Hieman tiukkaa rahasta ja katselin auton renkaita. 5 kesää ajetut ja ulisevat. Kyllähän tuo kumi asfaltilla kuitenkin luulis pitävän, kun kesäkeliä on. Onko uudessa renkaassa suuri ero verratuna paljon ajettuun 5 vuotta vanhaan kesärenkaaseen? vaikuttaako pitoon oikeasti kesäkelillä hätätilanteessa? talvirenkaiden uusimistarpeet kyllä ymmärrän.
Onko kesärenkailla niin merkitystä?
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kesärengas ei ole niin kriittinen kuin talvirengas, mutta kesällä vauhdit on käytännössä reilummat ja varsinkin sateella renkaan merkitys kasvaa hurjasti ja erot hyvä ja heikon välillä on iso.
Ei ne kesärenkaat kalliita ole ja halvemmatkin uudet on paremmat kuin loppuun poljetut. - Anonyymi
Minua ei ainakaan rengasäänet kiusaa, että sen takia pitäisi vaihtaa. Käytän renkaat loppuun.
- Anonyymi
Kyllä renkaat kannattaa ajaa sinne sakkorajalle, mutta ei sen alle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joidenkin renkaiden ominaisuudet muuttuu aika merkittävästi ennenkuin kuluvat loppuun.
Omassa autossani on 10 vuotta vanhat good yearit alla, enkä voi kyllä suositella.
Karmea meteli, vetelee urissa ja renkaat ei pysy pyöreinä. Jos auto seisoo kaksi päivää niin sellasta hyssyttämistä se kyyti sitten on kun renkaat on soikeat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joidenkin renkaiden ominaisuudet muuttuu aika merkittävästi ennenkuin kuluvat loppuun.
Omassa autossani on 10 vuotta vanhat good yearit alla, enkä voi kyllä suositella.
Karmea meteli, vetelee urissa ja renkaat ei pysy pyöreinä. Jos auto seisoo kaksi päivää niin sellasta hyssyttämistä se kyyti sitten on kun renkaat on soikeat.Tuossa on tullut ikä ensin vaikuttamaan kuin kuluminen. Renkaan ominaisuudet heikkenee nopeasti valmistusajankohdasta alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLen ajanut 50 vuotta ja vain yhden kerran on tienpäällä joku renkaita katsonut.
Katsastaja saattaa huomauttaa jopa hylätä. - Anonyymi
Kitkarenkaat sen jälkeen kun pintaa on 5 mm tai alle on mukavat kesällä.
Itellä on edessä kitkat takana kesikset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karmea meteli, vetelee urissa ja renkaat ei pysy pyöreinä. Jos auto seisoo kaksi päivää niin sellasta hyssyttämistä se kyyti sitten on kun renkaat on soikeat.Mulla on kans vanhat talvi goodjearit ainoo haitta on että vajuu ilmat ja pitää täytellä vaalillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karmea meteli, vetelee urissa ja renkaat ei pysy pyöreinä. Jos auto seisoo kaksi päivää niin sellasta hyssyttämistä se kyyti sitten on kun renkaat on soikeat.10 vuotta on jo liikaa, puhuttiin vain kulutuspinnasta ei iästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkarenkaat sen jälkeen kun pintaa on 5 mm tai alle on mukavat kesällä.
Itellä on edessä kitkat takana kesikset.Vaaralliset ainakin nuo kitkat kesällä ja sateella ihan tappovehkeet.
- Anonyymi
vesisateella yms. hengenvaaralliset renkaat! myy autos pois, jos ei oo varaa uusiin renkaisiin. Renkaat on yksi tärkeimmistä turvavarusteista. Huomattava ero uusien ja viitisenkin vuotta ajettujien renkaiden välillä. Motarilla ei pysty rajoitusten mukaan ajaan , jos hiemankin heikompi keli.
- Anonyymi
Renkaisiin en ota kantaa. Mutta heitto siitä, ettei motarilla pysty ajaan rajoitusten mukaan, jos heikko ajokeli?
Huonossa ajokelissä jokainen kuljettaja itse päättää mikä on turvallinen nopeus edetä.
Motarilla ei edes ole "tientukkona" kun kaksikaistaa suuntaansa. - Anonyymi
"Motarilla ei pysty rajoitusten mukaan ajaan , jos hiemankin heikompi keli."
Suomessa on sen verran vähän moottoriteitä että se on ihan se ja sama ajatko siellä 120 vai 100 km/h.
Et montaa minuuttia menetä.
- Anonyymi
Kysy sanna marinilta, joka sinunkin ostovoimasi on myynyt EU:lle, ja sitä kautta italialaisille eläkeläisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995