400 ajotuntia

Anonyymi

Millaisessa kunnossa voisi olettaa olevan moottorin joka on pulpettiveneessä (luultavasti paljon uistelunopeutta) 40hv nelitahti ja ikää 10 vuotta jos normi huollot on tehty ja ajoa tullut 400 tuntia?

5

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Millaisessa kunnossa uskoisit olevan auton moottorin, jos sillä on ajettu 400 tuntia? Minulla tyypillinen keskinopeus autolla ajotietokoneen mukaan 35 km/h eli tuo vastaisi 14 000 km autolla. Suuri osa tunneista tyhjäkäyntiä liikennevaloissa vastaa uistelua.

Vinkiksi 4T-perämoottorit ovat kutakuinkin identtisiä autojen moottoreiden kanssa.

• Anonyymi

Riippuu täysin siitä, mistä roikkuu. Monestiko on ajettu kiville, ajettu kylmänä täysiä ja talvivarastoitu miten sattuu. Voi olla raato tai uutta vastaava. Tunnit noissa lukemissa ei merkkaa oikeastaan mitään, neljän vuoden ajot meikäläiselle ja 11 vuotias käy ja kukkuu edelleen kuin uusi vaikka huoltoja on laiminlyöty.

• Anonyymi

Todennäköisesti ajaa huoletta vieä toiset 10 vuotta. Mutta, tarkista onko jakohihna ja vesipumpun siipipyörä milloin vaihdettu. Ne ovat hieman kalliimpia huoltoja. Jos on vaihtamatta, tingi hinnasta.

• Anonyymi

Jos nuo itse tekee niin alle satasen maksaa.

• Anonyymi

Tiedän vetouistelioilla 4t perämoottoreita joila ajettu 4000-6000 h joten 400h ajettu kone just ja just sisään ajettu. Itsellä ollut esim Honda 15hv vm 93 vaihdoin siihen jakohihnan ja vesipumpun siipipyörän ekakerran kun 15v käyttöä takana,ei mitään murtumia eikä hajoamisen merkkejä ollut jakohihnassa,siipipyörä oli vähän kulunut ja kovettunut ja uusi nosti vettä tehokkaammin. äyttötunteja ainakin yli 100h kesässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      18
      4950
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      44
      4844
    3. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      230
      4057
    4. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      57
      3748
    5. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      126
      3660
    6. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      90
      3214
    7. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      133
      2140
    8. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      8
      1486
    9. Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys

Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo
      Ikävä
      12
      1110
    10. Elämäni rakkaus

Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten
      Ikävä
      63
      967
    Aihe