mahdollisesti masentunut ulkonäöstään ahdistunut 13v tyttö

Anonyymi

Hei, olen 13 vuotias tyttö, n. 49-53kg ( heittelee ) ja n.154-156 cm pitkä.

naarmutan itseäni kynällä koulussa ahdistuessani ja kynsinauhani ovat rikki ahdistubeisuudesta. Nyt on kuuma ja käytän huppareita koska häpeän ulkonäköäni, kaverit aina sitä samaa ”joo oot ihan normaali ei sil oo väliä” mut sit kuulee niitä jotka ei oo kavereita, just jonku kaverin veli, seläntakana puhuja, feikki kaveri jada jada: ” ai että everybody shapes are perfect, just!”, ” se on ihan sikä tyhmä ja ruma ja läski ”, ” hirvein ja rumin hyi oksettaa” jada jada. ja just niitä ”hei läski” ”mitä possu”.. jada jada.

Peittelen vartaloani ja itseäni koska pelkään muiden kommentteja ja itseäni... Jos pystyn jätän aamupalan ja iltapalan syömättä, juon aamulla teetä ja jos kamala pyöryttävä ja oksettava oli syömättymyyden takia syön leivän tai muroja. Koulussa en juurikaan syö kamalan ruoan takia, kotona on yleensä hyvää ruokaa niin syön, mutta sitten kun on hyvää niin lähtee käsistä se syöminen. saatan syödä lautasellisen kalaa koska se on parasta!! Mutta sitten kun on syönyt on hirveä possu olo..

Päätin että huomenna aloitan tälläisen ”ohjelman”:

- 100 vatsaa päivä.
- erillaisia liikkeitä joita olen saanut fysioterapeutilta tehtäväksi 3x viikossa vaikka aion niitä tehdä joka päivä, tosiaan liittyy luista muodostuviin patturoihin? ei siitä sen enenpää!!
- juoksen n.1km lenkin
- oisko jotain mitä muuta mun pitäis tehä?

ennen kun joku sanoo, en oo kattellu mitään naisten perfect body kuvia en!! mulla ei oo just nyt sosiaalisiamedioita :)

jotain vinkkejä miten laihtuisin siitä 50kg —> 45kg n.3 kuukaudessa kun meen yläasteelle saan uuden alun ja haluun olla kaunis ja hoikka!
Onko se totta että on joku lihavuusgeeni? molempien vanhenpien suvut aika pyöreitä :(

- pelkuri

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minua harmittaa kauheasti tälläiset viestit. ET OLE YLIPAINOINEN/LÄSKI!!!! Tuliko selväksi? Itse olen 11 vuotta, 166 cm ja painan n.61 kg ole iloinen kropastasi ja nauti ettet ole tälläinen läski

    • Anonyymi

      Huomasin että olen lihonut 56 den kilon verran parissa kuukaudessa koska olen juonut kahvia.Se on kallistakin sen lisäksi että se lihottaa.Finelissä jossa on sanottu oikea määräisesti ja oikea aikaisesti kalorit on joku virhe kun siellä ei kahvissa sanota olevan juuri mitään kaloreita.MINÄ olen todennut että ON.Pihtimittakin alapäästä oli 24 ljä sm suurempi kuin yläpäästä. Eli kahvin vuoksi. Lopeta sinäkin kahvin juonti.Mutta täytekakkua,kaakauta, iltapullaa, aamupullaa, iltapäiväpulla ja yöpulla, aamupäiväpullaa ja keskipäiväpullaa,vanilia jäätelyä, spakettia,hedelmätoffeeta ja 2den kilon maradou suklaata päivässä EI KANNATA lopettaa mitä nyt kahvin kanssa juo sillä niissä on vain energiaa muttei YHTÄÄN kaloreita.Kohta pihtimittani on yhtä veitsenterävä kuin älyni.Kahvin lopettaminen se niin tekee.Osta kahvi rahalla pari ylimääräistä maradou suklaalevyä.Se ei ole kallista.

    • Anonyymi

      Miksi sinä et ole mennyt ihan heti juttelemaan koulun rehtorin kanssa? Rehtori on koulussa se, joka tietää eniten kaikesta ja saa jopa kiusaamisen loppumaan. Jos koulussa on talonmies, rehtori voi keskustella myös hänen kanssaan. Jos kiusaamista tapahtuu, sekä rehtori että talomies voivat kuuluttaa asiasta kaiuttimissa. Kuuluttamisen jälkeen koko koulu pitäisi ottaa juhlasaliin keskusteluihin, jos koronatilanne senkin jo sallii.

      Kiusaamisen on loputtava heti, sillä se aiheuttaa traumaperäisiä oireyhtymiä kuten ahmimista, bulimiaa, ylitautireaktiota sekä jopa alzheimerin tautia.

      Ja ei se edes haittaa, että olet mielestäsi noinkin lihava. Enemmistö suomalaisista aikuisista on kuitenkin ylipainoisia tai jopa kauheita läskejä eli viisi kiloa ylipainoa ei ole paljon.

    • Anonyymi

      No ensinnäkin pitäisi hoitaa kaksi asiaa kuntoon. Nämä ovat ruokavalio ja mielenterveys. Uskon että ongelma on sinun tapauksessasi vain "pään sisällä". Et ole oikeasti lihava vaikka siltä saattaisikin tuntua. Ainakin painoindeksin perusteella olet normaalipainoinen. Mitään tappotreeniä ei muuten kannata aloittaa: 100 vatsalihasliikettä päivässä on vain yksinkertaisesti liikaa. Ruokailutottumukset on syytä laittaa kuntoon, koska pidemmän päälle tuollainen ei ole terveellistä.

      Tästä kaikesta kannattaa keskustella vanhempien tai jonkin muun luotettavan aikuisen kanssa. Netin keskustelupalstoille kirjoittelu ei ole pitkällä aikavälillä kovinkaan hyödyllistä. Jos et halua jutella vanhemmillesi, niin sitten suosittelen menemään kouluterveydenhoitajan puheille. Hän kyllä auttaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa hankkia apua tähän sinun ongelmaasi muualta kuin täältä. Kuten ehkä huomaat niin useimmat näistä kommenteista ovat vain typeriä ja hyödyttömiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe