Voiko pysäköinnin aloittaa uudelleen ajamalla korttelin ympäri ja palaamalla samaan parkkiruutuun?

Anonyymi

>>
Tieliikennelaista ei myöskään löydy mainintaa siitä, kuinka pitkä tauko ”vanhan” ja ”uuden” pysäköinnin välissä vaaditaan. Laissa on ainoastaan täsmennys, että pysäköintiaikaa ei voi venyttää pelkästään parkkikiekkoa siirtämällä, mutta muilta osin asiassa ollaan melko epäselvillä vesillä...
Ja jos ei laki anna aina pysäköintikysymyksiin kunnon eväitä, niin hiukan epäselviltä näyttävät myös lain tulkitsijoiden toimet.
>>

Jos laissa ei ole edes viitteellistä mainintaa ko. asiasta, silloin kyllä kannattaa parkkipirkon ym. valvojan jättää tulkitseminen tekmättä.

Lisäksi käsittääkseni laissa mainitaan, että tämän tyyppisessä "tulkinnassa" tuomio ja rangaistus pitää katsoa syytetyn eduksi.

Laki on kuten se kirjoitetaan. Jos lainvalvojalle jätetään mahdollisuus tulkintaan, se on tavalla tai toisella kirjoitettu lakiin.

51

3806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikös noissa aikarajatuissa paikoissa p-valvoja ota ennakkoon kuvan rengasventtiilin asennosta?

      • Anonyymi

        Ei kai niitä enää mitään kuvailla tai pistetä muistiin. Autolla ajetaan ohi (tai kävellään) ja myöhemmin jos samat autot seisoo paikalla niin kirjoitellaan sakot.


    • Anonyymi

      Eli tunkkailee vaan kulmat ylös ja pyöräyttää renkaita vähän eri asentoon samalla kun käy siirtämässä kiekkoa, niin sillä selvä.

      Jos vaan ajaa vähän ulos ruudusta ja takaisin niin samaan asentoon ne venttiilit palaa. Talvikelillä ehkä kätevä vähän sudittaa eri asentoon. Niin no mikseipä kesälläkin, tai no, ajaa vaikka sen korttelin ympäri, mutta se parkkiruutu on kyllä sillä välin jo viety.

      • Anonyymi

        Mitä jos siirtää autoa 10-20 cm suuntaan tai toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos siirtää autoa 10-20 cm suuntaan tai toiseen.

        Pysäköinti maksullisessa ruudussa päättyy vasta, kun auto poistuu ruudusta. Elikä auto on ajettava ruudusta pois, mutta saman tien sen voi sinne ajaa takaisin. Sillä, ajaako ruudusta poistuttuaan korttelin vai kaksi, ei ole merkitystä.

        Parkkipirkon, jos on kuvannut renkaiden venttiilin asentoja, pitää todistaa, ettei autoa ole kuljetettu väitetyn pysäköimisen aikana. Valokuva renkaista ei todista sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysäköinti maksullisessa ruudussa päättyy vasta, kun auto poistuu ruudusta. Elikä auto on ajettava ruudusta pois, mutta saman tien sen voi sinne ajaa takaisin. Sillä, ajaako ruudusta poistuttuaan korttelin vai kaksi, ei ole merkitystä.

        Parkkipirkon, jos on kuvannut renkaiden venttiilin asentoja, pitää todistaa, ettei autoa ole kuljetettu väitetyn pysäköimisen aikana. Valokuva renkaista ei todista sitä.

        Ei parkkipirkon tarvitse mitään todistaa. Se on virkamies ja virkamies on aina oikeassa, vaikka olisi väärässäki. Kansalainen voi tehdä oikaisuvaatimuksen, joka hylätään. Sen jälkeen kansalainen voi valittaa hallinto-oikeuteen hintaan 260€, jossa todetaan, että parkkipirkko ei tehnyt virhettä, mutta olisi voinut olla vähän huolellisempi, ja maksua ei peruta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysäköinti maksullisessa ruudussa päättyy vasta, kun auto poistuu ruudusta. Elikä auto on ajettava ruudusta pois, mutta saman tien sen voi sinne ajaa takaisin. Sillä, ajaako ruudusta poistuttuaan korttelin vai kaksi, ei ole merkitystä.

