Eipä tässä muuta. Nipsu veti viimeiset henkosensa 1/2 tuntia ennen kuin minun ja Rakkaan Vaimoni Annen piti olla OP:ssä allekirjoittamassa uuden asuntomme kauppakirjat. Jossa kävimme ja hoidimme homman.
Nipsu oli meille molemmille rakas perheenjäsen, kuin oma lapsi eli olihan se kova kokemus. Sitä kokemusta kevensi se,että loppu ei tullut täysin puskista. Jo viime jouluaatosta asti Nipsulla oli merkkejä ja heikkovointisuutta, sekä lääkitystä vaativa läppävika.
Kaikkea hyvää Kaikille ja älkää tykätkö pahaaa, muttaa en jaksa vastata.
Ystävällisin terveisin Pertti alias qwertyilija
ps Nipsu on tuossa profiilikuvassa kanssani
Koirani Nipsu, 14,5 vuotta kuoli tänään
40
85
Vastaukset
Osanotot suruun.... Ja onnittelut uuden asunnon johdosta.
Kiitos osanotosta.
Sain onneksi tyttäreni katsomaan päälle kuollutta Nipsua, kunnes pääsimme takaisin kotiin ja käärimme Nipsun talon parhaaseen pyyhkeeseen. Hautaamme Nipsun taammiarkkuun, omaan pihaan. Arkun teen itse ihan rakkaudesta rakastamaani perheenjäseneen.
Sattui elämäni haaveasunnon osto, Nipsun kuolema ja tyttäreni nimipäivä (Milla) samalle päivälle? (tyttäreni rakasti 12v. Muumeja sieltä se Nipsu-nimi tuli)
Voi tätä elämää. Mutta onhan meitä vielä Vaimoni (YEC), lapsemme ja minä.
Päätimme, että yhdessä jaksamme toisiamme tukien, hamaan loppuun asti.qwertyilija kirjoitti:
Kiitos osanotosta.
Sain onneksi tyttäreni katsomaan päälle kuollutta Nipsua, kunnes pääsimme takaisin kotiin ja käärimme Nipsun talon parhaaseen pyyhkeeseen. Hautaamme Nipsun taammiarkkuun, omaan pihaan. Arkun teen itse ihan rakkaudesta rakastamaani perheenjäseneen.
Sattui elämäni haaveasunnon osto, Nipsun kuolema ja tyttäreni nimipäivä (Milla) samalle päivälle? (tyttäreni rakasti 12v. Muumeja sieltä se Nipsu-nimi tuli)
Voi tätä elämää. Mutta onhan meitä vielä Vaimoni (YEC), lapsemme ja minä.
Päätimme, että yhdessä jaksamme toisiamme tukien, hamaan loppuun asti.Voi sentään. Osanottoni.
- Anonyymi
Osanottoni myös. Minua lohdutti suunnattomasti samassa tilanteessa eläinlääkärin sanat, ettei eläin laske elämänsä pituutta, vaan sen laatua, joten Nipsulla oli hyvä elämä, joka päättyi juuri ,kun sen aikakin oli. Jaksamista ja onnea uuteen kotiin!
Minuakin eläinlääkäri jo varoitteli hyvissä ajoin jouluna, että läppävika on tuon ikäisillä jo yleinen ja aika voi päättyä koska tahansa.
Nipsu saa seuraavassa kodissamme paraatipaikan omalle haudalleen.Tein kaikkilenkin Nipsun ehdoila, eli jos sitä kiinnosti kannon pissapostit vaikka varttitunnin niin sai tutkia ne jalenkitkin se sai itse päättä. Eli aika lailla Nisu sai tehdä sen, mitä sitä kiinnosti.
ps jaksasinkin vastata, vaikka ensin tuntui, etten jaksa
pps lähtönsä oli ilmeisen kivuton
- Anonyymi
Osanottoni. Onnea uuteen kotiin.
- Anonyymi
Tuleeko luterilainen pappi siunaamaan Nipsun haudan lepoon?
- Anonyymi
Osanottoni. Olimme reissussa ja kävimme kaverini luona Keski-Suomessa. Sielläkin odotellaan, että milloin koittaa koiralle aika, on joku rappeuma selkärangassa ja vie pikkuhiljaa takajaloista liikuntakyvyn ja on mennyt puolessa vuodessa paljon huonommaksi, kun viimeksi kävin. Yksitoistavuotias oikein ihmisrakas yksilö.
Sitä kaverini, että on se sitten kova paikka viedä piikille mutta pakko tietenkin. Heille jää kuitenkin toinen koirista vielä.
-a-teisti-- Anonyymi
Koiralenkillä juteltiin usein omien koiriemme vaivoista ja niitä riitti.
Ikävä tututtusi kannalta, mutta kun loppu ei tule varoittamatta,niin on aikaa valmistautua välttämättömään.
Välitä osanottoni heille. Anonyymi kirjoitti:
Ikävä tututtusi kannalta, mutta kun loppu ei tule varoittamatta,niin on aikaa valmistautua välttämättömään.
Välitä osanottoni heille.Kirjoitin tuon yllä olevan, meni anonyyminä vahingossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välitä osanottoni heille.Tuo on sellainen vaiva, että se ei aiheuta koiralle tuskaa mutta kävely loppuu jossakin vaiheessa. Eläinlääkäri oli ehkä vuosi sitten sanonut, että voi mennä vuosiakin mutta nyt puolessa vuodessa on vaikeutunut liikkuminen paljon, ei pääse lempipaikalleen sohvalle itse ja ei portaita alas aamuisin, päiväksi vetreytyy sen verran, että pääsee kyllä. Kyllä se kävelee, parin kilometrin lenkinkin mutta hidasta se on.
-a-teisti-
PS. Kaveri asuu vanhassa kyläkaupassa ja asuintilat yläkerrassa. Alakerran vanha myymälätila on pääosin pyhitetty asialliseen toimintaan eli äijäluolalle biljardipöytineen ja muihin asiaan liittyvin kamppein, löytyy mm. varsin kattava baarikaappi ja -tiski, lasiovellinen olutkaappi joka on lähes aina varsin täynnä, darts, 65" TV, videotykki ja asialliset rokkikoneet. Ja valitettavasti karaokelaitteistokin.
Omakotitaloasumisen hyvä puoli kieltämättä (Me kerrostalossa.) ja tilaa tuollaiselle harrastuksellekin on, kun lapsen lentäneet pesästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sellainen vaiva, että se ei aiheuta koiralle tuskaa mutta kävely loppuu jossakin vaiheessa. Eläinlääkäri oli ehkä vuosi sitten sanonut, että voi mennä vuosiakin mutta nyt puolessa vuodessa on vaikeutunut liikkuminen paljon, ei pääse lempipaikalleen sohvalle itse ja ei portaita alas aamuisin, päiväksi vetreytyy sen verran, että pääsee kyllä. Kyllä se kävelee, parin kilometrin lenkinkin mutta hidasta se on.
-a-teisti-
PS. Kaveri asuu vanhassa kyläkaupassa ja asuintilat yläkerrassa. Alakerran vanha myymälätila on pääosin pyhitetty asialliseen toimintaan eli äijäluolalle biljardipöytineen ja muihin asiaan liittyvin kamppein, löytyy mm. varsin kattava baarikaappi ja -tiski, lasiovellinen olutkaappi joka on lähes aina varsin täynnä, darts, 65" TV, videotykki ja asialliset rokkikoneet. Ja valitettavasti karaokelaitteistokin.
Omakotitaloasumisen hyvä puoli kieltämättä (Me kerrostalossa.) ja tilaa tuollaiselle harrastuksellekin on, kun lapsen lentäneet pesästä.Baarisulkujen aikaan laitoin WhatsApp-viestiä kaverille. Kysyin:
Onko sulla mitään tietoa mahtaako Jounin-Baari olla auki? Mihin aikaan valomerkki?
Vastaus oli tyhjentävä:
Oon mää sielä harva se viikoloppu tenunnu..🤪🥳. . En oo kyllä kuullu mitää puheita, että olis kiinni menossa... Valomerkkiäkään ei oo tullu ikänää, joskus veetty 2 päivää putkee samoilla silmillä... Ei sieltä uloskaa heitetä koskaan vaan lisää kannetaa ilolientä pöytää... 🍻🥃Ja rokki soi... 🔊🎶... Se on kyllä aika makee mesta... Pitäsköhä joku viikoloppu tehä rehvit sinne... 🤔🤟...
Tehtiinhän ne rehvit. Seuraavana viikonloppuna.
-a-teisti- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Baarisulkujen aikaan laitoin WhatsApp-viestiä kaverille. Kysyin:
Onko sulla mitään tietoa mahtaako Jounin-Baari olla auki? Mihin aikaan valomerkki?
Vastaus oli tyhjentävä:
Oon mää sielä harva se viikoloppu tenunnu..🤪🥳. . En oo kyllä kuullu mitää puheita, että olis kiinni menossa... Valomerkkiäkään ei oo tullu ikänää, joskus veetty 2 päivää putkee samoilla silmillä... Ei sieltä uloskaa heitetä koskaan vaan lisää kannetaa ilolientä pöytää... 🍻🥃Ja rokki soi... 🔊🎶... Se on kyllä aika makee mesta... Pitäsköhä joku viikoloppu tehä rehvit sinne... 🤔🤟...
Tehtiinhän ne rehvit. Seuraavana viikonloppuna.
-a-teisti-Niin ja tää liittyi mihin ?
Ikiateisti tuossa hakee myötätuntoa, kun "kaveri" kuoli ja sä tuut kertomaan äijäluolistas tai ainakin kaverisi sellaisista ?
Onkohan sulla ihan kaikki inkkarit kanootissa ?
Toinen viestisi lähtikin sitten ihan lapasesta,....?
Kannattaisikohan hakeutua ammattilaisen pakeille, ettei loputkin putoa kyydistä ?
Ps. Ikiateistille ihan kuitenkin tiedoksi, että ensin haukuit kaikki uskovat pataluhaksi, "ruutiukon" kanssa ja nyt oikeasti tulet kerjäämään sääliä nähtävästi ihmisiltä, joita olette täällä useamman (sinä yli 10v) panetelleet monella tavalla ?
Onkohan röyhkeydellä mitään rajaa enää tässä maailmassa ?
Mitä itse ajattelet, siis ikiatte ?
- Anonyymi
Sääli koiruutta, mutta ihanaa kun pääsi pois.
Otan osaa.
- Anonyymi
Lopetuspiikille joudut itsekin, jos allekirjoitit taloyhtiölainan 🤣
- Anonyymi
Oikeastaan ilmankin 👍.
- Anonyymi
Onko teillä oikeita perheenjäseniä?
Olette hassuja zoofiilareita.- Anonyymi
Sori en lukenut kaikkea.
On teillä kaikilla vellit ja puurot sekaisin, vaikka olette ns. ateisteja.
🤪🤪🤪
- Anonyymi
Voi, pikku-Nipsu! 🐕
Otan osaa suruusi.
Itse ole aikoinaan menettänyt kolme koiraa ja vieläkin huutelen heidän nimiään, ovatko he jossain lähelläni...
Pieni ystäväin:
https://youtu.be/L5zZIMqSA30
Mulle tuli heti itku... - Anonyymi
Paljonko koira maksaa nyt uutta hankkimaan .
- Anonyymi
Lennu koira oli sen nimi !
- Anonyymi
Kun rakas koira kuolee, on suruaika, eikä silloin ajattele uutta koiraa. Mikään ei voi korvata rakasta ystävää.
Sitten tulee tyhjyys. Kun tulet kotiin, ei sinua olekaan kukaan vastassa, riehu, hypi ja kiepu jaloissa. Ei oteta remmiä ja lähdetä heti ulos! "... asuu hiljaisuus mun huoneessain."
Ehkä hiukan myöhemmin... Sitten antaa itselleen luvan kiintyä uuteen pentuun.
Itselläni on seinällä ja hyllyillä kuvia rakkaistani, katselen heitä juuri... 🐕🦊🐩 Mun tytöt... ja lapsuuteni pikkuveli. Muistan vielä sen pennun karvan tuoksun, sekä kuinka painava hän oli, kun nostin syliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun rakas koira kuolee, on suruaika, eikä silloin ajattele uutta koiraa. Mikään ei voi korvata rakasta ystävää.
Sitten tulee tyhjyys. Kun tulet kotiin, ei sinua olekaan kukaan vastassa, riehu, hypi ja kiepu jaloissa. Ei oteta remmiä ja lähdetä heti ulos! "... asuu hiljaisuus mun huoneessain."
Itselläni on seinällä ja hyllyillä kuvia rakkaistani, katselen heitä juuri... 🐕🦊🐩 Mun tytöt... ja lapsuuteni pikkuveli. Muistan vielä sen pennun karvan tuoksun, sekä kuinka painava hän oli, kun nostin syliin.Kun tulin tänään äänestys- ja kauppa-asioiltani, istuin hetken pihapolullamme, nurmenreunalla.
Polkua tuli pieni musta koira. Juttelin omistajan kanssa, silittelin hauvelia, joka haistoi selvästi vielä lämpimien grillikanankoipieni tuoksun... Tunki kuonoaan ostoskassiini...
Sain silitellä vieraan koiraa, kun omia ei enää ole. 🐶🐾🙂 Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on seinällä ja hyllyillä kuvia rakkaistani, katselen heitä juuri... 🐕🦊🐩 Mun tytöt... ja lapsuuteni pikkuveli. Muistan vielä sen pennun karvan tuoksun, sekä kuinka painava hän oli, kun nostin syliin.Nätisti kirjoitettu. Kiitos.
- Anonyymi
qwertyilija kirjoitti:
Nätisti kirjoitettu. Kiitos.
Olepa hyvä. ☀️🌳🐕
Miten nyt jakselet? Itse olen sen sortin anarkisti, että uskallan elää myös tunteideni mukaan: teen ja puhunkin, niinkuin oikeaksi koen.
Kun viimeisin tyttöni kuoli, otin hänen flexinsä ja lähdin kävelemään lenkkipolkujamme. Juttelin hälle ääneen, itkin. En piitannut mitä vastaantulevat ihmiset mahd. ajattelivat.
Itseäni lohdutti muuan vastaantullut, toinen koiranomistaja. Sanoin suoraan, että rukoilen Jumalaa, että saan nähdä koirani Taivaassa. Hän katsoi minua pitkään, sitten hän kertoi olevansa ortodoksi ja että ortodoksit uskovat myös eläinten pääsevän Taivaaseen! Tuijotin ja en muista, halasinko tuota naista.
Tuolloin sitten kiinnostuinkin myös ortodoksisuudesta. Joskin teologisesti tunnustan Lutherin / Paavalin opetuksia, koen ortodoksisuuden hiukan ihmislämpimämmäksi uskoksi. Siinä on hiven sellaista... ei aivan pakanuutta, mutta enemmän ihmisen sydämen tunteet huomioonottavaa. Protestanttisuus on kylmempää, katolilaisuuksissa on enemmän inhimillisyyttä.
Tämä kaikille rakkaat lemmikkinsä menettäneille lohdutukseksi. 🐈🐾🐩🦆🐇🐐🐾 - Anonyymi
qwertyilija kirjoitti:
Nätisti kirjoitettu. Kiitos.
Oot vittumainen tyyppi, toivon sinulle kaikkea pahaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oot vittumainen tyyppi, toivon sinulle kaikkea pahaa!
Jeesus kiittää tästä ihanasta kristillisestä kommentista. Amen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ed. kommentti (klo 20:31) ei ollut kristillinen, kuten ei sinunkaan (klo 20:59). Jeesus ei tuollaisia kommentteja hyväksy.
Jeesus / Pyhä Henki on rakkauden ja lohdutuksen Henki. Kaikille ihmisille. Eläimillekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri oikea kommentti vittumaiselle homottajalle joka rääpii uskovia! 😬
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri oikea kommentti vittumaiselle homottajalle joka rääpii uskovia! 😬
"Jeesus kiittää myös tästä ihanasta kristillisestä kommentista. Amen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ed. kommentti (klo 20:31) ei ollut kristillinen, kuten ei sinunkaan (klo 20:59). Jeesus ei tuollaisia kommentteja hyväksy.
Jeesus / Pyhä Henki on rakkauden ja lohdutuksen Henki. Kaikille ihmisille. Eläimillekin.Klo 20:59 kommentti oli sarkasmia klo 20:31 törkykommentille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus kiittää myös tästä ihanasta kristillisestä kommentista. Amen!
Niinpä, Jeesuskin kaatoi temppelin rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkystenmyyjien istuimet ja ajoi nämä ruoskallaan lampainen ja härkineen temppelistä.
- Anonyymi
Yks koira vähemmän, se on aina voitto kotiin silloin.
terv puoli elämää koirien räkytystä pakkokuunnellut kun omistajilla ei ole älliä senkään vertaa kuin räkyttäjillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k363795Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511724- 731379
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1751096Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84955
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41846Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49791- 39770