kiihottaminen kansanryhmää vastaan

Kun nyt syytetään Päivi Räsästä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, vaikka Päivi vain kertoi mitä on homous ja kuinka se on Raamatussa kielletty.

Miksi kuukaan ei nosta tuosta syytettä?

Hiljattain uutisoitiin selvityksestä, jonka mukaan hallituksemme naispoliitikoihin kohdistuu verkossa valtava vihakampanja, jossa kyseenalaistetaan heidän arvonsa ja päätöksentekokykynsä. Joku raja se pitää hallituksen kritisoinnissakin olla, opastivat kansalaisia asiaan tarttuneet kolumnistit ja pääkirjoitustoimittajat.
Kukaan heistä ei ole kuitenkaan ilmaissut huoltaan siitä ajojahdista, joka kohdistuu kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsäseen. Valtakunnansyyttäjä on nyt nostanut häntä vastaan syytteen kolmesta kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Syynä ovat Räsäsen homoseksuaalisuudesta esittämät näkemykset, jotka valtakunnansyyttäjän mukaan loukkaavat homojen ihmisarvoa ja aiheuttavat suvaitsemattomuutta, halveksuntaa ja vihaa heitä kohtaan.


Nostaako joku tuosta sitten syytteen 20 vuoden kuluttua?

12

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi hän kertoo vain osatotuuden? Miksi hänen ei kerro, että Raamattu käskee tappamaan homot?

      Kaikkiin lainvastaisuuksiin pitää puuttua, myös Päivi Räsäsen tekoihin.

      Poliitikoilla itsellään sen sijaan lainkäytönkin mukaan tulee olla suurempi kynnys sietää kritiikkiä, koska he ovat itse hakeutuneet tehtävään, jossa joutuu keskustelun ja kritiikin kohteeksi. Emmehän halua Suomen olevan mikään Pohjois-Korea jossa valtapoliitikkojen puheita ei saa kritisoida.

      Toki sukupuoleen tai sukupuoliseen suuntautumiseen viittaaminen poliitikkojenkin kohdalla on asiatonta.

      • Anonyymi

        Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään.

        Omituinen vaatimus! Oletko sinä lukenut kaikki mormonien kirjat ja kaikki kirjoitukset koskien mormonismia? Jos et, älä sitten kirjoittele mitään tällä palstalla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään.

        "Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään."

        Aivan oikein. Kyllä pitää ensin lukea ja sitten vasta puhua. Kuka on katsonut tv ohjelmat mistä Päiviä syytetään. Minä olen. Ei Päivi sanonut sanallakaan mitään siitä mistä nyt Päiviä syytetään. Kuinka voidaan syyttää asiasta mitä ei ole edes tehnyt? Jos minua syytetään makkarapaketin varastamisesta kaupasta mitä en ole varastanut? Eikö tämä olisi väärin?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään."

        Aivan oikein. Kyllä pitää ensin lukea ja sitten vasta puhua. Kuka on katsonut tv ohjelmat mistä Päiviä syytetään. Minä olen. Ei Päivi sanonut sanallakaan mitään siitä mistä nyt Päiviä syytetään. Kuinka voidaan syyttää asiasta mitä ei ole edes tehnyt? Jos minua syytetään makkarapaketin varastamisesta kaupasta mitä en ole varastanut? Eikö tämä olisi väärin?

        Olen lukenut ihan riittävästi, vieläpä vuosien ajan paljon muutakin mitä Päivi Räsänen on sanonut ja kirjoittanut vuosien varrella, ei yksistään homoasiaa eikä ainoastaan yhtä TV-ohjelmaa.

        Ja eikös se ole niin, attä joka kerta kun Päivi avaa suunsa, muutama tuhat ihmistä eroaa kirkosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään.

        "Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään."

        Päivi on rohkea, kun uskaltaa sanoa vaikka eduskunnassa mitä Jumala sanoo. Turha on heidän itkeä, jotka eivät ole edes lukeneet Päivin kirjoituksia. Jos on erottu kirkosta Päivin puheiden vuoksi ei heidän paikka ole edes kirkossa, kun eivät Jumalaan usko eivätkä Raamattua kunnioita.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään."

        Päivi on rohkea, kun uskaltaa sanoa vaikka eduskunnassa mitä Jumala sanoo. Turha on heidän itkeä, jotka eivät ole edes lukeneet Päivin kirjoituksia. Jos on erottu kirkosta Päivin puheiden vuoksi ei heidän paikka ole edes kirkossa, kun eivät Jumalaan usko eivätkä Raamattua kunnioita.

        Niin, kertoo sen mitä hän kuvittelee Jumalan sanovan. Mutta kyllä hän silti on vastuussa sanomisistaan. Ei kukaan voi huudella minkään satuolentonsa selän takaa.

        En kirjoittanut kirkosta erottamsesta vaan kirkosta eroamisesta. Luterilaisissa on sentään tolkun ihmisiä ja kun he katsovat Päivin edustavan luterilaista kirkkoa, he tekevät johtopäätöksensä.

        Ei Jumalaan uskominen ole mistään kirkosta tai sen tulkinnoista kiinni. Ja valtaosa luterilaiseen kirkkoon kuuluvista ei ole samaa mieltä Lutherin kanssa esim. kehitysvammaisista tai juutalaisita eikä samaa mieltä ankarimpien raamattutulkintojen kanssa esim. homoudesta. Silloin on ymmärrettävää, että jos joku luterilaisen kirkon näkyvä jäsen päästelee suustaan sammakoita, osa järkevimmästä porukasta nostaa kytkintä.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Oletko lukenut kaikki Päivi Räsäsen kirjoitukset ja kuunnellut ja katsonut kaikki ohjelmat mistä Päivi Räsästä syytetään? Jos et. Älä kirjoita sitten mitään."

        Aivan oikein. Kyllä pitää ensin lukea ja sitten vasta puhua. Kuka on katsonut tv ohjelmat mistä Päiviä syytetään. Minä olen. Ei Päivi sanonut sanallakaan mitään siitä mistä nyt Päiviä syytetään. Kuinka voidaan syyttää asiasta mitä ei ole edes tehnyt? Jos minua syytetään makkarapaketin varastamisesta kaupasta mitä en ole varastanut? Eikö tämä olisi väärin?

        Miksi tämä tyhmä apina ei tee rikosilmoitusta persuista, kun he väittävät maahanmuuttajien olevan rikollisia???? Tuo on kiihottamista kansanryhmää vastaan Päivin kirjoitukset ja sanomiset eivät ole.


      • Arto777 kirjoitti:

        Miksi tämä tyhmä apina ei tee rikosilmoitusta persuista, kun he väittävät maahanmuuttajien olevan rikollisia???? Tuo on kiihottamista kansanryhmää vastaan Päivin kirjoitukset ja sanomiset eivät ole.

        Monta persua on jo tuomittu.


      • Arto777 kirjoitti:

        Miksi tämä tyhmä apina ei tee rikosilmoitusta persuista, kun he väittävät maahanmuuttajien olevan rikollisia???? Tuo on kiihottamista kansanryhmää vastaan Päivin kirjoitukset ja sanomiset eivät ole.

        Enkä minä ole tehnyt rikosilmoitusta Päivistäkään. Enkä sinusta, vaikka kutsuit erästä tunnistettavissa olevaa henkilöä Setan huoraksi. Se täyttää rikoksen tunnusmerkit. Asianosainen ei ole varmaankaan viestejäsi huomannut täältä mormonismipalstalta. Mitä mieltä olet, pitäisikö minun kertoa hänelle, koska hän olisi asiassa asianomistaja?

        Minun nimittelyni tyhmäksi apinaksi ei haittaa yhtään, koska se kertoo enemmän sinusta kuin minusta.


    • Anonyymi

      Pedifiili uskontojen edustajat joutaa maasta karkoitetuksi. Enkä nyt puhu mistään valtiosta.

      • Toisaalta suomalaiset mormonit eivät kehota moninaimaan (pikkutyttöjäkään), vaikka se heillä opissa onkin ikuisena periaatteena. Kaipa kysymys on siitä, että kukaan ei kiellä uskomasta mihin tahansa, esim. Smithin opiin tai Raamatun oppeihin. Eivät luterilaisetkaan ole vastuussa Lutherin kauheista opetuksista, mikäli eivät niiden mukaan kehota tekemään. Ja miksi kehottaisivat, koska eivät niihin usko. Mormoneilla on toki heihin verrattuna se "synti", että mormonit eivät sanoudu irti Smithin kauheimmista opetuksista.

        Vihapuheet siis ovat tuomittavia, ei pelkkä uskominen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe