Mikä on simply clever?

Anonyymi

Tätä pohdittiin arvostetun autolehden tämänviikon artikkelissa.

"Mitä onkaan se väitetty loisteliaisuus, joka sulattaa ostajan sydämmet. Skodistit pitävät vrs-huippuvirityspajan erikoismalleja premiumina.

Päätimme verrata premium-autoja keskenään.

Mercedes tarjoaa itse parkkeeraavaa autoa, hierovia penkkejä, aktiivista hydrauli- ja ilma-alustaa, sekä lukuisia tehokkaita v8 ja v12 moottoreita.

Bmw suunnittelee modernin näköisiä autoja, jotka ovat joko yber luksusta tai tehokkaita taikka näitä molempia.

Skodassa on jääraappa polttoainetankin luukussa."

54

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi kun on heikkoja Toyotan omapojan provot.

• Anonyymi

BMW osti Skodan pääsuunnittelijan pystyäkseen suunnittelemaan modernin näköisiä autoja.

• Anonyymi

Taitaa harmittaa talvella kun ei ole kätevää raappaa millä ravata ikkunat?

• Anonyymi

Monelle se jääkraappa tai sateenvarjo ovessa on paljon käytännöllisempi arkikäytössä kuin hierovat penkit, hydrauli-alusta tai 10l/100km:lla kuluttava V8.

Jos aloittaja ei ole vielä tajunnut niin tässä maailmassa tehdään autoja moneen tarkoitukseen ja erilaisille ihmisille.

• Anonyymi

Kuule, todelliset oikeat länsiautot tehdään Automiehille ja ne ovat takavetoisia ja sporttisia. Automiestä ei kiinnosta pätkän vertaa sun jääraappasi tai hermeettinen takaloosteri, johon voi tunkea vahinkovankkurit, kun siiderivalaan kanssa duunattu sinappipursotin on köytetty "työväenluokan tilavimman" takapenkin turmaistuimeen.

Mä säälin sua ja kaikki nauraa sulle skodisti.

• Anonyymi

Milläköhän v8 koneella pääsee 10L/100km? 20l/100 yleisempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milläköhän v8 koneella pääsee 10L/100km? 20l/100 yleisempää.

Polttoaineveroa korotetaan. Hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halppisliisingissä työnantaja maksaa polttoaineet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin hyvä korottaa, ettei vaan kukaan saisi v8 ajaa, koska "minullakaan ei ole".

Itse ajan v8 autolla ja jos kommunistit haluatte vielä nemmän maksuja nostaa niin siirrän tehtaani Suomesta pois.

kumminismi on mielisairaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, todelliset oikeat länsiautot tehdään Automiehille ja ne ovat takavetoisia ja sporttisia. Automiestä ei kiinnosta pätkän vertaa sun jääraappasi tai hermeettinen takaloosteri, johon voi tunkea vahinkovankkurit, kun siiderivalaan kanssa duunattu sinappipursotin on köytetty "työväenluokan tilavimman" takapenkin turmaistuimeen.

Mä säälin sua ja kaikki nauraa sulle skodisti.

Kuten sanoin autoilijoita on moneen lähtöön. Kaikki ei ole tuollaisia naurettavia takavetopellejä kuten sinä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin hyvä korottaa, ettei vaan kukaan saisi v8 ajaa, koska "minullakaan ei ole".

Itse ajan v8 autolla ja jos kommunistit haluatte vielä nemmän maksuja nostaa niin siirrän tehtaani Suomesta pois.

kumminismi on mielisairaus.

Päästöt pitää puolittaa ja valtio tarvitsee enemmän verotuloja.

• Anonyymi

Toyotan omapojalla alkaa aiheet loppu ja jotain pitää keksiä.

• Anonyymi

Simply Clever tarkoittaa sitä että 40.000 eurolla saa paljon fiksumman Skodan kuin MB:n tai bemarin 60.000 eurolla.

• Anonyymi

Simply never.

Ps. En omista, enkä aja Toyotaa.

• Anonyymi

Onko V12-moottori simply clever? Ei taida olla, kun sellaista ei löydy Skodan mallistosta.

• Anonyymi

Milloin joku on niin väittänyt? Esiintyykö sinulla vaikeuksia lukea tekstiä?

• Anonyymi

V12-moottori ei ole simply eikä myöskään clever.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustelun aloituksessa pohdittiin, mitä simply clever mahtaa tarkoittaa. Siinä viitattiin myös V12-moottoriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustelun aloituksessa pohdittiin, mitä simply clever mahtaa tarkoittaa. Siinä viitattiin myös V12-moottoriin.

Skoda on saanut inspiraatiota kiviset ja soraset lastensarjasta.

Kauramoottori meinaan on skodassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noooh, oikeissa sporttisissa takavetoisissa länsiautoissa on V12- moottori. Onko Skodassa? Sitähän minäkin... 🤣😂🤣

• Anonyymi

Ajoin itselaavalla aidolla Toyota hybiridillä ohi skodasta ja sen karvahattupäinen kuljettaja irvisti.

• Anonyymi

Itselaava Toyota onkin jotain uutta ja hienoa. Mutta mitähän se mahtaa tarkoittaa? Kjähähähä.

• Anonyymi

Se onkin muistiin painuva tapaus kun uskaltaa Toyotalla ohittaa auton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se onkin muistiin painuva tapaus kun uskaltaa Toyotalla ohittaa auton.

Mutta nythän ohitettiinkin Toyotalla skoda, eikä auto.....

• Anonyymi

Koorassa on kuules kätevää välinestä. Torella kovan poijjan autuu.

T.MakeLahest

• Anonyymi

Aika erikoinen oli tuo lähtöasetelma, jolla vertailua tehtiin?
      Ensin otetaan yksi merkki, jonka "yläpäätä" sen merkin omistajat pitävät premiumina.
      Sitten verrataan johonkin ihan eri merkkeihin, ja niissä oleviin täysin erilaisiin ominaisuuksiin.

Jos harrastaisin Tunturi-mopoja, niin mielestäni siinä luokassa premiumia on ne automaattivaihteiset mallit joissa on korkea tuulilasi ja puukoppa tarakalla vakiona. Kokokatteet polvien suojana.

Sitten tulee joku valopää, ja vertaa sitä avaruussukkulaan, jossa on miljoona kertaa parempi kiihtyvyys, enemmän tavaratilaa, paikat useammalle matkustajalle ja ainakin 10 hevosvoimaa enemmän tehoja.

Jos sitten verrataan noita mersuja vaikka rollseihin, bentleyhin tai saudiprinssien käsin teettämiin ihmeisiin, niin taas voidaan kysyä, että mitä onkaan se premium.
      Kaikkea voi verrata, mutta mitä sitten?

Itselläni ei edes ole autoa, omassa reilut 10 v vanhassa premiumissani on kaksi pyörää, paikat kahdelle ja 100 hevosvoimaa. Ei jääraappaa, ei ABS-jarruja eikä ilmastointia, sentään geelisatula pyllyn tukena. Kivaa on kun mikä sen kanssa kesän vietto :)

• Anonyymi

Härskistä tekstistäsi pystyy rivien välistä havaitsemaan kuinka itkun hampain myönmäy skodan olevan ihan paska auto ja täten täysin vertailukelvoton. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Härskistä tekstistäsi pystyy rivien välistä havaitsemaan kuinka itkun hampain myönmäy skodan olevan ihan paska auto ja täten täysin vertailukelvoton. :D

Väärin, minulla ei ole mitään sympatioita tai antipatioita mitään automerkkiä kohtaan. Minulle on yksi hailea millä kukakin ajaa, itse teen sen moottoripyörällä.
        Aivan sama onko skoda, toyota tai lada hyvä tai huono auto, ei liikuta minua.
        Sen enempää kun moottoripyörämerkeissäkään. Itse ajan Yamahalla, moni muu muilla merkeillä, aivan sama minulle.

Aloituksessa vaan pisti silmään tuo vertaamisen lähtöasetelma - ihan eri luokan autoja verrataan keskenään, ja ominaisuuksia joita toisessa ei oletetakaan olevan. Ei kai sellaisesta saa mitään rakentavaa lopputulosta?
        Toki ymmärrän että siinä nyt oli tarkoitus vähätellä jotain automerkkiä, samanlaisia tuntuu olevan eri merkkien palstoilla samalla teemalla, automerkit vaan vaihtaa paikkaa tekstissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin, minulla ei ole mitään sympatioita tai antipatioita mitään automerkkiä kohtaan. Minulle on yksi hailea millä kukakin ajaa, itse teen sen moottoripyörällä.
        Aivan sama onko skoda, toyota tai lada hyvä tai huono auto, ei liikuta minua.
        Sen enempää kun moottoripyörämerkeissäkään. Itse ajan Yamahalla, moni muu muilla merkeillä, aivan sama minulle.

Aloituksessa vaan pisti silmään tuo vertaamisen lähtöasetelma - ihan eri luokan autoja verrataan keskenään, ja ominaisuuksia joita toisessa ei oletetakaan olevan. Ei kai sellaisesta saa mitään rakentavaa lopputulosta?
        Toki ymmärrän että siinä nyt oli tarkoitus vähätellä jotain automerkkiä, samanlaisia tuntuu olevan eri merkkien palstoilla samalla teemalla, automerkit vaan vaihtaa paikkaa tekstissä.

Keskustelun aloitus sekopäinen kuten melkein koko keskustelukin.

• Anonyymi

Olipas hyvin kirjoitettu ja perusteltu.

• Anonyymi

Toyota voi vaikuyttaa kallillta mutta onkin oikeasti kokonaistaloudellisesti halpaa kun ei tarvitse korjata kerran kuukaudessa kuten muita huonoja merkkejä korjataan ja joitan kerran viikossa Toyota on hyvä ja parsta.

• Anonyymi

Toyotan ylläpito on luokkansa kalleinta ja vikoja riittää. Ensin pitää teettää ruostesuojaus ja äänieritys ettei heti ruostu ja korva mene heikkoon kuntoon ja sitten jos aikoo ajaa normaalin keskiverron kilometrejä on syytä panostaa uuteen istuimeen ettei selkäkin pasko.

• Anonyymi

Skodan Octavian asema Suomen ja monen muunkin maan suositumpana autona ottaa Toyotan omapojan sieluun ja syvältä. Tuskin hän enää koskaan tokenee siitä pettymyksestä ja palaa normaaliin elämään ja yhteiskuntakelpoiseksi.

• Anonyymi

Tuntemattomille v'ttuilu on ilmeisen ihanaa paljastaen ihmisluonteen pääpiirteet ja mikä siihen paremmin sopisikaan, kuin suomalaisen äijän elämän sisältö: Auto.

Homot marssii vapaana, salaatti on ruokaa, polkupyörä ja "auto" liikkuu sähköllä, ilmastonmuutos on muka tosiasia, korona jyllää ja baari on kiinni. MUTTA Automiehille V12 Mersu on ja pysyy. Mikä v'tun Skoda-perheauto, kun ei oo perhettäkään, kysyy Automies... 😄

• Anonyymi

Nyt oli hyvä tiivistys :)

• Anonyymi

Helppoa se on siellä nauraa, mutta kyllä 30k€/kk ja v12 mersu tekee elämästä yllättävän mukavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helppoa se on siellä nauraa, mutta kyllä 30k€/kk ja v12 mersu tekee elämästä yllättävän mukavaa.

Epäilemättä. Minulle 3k€/kk ja Yamaha tekee sen saman. Jokaisen henkilökohtainen näkemys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki. Ei ole minulta pois, kukin järjestää sellaisia etuja itselleen, joita pystyy. Ja nauru pidentää ikää, ei ratin takana raivoilu Skodille.

Jotenkin 30 kiloeuron kk:tulot ja v12-Mersu ei ihan liity Skoda-palstan Simply Clever -teemaan. Ei tee Skoda parempaa tai huonompaa. Jos uuden Skodan hinnalla haluaa ostaa vanhan v12 Mersun, sopii sekin. Ihan vapaa valinta jälleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki. Ei ole minulta pois, kukin järjestää sellaisia etuja itselleen, joita pystyy. Ja nauru pidentää ikää, ei ratin takana raivoilu Skodille.

Jotenkin 30 kiloeuron kk:tulot ja v12-Mersu ei ihan liity Skoda-palstan Simply Clever -teemaan. Ei tee Skoda parempaa tai huonompaa. Jos uuden Skodan hinnalla haluaa ostaa vanhan v12 Mersun, sopii sekin. Ihan vapaa valinta jälleen.

Voi kun elettäisi diktatuurissa, niin kaikilla olisi ihan samat vehkeet, eikä esim. kateellisuudesta olisi tietoakaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se paljoa näköjään vaadi, hyvä että joillekin riittää tuo mersu, itselle tulee kyllä ihan muita asioita mielaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se paljoa näköjään vaadi, hyvä että joillekin riittää tuo mersu, itselle tulee kyllä ihan muita asioita mielaan

Mitä esim? Grinderistä löytyvä skodistiherkkupeput?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä esim? Grinderistä löytyvä skodistiherkkupeput?

Skodisti sitä ja skodisti tätä. Mutta Mersumies 100% vain Mersu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Skodisti sitä ja skodisti tätä. Mutta Mersumies 100% vain Mersu.

Eli ette kieltäneet grinderiä. Mä arvasin.

• Anonyymi

Autossa on paljon muutakin kuin merkki nokalla ja ulkokuoren muotoilu.

Itse pidän tärkeänä kassikoukkuja, käsittelyn vaivattomuutta, ilmanvaihdon vedottomuutta, aurinkolippojen kattavuutta, valoja, penkin selkänojan hyvyyttä (ei könötyspenkkiä tai riippukeunua jne...

Skoda on pahuksen hyvä perheen arkikäyttöä ajatellen. Se päihittää Audin mikä itellä oli edellinen auto. Esmes Octavia farkussa on kontissa neljä todella suurta ja tukevaa kassikoukkua. A4 farkussa kaksi pientä lirkpaketta jotka kääntyy nurin heti kun niissä on iso marketin ruokakassi kiinni. Tämä on sitä käytännön fiksuutta.
      En silti vaihtanut skodaan enkä konsernin muuhunkaan autoon koska enää ei tule sitä umpisurkeaa vaihteistoa mistä sain Audissakin täysin tarpeeksi.
      Skoda on voimalinjaa lukuunottamatta loistava perheuauto.

• Anonyymi

No jos öljytty aurinkolippa ja pari kassikoukkua saa noin orgasmin partaalle niin ei ole vissiin kuulut s-sarjan mercedeksestä, 7-Bmw:stä, Audi A8 taikka jne.

Ja hyvä, että täällä ollaan kerrankin rehellisiä skodan kasaritekniikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos öljytty aurinkolippa ja pari kassikoukkua saa noin orgasmin partaalle niin ei ole vissiin kuulut s-sarjan mercedeksestä, 7-Bmw:stä, Audi A8 taikka jne.

Ja hyvä, että täällä ollaan kerrankin rehellisiä skodan kasaritekniikasta.

Hulluutta on monenlaista. Autohulluus on selvästi aistittavissa tällä palstalla. Enkä tarkoita välttämättä Skodisteja.

• Anonyymi

Minun Toyotassani on monta ovea - enhän minä muuten sanoisi, että menen
      valmistamaan teille paikan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe