Tietämätön kyselee.
Minulla on käsikäynnisteinen Parsunin 15 hv 4T 08vm moottori. Katsoin että käsiohjattavaan versioon saisi virtalukon ostettua, niin onkohan tuo mahdollista asentaa niin ettei konetta sää käyntiin vetämällä ilman avainta, vai onko se vain sähköstarttia varten?
https://www.marineparts.fi/varaosat/peramoottorit/parsun/9-9-15-hv/virtakytkin-ja-tarvikkeet-kasiohjausmallit-paf1527
Vetokäynnisteinen 15 hv moottori ja virtalukko
2
144
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäpä luulet?
Kun moottorin voi sammuttaa nykäisemällä turvanarusta, niin eiköhän sen virtapiirin saa katkaistua myös virtalukolla.
En usko, että se pidättelee kuitenkaan ketään, jolla on edes perustiedot moottoreista ja yli viisi minuuttia aikaa. Tosin silloin pitäisi olla edes pihdit mukana eikä kaikilla ole.- Anonyymi
Sammutusnappi ja turvakytkin oikosulkee virtapiirin. Yleensä virtalukolliset perämoottorit saa käyntiin irrottamalla virtalukon kaapelin. Meillä esim. on 20 hv Yamaha sähköstartilla. Sitä voi hyvin käyttää ilman akkua ja virtalukkoa. Sen kuin jättää kaapeleiden liittimen irti ja vetää käyntiin. Ainoa pikku ongelma on se, ettei tuossa ole lainkaan sammutusnappia. Pitää sammuttaa ryypyllä.
Veneiden virtalukot ovat niin alkeellisia, ettei niillä mitään varkaussuojaa saa. Avaimet saattavat olla identtisiä, kaapeleihin pääsee helposti käsiksi jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2335260Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233700Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182184Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2792123Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast461378Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611249Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1281131Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.116946- 34900
- 196804