Tietämätön kyselee.
Minulla on käsikäynnisteinen Parsunin 15 hv 4T 08vm moottori. Katsoin että käsiohjattavaan versioon saisi virtalukon ostettua, niin onkohan tuo mahdollista asentaa niin ettei konetta sää käyntiin vetämällä ilman avainta, vai onko se vain sähköstarttia varten?
https://www.marineparts.fi/varaosat/peramoottorit/parsun/9-9-15-hv/virtakytkin-ja-tarvikkeet-kasiohjausmallit-paf1527
Vetokäynnisteinen 15 hv moottori ja virtalukko
2
170
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäpä luulet?
Kun moottorin voi sammuttaa nykäisemällä turvanarusta, niin eiköhän sen virtapiirin saa katkaistua myös virtalukolla.
En usko, että se pidättelee kuitenkaan ketään, jolla on edes perustiedot moottoreista ja yli viisi minuuttia aikaa. Tosin silloin pitäisi olla edes pihdit mukana eikä kaikilla ole.- Anonyymi
Sammutusnappi ja turvakytkin oikosulkee virtapiirin. Yleensä virtalukolliset perämoottorit saa käyntiin irrottamalla virtalukon kaapelin. Meillä esim. on 20 hv Yamaha sähköstartilla. Sitä voi hyvin käyttää ilman akkua ja virtalukkoa. Sen kuin jättää kaapeleiden liittimen irti ja vetää käyntiin. Ainoa pikku ongelma on se, ettei tuossa ole lainkaan sammutusnappia. Pitää sammuttaa ryypyllä.
Veneiden virtalukot ovat niin alkeellisia, ettei niillä mitään varkaussuojaa saa. Avaimet saattavat olla identtisiä, kaapeleihin pääsee helposti käsiksi jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752