Olin kyseisessä kuvailussa 24.05.
Itse kuvailussa ei ilmennyt mitään jatkotoimenpiteitä aiheuttavaa mutta muuten minulle jäi ristiriitainen tunnelma.
Minulle on vuosia sitten määrätty kolestrolin alentamiseen statiineja 40mg/vrk.
Aloitettuani kuntoilun 60v ikäisenä laskivat sekä verenpaineeni, että kolestrolini puolessa vuodessa lääkkeettömään kuntoon.
21.05. labrakokeiden tuloksena oli mm.
Kol 5,6, viitemaksimi 5,0
HDL 1,65, tavoite yli 1:n
Trigly 0,91, viitemaksimi 1,70
Minua nuhdeltiin käyttämättömieni statiinien johdosta. En ymmärrä perustetta!
Kun minulta kysyttiin syytä käyttämättömyyteen niin sanoin lukemien osoittavan tarpeettomuuden ja olen lukenut statiinien saattavan aiheuttaa lihasheikkoutta.
Kuvailua eeltävänä päivänä vein normitangon hack kyykyt 160 kiloon. Sanoin pelkääväni, että statiinien käyttö saattaisi heikentää 77 vuotista ukkoa entisestään eikä se oikein houkuttele. Sain ymmärtämystä osakseni. Huolestuttavaahan se heikkeneminen olisi.
Nyt pitäisi seurustella jonkin nimetyn kolestroliasiantuntijan kanssa. Luulen tietäväni jotain tuoltakin alueelta ja minua pahemmassa tarpeessa olevia henkilöitä saattaa olla olemassa.
Sepelvaltimon varjoainekuvaus
Anonyymi
1
403
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet sitä mieltä, että 77-vuotiaana voit lopettaa kaiken ennaltaehkäisevän lääkityksen niin mikäs siinä sitten. Noista kolesteroliarvoista laskettuna LDL-kolesterolisi on n. 3,5, viitearvo alle 3,0 riskittömälle henkilölle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1254071
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232962Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132504- 462071
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2491669Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451603- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201406- 281390
- 951201