Eli ajelen 2006 vuosimallin 1.1 bensa Getzillä ja moottorin check-valo vilkkuu välillä ja polttoaineenkulutus tuntuu aika suurelta, missä mahtaisi olla vika?
Auton käynnistäminen on kuitenkin ihan normaalia, laitan virrat päälle ja samainen merkkivalo syttyy palamaan (niin kuin kuuluukin) ja sammuu aika pian moottorin käynnistämisen jälkeen.
Autolla voi ajaa hyvin pitkäänkin maantiellä ennen kuin valo alkaa vilkkumaan, eikä vilkkuminen edes kestä hyvin pitkään, maksimissaan 5 - 15 sekuntia jonka jälkeen valo sammuu kokonaan.
Onko muilla kokemuksia kyseisestä viasta ja mistä mahtaisi johtua?
Moottorin Check-valo vilkkuu välillä! MIKSI?
27
3298
Vastaukset
- Anonyymi
PS. Ajattelin vaihtaa sytytystulpat huomenna, mutta onko jollakulla jotain muuta syytä mielessä?
- Anonyymi
Mulla oli getsii,,,vika oli katalysaatorissa ,,eli menossa tukkoon plus lambdatunnistin kannattas katsoo sen puhdistus vois auttaa... Putsaa lamda tunnistin
Luetuta asiantuntijalla OBD:n vikailmoitusten loki. Vikailmoituksesta voi useimmiten päätellä jos ei vikaa, niin ainakin sen, mikä anturi siitä ilmoittaa ja aloittaa korjaavat toimenpiteet vaikkapa vaihtamalla tai putsaamalla ko. anturi.
- Anonyymi
Motomaatti, vikakoodin luku, 8 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motomaatti, vikakoodin luku, 8 euroa.
Eiku on se jo 9 euroa nykyisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku on se jo 9 euroa nykyisin.
Espoossa koodin luku nollaus yhteensä 12 euroa.
- Anonyymi
Vilkkuminen ainakin joskus on johtunut sytytyshäiriöstä, eli jos ei tulppien vaihdolla korjaannu, voi joku puola olla vaihtokunnossa. Mutta tämä on vain arvaus, kannattaa ehdottomasti lukea ne vikakoodit, joiden perusteella sitten rupeaa vikaa etsimään.
- Anonyymi
Tai vaihda sytysjohtosarja. Itsellä ongelma korjaantuii sillä.
- Anonyymi
Jos kurveissa vilkuttaa "check engine" valoa, niin kannattaa tarkistaa moottoriöljyn määrä.
- Anonyymi
Check engine tarkoittaa Suomeksi "tarkista moottori", eli kannattaa avata konepelti ja käydä tarkistamassa, että moottori on vielä mukana, eikä esim. tipahtanut matkan varrella ojaan.
- Anonyymi
Check engine tarkoittaa Suomeksi "tarkista moottori", eli kannattaa avata konepelti ja käydä tarkistamassa, että moottori on vielä mukana, eikä esim. tipahtanut matkan varrella ojaan.
- Anonyymi
Check engine tarkoittaa Suomeksi "tarkista moottori", eli kannattaa avata konepelti ja käydä tarkistamassa, että moottori on vielä mukana, eikä esim. tipahtanut matkan varrella ojaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Check engine tarkoittaa Suomeksi "tarkista moottori", eli kannattaa avata konepelti ja käydä tarkistamassa, että moottori on vielä mukana, eikä esim. tipahtanut matkan varrella ojaan.
Vihdoinkin hyvä neuvo. Täytyypä heti mennä katsomaan onko se on vielä tallella. Onneksi täältä internetin syövereistä voi vielä löytää raudanlujia ammattilaisia. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Check engine tarkoittaa Suomeksi "tarkista moottori", eli kannattaa avata konepelti ja käydä tarkistamassa, että moottori on vielä mukana, eikä esim. tipahtanut matkan varrella ojaan.
Vihdoinkin hyvä neuvo. Täytyypä heti mennä katsomaan onko se on vielä tallella. Onneksi täältä internetin syövereistä voi vielä löytää raudanlujia ammattilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Check engine tarkoittaa Suomeksi "tarkista moottori", eli kannattaa avata konepelti ja käydä tarkistamassa, että moottori on vielä mukana, eikä esim. tipahtanut matkan varrella ojaan.
Okei, moottoria ei löytynyt, nyt alan huolestua. Mitä seuraavaksi? Mistä voi hankkia uuden ja mahtaako se olla kallis, sillä se Motonetin myyjä ei ainakaan tiennyt ja väitti että sulla olisi 60 cm dildo perseessä. En ole asiantuntija mutta hänen vastauksensa kuulosti järkevältä ja kävin varmistamassa asian vielä Hyundain merkkihuollossa ja heidän mekaaniikkonsa oli samaa mieltä.
Anonyymi kirjoitti:
Okei, moottoria ei löytynyt, nyt alan huolestua. Mitä seuraavaksi? Mistä voi hankkia uuden ja mahtaako se olla kallis, sillä se Motonetin myyjä ei ainakaan tiennyt ja väitti että sulla olisi 60 cm dildo perseessä. En ole asiantuntija mutta hänen vastauksensa kuulosti järkevältä ja kävin varmistamassa asian vielä Hyundain merkkihuollossa ja heidän mekaaniikkonsa oli samaa mieltä.
Netin "humoristit" kaivavat kuoppia tiedon valtateille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, moottoria ei löytynyt, nyt alan huolestua. Mitä seuraavaksi? Mistä voi hankkia uuden ja mahtaako se olla kallis, sillä se Motonetin myyjä ei ainakaan tiennyt ja väitti että sulla olisi 60 cm dildo perseessä. En ole asiantuntija mutta hänen vastauksensa kuulosti järkevältä ja kävin varmistamassa asian vielä Hyundain merkkihuollossa ja heidän mekaaniikkonsa oli samaa mieltä.
Oletko varma, että etsit moottoria oikeasta paikasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, moottoria ei löytynyt, nyt alan huolestua. Mitä seuraavaksi? Mistä voi hankkia uuden ja mahtaako se olla kallis, sillä se Motonetin myyjä ei ainakaan tiennyt ja väitti että sulla olisi 60 cm dildo perseessä. En ole asiantuntija mutta hänen vastauksensa kuulosti järkevältä ja kävin varmistamassa asian vielä Hyundain merkkihuollossa ja heidän mekaaniikkonsa oli samaa mieltä.
Oletko varma, että etsit moottoria oikeasta paikasta?
Tällä hemmetin suomi24:lla kuuluisi vilkkua jokin varoitusvalo kojetaulussa kun ei viestit lähde, mutta ei taida kyllä ratin takana olla ketään... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, moottoria ei löytynyt, nyt alan huolestua. Mitä seuraavaksi? Mistä voi hankkia uuden ja mahtaako se olla kallis, sillä se Motonetin myyjä ei ainakaan tiennyt ja väitti että sulla olisi 60 cm dildo perseessä. En ole asiantuntija mutta hänen vastauksensa kuulosti järkevältä ja kävin varmistamassa asian vielä Hyundain merkkihuollossa ja heidän mekaaniikkonsa oli samaa mieltä.
Oletko varma, että etsit moottoria oikeasta paikasta?
Tällä hemmetin suomi24:lla kuuluisi vilkkua jokin varoitusvalo kojetaulussa kun ei viestit lähde, mutta ei taida kyllä ratin takana olla ketään... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma, että etsit moottoria oikeasta paikasta?
Tällä hemmetin suomi24:lla kuuluisi vilkkua jokin varoitusvalo kojetaulussa kun ei viestit lähde, mutta ei taida kyllä ratin takana olla ketään...Todennäköisesti moottori ei löydy esimerkiksi hansikaslokerosta tai kotoa vessasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti moottori ei löydy esimerkiksi hansikaslokerosta tai kotoa vessasta.
Pulmusissa Bud Bundy löysi moottorin kun se putosi hänen päähänsä.
- Anonyymi
Mulla kun oli Getsii...vika oli katalysaattorissa oli menossa tukkoon...testattin testerillä:: valo välillä palo välillä ei...
- Anonyymi
itsellä Hyundai Getz 1,1 vm.2004 aivan samanlainen vika. Vaihdoin uuden sytystysjohtosarjan.. Ongelma loppui. Luin sitä ennen vikakoodin, joka viittasi käyntihäiriöön.
- Anonyymi
Jaa vieläkö Getzissä on tuolla iällä jakaja ja sytytysjohdot? Luulin että suunnilleen kaikissa autoissa olisi jo siihen mennessä joka sylinterillä oma puola, eikä enää virranjakajaa ja sytytysjohtoja kun vanhemmissakin pikkuautoissa, esim. Nissan Micrassa oli puolasytytys jo vm. 2001 lähtien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa vieläkö Getzissä on tuolla iällä jakaja ja sytytysjohdot? Luulin että suunnilleen kaikissa autoissa olisi jo siihen mennessä joka sylinterillä oma puola, eikä enää virranjakajaa ja sytytysjohtoja kun vanhemmissakin pikkuautoissa, esim. Nissan Micrassa oli puolasytytys jo vm. 2001 lähtien.
Tuossa taitaa olla, ainakin myytävien varaosien perusteella, sellainen ratkaisu, että siinä on "puolapaketti" jossa on kaksi puolaa ja tuosta paketista sitten lähtee neljä tulpanjohtoa.
Eli, kahdelle sylinterille menee aina kipinä samaan aikaan, vaikka toinen niistä on turha. Eli ns. hukkakipinäsysteemi.
Eli ei ole virranjakajaa.
- Anonyymi
Mulla vuosimallia 2002 Opel, on ruvennut kesäkuumalla pitkillä matkoilla (300 km suuntaansa) sytyttämään moottorivalon. Syynä ei ole muuta kuin vanha auto ja pakoputki kuumenee eikä pääse edes puolen tunnin tauoilla jäähtymään jos ulkolämpötila on yli 23-25 astetta. Jos yöksi tulee viileämpää, valo sammuu. Talvisin ei ole mitään ongelmia, katsastuksessa menee päästöissä heittämällä läpi.
Aina kyseessä ei ole mikään ns. oikea vika. - Anonyymi
Jos apukuskin paikalta ikkunasta näkyy liikennekameran valokuvassa kalju ykssilimänen lihavaposkinen henkilö jolla suu vuotaa oljyä pystyasennossa huulet törröllään niin auto on kulkenut ylinopeutta. Silloin kuskinpaikalla istuu onnellinen mies eikä sakko haittaa yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411765- 401668
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631420- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2101167Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791113- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19968- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898