Jos ei halua seksiä....?

Anonyymi

Olen aseksuaali ja romanttisesti vain kiinnostunut naisista.
(Ja siis nainen itsekkin)

Onkohan minkäänlaista mahdollisuutta löytää kumppania.

Ja miten itse ottaisit/ luulet että otettaisiin asia vastaan, jos kysyisin treffeille ja sitten sanoisin että seksiä en pysty harrastamaan?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikeaa varmaan, muttei mahdotonta - tuskin olet maailman ainut lajissasi. Toivottavasti ihana puoliso löytyy.

    • Anonyymi

      Miten sinuun saisi yhteyttä jos vaikka haluaisin juuri tuosta asiasta keskustella..?

      • Anonyymi

        Et vielä mitenkään, ei pahalla.

        Mun elämä on vielä niin sirpaleinen ja yritän sitä kasailla kokoon ennen kuin uskalla suhteita miettimään.

        Mutta sen verran asiaa mietin, että ennakoivasti ajattelin kysyä millainen vastaanotto mahdollisesti tulisi.


    • Anonyymi

      Itse en ole aseksuaali joten en alkaisi mihinkään.
      Tietysti asia pitää kertoa mahd. pian treffikumppanille ettei tule väärinymmärryksiä.

    • Anonyymi

      En usko sen olevan mikään ongelma. Itse en ainakaan aluksi edes ajattelisi seksiä. Se ei ole koskaan päällimmäisenä mielessä, kun/jos johonkuhun ihastun/treffeillä/seurustelun aikana.
      Itse viihdyn vain ihmisten seurassa ja päällimmäisenä viehätyn ihmisten ajatuksiin ja olemukseen. En ole aseksuaali, mutta ymmärtäisin asian täysin.

      • Anonyymi

        Eri asia hyväksyä ja ymmärtää tällaiset asiat, kuin esim ryhtyä seurustelemaan seksuaalisesti noin erilaisen kanssa. Eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri asia hyväksyä ja ymmärtää tällaiset asiat, kuin esim ryhtyä seurustelemaan seksuaalisesti noin erilaisen kanssa. Eikö?

        En vaan pitäisi sitä mitenkään ”eri asiana”. Mielestäni se olisi ihan ok. En vain ymmärtää miten se ei voisi toimia.

        Jos toisesta oikeasti pitää ja välittää tarpeeksi, hyväksyy tämän sellaisena kuin on. Jollei, no... Sitten siitä kannattaa keskustella ja miettiä onko yhteistä tulevaisuutta/suhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vaan pitäisi sitä mitenkään ”eri asiana”. Mielestäni se olisi ihan ok. En vain ymmärtää miten se ei voisi toimia.

        Jos toisesta oikeasti pitää ja välittää tarpeeksi, hyväksyy tämän sellaisena kuin on. Jollei, no... Sitten siitä kannattaa keskustella ja miettiä onko yhteistä tulevaisuutta/suhdetta.

        Ok, halusin vain tuoda toisen näkökulman asiaan. Monista ihmisistä voi silti välittää ja pitää arvossa jne vaikkei suhdetta haluaisikaan.
        Koen että seksuaalisuus, josta voi yhdessä nauttia täysillä, on erittäin tärkeä osa-alue parisuhteessa.


    • Anonyymi

      Antaisitko puolisosi harrastaa sitä muiden kanssa? Siis jos hän ei olisi aseksuaali. Itse kärvistelin seksittömässä suhteessa melkeen 10 vuotta, koska rakkaus oli mieletön. En kadu.

    • Minun on vaikea kuvitella rakkaussuhdetta ilman seksiä, joten tietämättömänä kysyn millä tavalla aseksuaalina olet kiinnostunut vain naisista? Mitä väliä rakastetun sukupuolella on? Pyydän jo etukäteen anteeksi ymmärtämättömyyttäni.

      • No okei, olen siis ihastunut typpiin joka saattais olla aseksuaali. Vahvat fibat ja merkit kiinnostuksesta mutta suhde ei ns. etene. Ei tunneta vielä niin hyvin että vois suoraan kysyä.
        En halua karkottaa pois ja kuitenkin haluan kertoa mitä haluan eli läheisyyttä ja seksiäkin.
        Kuinka suhde vois toimia? Tykkään hänestä tosi paljon. Pulassa...


      • Anonyymi

        Miten yhteyttä?


    • Anonyymi

      En ole aseksuaali mutta tähän asti elämässäni olen kokenut seksuaalista vetovoimaa tasan kahteen ihmiseen. Mä en vaan ihastu helposti. Ja kun ihastun niin se on palavaa ja tulista. Ja ilman ihastumista en pysty seksiä harrastamaan

    • Anonyymi

      Voisin lähteä treffeille aseksuaalin kanssa. Itse haluan seksiä vaan ihastuneena/rakastuneena, joten jos näitä tunteita ei itselleni kehittyisi, voisin helposti olla ilman seksiä. Jos taas jatkossa romanttisesti kiinnostuisin sinusta, en tiedä miten sitten toimittaisiin, ehkä voisin harrastaa sooloseksiä silloin kun sellainen halu tulisi. Seksuaalisuuttani määrittelee rakastuneenakin aika paljon kumppanin käyttäytyminen, joten kun et ilmaisisi koskaan mitään seksuaalista, tuskin itsekään sitä kovin usein haluaisin. Voin siis joustaa seksin määrässä suuntaan ja toiseen tilanteesta riippuen.

      Jos välillemme syntyisi suhde, olennaista itselleni olisi antaisitko muita yhdessäolossa tärkeitä asioita, joissa en ole ollenkaan yhtä joustava kuin seksin suhteen. Miten ilmaiset rakkautta ja kuinka usein? Mitä yhteisiä asioita mielestäsi parisuhteeseen kuuluu?

      • Anonyymi

        Ihana vastaus, näin minäkin ajattelen
        -sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana vastaus, näin minäkin ajattelen
        -sivusta

        Yllättävä kommentti, odotin jotain häiriköintiä vastaukseksi. Eihän tällä palstalla nykyään saa kirjoittaa yhtäkään asiallista viestiä rauhassa.


    • Anonyymi

      Ei olisi ongelma. Isompi ongelma on jos suhteessa on heti paljon seksiä ja sitten sitä käytetään vaikuttamisen välineenä. Vaikka niin että on ollut riita vaikka valehtelusta ja sitten mennään sänkyyn ja unohdetaan koko asia kunnes sama toistuu taas. Tai että toinen hakee palkkää seksiä ja sitä saatuaan lähtee palatakseen vain hakemaan lisää kun sille tuntuu.Sellainen rikkoo ihmistä. Tärkeintä on että seksi on sillä lailla luonteva osa että siitä voidaan keskustella,oli tarpeet mitä vaan. Ja ettei seksiä käytetä välineenä.

    • Anonyymi

      Et ole ainoa aseksuaali, tietty monet on myös aromanttisia, joten vaikea löytää.
      Mutta muitakin on olemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3549
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      216
      2989
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2564
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2082
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2075
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      11
      1867
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1712
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      18
      1686
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      276
      1379
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1326
    Aihe