Paljonko maksaa pihasuunnitelma?

Vaimo

Noin hintoja? Minkälainen hintahaitari? Aluetta olisi noin 1200 m2. Olisi kiva jos saisi jotain osviittaa. Maksaako 100e vai 5000e

9

10054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm. puutarhuri

      enemmänkin siitä mitä suunnitelmalta haluat. Mitä enemmän istutusalueita yms.mietittävänä sitä hintavampi suunnitelma. Suunnilleen saman kokosen omakotitalopihan suunnitelman tein viimeksi 300 eurolla. Toinen melkein samankokoinen piha todella laajoina istutusalueina maksoi muistaakseni 500 euroa. Hinta riippuu myös siitä kuinka suurta yritystä hinnoilla pitää pystyä pitämään pystyssä. Minä teen muiden töiden ohessa aina viitisen suunnitelmaa kesässä "freelancerina".

      • Tanja

        Meillä olisi tuossa uusi, täysin tekemätön omakotitalon piha, joka kaipaisi suunnittelijaa. Talo on riihimäellä. Mihin hintaan tekisit meille suunntelman?


      • AkiPel

        Hei!


        Voisitko laittaa yhteystietosi, jos vielä teet noita pihasuunnitelmia ja jos pk-seutu kiinnostaa?! Meillä olisi suunnittelua vailla oleva piha Vihdissä..


    • pihasuunnittelija

      Jos haluat vain istutussuunnittelun - se ei ole kallista.Mutta jos haluat koko pihan uudelleen suunnittelun pohjatöineen - se maksaa 1500-3000 euroa riippuen pohjasta ja sen haasteellisuudesta.

      Mitkä ovat lähtötiedot? tarvitaanko vaaitus? Vaihtuuko pinnoite? sen pohjien pohtiminen? salaojien tilanne? Missä menee kallio? pelastustiet? Tarvitaanko pintavesisuunnittelua? mihin vedet johdetaan? Vihertyöselitys? Istutussuunnittelu kasvien määrät? Aitoja? katoksia? valaistus? näitä hintaan vaikuttavia tekijöitä on lukemattomia. Ei pihasuunnittelu ole vain se joka näkyy vaan piiloon jää paljon - joihin kuitenkin uppoaa niitäö tunteja ja siis tulee lisää hintaakin....

      Halvalla ei saa hyvää....varsinkaa suunnittelussa!

      • hieman eri mieltä

        ovat jokainen olleet todella tyytyväsiä tähän mennessä. Halvalla voi joskus saada hyvääkin. =)
        Kuten mainitsin, että riippuu siitä mitä kaikkea sunnittelijan täytyisi pysyä suunnitelmalla kustantamaan. Minulla ei ole vakutuksia, työntekijöitä, vuokria jne.jne. Teen silti suunnitelmat ihan "valoisasti" eli maksan niistä verot, mutta teen niitä taitojani ylläpitääkseni ja siksi että ihmiset saisivat todella mieleisen pihan. Nautin suunnattomasti pihasuunnittelusta, mutta viihdyn vaan vielä paremmin toisessa ammatissani joka on kaiken lisäksi parempi palkkainen. =) Mutta sen verra olen laskenut, että paljonko yrittäjänä minun pitäsi saada yhdestä suunnitelmasta ja 1500 kuulostaa kohtuulliselta. 3000 euroon pitää kyllä jo sisältyä kasvien istutuksetkin.

        Niin, että ei se kalliskaan aina sitä parasta ole! =D


    • oulun seudulta

      Hei,
      meillä on Oulun seudulla 1300 neliömetrin tontti, talo rakennettu 2 vuotta sitten, ja pihalla on vasta nurmikko ja ajotiellä sepeliä. Teetimme juuri pihasuunnitelman, joka maksaa käynteineen 280 euroa alv. Tekijä on puutarhuri joka myös pitää kansalaisopistossa pihasuunnittelun kursseja, eli ammattitaitoa riittää. Suunnitelmaan kuuluu pari käyntiä, luonnokset ja lopullinen tarkka piirros menekkeineen (kivet, kukat, pensaat um.), istutussuunnitelmineen, kasviluettelot, kukkapenkkien ym. teko-ohjeet, valaistukset, oleskelutilat, roskakatoksen paikka ym. Eli siis kaikki mitä tarvitaan. Ohjeet on niin tarkat että tällainen asiosita tietämätönkin pystyy niitä itse toteuttamaan.

      • pike

        Moi!!! Nii voisitko laittaa viel' vähän lisä tietoo tosta suunnittelijasta, vaikka hänen puh:nro tai mistä saa kii, nii voisin tiedustella?


    • Nimetön

      Kyllä pihasuunnitelman hinnat ovat karkeasti 700-1500 €, jos tekijä maksaa veronsa ja vakuutuksensa eikä polje hintoja. Ei ihme, että ei suunnittelutyöllä elä, jos myy työnsä polkuhintaan (alvillinen hinta on 150-300 €). Pihasuunnitelmaksi kutsutun suunnitelman pitäisi aina sisältää tarkat tiedot kasveista mm. taimimäärä, pinnoitteet, toimintojen sijoittaminen, tarvittavat leikkaus-ja havainnekuvat, luonnoksen esittelyn sekä työselityksen. Eli suunnitelman perusteella voi lähteä pihaa rakentamaan tai pyytää rakentamisesta tarjouksen viherrakentajilta. Niin ja suunnittelijaa voi pyytää näyttämään aikaisempia suunnitelmiaan, joista käy ilmi kuinka tarkkaa työtä hän tekee.

    • kevät istutus

      Minä haluaisin kommentteja pihasuunnittelun pohjalta tehtävien istutusten ajankohdasta. Kuinka pitkälle vielä tänä keväänä voi istuttaa, että kasvuunlähtö onnistuisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe