”Lex Lindströminä” tunnettu.
Työttömät ovat hyvin heterogeeninen joukko, enemmän kuin työssäkävijät.
Jos on pitkään työttömänä ollut työmarkkinatuella eläjä, eläkkeellä nettotulot voivat nousta hurjastikin.
– On vaikka näitä Lex Lindströmin piirissä olevia täysin työvoiman ulkopuolella olijoita. Heillä voi tulot nousta liki olemattomasta kansaneläkkeen reiluun 800 euroon kuukaudessa.
Näin toimeentulosi muuttuu eläkkeelle jäädessä – nettotulot eivät aina laskekaan, vaan tietyillä ryhmillä nousevat reippaasti
Jos on pitkään työttömänä ollut työmarkkinatuella eläjä, eläkkeellä nettotulot voivat nousta hurjastikin.
Suurimmat eläkkeelle jäännistä hyötyjät ovat yleensä työttömiä ja muita ryhmiä, jotka eivät ole olleet töissä. Heidän nettotulonsa mediaani nousi eläkkeelle jäätyä 13 prosenttia.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007996990.html
Ihmettelen mistä köyhemmille päntätty päähän että Lex Lindström eläke laskenta on huono, joka tulisi lakkauttaa, ja toinen maataloustuki jonka maksaa varakkaammat yli 35000 € vuodessa tienaavat, siitä alapäästä asteittain nousten.
Että sekin pitäisi lakkauttaa, joka tuo hinnat kaupassa tuen piiriin.
Pitkäaikaistyöttömille suunnattu tunnettu eläketuki astui voimaan 2017
4
110
Vastaukset 4
- Anonyymi
Varmaan varakkaat köyhät vaatii ruokaan lisää hintaa,.
- Anonyymi
Henkisesti köyhä, silloin ollaan vasemmistoa. Ota työtä tekevältä naapurilta.
- Anonyymi
Työtä tekevät elättää laiskat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtä tekevät elättää laiskat.
Tuskimpa ainakaan toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa711777- 261277
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341162Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200859- 64704
- 77682
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo208655On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32538- 62530
- 55517
- 36494
- 24479
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398