Polttoaineiden Bensa ja diesel verotusta laskettava reilusti!

Anonyymi

Polttoaineiden verotusta on laskettava useita kymmeniä prosentteja jotta hinnat saadaan euron pintaan litra. 1.20€ maksimi.

Nyt menee liian paljo rahaa koska bensa 1.60-1.70€. 50litraa ja 85 EUROA !

Tälläinen verotus joka otetaa suoraan ihmiseltä on haitallinen, se menee tuhlaukseen ja tarpeettomaan valtiolla!

20 eurolla saa juuri n 100km ajot talvella kun liikkuu pätkäajoilla ja 100km äkkiä mittarissa.

48

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä kun kerrotte, että millä se verotulojen menetys korvataan, niin aletaan päästä asiaan.

      Tuommoinen huutelu "verot valtion maksettavaksi" ei johda mihinkään ilman vaihtoehtoista ratkaisua sille, kuinka verotulojen kokonaismäärä ei pienene.

      • Anonyymi

        Valtio ja kunnat polttaa niin paljon rahaa tarpeettomaan toimintaan ja hankintoihin että kyse on miljardeista tarpeettomat "työpaikat"

        Olen itse nähnyt yhden kunnan hankintoja vierestä. Ei mitään järkeen ostella uusia autoja, satojen tuhansien työkoneita, uusia traktoreita olemattomalle käytölle!

        Valtiolla verorahaa oikein poltetaan pienen piirin jakamana.

        ELi kun kun puhut verotulojen menetyksestä niin et ymmärrä yhtään mitään, koskee kaikkia teitä ihmisiä jotka ottavat tämän esillle !

        valtion tarpeeton rahankäyttö pienenee samalla kun annetaan sinne vähemmän rahaa, eli veroina kerättyjen rahojen määrä voi olla laskeva joka vuosi.


      • Anonyymi

        Kaikki kerätään kuitenkin alveina ja muina kulutusveroina.
        Elämiseen kaikki tulot menevät joka tapauksessa.
        Ainoa vaan, että ilman pakkokeinoja jokainen voisi paremmin kuluttaa maksukykyndä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio ja kunnat polttaa niin paljon rahaa tarpeettomaan toimintaan ja hankintoihin että kyse on miljardeista tarpeettomat "työpaikat"

        Olen itse nähnyt yhden kunnan hankintoja vierestä. Ei mitään järkeen ostella uusia autoja, satojen tuhansien työkoneita, uusia traktoreita olemattomalle käytölle!

        Valtiolla verorahaa oikein poltetaan pienen piirin jakamana.

        ELi kun kun puhut verotulojen menetyksestä niin et ymmärrä yhtään mitään, koskee kaikkia teitä ihmisiä jotka ottavat tämän esillle !

        valtion tarpeeton rahankäyttö pienenee samalla kun annetaan sinne vähemmän rahaa, eli veroina kerättyjen rahojen määrä voi olla laskeva joka vuosi.

        Verot valtion maksettaviksi.


    • Anonyymi

      Bensan ja Dieselin hintaa on saatava alas 30-40 senttiä litra!

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Miksi tyytyä noin pieneen alennukseen?
        Kannattaa ehdottomasti vaatia yhden euron hinnan alennusta, niin silloin voi saada sen 30-40 senttiä litra alennusta.


    • Anonyymi

      Hallitus haluaa vähentää päästöjä. Nostetaan bensan hinta 3 euroa litra ja diesel 2,9 euroa litra. Päästöt vähenee ja ihmisten elämä vaikeutuu ja hankaloituu.

      • Anonyymi

        Talous on ollut taantumassa jo 12 vuotta.
        Eiköhän päästöt ole jo pienemmät kuin niiden pitäisi olla normaalioloissa.


      • Anonyymi

        Samat ajot ajettava kuitenkin. Rahat siinä vaan vähenee, eli se ns. ostovoima. Sittenpähän saavat ulista että mikä on kun ei yrityksille riitä asiakkaita ja talous vaan hiipuu kun ei ihmisillä ole kohta varaa ostaa mitään muuta kuin pensaa.


      • Anonyymi

        Harakkahan sanoi, että bensavero ei nouse tämän hallituskauden aikana. Se on pitänyt, maailmanmarkkinahinnat vaikuttavat nyt.


    • Anonyymi

      Marinin velkahallituksen ehdoton tavoite. Tulevaisuudessa suomessa tullaan elämään maataloudesta sillä Yhdellä hevosvoimalla, eli hevosella, ja kalastamisella. Ne kun ovat ne ainoat TODELLA PÄÄSTÖTTÖMÄT elinkeino vaihtoehdot. Joka muuta väittää, niin on silloin nykyistä hallitusta vastaan.

    • Anonyymi

      Joo, ja joku VATT;in valopää kehtaa väittää,että "keskimäärin pienituloinen ei maksa senenempää polttoainekuluja tuloihin nähden kuin keskituloinenkaan" Mistä näitä "viisaita" valopäitä aina ilmestyy? Jos pienituloinen ajaa työmatkaa jopa yli 100km päivässä,tekee se paljon isomman loven palkkapussiin, kuin keskituloisella saatikka isotuloisella samalla matkalla!

      • Anonyymi

        Sana "keskimäärin" kertoo sen, että Vattin "asiantuntia" on itse kehä 1 sisäpuolella asuva, ja on vieraantunut täysin syrjäseudun asukkaiden matkakustannuksista. Myöskin kaikenlaiset matkustamiseen liittyvät veronkorotukset iskee juurikin pienituloisiin, miksei myös keskituloisiinkin, koska heillä ei ole varaa hankkia sitä uutta pienipäästöistä tai jopa sähköautoa. Toisinsanoen, pienituloinen joutuu edelleenkin ajamaan sillä yli kymmenen vuotta vanhalla muutaman satasen kiesillä, joka on jo muutenkin isompi päästöinen ja suurempi kulutuksinen auto. Pahoin pelkään, Hallituksella tulee "pää vetävän käteen" jos pienituloisia aletaan oikein kurmuuttamaan..pienituloiset pistää "kinttaat naulaan" ja auto paaliin.


      • Anonyymi

        Se työmatka maksaa saman molemmille, koska matkakorvaus verovähennyksessä on sama.
        Jos köyhän auto on vanhempi ja kuluttaa enemmän polttoainetta, niin se rikkaampi on maksanut vähintään 20 000 euroo enemmän autostaan.
        Eli taas tasoittuu autoilunkulut työmatkalla.


    • Anonyymi

      Itseasiassa polttoaineen hintaa pitäisi korottaa 20-30 prosenttia. Ruuhkat vähenisivät ja turhat kuljeskelijat jäisivät koloonsa.

      • Anonyymi

        Olen samaa, mieltä Ruuhkasuomessa eli Kehä 3 sisäpuolella saisi nostaa vaikka 50 proseniita! Muualla Suomessa harvaan asutulla alueella samanverran laskea polttoaineen hintaa.


    • Anonyymi

      Jos pitäisit tarkkaa kirjanpitoa siitä, mihin rahasi hupenee, voisit havaita että se bensan hinta ei ole se suurin ongelma.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, pienituloisilla rahat hupenee yllättävän nopeaa, ruokaan, asumiseen vakuutuksiin ym,ym.. eli jos liikkumisen verotusta vielä kiristetään niin on kaksi vaihtoehtoa joko lopettaa työssäkäynti, ettei tarvitse autoa tai kiristää vyötä, jos on ylipäätään kiristämistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, pienituloisilla rahat hupenee yllättävän nopeaa, ruokaan, asumiseen vakuutuksiin ym,ym.. eli jos liikkumisen verotusta vielä kiristetään niin on kaksi vaihtoehtoa joko lopettaa työssäkäynti, ettei tarvitse autoa tai kiristää vyötä, jos on ylipäätään kiristämistä!

        Pienituloisilla(kin) ne rahat hupenee yllättävän nopeaan:

        -liian isoon asuntoon, liian kalliilla alueella
        -turhan kalliiseen autoon
        -turhaan ajeluun fiilispohjalla
        -ravintolasyömiseen ja -juomiseen
        -etelänmatkoihin
        -alkoholiin
        -tupakkaan
        -rahapeleihin
        -lehtitilauksiin
        -viihde-elektroniikkaan

        Monet jotka väittää itseään köyhäksi, tuuppaavat noihin asioihin rahaa, sillä "pitäähän elämässä olla sisältöä" selityksellä.

        Oikeastihan kysymys on vain siitä, että ei omaa taloudenhallintaa ja rahat loppuu sen vuoksi.

        On toki Suomessa yh-perheitä ja sairauden tai muun ongelman vuoksi oikeasti tiukoille joutuneita, mutta uskallan väittää että vaikka bensan hinta puolitettaisiin niin ei se ratkaise heidän tilannettaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienituloisilla(kin) ne rahat hupenee yllättävän nopeaan:

        -liian isoon asuntoon, liian kalliilla alueella
        -turhan kalliiseen autoon
        -turhaan ajeluun fiilispohjalla
        -ravintolasyömiseen ja -juomiseen
        -etelänmatkoihin
        -alkoholiin
        -tupakkaan
        -rahapeleihin
        -lehtitilauksiin
        -viihde-elektroniikkaan

        Monet jotka väittää itseään köyhäksi, tuuppaavat noihin asioihin rahaa, sillä "pitäähän elämässä olla sisältöä" selityksellä.

        Oikeastihan kysymys on vain siitä, että ei omaa taloudenhallintaa ja rahat loppuu sen vuoksi.

        On toki Suomessa yh-perheitä ja sairauden tai muun ongelman vuoksi oikeasti tiukoille joutuneita, mutta uskallan väittää että vaikka bensan hinta puolitettaisiin niin ei se ratkaise heidän tilannettaan.

        No,
        Minulla on:
        35 neliön yksiö
        n.700e nissan
        onneksi ajatella saa ilmaiseksi
        Ravintolassa en ole käynyt 30 vuoteen
        Ulkomailla olen käynyt vain Tukholmassa 10 vuotta sitten
        En juo
        En polta
        Joskus harvoin Lottoan
        Metsästäjä lehti tulee, sekin syystä, että omaan Metsästyskortin
        Televisio ja tietokone minulla on.



        Eli aika vaatimattomasti elän, Vaimo muutti taivaaseen 20 vuotta sitten ja lapset on jo maailmalla sekä Eläkekä häämöttaa jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienituloisilla(kin) ne rahat hupenee yllättävän nopeaan:

        -liian isoon asuntoon, liian kalliilla alueella
        -turhan kalliiseen autoon
        -turhaan ajeluun fiilispohjalla
        -ravintolasyömiseen ja -juomiseen
        -etelänmatkoihin
        -alkoholiin
        -tupakkaan
        -rahapeleihin
        -lehtitilauksiin
        -viihde-elektroniikkaan

        Monet jotka väittää itseään köyhäksi, tuuppaavat noihin asioihin rahaa, sillä "pitäähän elämässä olla sisältöä" selityksellä.

        Oikeastihan kysymys on vain siitä, että ei omaa taloudenhallintaa ja rahat loppuu sen vuoksi.

        On toki Suomessa yh-perheitä ja sairauden tai muun ongelman vuoksi oikeasti tiukoille joutuneita, mutta uskallan väittää että vaikka bensan hinta puolitettaisiin niin ei se ratkaise heidän tilannettaan.

        Omituisia kuvitelmia sinulla pienituloisten rahankäytöstä. Kyllä se tosiaan on paremminkin tuota tasoa kuin eläkeikää lähestyvällä Nissanmiehellä. Tuollaiset rilluttelut on jo aikoja sitten karsittu pois, jos niihin on yleensäkään tullut tuhlattua ennenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituisia kuvitelmia sinulla pienituloisten rahankäytöstä. Kyllä se tosiaan on paremminkin tuota tasoa kuin eläkeikää lähestyvällä Nissanmiehellä. Tuollaiset rilluttelut on jo aikoja sitten karsittu pois, jos niihin on yleensäkään tullut tuhlattua ennenkään.

        Kaikki pienituloiset eivät ole kaltaisiasi vanhoja ukkoja jotka asuvat landella.

        Pienituloista nuorisoa asuu jopa Helsingissä. Pakko päästä baariin ja pakko saada uusia vaatteita ja viihde-elektroniikkaa.


    • Anonyymi

      Allekirjoita aloite kansalaisaloite sivustolla
      Aloite nro 8504
      Stop ruuhkamaksuille!

    • Anonyymi

      Polttoaineisiin menee liikaa rahaa! Litrahinta on älytön.

      Verot pitää laskea 50% ja tehdä lakia jolla pumpuilla näkyy hinta täysin eurolleen verojen laskun verran.

