Käytetäänkö KM:n harjoittelussa tai voiko käyttää ilman että katsotaan kieroon kasvosuojusta, siis ihan häkkiä tai häkki/pleksisysteemiä.
Murtunut nenä ei ole mikään jeesjuttu, olen miettinyt lajivalintaa ja haluaisin valita sellaisen lajin minkä harjoittelussa voisi olla melko varma siitä ettei satu vahinkoja.
Taekwondossa potkitaan päähän eikä kasvosuojuksen käyttö ole sallittua. Nyrkkeily taas lajina ei kiinnosta pätkääkään.
Kasvosuojan käyttö
7
1716
Vastaukset
- krav magaaja
Niin tuohan olisi todella hyvä idea kun katselee nyrkkeilijöitä ja heidän neniään ja aivovaurioita.
Tämä on niitä ainoita MAGA:n haittapuolia mielestäni. Otin pleksikasvosuojuksen mukaan aikanani heti alkeiskurssille eikä sen käyttöä hyväksytty. (Vetäjä tosin olin joku entinen karatepamppu, joten ymmärtäähän sen :))) - harza
Seurassamme suurin osa porukasta (edistyneet, 2 ekana vuonna niitä ei tarvita) käyttää sparri- ja ottelutreeneissä normaalia nyrkkeilijän päänsuojusta hammasuojaa nyrkkeilyhanskoja (12-16 0z) alasuojaa säärisuojia painitossuja. Mitään kovempia suojuksia tuskin saisi käyttää, koska ne voivat olla muille osapuolille vahingollisia. Malli joka suojaa poskipäitä suojaa myös nenää melko hyvin ja painavat hanskat ovat pehmeät. Loukkaantumisia voi sattua melkein missä tahansa harjoitteissa (sattuu tosin yllävänkin harvoin), niissäkin tekniikoissa joissa ei käytetä mitään suojuksia. Eli mikäli vakavasti pelkäät loukkaantumista niin kannattaa miettiä muuta lajia. Krav maga -treenit muuten sisältävät varsin paljon nyrkkeilyä, potkunyrkkeilyä ja painia muiden tekniikoiden lisäksi.
- Mjölnir
Itse Krav Maga -ohjaajana olen sitä mieltä, että pääsuojan ja esim. vapaaotteluhanskojen (vast) käyttö on jopa ihan järkevää. Varsinkin heti opetteluvaiheen jälkeen, kun siirrytään harjoitteluun. Lisäksi, kun harjoittelijoilla on oikeanlaiset suojat, niin harjoittelissa voi ottaa hieman enemmän kontaktia, ja harjoitteista tulee realistisempia. Lisäksi lihasmuistiin jää oikeat suoritteet, kun hyökkäystä ei pysäytetä ilmaan, vaan viedään perille. Kuitenkaan edes pleksillinen pääsuoja ei tee kenestäkään kuolematonta, vaan järki pitää olla mukana. nimim. kokemusta on siitä, että älli lähtee myös suoja päässä, kun oikein lyö...
Seurastasi saat lisätietoja, ja jos joku Krav Maga ohjaaja väheksyy kiinostustasi suojien käyttöön, epäilen, että hän ei ole sisäistänyt vastuutaan kouluttajana ja kasvattajana...- jaaaa
Tavallinen pääsuoja nyt on hieman eri juttu kuin joku pleksinaamari. Mutta saahan noita teräsnenämallejakin. Tällainen olisi fiksumpi hankinta.
- mistä
jaaaa kirjoitti:
Tavallinen pääsuoja nyt on hieman eri juttu kuin joku pleksinaamari. Mutta saahan noita teräsnenämallejakin. Tällainen olisi fiksumpi hankinta.
Mistäs tuollaisia saa? Suomesta? Jos ei, niin mistä tilaamalla ulkomailta laatumerkkejä?
- minä
mistä kirjoitti:
Mistäs tuollaisia saa? Suomesta? Jos ei, niin mistä tilaamalla ulkomailta laatumerkkejä?
Onhan noita kasvosuojuksia myytävänä budokaupoissa.
Katso vaikka www.nidan.fi, kypäriin myydään myös maskeja (=kasvosuoja). - kmaga
minä kirjoitti:
Onhan noita kasvosuojuksia myytävänä budokaupoissa.
Katso vaikka www.nidan.fi, kypäriin myydään myös maskeja (=kasvosuoja).Kuinka yleistä se on tuon kasvosuojan käyttö KM:n harkoissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256