Virkeä olo ilman alkoa

Anonyymi

Olen 55 v. mies, viimeiset 15 v. juonut viikossa keskimäärin 2 viinipulloa ja usein vielä Leijona-pullon viikossa. Vappuaattona join vielä kuoharipullon, mutta eipä se tuntunutkaan enää miltään. Vappupäivänä oli tuttu alakuloinen puolikrappis ja energiatasot alhaalla. Ajattelin, että nyt taitaa tämä homma loppua, ensimmäiset
5 päivää oli hieman levottomia, mutta sitten helpotti, nukun hyvin, paino on tippunut
jo kilon sekä alakulo on häipynyt ja mieli on energisen positiivinen. Tällä mennään.

16

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aijaa itte olin kans just pari viikkoo juomatta se tuntu iha hyvältä mut eile join taas muutaman seki tuntu iha hyvältä.

      • Anonyymi

        Viikon kuluttua tasan puolivuotta ilman %-juomaa.
        Unenlaatu ja jaksaminen parantuneet huomattavasti.

        Ihmettelin miten yli vuoden päivittäisen tissuttelun jälkeen ei mitään vieroitusoireita ilmennyt.
        Liekö syy siihen ollut kotiviinissä jota join.

        Sen sijaan puolenvuoden tramal 50mg-kipulääkekuurin jälkeen tuntui kuin kuolisin vieroitusoireisiin lääkkeen loputtua..
        Kun pahin vaihe iski vielä vkl. aikana niin etten saanut mistään uutta reseptiä niin olo oli kuin joku kuristaisi minua hengiltä kaameassa kuumeflunssassa. Olin kokonaan kylmän hien kastelemana ja palelin.


      • Anonyymi

        Viikon kuluttua tasan puolivuotta ilman %-juomaa.
        Unenlaatu ja jaksaminen parantuneet huomattavasti.

        Ihmettelin miten yli vuoden päivittäisen tissuttelun jälkeen ei mitään vieroitusoireita ilmennyt.
        Liekö syy siihen ollut kotiviinissä jota join.

        Sen sijaan puolenvuoden tramal 50mg-kipulääkekuurin jälkeen tuntui kuin kuolisin vieroitusoireisiin lääkkeen loputtua..
        Kun pahin vaihe iski vielä vkl. aikana niin etten saanut mistään uutta reseptiä niin olo oli kuin joku kuristaisi minua hengiltä kaameassa kuumeflunssassa. Olin kokonaan kylmän hien kastelemana ja palelin.


      • Anonyymi

        Viikon kuluttua tasan puolivuotta ilman %-juomaa.
        Unenlaatu ja jaksaminen parantuneet huomattavasti.

        Ihmettelin miten yli vuoden päivittäisen tissuttelun jälkeen ei mitään vieroitusoireita ilmennyt.
        Liekö syy siihen ollut kotiviinissä jota join.
        Siinä kun ei ole mitään kemikaaliojäämiä mitä kaupalliset viinit sisältää.

        Sen sijaan puolenvuoden tramal 50mg-kipulääkekuurin jälkeen tuntui kuin kuolisin vieroitusoireisiin lääkkeen loputtua..
        Kun pahin vaihe iski vielä vkl. aikana niin etten saanut mistään uutta reseptiä niin olo oli kuin joku kuristaisi minua hengiltä kaameassa kuumeflunssassa. Olin kokonaan kylmän hien kastelemana ja palelin.


      • Anonyymi

        Viikon kuluttua tasan puolivuotta ilman %-juomaa.
        Unenlaatu ja jaksaminen parantuneet huomattavasti.

        Ihmettelin miten yli vuoden päivittäisen tissuttelun jälkeen ei mitään vieroitusoireita ilmennyt.
        Liekö syy siihen ollut kotiviinissä jota join.
        Siinä kun ei ole mitään kemikaaliojäämiä mitä kaupalliset viinit sisältää.

        Sen sijaan puolenvuoden tramal 50mg-kipulääkekuurin jälkeen tuntui kuin kuolisin vieroitusoireisiin lääkkeen loputtua..
        Kun pahin vaihe iski vielä vkl. aikana niin etten saanut mistään uutta reseptiä niin olo oli kuin joku kuristaisi minua hengiltä kaameassa kuumeflunssassa. Olin kokonaan kylmän hien kastelemana ja palelin.


      • Anonyymi

        Viikon kuluttua tasan puolivuotta ilman %-juomaa.
        Unenlaatu ja jaksaminen parantuneet huomattavasti.

        Ihmettelin miten yli vuoden päivittäisen tissuttelun jälkeen ei mitään vieroitusoireita ilmennyt.
        Liekö syy siihen ollut kotiviinissä jota join.
        Siinä kun ei ole mitään kemikaaliojäämiä mitä kaupalliset viinit sisältää.

        Sen sijaan puolenvuoden tramal 50mg-kipulääkekuurin jälkeen tuntui kuin kuolisin vieroitusoireisiin lääkkeen loputtua..
        Kun pahin vaihe iski vielä vkl. aikana niin etten saanut mistään uutta reseptiä niin olo oli kuin joku kuristaisi minua hengiltä kaameassa kuumeflunssassa. Olin kokonaan kylmän hien kastelemana ja palelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon kuluttua tasan puolivuotta ilman %-juomaa.
        Unenlaatu ja jaksaminen parantuneet huomattavasti.

        Ihmettelin miten yli vuoden päivittäisen tissuttelun jälkeen ei mitään vieroitusoireita ilmennyt.
        Liekö syy siihen ollut kotiviinissä jota join.

        Sen sijaan puolenvuoden tramal 50mg-kipulääkekuurin jälkeen tuntui kuin kuolisin vieroitusoireisiin lääkkeen loputtua..
        Kun pahin vaihe iski vielä vkl. aikana niin etten saanut mistään uutta reseptiä niin olo oli kuin joku kuristaisi minua hengiltä kaameassa kuumeflunssassa. Olin kokonaan kylmän hien kastelemana ja palelin.

        Sama homma. Viinasta pääsee helpommin eroon kuin tramalista. Toisiin ei Tramal vaikuta samalla tavalla. Heille ei tule vieroitusoireita, minulle tulee, pirunmoinen lääke. Panacod on vielä pahempi. Todennäköisesti mulle tulee vieroitusoireet jotka on herkkiä sortumaan alkoholismiin .


    • Anonyymi

      Hyvähän alku tuo on ja toivottavasti jatkùu.

      • Anonyymi

        Helvettiäkö sinä siitä kiksit saat juoko joku sulle tuntematon vai ei


    • Anonyymi

      Muutaman kuukauden myös ollut ottamatta. Ikää kun jo on niin monta kymmentä vuotta on tullut kuppia kallistettua enemmän tai vähemmän. Tapariippuvuutta enemmänkin, ei niinkään fyysistä. Luulen että johtuu siitä ettei koskaan ole päästänyt säännölliseksi käytöksi. Mieluummin niin että vaikka ottaa kahtena päivänä peräjälkeen niin pitää pidemmän tauon ja yleensä pidemmän ja lyhemmän tauon satunnaisesti. Siis säännöllinen perjantaipullo on mielestäni se pahan alku.
      Ei olo mitenkään ratkiriemukas ole mutta on tyytyväisempi itteensä kuin ennen.

    • Anonyymi

      Aloittajalle voin sanoa että takapakkiakin tulee. Tulee ärtyisä olo, välillä kuin olisi krapula. Tekemisen puute.
      Pitää keksiä joku hyvä harrastus.
      Itse listasin harrastuksia mistä olen aina haaveillut. Sitten hylkäsi n ne harrastukset mihin ei ole rahaa eikä aikaa. Jäljelle jäi harrastuksia joita voin toteuttaa silloin kun huvittaa ja on aikaa. Rahaa näihinkin harrastuksiin menee mutta meni sitä bisseen ja viskiinkin.
      Alussa kaupassa katse kävi olut ja lonkero pinoissa mutta vuosien varrella on käynyt niin ettei edes muista katsoa olut ja lonkero pulloja eikä ole tarpeenkaan. Krapula pelottaa niin etten varmaan ikinä ota enää alkoholia. Ikää nyt liki 60.

    • Anonyymi

      Veltto olo ilman alkokuureja. Syksyllä tulee kaksi vuotta viimeiseen rentoutumisjaksoon.
      Keväiset ja syksyiset rentoutumiskuukaudet ja niiden lisänä vuoden mittaan muutama vastaava viikko tai kaksi ovat vuosikaudet pitäneet ikääntyvän ilmiön vedossa.
      Nyt tämä koronan sanelema pitkäraitis jakso on tyhjentänyt energiavaraston.

      Nuo rentoutumisjaksot merkitsivät koko vuodelle tasoitettuna noin 20 - 25 viikottaista a-annosta. Tuosta on helppo päätellä, että rentoutumisjaksoina lääkettä on käytetty kohtalaisen reippaasti. Ei paljoa kerrallaan vaan tasaisesti koko valvonta-ajan.

      Odotan kieli pitkällä tehostepiikkiä 14.06. että 77v ukko pääsisi kohtuu hintaisten juomien pariin kohentamaan fysiikkaansa!
      Saksan nettikaupatkin ovat ylihintaisia. Esimerkiksi 0,7 litran Veterano maksaa nettikaupassa 17€ kun vastaavan tuotteen saa vapaa-ajan paikkamme lähimarketista hintaan 7€.
      Muut hinnat samassa suhteessa joten pieneläkeläisen on harkittava missä kuntoaan hoitaa.

    • Anonyymi

      Itselläni oli vuosia kestänyt alkoholiongelma, enkä tosiaankaan käyttäisi juomisen yhteydessä sanaa " rentoutuminen ".
      Täysipäiväisesti kun viinaksia nauttii, niin se ei ole mitään rentoutumista.

      Eikä kyllä joku viikon tai useamman kuurikaan minun käsityksen mukaan ole rentoutumista.

      Parhaiten saa rentouduttua, kun jättää alkoholit juomatta.

      • Anonyymi

        Riippuneen kokonaisuudesta. Mitä juo, miten juo, milloin juo ja miten syö.
        Tasaisesti 12 - 14 tunnin ajalle jakautuen. Missään vaiheessa ei örvellyskuntoa.
        Syön normaalisti paitsi, että makeita, varsinkin jäätelöä tavallista enemmän.
        Nukun hyvät, keskeytymättömät yöunet. Rentoa elämää vaimon kanssa toisenlaisessa ympäristössä.
        Ollessani työttömänä työnhakijana niin sen 3kk:n aikana elimistöni kerran huomautti josko pitäisin muutaman välipäivän.
        Iän karttuessa ovat ainekset miedontuneet ja määrät vähentyneet.
        Viimeinen kuukauden rupeama oli juuri ennen koronaa ollessani 75v ikäinen.

        Kotona ollessa 6krt/vko kuntosalilla on palautuksia ajatellen haasteellista. Varsinkin raskaammat harkat, kuten maastavedot ja kyykyt vaatisivat enemmän huilia.
        Nuo rentoutumisjaksot nollaavat sopivasti kuormituksen.
        Kuukauden rentoutuminen tarvitsee parin viikon totuttelun arkiseen rytmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuneen kokonaisuudesta. Mitä juo, miten juo, milloin juo ja miten syö.
        Tasaisesti 12 - 14 tunnin ajalle jakautuen. Missään vaiheessa ei örvellyskuntoa.
        Syön normaalisti paitsi, että makeita, varsinkin jäätelöä tavallista enemmän.
        Nukun hyvät, keskeytymättömät yöunet. Rentoa elämää vaimon kanssa toisenlaisessa ympäristössä.
        Ollessani työttömänä työnhakijana niin sen 3kk:n aikana elimistöni kerran huomautti josko pitäisin muutaman välipäivän.
        Iän karttuessa ovat ainekset miedontuneet ja määrät vähentyneet.
        Viimeinen kuukauden rupeama oli juuri ennen koronaa ollessani 75v ikäinen.

        Kotona ollessa 6krt/vko kuntosalilla on palautuksia ajatellen haasteellista. Varsinkin raskaammat harkat, kuten maastavedot ja kyykyt vaatisivat enemmän huilia.
        Nuo rentoutumisjaksot nollaavat sopivasti kuormituksen.
        Kuukauden rentoutuminen tarvitsee parin viikon totuttelun arkiseen rytmiin.

        Miten koet hyötyväsi siitä, että treenaat tosissasi, ja sitten kuitenkin vedät noita " rentoutuskuureja " ?

        Kroppa ja elimistö ainakin joutuu aika koville, kun on vaihtelevaa rääkkiä ja " rääkkiä ".
        Tosin olet jo ihan hyvän iän saavuttanut, eli peruskuntokin taitaa ratkaista aika paljon, ainakin sinun tapauksessasi.

        Toivottavasti jaksat vielä vuosia ( ja hyvä, että rouvakin jaksaa, seurata vierestä (?), ja toivottavasti pysyt kunnossa. Kaikkea hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten koet hyötyväsi siitä, että treenaat tosissasi, ja sitten kuitenkin vedät noita " rentoutuskuureja " ?

        Kroppa ja elimistö ainakin joutuu aika koville, kun on vaihtelevaa rääkkiä ja " rääkkiä ".
        Tosin olet jo ihan hyvän iän saavuttanut, eli peruskuntokin taitaa ratkaista aika paljon, ainakin sinun tapauksessasi.

        Toivottavasti jaksat vielä vuosia ( ja hyvä, että rouvakin jaksaa, seurata vierestä (?), ja toivottavasti pysyt kunnossa. Kaikkea hyvää.

        Kiitos toivotuksesta! Käyttämäni ilmaisu "rentoutuskuuri" ärsyttää käyttämäni salin yrittäjää. Entisenä SM tason painijana ja nykyisenä monipuolisena aktiivikuntoilijana hän paheksuu rentoutumistapaani.
        Ne kuurit ovat mukavaa vaihtelua erilaisessa ympäristössä.
        Joskus olen rikkonut kuurin rytmin ja käynyt paikallisella Golden Gym salilla.
        Se tietää kolmea raitista päivää. Eipä noita kuukauteen montaa mahdu.

        Haja-asutusalueella köyhässä työläisperheessä kasvaneena sai pienestä alkaen perusliikuntaa joka ilmeisesti kantaa vieläkin hedelmää.

        Alkoholi ei ole ollut mikään ongelma. Tupakoinnista irti pääsy oli helvetillistä. Poltin viimeisen savukkeeni 38 vuotta sitten ja oikea oireettomuus oli havaittavissa vasta muutaman vuoden jälkeen.

        Perusraitis vaimoni ei ole koskaan sanonut moitteen sanaa alkoilustani. Ollessamme Espanjan asunnollamme hän joskus sanoi, että lounas olisi syytä tehdä selvin päin.
        Jos aloittaa 9:n tienoissa aamubrandyllä ja puuhastelee hillitysti sitä sun tätä, niin väliin otettu olut tai viinilasillinen ei tee humalaa ja ruokaa tehdessä voikin jo huoletta ottaa reilun annoksen viiniä tai asiallisen votkapaukun ilman niiden ehtimistä kihoamaan ennen ruokailua.
        Syön tavallisesti paitsi makeat tössyrät ja jäätelö ovat yliedustettuina.
        Keskeytymättömille yöunille klo 23 tienoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe