2000-luvun alun Hyundai dieselien kesto.

Anonyymi

Terve! Paljonko näillä 2.0CRDI koneilla on ajettu yleensä ennen paalia?

Kiikarissa olisi hirmu siisti ja hyvin pidetty 2006 Tucson jolla rullattu jo 650tkm sekä hiukan huonompi 2005 Tucson jolla menty 500tkm.

Molemmissa ahdin elämöi, hyvin "sirittävä" ahtoääni

Ilman aikaisempaa kokemusta Korealaisista, molemmat yllätti olemalla vielä suhteellisen napakoita.

Onko näissä ensimmäisessä Tucsoneissa jotain tyyppivikoja jotka olisi hyvä tietää?

Nyt alla olevalla nelikko ATD Golfilla on rullailtu jo 780tkm, itselläni ollut 9-vuotta jonka aikana on vaihdettu vain pyyhkiänsulat, kasa lamppuja, jarrut kahdesti, termari ja vetokoukun sähkörasia.
Kiinostaa tarjoaisiko Korealainen saman laadun mitä saksalainen.

17

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se harrastus tuokin. Suomessa on 3 miljoonaa autoa ja nitä vähemmänkin ajettuja olisi tarjolla ihan yllin yllin.

      • Anonyymi

        Perustelisitko kantaasi hiukan, tuolla 500€ Golfilla tuli ajettua nuo alle 500€ huoltokuluilla.

        Jos nämä Tucsonit maksavat molemmat alle 1000€, niin miksi ei kannattaisi muka jatkaa samalla linjalla ajoneuvojen suhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustelisitko kantaasi hiukan, tuolla 500€ Golfilla tuli ajettua nuo alle 500€ huoltokuluilla.

        Jos nämä Tucsonit maksavat molemmat alle 1000€, niin miksi ei kannattaisi muka jatkaa samalla linjalla ajoneuvojen suhteen?

        Ihan siitä syystä minkä sanoin tuossa aiemmin. Saat alle 1000 eurolla myös alle 300tkm ajettuja dieseleitä ettei ole pakko ostaa sitä jolla on ajettu miljoona.

        Auton ostohinta on yksi häviävän pieni menoerä kokonaiskuluissa, samaten huoltokustannukset.

        Nyt vedät ilmeisesti kaiken niin minimiin kuin mahdollista, välittämättä mukavuudesta tai turvallisuudesta. Olet todennäköisesti ajanut 15 vuotta vanhoilla nastattomilla talvirenkailla kun niihinkään ei ole rahaa mennyt. Sammal kasvaa pinnassa kun ei käytä rahaa pesuun jne.

        Mutta jokainen tavallaan... Jos tuo tuottaa iloa niin anna mennä vaan, ei ole minulta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan siitä syystä minkä sanoin tuossa aiemmin. Saat alle 1000 eurolla myös alle 300tkm ajettuja dieseleitä ettei ole pakko ostaa sitä jolla on ajettu miljoona.

        Auton ostohinta on yksi häviävän pieni menoerä kokonaiskuluissa, samaten huoltokustannukset.

        Nyt vedät ilmeisesti kaiken niin minimiin kuin mahdollista, välittämättä mukavuudesta tai turvallisuudesta. Olet todennäköisesti ajanut 15 vuotta vanhoilla nastattomilla talvirenkailla kun niihinkään ei ole rahaa mennyt. Sammal kasvaa pinnassa kun ei käytä rahaa pesuun jne.

        Mutta jokainen tavallaan... Jos tuo tuottaa iloa niin anna mennä vaan, ei ole minulta pois.

        Eivät ne kilometrit autoa juuri kuluta sen enempää kuin
        vähemmänkään ajetussa. Kuluvia osia menee kuitenkin
        tasaseen tahtiin ja se 300 tkm ajettu voi oikeasti olla
        paskemmassa kunnossa kuin se 500-600 ajettu joka ollut
        huolloissa säännöllisesti ja muutenkin huolta pidetty.
        Ja siihen korealaisiin, osaavat tehdä luotettavia
        autoja , aivan kuin japsimerkitkin.
        4 liikennekäytössä olevaa autoa käytössä ja kaikki
        halpoja, ja ovat siinä kunnossa että ennemmin epäilisin
        perillepääsyä ja turvallisuutta jos ostaisin uudemman
        ja vähemmän ajetun tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne kilometrit autoa juuri kuluta sen enempää kuin
        vähemmänkään ajetussa. Kuluvia osia menee kuitenkin
        tasaseen tahtiin ja se 300 tkm ajettu voi oikeasti olla
        paskemmassa kunnossa kuin se 500-600 ajettu joka ollut
        huolloissa säännöllisesti ja muutenkin huolta pidetty.
        Ja siihen korealaisiin, osaavat tehdä luotettavia
        autoja , aivan kuin japsimerkitkin.
        4 liikennekäytössä olevaa autoa käytössä ja kaikki
        halpoja, ja ovat siinä kunnossa että ennemmin epäilisin
        perillepääsyä ja turvallisuutta jos ostaisin uudemman
        ja vähemmän ajetun tilalle.

