EUn nuukat ihmettelee suomen änkyröintiä tukipaketin hyväksymisessä

Anonyymi

Nuuka nelikko, eli ruotsi, tanska, hollanti ja itävalta neuvottelivat itsellensä vapautuksen britannian maksuosuuden maksamisesta.

Suomi halusi kasvattaa EU budjettia ja luuli saavansa sieltä siten lisää rahaa. No, marinille luvattiin 500-miljoonaa suomen maatalouteen ja tyttö luuli onnistuneensa neuvotteluissa.

Sannalle jätettiin kertomatta suomen jäsenmaksujen noususta ja elvytyspaketista saatavan rahan vähyydestä.

Nyt EU nuukat, varsinkin ruotsi ja tanska ihmettelee miksi suomi änkyröi sopimuksen hyväksymisessä kun eivät osallistuneet heidän, eli nuukien neuvotteluun EU maksujen pienentämisestä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen ja nuukan nelikon pitäisi liittyä tiiviimmin yhteen vastustamaan EU:n federalisointia. Mukaan pitäisi saada vielä ainakin Baltian maat. Etelä-Euroopan maat ovat EU:ssa tiivis blokki, joka ajaa velka- ja tulonsiirtounionia. Pohjoiseen pitäisi saada yhtä tiukka vastablokki. Nuukan nelikon pitäisi nyt tukea suomalaisia elvytyspaketin vastustajia.

      • Anonyymi

        Niin, onhan EU sisäisesti ja kansallisten perinteiden mukaisesti erilaisten näköalojen yhdistymä, pääasiassa kansalliset edut ovat painavia ja niiden säilyminen on jäsenyydessäkin oltava turvattuja.
        Todellisuudessa EU ei ole nykyisissä toimintatavoissaan erityisen hyödyllinen, jos tämä kahtiajako säilyy, siten miten se vaikuttaa toteutuvan.
        Voisi kyseenalaistaa EU:n lähtökohtia miksi sopimuksia yhteisistä toimintatavoista on, mutta ne eivät ole toimivia tai niitä ei arvosteta, jos omat edut ovat ensisijaisia. Jäsenvaltioille EU ei ole yhtenäisenä näkyvä instanssi, joka murentaa jo sen olemassaolon perusteita. Asukasmäärät ym. tekijät luovat määräysvaltaa.

        Esim. Etelä-Pohjoinen raja on olemassa, johtuen erilaisista elinkeinorakenteista, ilmastosta, historiasta ja perinteistä. Näitä mikään sopimus ei muuta tai muokkaa eikä mukauta yhtenäiseksi.

        Eu koe vaikuttaa nykyisin epäonnistuneelta, eikä edusta sitä yhteisöllisyyttä jolla sitä on perusteltu.
        Mielipide-ilmasto EU:n olemuksesta on vaihteleva, mutta kaupan alueena vähempikin yhtenäisyys olisi riittänyt ja vähäisemmillä kasvavilla menoilla, kuten ETA-alue, joka edelsi EU:n kaupan alan yhtenäistämistä ja tullien poistoa ym. muuta yksinkertaistuksia.
        Nyt jäsenmaksujen vastineita on jo mietittävä, mitä todellinen tullimaksujen poisto lopuksi tarkoittaa, aikaisemmin se on ollut valtioiden tapa turvata omaa tuotantoaan ulkoista tuontia vastaan nostamalla tuontitavaran hintoja tullien muodossa.
        Eu:n ulkopuolisessa kaupassa tämä on nykyisinkin käytössä, mutta miten se jäsenvaltiota hyödyttää, jos esim. tullimaksut määräytyvät EU:n elimissä, eikä jäsenvaltion omista tarpeista tai tilanteista ?
        Kilpailun kannalta EU:n sisäinen alue on toisaalta viennissä eduksi, jos tuotteilla on kysyntää, mutta siinäkään EU alue ei sinänsä luo vientikysyntää. Poikkeus ovat EU rahoitteiset kehitysohjelmat paikannukset ja muutkin avaruusteknologiat ja muutkin kehitysasiat, mutta eivät nämä ole sitä kovaa vientiä joka tuo jäsenmaille vientituloja.
        Näitähän rahoitetaan jäsenmaksuilla !

        Koronakriisi on ennakoimaton epidemia, sen vaikutukset kohdistuvat sen luonteen mukaisesti eniten palvelualoihin, matkailuun ja vastaaviin tukitoimiin, joka rajoittaa liikkumista ja haittaa niitä joissa elikeinorakenteilla on laaja osuus.

        Elvytys koronakriisin varjolla ei tosiasiassa muuta saajamaiden elinkeinojen rakenteita pysyvästi erityisemmin mitenkään, kyse on tekohengityksestä.

        Silti EU:n siirtyminen tukiautomaatiksi jäsenmaksujen vastineena ei ole kannatettava peruste sen velkatalouden kasvattamiseksi.
        Olisi palattava reaalitalouteen jossa uuden rahan luonti perustuu vastikeellisuuteen esim. kultakantaan, joka on valtion velkojen vastike.

        Jo se että elvytyspaketin varat tiettävästi lainoitetaan ulkoisista rahalaitoksista, eikä esim. EKP:n sisäisenä lainoituksena, kasvattaa EU:n riippuvuutta lainoittajista.

        USA ja Japani lainoittavat omia elvytyksiään omien keskuspankkiensa kautta, joka on aivan eri asia kuin tämä EU:n elvytyksen rahoitustapa.
        EU jäsenvaltiot velkaantuvat ulkoisille sijoittajille, finanssilaitoksille ym. tahoille.
        Toivottavasti asia ei olisi näin.

        Ei siis itselleen EKP:lle eli oman valtionsa keskuspankille, kuten esim. USA ja Japani.


      • Anonyymi

        Niin, onhan EU sisäisesti ja kansallisten perinteiden mukaisesti erilaisten näköalojen yhdistymä, pääasiassa kansalliset edut ovat painavia ja niiden säilyminen on jäsenyydessäkin oltava turvattuja.
        Todellisuudessa EU ei ole nykyisissä toimintatavoissaan erityisen hyödyllinen, jos tämä kahtiajako säilyy, siten miten se vaikuttaa toteutuvan.
        Voisi kyseenalaistaa EU:n lähtökohtia miksi sopimuksia yhteisistä toimintatavoista on, mutta ne eivät ole toimivia tai niitä ei arvosteta, jos omat edut ovat ensisijaisia. Jäsenvaltioille EU ei ole yhtenäisenä näkyvä instanssi, joka murentaa jo sen olemassaolon perusteita. Asukasmäärät ym. tekijät luovat määräysvaltaa.

        Esim. Etelä-Pohjoinen raja on olemassa, johtuen erilaisista elinkeinorakenteista, ilmastosta, historiasta ja perinteistä. Näitä mikään sopimus ei muuta tai muokkaa eikä mukauta yhtenäiseksi.

        Eu koe vaikuttaa nykyisin epäonnistuneelta, eikä edusta sitä yhteisöllisyyttä jolla sitä on perusteltu.
        Mielipide-ilmasto EU:n olemuksesta on vaihteleva, mutta kaupan alueena vähempikin yhtenäisyys olisi riittänyt ja vähäisemmillä kasvavilla menoilla, kuten ETA-alue, joka edelsi EU:n kaupan alan yhtenäistämistä ja tullien poistoa ym. muuta yksinkertaistuksia.
        Nyt jäsenmaksujen vastineita on jo mietittävä, mitä todellinen tullimaksujen poisto lopuksi tarkoittaa, aikaisemmin se on ollut valtioiden tapa turvata omaa tuotantoaan ulkoista tuontia vastaan nostamalla tuontitavaran hintoja tullien muodossa.
        Eu:n ulkopuolisessa kaupassa tämä on nykyisinkin käytössä, mutta miten se jäsenvaltiota hyödyttää, jos esim. tullimaksut määräytyvät EU:n elimissä, eikä jäsenvaltion omista tarpeista tai tilanteista ?
        Kilpailun kannalta EU:n sisäinen alue on toisaalta viennissä eduksi, jos tuotteilla on kysyntää, mutta siinäkään EU alue ei sinänsä luo vientikysyntää. Poikkeus ovat EU rahoitteiset kehitysohjelmat paikannukset ja muutkin avaruusteknologiat ja muutkin kehitysasiat, mutta eivät nämä ole sitä kovaa vientiä joka tuo jäsenmaille vientituloja.
        Näitähän rahoitetaan jäsenmaksuilla !

        Koronakriisi on ennakoimaton epidemia, sen vaikutukset kohdistuvat sen luonteen mukaisesti eniten palvelualoihin, matkailuun ja vastaaviin tukitoimiin, joka rajoittaa liikkumista ja haittaa niitä joissa elikeinorakenteilla on laaja osuus.

        Elvytys koronakriisin varjolla ei tosiasiassa muuta saajamaiden elinkeinojen rakenteita pysyvästi erityisemmin mitenkään, kyse on tekohengityksestä.

        Silti EU:n siirtyminen tukiautomaatiksi jäsenmaksujen vastineena ei ole kannatettava peruste sen velkatalouden kasvattamiseksi.
        Olisi palattava reaalitalouteen jossa uuden rahan luonti perustuu vastikeellisuuteen esim. kultakantaan, joka on valtion velkojen vastike.

        Jo se että elvytyspaketin varat tiettävästi lainoitetaan ulkoisista rahalaitoksista, eikä esim. EKP:n sisäisenä lainoituksena, kasvattaa EU:n riippuvuutta lainoittajista.

        USA ja Japani lainoittavat omia elvytyksiään omien keskuspankkiensa kautta, joka on aivan eri asia kuin tämä EU:n elvytyksen rahoitustapa.
        EU jäsenvaltiot velkaantuvat ulkoisille sijoittajille, finanssilaitoksille ym. tahoille.
        Toivottavasti asia ei olisi näin.

        Ei siis itselleen EKP:lle eli oman valtionsa keskuspankille, kuten esim. USA ja Japani.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun katsoo tuota persujen ala-arvoista pelleilyä eduskunnassa, niin alkaa jo toivoa, että Suomen asioista päätettäisiin jollakin järkevämmällä foorumilla, missä ei olisi persujen tapaisia pellejä lakia säätävissä elimissä! Syvempää integraatiota ja äkkiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10862
    2. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7303
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5344
    4. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      67
      5122
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4618
    6. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4093
    7. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2948
    8. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2875
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2380
    10. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2164
    Aihe