        Parkkipirkon, jos on kuvannut renkaiden venttiilin asentoja, pitää todistaa, ettei autoa ole kuljetettu väitetyn pysäköimisen aikana. Valokuva renkaista ei todista sitä.

        Ei parkkipirkon tarvitse mitään todistaa. Se on virkamies ja virkamies on aina oikeassa, vaikka olisi väärässäki. Kansalainen voi tehdä oikaisuvaatimuksen, joka hylätään. Sen jälkeen kansalainen voi valittaa hallinto-oikeuteen hintaan 260€, jossa todetaan, että parkkipirkko ei tehnyt virhettä, mutta olisi voinut olla vähän huolellisempi, ja maksua ei peruta ja että on pysäköijän vastuulla pysäköidä niin, ettei pysäköintivirhemaksua tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei parkkipirkon tarvitse mitään todistaa. Se on virkamies ja virkamies on aina oikeassa, vaikka olisi väärässäki. Kansalainen voi tehdä oikaisuvaatimuksen, joka hylätään. Sen jälkeen kansalainen voi valittaa hallinto-oikeuteen hintaan 260€, jossa todetaan, että parkkipirkko ei tehnyt virhettä, mutta olisi voinut olla vähän huolellisempi, ja maksua ei peruta.

        Asia voi olla joskus noin, mutta ei aina. Eräät ihmiset ovat oppineet ajattelemaan noin ja levittävät viisaana pitämänsä "oppiaan" niin kuten tämäkin kirjoittaja.

        "Ei parkkipirkon tarvitse mitään todistaa." Tuohon aloitukseen sisältyy valhe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei parkkipirkon tarvitse mitään todistaa. Se on virkamies ja virkamies on aina oikeassa, vaikka olisi väärässäki. Kansalainen voi tehdä oikaisuvaatimuksen, joka hylätään. Sen jälkeen kansalainen voi valittaa hallinto-oikeuteen hintaan 260€, jossa todetaan, että parkkipirkko ei tehnyt virhettä, mutta olisi voinut olla vähän huolellisempi, ja maksua ei peruta.

        Asia voi olla joskus noin, mutta ei aina. Eräät ihmiset ovat oppineet ajattelemaan noin ja levittävät viisaana pitämänsä "oppiaan" niin kuten tämäkin kirjoittaja.

        "Ei parkkipirkon tarvitse mitään todistaa." Tuohon aloitukseen sisältyy valhe!

        Virkamies ei aina ole oikeassa, vaikka useasti onkin. Nämä tuon kirjoittajan kaltaiset eivät vain koskaan ole olleet väärässä ;) !!


    • Anonyymi

      "Voiko pysäköinnin aloittaa uudelleen ajamalla korttelin ympäri ja palaamalla samaan parkkiruutuun?"

      Kyllä voi.

    • Anonyymi

      Kysymys oli että voiko? Mikä estää? Sen kun ajaa.

    • Anonyymi

      Miks ajaa korttelia ympäri, menee vielä paikka, riittää kun siirtää puometriä.

      • Anonyymi

        Ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä.

        Kyllä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä riittää.

        Kun lukee koko keskusteluketjun läpi ja lisäksi lehden jutun, niin näkee riitääkö vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lukee koko keskusteluketjun läpi ja lisäksi lehden jutun, niin näkee riitääkö vai ei.

        Ei kai näitä kukaan lue läpi. Naurettavia pellejuttuja eikä säännöistä tiedetä mitään. Oletetaan, ollaan kuultu, luultavasti, naapurilla... , kerran..... ym pashaa...


    • Anonyymi

      Miktometrin mitan siirrät autoa eli hieman tönäseiset tai laitat takaluukun kiinni,on liikkunut.

      • Anonyymi

        Liikkuminen ei tässä kohtaa vaikuta, vaan se mikä katkaiseen pysäköinnin. Jos et ole lähtenyt pysäköintiruudusta pois, niin et ole katkaissut pysäköintiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkuminen ei tässä kohtaa vaikuta, vaan se mikä katkaiseen pysäköinnin. Jos et ole lähtenyt pysäköintiruudusta pois, niin et ole katkaissut pysäköintiä.

        Jaaha, mistä sinä olet tuon käsityksesi saanut? Ja onko siinä joku järki mukana?

        Ajaa pois pysäköintiruudusta pois ja sitten heti ajaa siihen takaisin. Johan ilmastokin siitä kärsii, mikä suuri ajatus tuohon ruudusta poistumispakkoon ennen uuden pysäköintiajan alkamista oikein on?

        Kertokaa nyt ihmeessä lain valmistelutöistä jotakin. Minkä puolueen ajatuksia??? Kunnallisvaalit ovat kesäkuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha, mistä sinä olet tuon käsityksesi saanut? Ja onko siinä joku järki mukana?

        Ajaa pois pysäköintiruudusta pois ja sitten heti ajaa siihen takaisin. Johan ilmastokin siitä kärsii, mikä suuri ajatus tuohon ruudusta poistumispakkoon ennen uuden pysäköintiajan alkamista oikein on?

        Kertokaa nyt ihmeessä lain valmistelutöistä jotakin. Minkä puolueen ajatuksia??? Kunnallisvaalit ovat kesäkuussa.

        Kaikki yhteiskunnassa perustuu lakeihin ja sääntöihin. Myös tässä kohtaa homma perustuu lakiin.

        Tieliikennelaissa tarkoitetaan: pysäköinnillä ajoneuvon seisottamista kuljettajineen tai ilman kuljettajaa, ei kuitenkaan lyhytaikaista ajoneuvon seisottamista siihen nousemista tai siitä poistumista taikka ajoneuvon kuormaamista tai kuorman purkamista varten. Lisäksi laissa määrätään että: Pysäköinnin alkamisaikaa ei saa muuttaa pysäköinnin aikana.

        Pysäköinti pitää siis lopettaa, eli katkaista. Ei ole mitään rakettitiedettä. Velvollisuus on vain noudattaa yhteiskunnan lakeja ja sääntöjä. Haaste tässä on se että laki ei tarpeeksi tarkasti määritä kaikkea, kuten esim. miten pitkä väli pitää olla vanhan ja uuden pysäköinnin välissä. Lehden juttu käsittelee juuri tätä haastetta.


    • Anonyymi

      Olen muutamaan kertaan kiinnittänyt huomiota kun tuolla suursuon sairaalan parkkipaikalla muuttui kaiketi pysäköintivalvonta niin siellä nyt juoksee sitten koko henkilökunta keillä auto on niin muuttamassa parkkikiekkoa 4h välein. Onko taas älytöntä hommaa.

    • Anonyymi

      Olen muutamaan kertaan kiinnittänyt huomiota kun tuolla suursuon sairaalan parkkipaikalla muuttui kaiketi pysäköintivalvonta niin siellä nyt juoksee sitten koko henkilökunta keillä auto on niin muuttamassa parkkikiekkoa 4h välein. Onko taas älytöntä hommaa..

    • Anonyymi

      Olen muutamaan kertaan kiinnittänyt huomiota kun tuolla suursuon sairaalan parkkipaikalla muuttui kaiketi pysäköintivalvonta niin siellä nyt juoksee sitten koko henkilökunta keillä auto on niin muuttamassa parkkikiekkoa 4h välein. Onko taas älytöntä..

    • Anonyymi

      Tottakai sen voi aloittaa.

      • Anonyymi

        Tietenkin "voi" niin tehdä, mutta kyse olikin siitä, että onko sallittua tehdä niin ja tuleeko parkkisakko. Sitä jutussa pohditaan. Mikä on siis sellainen aikaraja (muu raja) josta lasketaan uudeksi pysäköinniksi. Se on jutun juoni.


    • Anonyymi

      Kerran tuli pirkko ulisemaan, kun olin siirtämässä kiekkoa, että autoakin pitää siirtää. Sitten valautin autoa 10cm mäessä alaspäin ja kysyin onko nyt hyvä, niin kelpasi.

      • Anonyymi

        En usko että kelpaisi monessakaan paikassa muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että kelpaisi monessakaan paikassa muualla.

        Siis miksi ei kelpaisi? Onko sinulla aivoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miksi ei kelpaisi? Onko sinulla aivoja?

        Jutusta poimittua.

        "Tieliikennelaista ei myöskään löydy mainintaa siitä, kuinka pitkä tauko ”vanhan” ja ”uuden” pysäköinnin välissä vaaditaan."

        "Ilta-Sanomat kertoi esimerkiksi ennen uuden tieliikennelain voimaantuloa tammikuussa 2020, että tietyllä paikkakunnalla sallittu toimintatapa voi toisella paikkakunnalla johtaa pysäköintivirhemaksuun eli parkkisakkoon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miksi ei kelpaisi? Onko sinulla aivoja?

        Jossain oli linjaus, että muille on annettava tosiasiallinen mahdollisuus ottaa ruutu käyttöön. On siis ajettava ruudusta pois siten, että jos siinä olisi joku kärkkymässä juuri sitä ruutua, niin se kärkkyjä voisi ajaa ruutuun. Mielestäni ihan fiksu linjaus, mutta ongelma on tosiaan tuo, että käytäntö vaihtelee alueittain paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain oli linjaus, että muille on annettava tosiasiallinen mahdollisuus ottaa ruutu käyttöön. On siis ajettava ruudusta pois siten, että jos siinä olisi joku kärkkymässä juuri sitä ruutua, niin se kärkkyjä voisi ajaa ruutuun. Mielestäni ihan fiksu linjaus, mutta ongelma on tosiaan tuo, että käytäntö vaihtelee alueittain paljon.

        On itsestään selvää, että maksullisessa/aikarajoitetussa pysäköintipaikassa "vuokraaja", joka miehittää ruutua millä tahansa ajoneuvon osalla, ei ole vielä lopettanut omaa pysäköintiään. Niinpä pysäköintivirhemaksu pitää määrätä, jollei ajoneuvo ole poistunut kokonaan ruudusta aikarajoituksen voimassaolon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On itsestään selvää, että maksullisessa/aikarajoitetussa pysäköintipaikassa "vuokraaja", joka miehittää ruutua millä tahansa ajoneuvon osalla, ei ole vielä lopettanut omaa pysäköintiään. Niinpä pysäköintivirhemaksu pitää määrätä, jollei ajoneuvo ole poistunut kokonaan ruudusta aikarajoituksen voimassaolon aikana.

        Mutta jos tuossa tapauksessa auton takana tilaa oli vain 4,5m pitkälle autolle ja kun autoa valautettiin 10cm eteenpäin, niin taakse mahtui paikkaa kärkkyvä 4,6m pitkä auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On itsestään selvää, että maksullisessa/aikarajoitetussa pysäköintipaikassa "vuokraaja", joka miehittää ruutua millä tahansa ajoneuvon osalla, ei ole vielä lopettanut omaa pysäköintiään. Niinpä pysäköintivirhemaksu pitää määrätä, jollei ajoneuvo ole poistunut kokonaan ruudusta aikarajoituksen voimassaolon aikana.

        Siis onko tosiaan niin, että jos olen maksanut 30 minuutin pysäköinnistä, en voi rahalla enää jatkaa pysäköintiaikaa samassa pysäköintiruudussa, vaan minun on ajettava ajoneuvoni pois ruudusta ja odoteltava, jos joku muu haluaisi ajaa siihen. Ja sitten jos ei halukkaita heti ilmaannu voin taas ajaa kyseiseen pysäköintiruutuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis onko tosiaan niin, että jos olen maksanut 30 minuutin pysäköinnistä, en voi rahalla enää jatkaa pysäköintiaikaa samassa pysäköintiruudussa, vaan minun on ajettava ajoneuvoni pois ruudusta ja odoteltava, jos joku muu haluaisi ajaa siihen. Ja sitten jos ei halukkaita heti ilmaannu voin taas ajaa kyseiseen pysäköintiruutuun?

        Ei. Maksullista parkkiaikaa voi lisätä auton ollessa ruudussa. Mutta aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois ja sitten takaisin, kun aika loppuu. Suomeksi, kiekkopaikalla ei riitä kiekon ajan uudelleen asettaminen, vaan pitää ajaa auto pois ruudusta ja sitten takaisin ruutuun. Ruutu voi olla sama tai eri ruutu. Sen jälkeen kiekon ajan voi laittaa uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Maksullista parkkiaikaa voi lisätä auton ollessa ruudussa. Mutta aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois ja sitten takaisin, kun aika loppuu. Suomeksi, kiekkopaikalla ei riitä kiekon ajan uudelleen asettaminen, vaan pitää ajaa auto pois ruudusta ja sitten takaisin ruutuun. Ruutu voi olla sama tai eri ruutu. Sen jälkeen kiekon ajan voi laittaa uusiksi.

        Selkeintä on, jos vaihtaa ruutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkeintä on, jos vaihtaa ruutua.

        Jep. Kannattaa vaihtaa, jos mahdollista, niin ei tule mitään eipäsjuupas-tilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis onko tosiaan niin, että jos olen maksanut 30 minuutin pysäköinnistä, en voi rahalla enää jatkaa pysäköintiaikaa samassa pysäköintiruudussa, vaan minun on ajettava ajoneuvoni pois ruudusta ja odoteltava, jos joku muu haluaisi ajaa siihen. Ja sitten jos ei halukkaita heti ilmaannu voin taas ajaa kyseiseen pysäköintiruutuun?

        "onko tosiaan niin, että jos olen maksanut 30 minuutin pysäköinnistä, en voi rahalla enää jatkaa pysäköintiaikaa samassa pysäköintiruudussa"

        Outo tulkinta kommentistani. Missään kohden en sanonut, että pysäköintiä ei saisi jatkaa maksullisella paikalla siitä poistumatta. Sen sijaan pysäköintiä ei ole lopetettu ennen kuin auto siirtyy pois ruudusta. Jollei pysäköintiä lopeta, vaikka maksun oikeuttama aika on kulunut, luonnollisesti vidaan määrätä pysäköintivirhemaksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Maksullista parkkiaikaa voi lisätä auton ollessa ruudussa. Mutta aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois ja sitten takaisin, kun aika loppuu. Suomeksi, kiekkopaikalla ei riitä kiekon ajan uudelleen asettaminen, vaan pitää ajaa auto pois ruudusta ja sitten takaisin ruutuun. Ruutu voi olla sama tai eri ruutu. Sen jälkeen kiekon ajan voi laittaa uusiksi.

        Ei välttämättä. On myös maksullisia aikarajoitettuja paikkoja, joissa maksamallakin enimmäispysäköintiaika on esim. 4h. Eli et voi maksaa sitä pidempää pysäköintiä. Jos yli sen ajan haluaa pysäköidä, sellaisesta paikasta pitää välillä poistua samalla tavalla kuin kiekkopaikaltakin, ajaa takaisin ja maksaa uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä. On myös maksullisia aikarajoitettuja paikkoja, joissa maksamallakin enimmäispysäköintiaika on esim. 4h. Eli et voi maksaa sitä pidempää pysäköintiä. Jos yli sen ajan haluaa pysäköidä, sellaisesta paikasta pitää välillä poistua samalla tavalla kuin kiekkopaikaltakin, ajaa takaisin ja maksaa uudelleen.

        Niin. Kuten sanoin, aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois, kun aika loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Kuten sanoin, aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois, kun aika loppuu.

        "Niin. Kuten sanoin, aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois, kun aika loppuu."
        Oikeasti et sanonut noin, vaan selitit suomeksi, että tarkoitit kiekkopaikkaa.
        "Mutta aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois ja sitten takaisin, kun aika loppuu. Suomeksi, kiekkopaikalla ei riitä kiekon ajan uudelleen asettaminen, vaan pitää ajaa auto pois ruudusta ja sitten takaisin ruutuun."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin. Kuten sanoin, aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois, kun aika loppuu."
        Oikeasti et sanonut noin, vaan selitit suomeksi, että tarkoitit kiekkopaikkaa.
        "Mutta aikarajatusta ruudusta pitää ajaa pois ja sitten takaisin, kun aika loppuu. Suomeksi, kiekkopaikalla ei riitä kiekon ajan uudelleen asettaminen, vaan pitää ajaa auto pois ruudusta ja sitten takaisin ruutuun."

        Jos luet oikein huolella, niin koko ajan on ollut puhe aikarajatusta. Sille on sellainen selitys, että koko ajan on tarkoitettu aikarajattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet oikein huolella, niin koko ajan on ollut puhe aikarajatusta. Sille on sellainen selitys, että koko ajan on tarkoitettu aikarajattua.

        Pysäköinnin aikaraja voidaan toteuttaa usealla eri tavalla. Aloituksessa puhutaan kylläkin pysäköintikiekosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysäköinnin aikaraja voidaan toteuttaa usealla eri tavalla. Aloituksessa puhutaan kylläkin pysäköintikiekosta.

        Minä en kirjoittanut aloitusta. On vissiin ihan kivaa ajanvietettä etsiä muiden kirjoituksista sellaista, mitä niissä ei ole?
        😜


    • Anonyymi

      Kuten niin monessa muussakin asiassa, niin tässäkin pätee se, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis (ja usein myös kukkaro). Jos on niin tyhmä, että saa parkkisakon kun yrittää "kikkailla", niin sitten on.

    • Anonyymi

      No siis vittu kun se kikkailun tarve tulee esim. siitä että pitäisi olla töissä 8h tai pidempikin vuoro, mutta työnantaja, tyypillisesti kunta/kaupunki ei anna muuta mahdollisuutta pysäköidä kuin jotain vitun 2h paikkoja, eli työvuoron aikana pitää juoksennella moneen kertaan uudistamassa pysäköintiään, ettei sen saman työnantajan valvoja kävisi tyrkkäilemässä niitä 50 euron lippulappuja tuulilasiin. Parkkipaikat on noissa paikoissa yleensä aina tupaten täynnä niin että ajelepa siinä sitten vielä vartti etsimässä uutta ruutua joka kerta kun luovutat entisen pois.

      • Anonyymi

        Mainittakoon vielä että minun työpaikalla on kyllä järjestetty parkkihallipaikat työntekijöille. Mutta kun joskus olen esim. kaupungin sairaalan ja hammaslääkärin parkissa hetken odotellut autossa, niin siellä on pistänyt silmään että henkilökunta näyttää ramppaavan jatkuvasti autojensa luona siirtämässä sitä parkkikiekkoa. Ei kai ne niin tekisi ihan vaan huvin vuoksi.


      • Anonyymi

        Kun asuu työmaan lähellä niin voi kävellä tai fillaroida. Ei ole moisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asuu työmaan lähellä niin voi kävellä tai fillaroida. Ei ole moisia ongelmia.

        Ai niin, mutta kun kaikki ei asu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin, mutta kun kaikki ei asu.

        Ehkä kannattaisi.


    • Anonyymi

      Jos parkkikiekkoa siirtää eteenpäin ajamatta pois ruudusta, niin pysäköinnin varsinainen alkamisaika pysyy kuitenkin samana. Se perustuu pysäköidyn auton saapumisaikaan.

      Tulee ajaa pois ruudusta. Haaste on siinä, että miten kauan pitää olla pois ruudusta, jotta kyseessä on uusi saapuminen. Jos taas siirtyy kokonaan toiseen ruutuun, niin kyseessä on silloin uusi saapuminen ja uusi pysäköinti.

      Toki sitten vielä se seikka, että mikä on reilua kaikkia kohtaan? Tavoitteena on varmaan usein myös se, että muutkin pääsevät vuorollaan pysäköimään ja hoitamaan asiansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5131
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1660
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1560
    8. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Hukkuu hukkuu

      Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1177
    10. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      9
      1154
    Aihe