JT kokoukset eivät ole tavallisille ihmisille sopivia. Ne sopivat parhaiten sellaisille, jotka ovat menossa taivaaseen. Sen näköisiäkin he ovat. Munkin ja nunnan oloisia, mutta tietysti jt tyylillä. Tavallinen maallinen tallaaja ei tee siellä mitään.
JT kokouksista
20
151
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kulttijohtaja videolla pikkupäissään raapii tulitikkuja, ei yleisökään kovin fiksua taida olla?
Eihän Jehovan todistajat usko että taivaaseen päästään. Me Kristityt uskomme, että kuoleman jälkeen mennään paratiisiin (ei Kristityt menevät helvettiin). Jeesus sanoi ryövärille "tänään sinä olet minun kanssani paratiisissa".
- Anonyymi
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Eihän Jehovan todistajat usko että taivaaseen päästään. Me Kristityt uskomme, että kuoleman jälkeen mennään paratiisiin (ei Kristityt menevät helvettiin). Jeesus sanoi ryövärille "tänään sinä olet minun kanssani paratiisissa".
Jehovan todistajat on valmennettu sanomaan, etteivät he edes halua taivaaseen, vaan maanpäälliseen paratiisiin. Jos kysyt asiaa todistajalta, hän mitä todennäköisimmin vastaa näin, sillä asia kuuluu esittää näin eikä esim. siten, että "emme pääse taivaaseen". Monet Jehovan todistajat kuitenkin salaa haluavat taivaaseen ja tuntevat mielipahaa siitä, että se osa on heidän oppinsa mukaan varattu vain harvoille "voidelluille". Viime vuosina ns. vertauskuviin muistonvietossa osallistuvien määrä onkin ollut tasaisessa ja reilussa kasvussa, mikä voi kertoa siitä, että todistajien keskuudessa luottamus järjestön oppiin "voidelluista" on rakoilemassa.
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajat on valmennettu sanomaan, etteivät he edes halua taivaaseen, vaan maanpäälliseen paratiisiin. Jos kysyt asiaa todistajalta, hän mitä todennäköisimmin vastaa näin, sillä asia kuuluu esittää näin eikä esim. siten, että "emme pääse taivaaseen". Monet Jehovan todistajat kuitenkin salaa haluavat taivaaseen ja tuntevat mielipahaa siitä, että se osa on heidän oppinsa mukaan varattu vain harvoille "voidelluille". Viime vuosina ns. vertauskuviin muistonvietossa osallistuvien määrä onkin ollut tasaisessa ja reilussa kasvussa, mikä voi kertoa siitä, että todistajien keskuudessa luottamus järjestön oppiin "voidelluista" on rakoilemassa.
Maanpäälle kun ei tule mitään paratiisia vaan me pääsemme ylösnousemuksen jälkeen Uutteen Jerusalemiin.
- Anonyymi
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Maanpäälle kun ei tule mitään paratiisia vaan me pääsemme ylösnousemuksen jälkeen Uutteen Jerusalemiin.
Uudesta Jerusalemista puheenollen, siitä sanotaan Ilmestyskirjassa "Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."
Kuitenkin Jehovan todistajien keinovalikoimaan kuuluu "teokraattinen sodankäynti" eli väärän tiedon antaminen sellaiselle, jolla "ei ole oikeutta" tietää totuutta. Todistajat saavat valehdella medialle, viranomaisille, oikeuslaitokselle ym. aina kun järjestön etu sitä vaatii.
- Anonyymi
Kyllä kokoukset ovat tarkoitetut ihan tavallisille ihmisille! Mistä olet tuollaisen tiedon saanut? Aluksi kyllä itsestänikin tuntui, että olenko tullut t-paitoineni ihan väärään paikkaan, kun kaikki muut olivat hienosti pukeutuneita!
Tämä vaikutelma haihtui heti, kun nuori veli avasi iloisesti keskustelun ja kevensi omantunnontuskiani pukeutumisen suhteen - oppisin kyllä pian "sulautumaan" joukkoon - tietty kunnioitus Jumalaa kohtaan ilmenee myös siistissä ulkoasussa ja kauniissa kampauksessa naisilla!
Sain heti ensimmäisestä kokouksesta paljon hyviä ystäviä ja yllätyin, miten vaatimattomia ja tavallisia ihmisiä seurakuntalaiset lopulta ovatkin! Mitään "leveilyä" ei ollut aistittavissa vähäisemmässäkään määrässä! Tiesin, että julistajien tavat ovat ehkä omistani joiltakin osin poikkeavat, mutta so what! Pian oppisin "tavoille" minäkin!
Seurakuntatoimintaan osallistuminen voi tosiaan tuntua hyvin "taivaalliselta", kun sen itse on saanut kerran kokea! Suosittelen kaikille Raamatun mukaiseen elämäntapaan antautumista! Parempaa vaihtoehtoa ei ole!- Anonyymi
Seurakunnan toimintaan en suostu yhtään osallistumaan. Parhaani yritän kasvaa ihmisenä, että olisin Parempi ihminen. Asiastakin kerron yksinään kahden kesken omilla tavoilla ihmisille. Mutta yhdessä toisten kanssa en suostu mitään tekemään. Kaikenlaiset esiintymisetkin ovat täysin poissuljettu minun kohdallani, samoin kaikki julkiset artikuloinnit yleisölle. Niitä en suostu tekemään. En myöskään suostu menemään oville kenenkään kanssa. Teen kaiken yksin omilla tavoilla, niin kuin olen aina tottunut tekemään kaiken yksin. Jos ei kelpaa, saa olla koko asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakunnan toimintaan en suostu yhtään osallistumaan. Parhaani yritän kasvaa ihmisenä, että olisin Parempi ihminen. Asiastakin kerron yksinään kahden kesken omilla tavoilla ihmisille. Mutta yhdessä toisten kanssa en suostu mitään tekemään. Kaikenlaiset esiintymisetkin ovat täysin poissuljettu minun kohdallani, samoin kaikki julkiset artikuloinnit yleisölle. Niitä en suostu tekemään. En myöskään suostu menemään oville kenenkään kanssa. Teen kaiken yksin omilla tavoilla, niin kuin olen aina tottunut tekemään kaiken yksin. Jos ei kelpaa, saa olla koko asia.
Joku korostikin täällä aiemmin yhdessä tekemistä. Olen tottunut vain yksin tekemään, enkä osaa toisten kanssa tai ryhmissä mitään tehdä. En myöskään saa aikaiseksi ryhmissä mitään, eikä tuota hyvää oloa toisten kanssa tekeminen. Tapani on aina koko elämäni ajan ollut itsenäinen toiminen.
- Anonyymi
Jehovan todistajien uskonnossakin huuhaa menee ystävyyden edelle. Kunhan tajuat, mitä ns. "totuus" pohjimmiltaan on, kaikkien noiden ystäviesi on hylättävä sinut. Se on lahkomääräys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku korostikin täällä aiemmin yhdessä tekemistä. Olen tottunut vain yksin tekemään, enkä osaa toisten kanssa tai ryhmissä mitään tehdä. En myöskään saa aikaiseksi ryhmissä mitään, eikä tuota hyvää oloa toisten kanssa tekeminen. Tapani on aina koko elämäni ajan ollut itsenäinen toiminen.
Ihan ymmärrettävää, mutta miksi olla edes henkisestikään jehovantodistajuudessa kiinni, kun kerran ajattelet niin eri tavalla kuin he? Mitä annettavaa uskonnolla on sinulle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää, mutta miksi olla edes henkisestikään jehovantodistajuudessa kiinni, kun kerran ajattelet niin eri tavalla kuin he? Mitä annettavaa uskonnolla on sinulle?
Uskon ikuiseen elämään paratiisissa. Taivssseenmenoon en usko. Enkä edes haluaisi sinne. Mutta maanpäällinen elämä vetää minua. Mutta en halua olla missään liian tiiviissä tekemisissä ihmisten kanssa jt uskonnossa. En pidä sellaisesta. Ja kaikenmaailman esiintymiset sun muut ovat ehdoton ei. En ole sellainen, että esiinnyn. En myöskään halua Enkä ole kiinnostunut kenenkään toisen kanssa ovilla kiertelystä. On sitä muunkinlaisia tapoja keskustella ihmisten kanssa. Ja paljon parempia ja sopivampia minulle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon ikuiseen elämään paratiisissa. Taivssseenmenoon en usko. Enkä edes haluaisi sinne. Mutta maanpäällinen elämä vetää minua. Mutta en halua olla missään liian tiiviissä tekemisissä ihmisten kanssa jt uskonnossa. En pidä sellaisesta. Ja kaikenmaailman esiintymiset sun muut ovat ehdoton ei. En ole sellainen, että esiinnyn. En myöskään halua Enkä ole kiinnostunut kenenkään toisen kanssa ovilla kiertelystä. On sitä muunkinlaisia tapoja keskustella ihmisten kanssa. Ja paljon parempia ja sopivampia minulle!
Mutta kun mitään vartiotorniparatiisia ei tule.
Ei Raamattu/ uusitestamentti kerro mitään sellaista.
No, usko mitä uskot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajien uskonnossakin huuhaa menee ystävyyden edelle. Kunhan tajuat, mitä ns. "totuus" pohjimmiltaan on, kaikkien noiden ystäviesi on hylättävä sinut. Se on lahkomääräys.
Olen varautunut siihen, että erikoisempana voin joutua kartetuksi. Mutta se ei haittaa yhtään. Viihdyn hyvin yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät Jehovan todistajat hyväksy sinua, jos et tottele kaikessa Vartiotorni-seuraa. Ystävyytesi heitä kohtaan on yksipuolista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät Jehovan todistajat hyväksy sinua, jos et tottele kaikessa Vartiotorni-seuraa. Ystävyytesi heitä kohtaan on yksipuolista.
Teen vain sitä, minkä itse haluan. Ja jätän tekemättä, mitä ennhalua tehdä. Jos ei kelpaa, saa olla kelpaamatta. Raamatussa sanotaan, että tehköön kukin, niinnkuin hän pn sydämessään päättänyt. Siihen ei muilla pitäisi olla mitään sanomista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen vain sitä, minkä itse haluan. Ja jätän tekemättä, mitä ennhalua tehdä. Jos ei kelpaa, saa olla kelpaamatta. Raamatussa sanotaan, että tehköön kukin, niinnkuin hän pn sydämessään päättänyt. Siihen ei muilla pitäisi olla mitään sanomista.
Et ole enää kaukana Jumalan valtakunnasta. Enää uudestisyntyminen puuttuu.
- Anonyymi
ite olin tänään ekassa kokouksessa ja ihanhan normaalia toimintaa
- Anonyymi
Ai. Onko ne kokoukset nykyään keskiyöllä?
Tyypillistä omituisille kulteille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai. Onko ne kokoukset nykyään keskiyöllä?
Tyypillistä omituisille kulteille.Se oli vaan provo. Kokouksia ei ole koronan takia tietääkseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli vaan provo. Kokouksia ei ole koronan takia tietääkseni.
Ei ole, eikä tule.
Eikä tulee enää oville jaarittelemaan vartiotornihölynpölyä. Hyvä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926396Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681143Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962