        "Ja siihen korealaisiin, osaavat tehdä luotettavia autoja , aivan kuin japsimerkitkin."

        Osaavat muuten tehdä epäluotettaviakin. Mitäs sanot autosta jossa kytkin kestää normaaliajossa 40tkm ja sitten se vaatii uuden kytkimen.


    • Anonyymi

      Allekirjoita aloite kansalaisaloite sivustolla
      Aloite nro 8504
      Stop ruuhkamaksuille!

    • Anonyymi

      Keskustelua on avattu, mutta silti moottorien kestävyyteen ei ole otettu kantaa, kait tämä on kokeiltava itse.

      Jos liikkuu halvalla, ei se tarkoita että autosta ei huolta pidettäisi.

      Tuohon pesu kommenttiin, kotoa on Google Mapsin mukaan lähimmälle autopesulalle 91km.

      Tähän mennessä painepesuri ja vaahdotin on ajanut asian täydellisesti.


      Samassa taloudessa asuvalla yksilahkeisella on ajossa 2016 mallin diesel Passat, vasta 220tkm taulussa, mutta tähän mennessä on jouduttu vaihtamaan eteen raidetangon päät, yksi jarruletku, pa-pumppu, joku moottorin johtonippu, kuskin oven lukkolaite, vänkärin puolen takaikkunan tiiviste yms.

      Nämä onneksi takuuseen, mutta kolmesti hinurilla pajalle, omien rohjojen kanssa aina on pärjätty.

      Täällä keskellä ei mitään tuo diesel on kiva.

      • Anonyymi

        "Tähän mennessä painepesuri ja vaahdotin on ajanut asian täydellisesti."

        Se, että olet isolla rahalla ostanut itsellesi mahdollisuuden pestä auto pihalla, kannattaisi jyvittää myös auton kuluihin.

        En sano että siitä paljon tulee, mutta tulee kuitenkin. 500 euron huoltokulusi alkaakin kasvaa merkilliseen tapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tähän mennessä painepesuri ja vaahdotin on ajanut asian täydellisesti."

        Se, että olet isolla rahalla ostanut itsellesi mahdollisuuden pestä auto pihalla, kannattaisi jyvittää myös auton kuluihin.

        En sano että siitä paljon tulee, mutta tulee kuitenkin. 500 euron huoltokulusi alkaakin kasvaa merkilliseen tapaan.

        Sillä pestään traktorit ja muu kalusto kanssa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä pestään traktorit ja muu kalusto kanssa.....

        Juu, ja sitten sulla on takuulla jonkinlainen korjaamo ja nosturit ym ym

        Sitten perustelet että paljon ajetun auton pitäminen on "ilmaista" vaikka sinulla sattuu olemaan kaikki korjaamosta lähtien käytettävissä.

        Jos nuo "ilmaispalvelut" poistetaan niin kappas vaan, tuollaisella miljoonan kilometrin rassilla ajaminen muodostuukin yllättävän kalliiksi siinä vaiheessa kun autosi makaa kerrostalon parkkipaikalla jossa et saa korjata mitään.

        Siinä vaiheessa jokaisen nippelin vaihtaminen pitää teettää korjaamolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja sitten sulla on takuulla jonkinlainen korjaamo ja nosturit ym ym

        Sitten perustelet että paljon ajetun auton pitäminen on "ilmaista" vaikka sinulla sattuu olemaan kaikki korjaamosta lähtien käytettävissä.

        Jos nuo "ilmaispalvelut" poistetaan niin kappas vaan, tuollaisella miljoonan kilometrin rassilla ajaminen muodostuukin yllättävän kalliiksi siinä vaiheessa kun autosi makaa kerrostalon parkkipaikalla jossa et saa korjata mitään.

        Siinä vaiheessa jokaisen nippelin vaihtaminen pitää teettää korjaamolla.

        Ihan tässä maatilaa yritetään pyörittää jo neljännessä sukupolvessa, alati kasvavan kulurakenteen viidakossa, että teille kaupunkilaisille riittäisi maitoa pöytään.

        Mielenkiintoinen näkemys sinulla että lamppujen tms vaihtoon korjaamoa tarvitsee.

        Mutta, kerran et pysty järjelliseen keskusteluun, vaan alennut mielipiteinesi leikkikoululaisen tasolle, en voi odottaa kyllä sinulta juuri mitään muuta tästä aiheesta.


        Oletko ikinä miettinyt sanontaa "Köyhällä ei ole vara ostaa halpaa"

        Se pitää osittain paikkansa, suulissa on Fordson Major Riuku-Vammas, jonka isäni on ostanut uutena vuonna 1961.

        Laitteella on kaivettu tuhansia tunteja pelto,metsä ja suo-ojia.

        Huolto ja korjaus ei ehkä ole sitä mitä oletat sen olleen 1960- ja 1970-luvuilla, vaan paljon karkeampaa.

        Silti tuolla koneella on kaivettu viimmeksi maanantaina, pojat halusivat kaivella koneella koulu kavereidensa kanssa. Siinä lähti kone jo kolmannelle sukupolvelle.

        Tuo kone on ollut aikoinaan kallis, todella kallis.
        Nyt sillä on ajettu "miljoonia" ja se silti kulkee ja liikkuu.

        Huollot ovat olleet öljyjen vaihto, hydrauliikka letkujen vaihtelua ja yks käytetty takarengas, joka taisi kustantaa Paussulta muutaman satasen.


        Haluisin että mietit asiaa kantilta, jossa voit laskea itsellesi "palkaksi" noin 10000 - 15000€.

        Samalla te kaupunkilais-jupit inisette kun tahtoisimme saada hiukan enemmän katetta tuottamillemme elintarvikkeille, polttopuille ja muulle työlle........


        Kyllä sitä on miettiny, löis tilan pakettiin, rahat tasan pojille, muuttas kaupunkiin ja alkaisi nostamaan niitä kuuluisia tukijaisiam......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tässä maatilaa yritetään pyörittää jo neljännessä sukupolvessa, alati kasvavan kulurakenteen viidakossa, että teille kaupunkilaisille riittäisi maitoa pöytään.

        Mielenkiintoinen näkemys sinulla että lamppujen tms vaihtoon korjaamoa tarvitsee.

        Mutta, kerran et pysty järjelliseen keskusteluun, vaan alennut mielipiteinesi leikkikoululaisen tasolle, en voi odottaa kyllä sinulta juuri mitään muuta tästä aiheesta.


        Oletko ikinä miettinyt sanontaa "Köyhällä ei ole vara ostaa halpaa"

        Se pitää osittain paikkansa, suulissa on Fordson Major Riuku-Vammas, jonka isäni on ostanut uutena vuonna 1961.

        Laitteella on kaivettu tuhansia tunteja pelto,metsä ja suo-ojia.

        Huolto ja korjaus ei ehkä ole sitä mitä oletat sen olleen 1960- ja 1970-luvuilla, vaan paljon karkeampaa.

        Silti tuolla koneella on kaivettu viimmeksi maanantaina, pojat halusivat kaivella koneella koulu kavereidensa kanssa. Siinä lähti kone jo kolmannelle sukupolvelle.

        Tuo kone on ollut aikoinaan kallis, todella kallis.
        Nyt sillä on ajettu "miljoonia" ja se silti kulkee ja liikkuu.

        Huollot ovat olleet öljyjen vaihto, hydrauliikka letkujen vaihtelua ja yks käytetty takarengas, joka taisi kustantaa Paussulta muutaman satasen.


        Haluisin että mietit asiaa kantilta, jossa voit laskea itsellesi "palkaksi" noin 10000 - 15000€.

        Samalla te kaupunkilais-jupit inisette kun tahtoisimme saada hiukan enemmän katetta tuottamillemme elintarvikkeille, polttopuille ja muulle työlle........


        Kyllä sitä on miettiny, löis tilan pakettiin, rahat tasan pojille, muuttas kaupunkiin ja alkaisi nostamaan niitä kuuluisia tukijaisiam......

        Ja tämän noin kymmenen- tai viidentoistatuhannen euron palkan lasket koko vuoden ansioksi.

        Ei siinä taida paljoa jäädä käteen per kuukausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tässä maatilaa yritetään pyörittää jo neljännessä sukupolvessa, alati kasvavan kulurakenteen viidakossa, että teille kaupunkilaisille riittäisi maitoa pöytään.

        Mielenkiintoinen näkemys sinulla että lamppujen tms vaihtoon korjaamoa tarvitsee.

        Mutta, kerran et pysty järjelliseen keskusteluun, vaan alennut mielipiteinesi leikkikoululaisen tasolle, en voi odottaa kyllä sinulta juuri mitään muuta tästä aiheesta.


        Oletko ikinä miettinyt sanontaa "Köyhällä ei ole vara ostaa halpaa"

        Se pitää osittain paikkansa, suulissa on Fordson Major Riuku-Vammas, jonka isäni on ostanut uutena vuonna 1961.

        Laitteella on kaivettu tuhansia tunteja pelto,metsä ja suo-ojia.

        Huolto ja korjaus ei ehkä ole sitä mitä oletat sen olleen 1960- ja 1970-luvuilla, vaan paljon karkeampaa.

        Silti tuolla koneella on kaivettu viimmeksi maanantaina, pojat halusivat kaivella koneella koulu kavereidensa kanssa. Siinä lähti kone jo kolmannelle sukupolvelle.

        Tuo kone on ollut aikoinaan kallis, todella kallis.
        Nyt sillä on ajettu "miljoonia" ja se silti kulkee ja liikkuu.

        Huollot ovat olleet öljyjen vaihto, hydrauliikka letkujen vaihtelua ja yks käytetty takarengas, joka taisi kustantaa Paussulta muutaman satasen.


        Haluisin että mietit asiaa kantilta, jossa voit laskea itsellesi "palkaksi" noin 10000 - 15000€.

        Samalla te kaupunkilais-jupit inisette kun tahtoisimme saada hiukan enemmän katetta tuottamillemme elintarvikkeille, polttopuille ja muulle työlle........


        Kyllä sitä on miettiny, löis tilan pakettiin, rahat tasan pojille, muuttas kaupunkiin ja alkaisi nostamaan niitä kuuluisia tukijaisiam......

        Nonii, en viitsinyt lukea koko paasausta läpi, mutta siinähän lähti isompi pato murtumaan.

        Hyvä että sait tilitettyä elämäsi ongelmakohtia.

        Onhan se valtava taakka että sukupolvesta toiseen joutuu tekemään ilmaista työtä siellä keskellä ei mitään ja uhrautumaan kaupunkilaisten puolesta.

        Mitali sulle ja tsemii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tässä maatilaa yritetään pyörittää jo neljännessä sukupolvessa, alati kasvavan kulurakenteen viidakossa, että teille kaupunkilaisille riittäisi maitoa pöytään.

        Mielenkiintoinen näkemys sinulla että lamppujen tms vaihtoon korjaamoa tarvitsee.

        Mutta, kerran et pysty järjelliseen keskusteluun, vaan alennut mielipiteinesi leikkikoululaisen tasolle, en voi odottaa kyllä sinulta juuri mitään muuta tästä aiheesta.


        Oletko ikinä miettinyt sanontaa "Köyhällä ei ole vara ostaa halpaa"

        Se pitää osittain paikkansa, suulissa on Fordson Major Riuku-Vammas, jonka isäni on ostanut uutena vuonna 1961.

        Laitteella on kaivettu tuhansia tunteja pelto,metsä ja suo-ojia.

        Huolto ja korjaus ei ehkä ole sitä mitä oletat sen olleen 1960- ja 1970-luvuilla, vaan paljon karkeampaa.

        Silti tuolla koneella on kaivettu viimmeksi maanantaina, pojat halusivat kaivella koneella koulu kavereidensa kanssa. Siinä lähti kone jo kolmannelle sukupolvelle.

        Tuo kone on ollut aikoinaan kallis, todella kallis.
        Nyt sillä on ajettu "miljoonia" ja se silti kulkee ja liikkuu.

        Huollot ovat olleet öljyjen vaihto, hydrauliikka letkujen vaihtelua ja yks käytetty takarengas, joka taisi kustantaa Paussulta muutaman satasen.


        Haluisin että mietit asiaa kantilta, jossa voit laskea itsellesi "palkaksi" noin 10000 - 15000€.

        Samalla te kaupunkilais-jupit inisette kun tahtoisimme saada hiukan enemmän katetta tuottamillemme elintarvikkeille, polttopuille ja muulle työlle........


        Kyllä sitä on miettiny, löis tilan pakettiin, rahat tasan pojille, muuttas kaupunkiin ja alkaisi nostamaan niitä kuuluisia tukijaisiam......

        Lopeta suosiolla toi "tukiaisyrittäminen" ja ryhdy oikeisiin tuottaviin töihin, joita ei tarvitse valtion/kuntien tukea, säälittävää "muka" yrittämistä, maitoa saa ilman lehmiäkin ;)) sanos eloveena. . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tässä maatilaa yritetään pyörittää jo neljännessä sukupolvessa, alati kasvavan kulurakenteen viidakossa, että teille kaupunkilaisille riittäisi maitoa pöytään.

        Mielenkiintoinen näkemys sinulla että lamppujen tms vaihtoon korjaamoa tarvitsee.

        Mutta, kerran et pysty järjelliseen keskusteluun, vaan alennut mielipiteinesi leikkikoululaisen tasolle, en voi odottaa kyllä sinulta juuri mitään muuta tästä aiheesta.


        Oletko ikinä miettinyt sanontaa "Köyhällä ei ole vara ostaa halpaa"

        Se pitää osittain paikkansa, suulissa on Fordson Major Riuku-Vammas, jonka isäni on ostanut uutena vuonna 1961.

        Laitteella on kaivettu tuhansia tunteja pelto,metsä ja suo-ojia.

        Huolto ja korjaus ei ehkä ole sitä mitä oletat sen olleen 1960- ja 1970-luvuilla, vaan paljon karkeampaa.

        Silti tuolla koneella on kaivettu viimmeksi maanantaina, pojat halusivat kaivella koneella koulu kavereidensa kanssa. Siinä lähti kone jo kolmannelle sukupolvelle.

        Tuo kone on ollut aikoinaan kallis, todella kallis.
        Nyt sillä on ajettu "miljoonia" ja se silti kulkee ja liikkuu.

        Huollot ovat olleet öljyjen vaihto, hydrauliikka letkujen vaihtelua ja yks käytetty takarengas, joka taisi kustantaa Paussulta muutaman satasen.


        Haluisin että mietit asiaa kantilta, jossa voit laskea itsellesi "palkaksi" noin 10000 - 15000€.

        Samalla te kaupunkilais-jupit inisette kun tahtoisimme saada hiukan enemmän katetta tuottamillemme elintarvikkeille, polttopuille ja muulle työlle........


        Kyllä sitä on miettiny, löis tilan pakettiin, rahat tasan pojille, muuttas kaupunkiin ja alkaisi nostamaan niitä kuuluisia tukijaisiam......

        "Kyllä sitä on miettiny, löis tilan pakettiin, rahat tasan pojille, muuttas kaupunkiin ja alkaisi nostamaan niitä kuuluisia tukijaisiam......"
        tervetuloa kaupunkiin kokeilemaan niitä Kelan tukiaisia, on ne vaan niin mahtavia, ettei kannata muuta tehdäkään, no toisaalta asut shit perseinees 1-3h kämpässä, ei edes parveketta ja pihalla pelkkää asfalttia, ja jälkikasvu oppii het nuapureilta miten "kamoilla" tienaa ja saa kivan fiiliksen, sitäkö halajat? tervetuloa!


    • Anonyymi

      Paljon paskaa ja ei yhtään vastausta.

      Itse rouskuttanut 2.0CRDI koneella jo 2006 vuodesta asti, ja rouskutan yhä.

      Tuo Tukos kun ei näy hajoavan pirullakaan, niin ajetaan sitten.

      Edellinen katsastus vaati raidetangon pään vaihdon, muuten vaan rutistu menemään.

      610tkm, perä huutaa ja kolkkaa käännöksissä, öljyjen seassa oli metallia, lie kohta valmis seki..

    • Anonyymi

      2.0seeärdeeii, hehkut ja yks suutin 12-vuoden aikana.

      Ei paha, edellinen japsi alko lahota ennen takuun loppumista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

      "Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      235
      45060
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

      Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      115
      25895
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      315
      15588
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      161
      10752
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9667
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      8571
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      54
      8381
    8. 237
      6782
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      216
      6453
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      53
      6049
    Aihe