      • Anonyymi

        Aja vähemmän niin ei mene sitä rahaa niin paljon. Yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Verotusta alaspäin bensa max 1.20eur pumpuille.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuostahan seuraisi vain se, että alueiden hintaerojen ollessa riittävän suuret, kallimmilta alueilta lähtisi ihmiset tankkaamaan halvemmille alueille.

        Kun katsoo tuota karttaa Lahden kohdalta niin siinä on erittäin hyvä esimerkki. Lahti on aika tiheään asuttua seutua, mutta heti kun mennään kaupunkialueen ulkopuolelle, ollaan maaseudulla.

        Jos hintaeroa olisi esimerkiksi Hollolan ja Lahden välillä 20 senttiä litralta, kävisi niin, että bensan myynti hiipuisi Lahdessa ja tankaajat kävisi "rajan toisella puolella", Hollolassa hakemassa halvempaa bensaa.

        Olisiko tuo reilua polttoainekauppiasta kohtaan? Tuskinpa vaan, ja sen vuoksi pitäisi sitten keksiä joku kompensaatiojärjestelmä, miten hänen tulonmenetysensä korvattaisiin.

        Samalla kun ihmiset kävisivät Hollolassa tankkaamassa, he kävisivät Hollolan prismassa tai lidlissä ja tuolla menolla Lahden palvelut, jos eivät suorastaan näivettyisi, vähenisivät kuitenkin, asiakkaiden vähetessä.

        Tuo nyt vain esimerkki Lahti - Hollola asetelmasta, mutta tuo asetelma löytyy varmasti ympäri Suomea, sopivasta sovellettuna. Tulee heti mieleen pk-seutu ja ympäryskunnat. Joissa näyttää olevan myös eroa asukastiheydessä.

        Jos luodaan riittävän iso hintaero, alkaa pk-seudun autoilijoista osa, tankkaamaan ympäryskunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuostahan seuraisi vain se, että alueiden hintaerojen ollessa riittävän suuret, kallimmilta alueilta lähtisi ihmiset tankkaamaan halvemmille alueille.

        Kun katsoo tuota karttaa Lahden kohdalta niin siinä on erittäin hyvä esimerkki. Lahti on aika tiheään asuttua seutua, mutta heti kun mennään kaupunkialueen ulkopuolelle, ollaan maaseudulla.

        Jos hintaeroa olisi esimerkiksi Hollolan ja Lahden välillä 20 senttiä litralta, kävisi niin, että bensan myynti hiipuisi Lahdessa ja tankaajat kävisi "rajan toisella puolella", Hollolassa hakemassa halvempaa bensaa.

        Olisiko tuo reilua polttoainekauppiasta kohtaan? Tuskinpa vaan, ja sen vuoksi pitäisi sitten keksiä joku kompensaatiojärjestelmä, miten hänen tulonmenetysensä korvattaisiin.

        Samalla kun ihmiset kävisivät Hollolassa tankkaamassa, he kävisivät Hollolan prismassa tai lidlissä ja tuolla menolla Lahden palvelut, jos eivät suorastaan näivettyisi, vähenisivät kuitenkin, asiakkaiden vähetessä.

        Tuo nyt vain esimerkki Lahti - Hollola asetelmasta, mutta tuo asetelma löytyy varmasti ympäri Suomea, sopivasta sovellettuna. Tulee heti mieleen pk-seutu ja ympäryskunnat. Joissa näyttää olevan myös eroa asukastiheydessä.

        Jos luodaan riittävän iso hintaero, alkaa pk-seudun autoilijoista osa, tankkaamaan ympäryskunnissa.

        Olet aivan oikeassa noista ongelmista, jos alueet ovat liian pieniä. Mutta esim pääkaupunkiseudulla tuo korkeimman verotuksen alue voisi yltää jonnekin jonnekin Hyvinkään ja Lahden puoliväliin. Ja sitten toiseksi korkeimman veron alue voisi puolestaan yltää pohjoisessa jonnekin Tampereen ja Jyväskylän puoliväliin. Pointtina siis, että alueiden pitäisi olla niin laajoja, ettei noita rajoja tulisi liikaa ja useimpien ei kannattaisi lähteä ajelemaan pelkästään päästäkseen halvemman polttoaineen alueelle. Sitten esim kaikki alueet Jyväskylästä pohjoiseen ja itään olisi sitä pienimmän polttoaineveron aluetta.

        Eivätkä erot vierekkäisten alueiden välillä saisi olla liian isoja.


    • Anonyymi

      marinin rosvohallitus kynimässä rahaa polttoaine veron ja muun veron mouodossa ilmasto hömpötyksen avulla. auton käyttömaksu on täysin laiton sen piti jäädä pois, demari nousukas porvarit on vihon viimeinen puolue oikein tavallisen kansan vihollisia ja haavisto ja vihervasemmisto toivimivat asioissa takapiruina. ei demareille riittänyt että lipposen kelmi kopla varasti eläkeläisiltä hintasidonnaiset eläke indeksit. aika rikollista mafia porukkaa. itselleen petaavat yli suudet palkat ja eläkkeert. suomeen tarvittaisiin kunnon kansa nousu. ULOS ROSVOT HALLITUKSESTA !!!! LAKI KURI JA JÄRJESTYS SUOMEEN !!! pakolaisia täällä vaan hyyssätään, eivät ole verovaroillaan rakentaneet tätä maata pätkääkään. hävetkää te isänmaan petturit. te tulette jäämään historiaan likapilkkuina. suomalaisten veron maksajien rahoja te vaan kylvätte ulkomaille hävetkää, kyllä kaikki vielä löydätte edestänne. köyhiä keskituloisia sorratte. olette hemmoteltuja antisankareita.

    • Anonyymi

      Eduskunta polttaa päätöksillään ja puuttumattomuudella miljardeja euroja vuosittain tarpeettomaan. Antaa tuhlauksen jatkua

      Bensa veron laskeminen on tärkein asia jolla saa elämisen laatu paremmaksi kun rahaa jää ruokaan.

      Eli bensan hinta 1 eur pumpuille

      • Anonyymi

        "Bensa veron laskeminen on tärkein asia jolla saa elämisen laatu paremmaksi kun rahaa jää ruokaan."

        Jos tuota bensaveroa alennetaan niin, että bensa maksaisi euron litralta, se pudottaisi keskimääräisen suomalaisen menoja 1,14%. Tämä on helppo laskea tilastokeskuksen kulutustilastosta.

        Köyhimmät on varmaan niitä, joilla ei meinaa raha riittää ruokaan. Mutta toisaalta, ei heillä ole autoakaan, jolloin tuo veronalennus jää heiltä hyödyttämättä. Ehkä se joitain senttejä voisi julkisen liikenteen lippujen hintoihin vaikuttaa, mutta kun ne on jo niin mataliksi poljettu niin ei siellä suurta muutosta tulisi.

        Jos heitetään hihasta että 1000 euroa / kk kuluttavalla ihmisellä on auto, niin hänelle tuo veronalennus toisi kuukaudessa 11,40 euroa enemmän "ruokaan".

        Itse elän paljon pienemmällä rahalla kuin tuo 1000 euroa / kk, enkä vielä koe olevani nälkäkuoleman partaalla ja minulla on autokin. Joten tuo perustelusi on mielestäni hieman erikoinen, että ihmisillä ei riittäisi raha ruokaan, autoilun kustannusten johdosta.

        Voi toki olla, että jossakin maaseudulla asuu joku iäkkäämpi ihminen, jolla on 20km kauppaan ja auto on välttämätön. Pitäisikö heidän vuoksi sitten pienentää valtion tuloja miljarditasolla? Edullisempaa valtiolle on se, että heille rakennetaan riittävä tukijärjestelmä.

        Verotuksen alentaminen tukisi eniten heitä, jotka ajavat eniten. Heillä on usein syy miksi kilometrejä tulee paljon, se on usein työntekeminen. He saavat rahaa työnteosta joten tuskin ovat nälkäkuoleman partaalla.


    • Anonyymi

      Aivan ylihintaista on pumpuilla.

      Kun katsoo miten vähän saa vaikka 30 tai 50eurolla. Vain verojen takia.

      Ja kaikki on pois ihmisten jokapäiväisestä elämästä. Suomessa riittää veroja ja pienituloisia yli miljoona.

      Karkeasti puolet on liikaa hintaa.

      Suomen talouskin pyörisi paremmin kun ihmisillä enemmän rahaa! Eduskunnan pöpilöt omaan. perseeseen vetää rahoja.

      • Anonyymi

        Kun keskimääräisen suomalaisen kuluista menee bensaan noin 3% niin miten on asumiskulujen kanssa? Niihin menee 13%.

        Miksi et ulise tuosta asumisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun keskimääräisen suomalaisen kuluista menee bensaan noin 3% niin miten on asumiskulujen kanssa? Niihin menee 13%.

        Miksi et ulise tuosta asumisesta?

        Asumiskulut ei liene samassa määrin pelkkää veroa, jonka valtio tuhlaa kaikenlaiseen turhaan hömppään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumiskulut ei liene samassa määrin pelkkää veroa, jonka valtio tuhlaa kaikenlaiseen turhaan hömppään.

        Ei sillä verojen suhteella ole mitään merkitystä. Ei köyhää lämmitä se, että asumisesta menee 20% verotukseen kun polttoaineessa menee 80%.

        Se, mikä ratkaisee on käteen jäävien eurojen määrä.

        Kun polttoaineeseen menevä kuluerä on vain 3% keskimääräisen ihmisen kulutuksessa, niin se on pieni menoerä.

        Tuossa mainittu asumiseen menevä kuluerä, 13% on väärä. En tiedä johtuuko kirjoitusvirheestä, mutta oikea luku on 31%.

        Ruokaan menee 12%, liikenteeseen 15%.

        Bensan osuus kokonaiskuluista on vain 3%, mutta jos siihen otetaan mukaan kaikki polttoaineet, niin tuo on 5%.

        Eli, kiteytetään:

        -asumismenot 31%
        -liikenne 15% (mutta polttoaineet vain 5%)
        -ruoka 12%

        Selviääkö köyhä ilman asuntoa tai ruokaa? Ei selviä. Pärjääkö köyhä ilman autoa? Todennäköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä verojen suhteella ole mitään merkitystä. Ei köyhää lämmitä se, että asumisesta menee 20% verotukseen kun polttoaineessa menee 80%.

        Se, mikä ratkaisee on käteen jäävien eurojen määrä.

        Kun polttoaineeseen menevä kuluerä on vain 3% keskimääräisen ihmisen kulutuksessa, niin se on pieni menoerä.

        Tuossa mainittu asumiseen menevä kuluerä, 13% on väärä. En tiedä johtuuko kirjoitusvirheestä, mutta oikea luku on 31%.

        Ruokaan menee 12%, liikenteeseen 15%.

        Bensan osuus kokonaiskuluista on vain 3%, mutta jos siihen otetaan mukaan kaikki polttoaineet, niin tuo on 5%.

        Eli, kiteytetään:

        -asumismenot 31%
        -liikenne 15% (mutta polttoaineet vain 5%)
        -ruoka 12%

        Selviääkö köyhä ilman asuntoa tai ruokaa? Ei selviä. Pärjääkö köyhä ilman autoa? Todennäköisesti.

        Köyhä pärjää ilman autoa,
        mutta toisten täytyy päästä töihin, niin saadaan köyhänkin asunto, kaljat ja ruoka maksettua.

        Yhtä hlvetin taistelua näiden autonromujen kanssa jo nyt.
        Lisää kuluja vielä, niin täytyy siirtyä köyhien joukkoon nauttimaankin elämästä välillä.


    • Anonyymi

      Mitä veroa sitten korotetaan?

      • Anonyymi

        Ei mitään. Keksitään uusia, vaikka kondomeille huvivero.


    • Anonyymi

      Kyllä näin on. Valtiojärjestelmä on skeida.

    • Anonyymi

      Minua harmitti kovasti, kun auton tankkaus maksoi jopa reilu 80€.

      Siitä suivautuneena päätin kostaa yhteiskunnalle ja nyt minulla on auto, jonka tankkaus maksaa vain vajaa 60€.

    • Anonyymi

      lopetin duunit, koska bensakulut liian kovat.

      Polttoaineveroa korotettiin kun öljyn hinta oli ennätys alhaalla ja bensan hinta oli silloin alle 1.40e.
      Ovela temppu! Ei olisi kansa hyväksynyt, jos nykyhinnoilla korotus olisi tehty.

      Nyt bensa vajaa 2e. Eli kipuraja ampunut katosta läpi.
      Sama maata himassa. Ei ole järkeä töissä kulkea kun nykyhallitus parantaa maailman suomalaisten bensankorotuksilla.
      Pitäkää tunkkinne...

      • Anonyymi

        Jos ajoit 100 km työmatkaa autolla jossa on 8 litran kulutus niin sitähän tuli aiemmin hinnaksi:

        8*2*1,4 =22,40

        Nyt kun bensa maksaa "2 euroa" niin kulu on seuraava:

        8*2*2=32,00

        Eroa on siis 9,60

        Pirun huono palkka sulla on ollut jos tuo on kipannut taloutesi.


    • Anonyymi

      Ei hyvää seuraa kun ihmisten liikkumisesta tehty niin kallista että haittaa jo sosiaalista elämääkin ja vanhempien hoitoa muiden haittojen ohella , ei kiinnosta enään verojen maksu , niinpä lopetin työt ja siirryin sohvalle niin rahat tippuu tilille säännöllisesti ja voi mökkeillä viikkotolkulla halutessaan. pelkkää säästöä...

    • Anonyymi

      Mietin tässä itse sitä faktaa, että opiskelijana jolla on harrastus saan 128 euroa kelalta. Olen hakenut moniin kymmeniin työpaikkoihin, mutta niitä ei ole saatavilla. Bensaa menee noin 3 tankillista kuukaudessa eli noin 135 litraa. Millä pitäisi maksaa kun koulussa pitäisi käydä nyt kun bensanhinta lähestyy 1.90€

      • Anonyymi

        Maksat ihan sillä samalla millä maksoit ennenkin, rahalla.

        Jos 20% nousu polttoainekuluissa kaataa taloutesi, on viimeistään aika alkaa opiskelemaan sitä rahankäyttöä ja talouden ylläpitoa.


    • Anonyymi

      Ymmärrän että syrjäseuduilla asuvat valittavat polttoaineen hinnasta koska auto on heille välttämätön pitkien etäisyyksien vuoksi. Mutta asuminen on siellä huomattavasti halvempaa kuin kaupungissa. Osalle kaupunkilaisista auto on välttämätön pitkän työmatkan vuoksi mutta suuri osa pärjäisi ilman. Toki päivittäisten asioiden hoitamiseen kuluu hieman enemmän aikaa kävellen, polkupyörällä, mopolla tai julkisilla mutta rahaa säästyy. Vaatteetkin säilyvät pyöräillessä puhtaana muutaman viikon helposti kun on ehjät lokasuojat eikä aja kieli nivusissa. Mukavuudesta ja nopeudesta pitää olla valmis maksamaan paljon. Polttoaine on aikaisemmin ollut liian halpaa ja siksi ihmiset eivät osaa arvostaa sen tuomaa hyötyä. Hinta on riittävän korkea vasta sitten kun moni joutuu harkitsemaan kulkeeko lyhyet matkat polttoainetta säästäen. Sen tulisi olla ylellisyystuote ja saada ansaitsemaansa arvostusta. Ei se vielä lopu, mutta joskus. En haluaisi jälkeläisteni elävän yllättävän polttoainepulan aiheuttaman 3. Maailmansodan runtelemassa tulevaisuudessa.
      Mulla on ajokortti ollut 2012 lähtien mutta omaa autoa en ole hankkinut. Muutaman kerran vuodessa vuokraan pakun ja siirrän perheen harrastuskamoineen jonkun 300km. Eipä ole mun talous polttoaineen hintaan kaatunut. Toki olen valinnut asuin- ja työpaikan siten etten tarvitse autoa. Vaatteet, ruoan ja päivittäiset arjen tarvikkeet mahtuvat reppuun enkä tarvitse niiden kuljetukseen 1000l tavaratilaa.
      20km päivässä kuljen polkupyörällä työmatkat, kaupassa, kaverien ja sukulaisten tapaamiset ym. Jos on kiire tai ei huvita ajella niin menen taksilla.
      Asumisen verotuksen voisi kokonaan siirtää polttoaineisiin. Asunto lienee usealle elintärkeä mutta auto ei ole.

    • Anonyymi

      Bensa litrahinta on kohtuuton asemilla ja verotuksella on suurin merkitys. Se on liian korkea.

      Elämisen rahat menevät polttoaineisiin.

      Älytöntä että yhden tuotteen kohdalla nostetaan hintaan yli 50% veroilla.

      50 senttiä on litrassa nyt liikaa hintaa ja se on paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe