyn kerran kolmessa kuukaudessa ja nykyään siellä on ruvennut jo pelkäämään kun meno on kuin ruotsissa ja yhä pahenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn päivittäin keskustan liikkeissä niin pikkukaupoissa kuin Sokoksella, Kampissa ja Kaisaniemessä.
        Espoossa tai Itäkeskuksessa käyn kerran kolmessa kuukaudessa ja nykyään siellä on ruvennut jo pelkäämään kun meno on kuin ruotsissa ja yhä pahenee.

        On hyvä että kannatat paikallisia liikkeitä. Jos niissä ei asioida tarpeeksi on selvää että liikeen toiminta loppuu.
        Stadin asukkaista (n. 630 000) vain noin 300 000 käy töissä. Loput asukkaista ei käy. Nämä ei töissä käyvät muodostuvat jatko-opiskelijoista, lapsista ja koululaisista, eläkeläisistä sekä maahanmuuttaja yhteisöstä. Näillä ostovoima rajallinen verrattuna työssä käyvään väestöön.
        Noista työssäkyvistä asioi suuri osa muualla ostoksilla kuin keskustassa.
        Kauppakeskuksien liikevaihdot ovat nouseet joka vuosi ja kivijalkaliikkeiden laskenut. Tämä selviää tilastoista ja tyhjistä liiketiloista.
        Opiskelijoilla ei ole asumiskulujen jälkeen juurikaan ostovoimaa. Kuten ei eläkeläisillä, koululaisilla ja lapsillakaan. Mamuilla joillakin on ja joillakin ei. Päivittäiset pienet elintarvikeostot ovat hyvä asia mutta ei riitä.
        Työssäkäyvien ja vähän enemmän maksukykyisten määrä ei riitä pyörittämään keskustan nykyisiäkään yrityksiä kannattavasti. Noin 1 000€ per perhe olisi tehtävä myös muita ostoja kuin elintarvikkeita kuukaudessa jotta pikkuliikkeet pysyisivät hengissä.
        Tuo summa ei kerry kaikilta keskustan perheiltä, varsinkaan sinkku- ja opiskelijataloukselta.


    • Anonyymi

      Itse olen ostanut kaikki asuntoni ja taloni aina käteisellä jotta ei tarvitse asioida lainaneuvotteluissa.

    • Anonyymi

      Voi hyvät tyffelipoijaat sentään!
      Älkää omaan mielikö.
      Omat on homeessa, hinnat romahtelee yhtenään, lisävakuuksia pyydetään, korot nousevat ja jotain voi sattua.
      Ja miten käy Läskin Vuokraisännän jos kaikki omaan muuttaisi?

    • Anonyymi

      En suosittele sinulle omaa. Jutustasi näkee, että et hallitse huonostikaan talousasioita. Suosittelen vuokra-asumista kahdallasi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe