"Stefan Wallin kertoi muutamaa viikkoa ennen salassa pidettyjen esitysten julkistamista, että ruotsin kielen asema tulee säilyttää myös puolustusvoimien palveluksissa, sillä kielilaki niin vaatii. Tällöin oli vielä epäselvää, mitkä varuskunnat tullaan lakkauttamaan.
Kansan ja kansanedustajien keskuudessa heräsi epäilyksiä, toimiko puolustusministeri Wallin oikein, kun Dragsvikin varuskunta päätettiin säilyttää. Vastustajat vetosivat varuskunnan rakennusten huonoon kuntoon ja ruotsin kielen nostamiseen suomen kielen edelle sekä siihen, että Stefan Wallin on Uudenmaan prikaatin killan valtuuskunnan jäsen. Puolustusministeriä vaadittiin myös eroamaan.
Stefan Wallin myönsi, että on salannut asioita käsiteltävästä uudistuksesta. Hän oli ohjannut puolustusvoimien uudistussuunnitelmia niin, että Dragsvik jäi listalta pois kielipoliittisten syiden vuoksi. Eduskunnassa äänestettiin puolustusministeri Wallinin luottamuksesta. Wallin sai eduskunnan luottamuksen äänin 95-59."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/06/wallin-pyyhki-dragsvikin-pois-varuskuntien-lakkautuslistalta
RKP on aina vedättänyt muita, kysymys kuuluu miksi sen annetaan toimia näin? Kuinka tämän vedätyksen jälkeen voi lisäksi saada eduskunnan luottamuksen? 😂
Tässä tätä demokratian kunniotusta
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274