Voiko sulakkeen korjata

Anonyymi

Voiko korjata palaneen sulakkeen? Luulisi että jos on näppärä käsistään niin voi korjata ja korvata sulakkeen. Mulla joskus palaa viisikin sulaetta samana iltana niin kalliiksi tulee.

21

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä sulakkeen voi avata ja tyhjentää sekä vaihtaa langankin jos saa jostain oikeaa sulakelankaa. Sen merkkitäpän langan uusiminen ei ole niin tarpeellinen.
      Olen joskus piruuttani vaihtanut kympin sulakeeseen kuustoistasen langan :)

      • Anonyymi

        Mistä sinä muka olet 16A lankoja ostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä muka olet 16A lankoja ostanut.

        Vaihdoin päikseen langat 10A ja 16A välillä, annoin sitten sen 16A propun appiukolle ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdoin päikseen langat 10A ja 16A välillä, annoin sitten sen 16A propun appiukolle ;)

        Kauppa se on mikä kannattaa.


    • Sulakkeen voi aina korvata automaattivarokkeella. Tämä vain napsaistaan takaisin päälle, kun tilanne on ohi.

      Toki ymmärrän, että olet trolli, mutta sellainen valistuksen sana tähän väliin, että toistuvasti palava tai laukeava sulake on osoitus sähköjärjestelmässä piilevästä viasta tai ylikuormituksesta, jonka syy pitäisi selvittää ja poistaa, eli korjata.

      • Kollimaattori

        Toki tiesin näin käyvän.

        "Trolli voittaa aina!"


    • Anonyymi

      Suomi24:n luvalla saa sulakkeita korjata

    • Anonyymi

      Itse miettinyt vähän samantyyppistä problematiikka, jos en ollenkaan. Voisiko kortonkin resua korjailla vaikka jeesusteipillä.
      Herkkyys kärsii ja vahinko on arvaamaton.
      Tappi jos palaa jatkuvasti niin syynsä siihen on.
      Varmaan kortongin kanssa samoin?

      • Anonyymi

        Minä olen käyttänyt kumirukkasen peukaloa, sellasen rouhepinnoitetun, tyttöystäväkin tykkää, ja kestää pitkään käytössä.


    • Anonyymi

      Sulakepesän voit esimerkiksi vaihtaa mutta vain sähköalan ammattilainen saa sen tehrä.

    • Anonyymi

      Vanhojen aloitusten nostoon ei tarvitse olla sähköalan ammattilainen

    • Anonyymi

      Se se vastaa kalliiksi tulee, kun palontutkinnassa löydetään korjailtu tappi.

    • Anonyymi

      Joskus sodan jälkeen englannissa käytettiin sulakelankaa. Eli sulakkeenpitimeen ruuvattiin vain lanka kiinni. Sulakelankaa myytin metritavarana. Ja oli halpaa.

      Haittapuoli oli että piti sammuttaa pääkytkimestä virta ennen sulakkeen vaihtoa, ja tee-se-itse pellet laittoi sitten kaksi lankaa rinnan jos vitutti tarpeeksi. Tunti myöhemmin palokunta saapui ihailemaan kokkoa.

      • Kyllähän noita siellä on vieläkin., jos ei ole uusittu keskusta johdonsuojakatkaisimia käyttäväksi. Tuota lankaa voi ostaa vaikka Amazonista.


    • Anonyymi

      Sulakkeen korjaaminen on aika helppo juttu. Olen tehnyt tätä usein. Ostan paketin sulakkeita, heitän vanhan menemään ja pistän uuden tilalle. Palamista voi mukavasti ehkäistä, jos ostaa vähän isompia sulakkeita ja heittää sen pohjassa olevan haitan poies tai hioo reikää vähän isommaksi.

    • Anonyymi

      Toivottavasti olet omistaja.
      Älä sitten itke, jos vakuutusyhtiö ei korvaa.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa taitaa tontin arvo nousta, jos talo palaa.


    • Anonyymi

      Alumiinista sorvattu tulppasulake, kestää moneen lähtöön..

      • Anonyymi

        Me tehtiin messingistä se sulake mutta varmasti kesti palamatta tämäkin.
        Joskus olen joutunut laittamaan kahvasulakkeen tilalle 8mm kupariputkenpätkän.
        Aiassa oli se hyvä puoli että johtoa suojaava sulake oli 10A, Testasimme automatiikkaa
        ja piti saada keskuksella sähköt jaettua eteenpäin .. .. SIIS KAIKKI TÄMÄ OLI 10A sulakkeen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me tehtiin messingistä se sulake mutta varmasti kesti palamatta tämäkin.
        Joskus olen joutunut laittamaan kahvasulakkeen tilalle 8mm kupariputkenpätkän.
        Aiassa oli se hyvä puoli että johtoa suojaava sulake oli 10A, Testasimme automatiikkaa
        ja piti saada keskuksella sähköt jaettua eteenpäin .. .. SIIS KAIKKI TÄMÄ OLI 10A sulakkeen takana.

        Kahvasulakkeisiin on laillisiakin oikosulkupaloja.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe