Nuuka nelikko, eli ruotsi, tanska, hollanti ja itävalta neuvottelivat itsellensä vapautuksen britannian maksuosuuden maksamisesta.
Suomi halusi kasvattaa EU budjettia ja luuli saavansa sieltä siten lisää rahaa. No, marinille luvattiin 500-miljoonaa suomen maatalouteen ja tyttö luuli onnistuneensa neuvotteluissa.
Sannalle jätettiin kertomatta suomen jäsenmaksujen noususta ja elvytyspaketista saatavan rahan vähyydestä.
Nyt EU nuukat, varsinkin ruotsi ja tanska ihmettelee miksi suomi änkyröi sopimuksen hyväksymisessä kun eivät osallistuneet heidän, eli nuukien neuvotteluun EU maksujen pienentämisestä.
EUn nuukat ihmettelee suomen änkyröintiä tukipaketin hyväksymisessä
6
<50
Vastaukset
Suomen ja nuukan nelikon pitäisi liittyä tiiviimmin yhteen vastustamaan EU:n federalisointia. Mukaan pitäisi saada vielä ainakin Baltian maat. Etelä-Euroopan maat ovat EU:ssa tiivis blokki, joka ajaa velka- ja tulonsiirtounionia. Pohjoiseen pitäisi saada yhtä tiukka vastablokki. Nuukan nelikon pitäisi nyt tukea suomalaisia elvytyspaketin vastustajia.
- Anonyymi
Niin, onhan EU sisäisesti ja kansallisten perinteiden mukaisesti erilaisten näköalojen yhdistymä, pääasiassa kansalliset edut ovat painavia ja niiden säilyminen on jäsenyydessäkin oltava turvattuja.
Todellisuudessa EU ei ole nykyisissä toimintatavoissaan erityisen hyödyllinen, jos tämä kahtiajako säilyy, siten miten se vaikuttaa toteutuvan.
Voisi kyseenalaistaa EU:n lähtökohtia miksi sopimuksia yhteisistä toimintatavoista on, mutta ne eivät ole toimivia tai niitä ei arvosteta, jos omat edut ovat ensisijaisia. Jäsenvaltioille EU ei ole yhtenäisenä näkyvä instanssi, joka murentaa jo sen olemassaolon perusteita. Asukasmäärät ym. tekijät luovat määräysvaltaa.
Esim. Etelä-Pohjoinen raja on olemassa, johtuen erilaisista elinkeinorakenteista, ilmastosta, historiasta ja perinteistä. Näitä mikään sopimus ei muuta tai muokkaa eikä mukauta yhtenäiseksi.
Eu koe vaikuttaa nykyisin epäonnistuneelta, eikä edusta sitä yhteisöllisyyttä jolla sitä on perusteltu.
Mielipide-ilmasto EU:n olemuksesta on vaihteleva, mutta kaupan alueena vähempikin yhtenäisyys olisi riittänyt ja vähäisemmillä kasvavilla menoilla, kuten ETA-alue, joka edelsi EU:n kaupan alan yhtenäistämistä ja tullien poistoa ym. muuta yksinkertaistuksia.
Nyt jäsenmaksujen vastineita on jo mietittävä, mitä todellinen tullimaksujen poisto lopuksi tarkoittaa, aikaisemmin se on ollut valtioiden tapa turvata omaa tuotantoaan ulkoista tuontia vastaan nostamalla tuontitavaran hintoja tullien muodossa.
Eu:n ulkopuolisessa kaupassa tämä on nykyisinkin käytössä, mutta miten se jäsenvaltiota hyödyttää, jos esim. tullimaksut määräytyvät EU:n elimissä, eikä jäsenvaltion omista tarpeista tai tilanteista ?
Kilpailun kannalta EU:n sisäinen alue on toisaalta viennissä eduksi, jos tuotteilla on kysyntää, mutta siinäkään EU alue ei sinänsä luo vientikysyntää. Poikkeus ovat EU rahoitteiset kehitysohjelmat paikannukset ja muutkin avaruusteknologiat ja muutkin kehitysasiat, mutta eivät nämä ole sitä kovaa vientiä joka tuo jäsenmaille vientituloja.
Näitähän rahoitetaan jäsenmaksuilla !
Koronakriisi on ennakoimaton epidemia, sen vaikutukset kohdistuvat sen luonteen mukaisesti eniten palvelualoihin, matkailuun ja vastaaviin tukitoimiin, joka rajoittaa liikkumista ja haittaa niitä joissa elikeinorakenteilla on laaja osuus.
Elvytys koronakriisin varjolla ei tosiasiassa muuta saajamaiden elinkeinojen rakenteita pysyvästi erityisemmin mitenkään, kyse on tekohengityksestä.
Silti EU:n siirtyminen tukiautomaatiksi jäsenmaksujen vastineena ei ole kannatettava peruste sen velkatalouden kasvattamiseksi.
Olisi palattava reaalitalouteen jossa uuden rahan luonti perustuu vastikeellisuuteen esim. kultakantaan, joka on valtion velkojen vastike.
Jo se että elvytyspaketin varat tiettävästi lainoitetaan ulkoisista rahalaitoksista, eikä esim. EKP:n sisäisenä lainoituksena, kasvattaa EU:n riippuvuutta lainoittajista.
USA ja Japani lainoittavat omia elvytyksiään omien keskuspankkiensa kautta, joka on aivan eri asia kuin tämä EU:n elvytyksen rahoitustapa.
EU jäsenvaltiot velkaantuvat ulkoisille sijoittajille, finanssilaitoksille ym. tahoille.
Toivottavasti asia ei olisi näin.
Ei siis itselleen EKP:lle eli oman valtionsa keskuspankille, kuten esim. USA ja Japani. - Anonyymi
Niin, onhan EU sisäisesti ja kansallisten perinteiden mukaisesti erilaisten näköalojen yhdistymä, pääasiassa kansalliset edut ovat painavia ja niiden säilyminen on jäsenyydessäkin oltava turvattuja.
Todellisuudessa EU ei ole nykyisissä toimintatavoissaan erityisen hyödyllinen, jos tämä kahtiajako säilyy, siten miten se vaikuttaa toteutuvan.
Voisi kyseenalaistaa EU:n lähtökohtia miksi sopimuksia yhteisistä toimintatavoista on, mutta ne eivät ole toimivia tai niitä ei arvosteta, jos omat edut ovat ensisijaisia. Jäsenvaltioille EU ei ole yhtenäisenä näkyvä instanssi, joka murentaa jo sen olemassaolon perusteita. Asukasmäärät ym. tekijät luovat määräysvaltaa.
Esim. Etelä-Pohjoinen raja on olemassa, johtuen erilaisista elinkeinorakenteista, ilmastosta, historiasta ja perinteistä. Näitä mikään sopimus ei muuta tai muokkaa eikä mukauta yhtenäiseksi.
Eu koe vaikuttaa nykyisin epäonnistuneelta, eikä edusta sitä yhteisöllisyyttä jolla sitä on perusteltu.
Mielipide-ilmasto EU:n olemuksesta on vaihteleva, mutta kaupan alueena vähempikin yhtenäisyys olisi riittänyt ja vähäisemmillä kasvavilla menoilla, kuten ETA-alue, joka edelsi EU:n kaupan alan yhtenäistämistä ja tullien poistoa ym. muuta yksinkertaistuksia.
Nyt jäsenmaksujen vastineita on jo mietittävä, mitä todellinen tullimaksujen poisto lopuksi tarkoittaa, aikaisemmin se on ollut valtioiden tapa turvata omaa tuotantoaan ulkoista tuontia vastaan nostamalla tuontitavaran hintoja tullien muodossa.
Eu:n ulkopuolisessa kaupassa tämä on nykyisinkin käytössä, mutta miten se jäsenvaltiota hyödyttää, jos esim. tullimaksut määräytyvät EU:n elimissä, eikä jäsenvaltion omista tarpeista tai tilanteista ?
Kilpailun kannalta EU:n sisäinen alue on toisaalta viennissä eduksi, jos tuotteilla on kysyntää, mutta siinäkään EU alue ei sinänsä luo vientikysyntää. Poikkeus ovat EU rahoitteiset kehitysohjelmat paikannukset ja muutkin avaruusteknologiat ja muutkin kehitysasiat, mutta eivät nämä ole sitä kovaa vientiä joka tuo jäsenmaille vientituloja.
Näitähän rahoitetaan jäsenmaksuilla !
Koronakriisi on ennakoimaton epidemia, sen vaikutukset kohdistuvat sen luonteen mukaisesti eniten palvelualoihin, matkailuun ja vastaaviin tukitoimiin, joka rajoittaa liikkumista ja haittaa niitä joissa elikeinorakenteilla on laaja osuus.
Elvytys koronakriisin varjolla ei tosiasiassa muuta saajamaiden elinkeinojen rakenteita pysyvästi erityisemmin mitenkään, kyse on tekohengityksestä.
Silti EU:n siirtyminen tukiautomaatiksi jäsenmaksujen vastineena ei ole kannatettava peruste sen velkatalouden kasvattamiseksi.
Olisi palattava reaalitalouteen jossa uuden rahan luonti perustuu vastikeellisuuteen esim. kultakantaan, joka on valtion velkojen vastike.
Jo se että elvytyspaketin varat tiettävästi lainoitetaan ulkoisista rahalaitoksista, eikä esim. EKP:n sisäisenä lainoituksena, kasvattaa EU:n riippuvuutta lainoittajista.
USA ja Japani lainoittavat omia elvytyksiään omien keskuspankkiensa kautta, joka on aivan eri asia kuin tämä EU:n elvytyksen rahoitustapa.
EU jäsenvaltiot velkaantuvat ulkoisille sijoittajille, finanssilaitoksille ym. tahoille.
Toivottavasti asia ei olisi näin.
Ei siis itselleen EKP:lle eli oman valtionsa keskuspankille, kuten esim. USA ja Japani.
- Anonyymi
Suomen kansalle eduskunnasta:
https://youtu.be/53LQkWiuMTo - Anonyymi
Suomen kansalle eduskunnasta:
https://youtu.be/53LQkWiuMTo - Anonyymi
Kun katsoo tuota persujen ala-arvoista pelleilyä eduskunnassa, niin alkaa jo toivoa, että Suomen asioista päätettäisiin jollakin järkevämmällä foorumilla, missä ei olisi persujen tapaisia pellejä lakia säätävissä elimissä! Syvempää integraatiota ja äkkiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.703821Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883189Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1012448Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151669Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701438- 971311
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä501256- 551073
Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561040Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11031