zen cafesta

perkele

En nyt tullut haukkumaan vaan keskustelemaan Zen Cafen musiikista. Miten joku JAKSAA kuunnella sitä? Suomen kuivin bändi, tylsiä biisejä KUIVAA. Kuivuisin pystyyn jos yrittäisin kuunnella. Enkä kuuntele. Joku kriitikko on arvostellut ko. bändiä että se on vaan jonkun suomalaisen runoilijan (en muista nimeä) runojen lausuntaa ja taustalle soitettu jotain. Olen kyllä täysin samaa mieltä. Kertokaa ihmeessä.

9

1555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heidi

      Makuasioistahan on turha alkaa kiistelemään / edes ihmettelemään miten kukin viitsii kuunella sitä tai tätä.

      Itse en henk.koht. ymmärrä miten kukaan JAKSAA kuunnella maailmanloppu tappo ärinä karjunta huuto mölinä kiljunta musiikkia, eli rankinta rankaa hevyä, mutta heitäkin löytyy ja se musiikki tekee heidän onnelliseksi.

      Itse ikäänkuin huomaamatta aloin saada Zen Cafe:n musiikista fiiliksiä itselleni, ja ennenkuin huomasinkaan olin koukussa sanoituksiin ja sain ajatukset liikkelle heidän muusiikkiaan kuunnellessa. Osa sanoituksista vaan iskee ja istuu minuun kuin "nakutettu". Vuosien saatossa musiikki on kasvanut mukanani.

      Zen Cafelta löytyy kuitenkin kappale fiilikseen kuin fiilikseen, ja itse ainakin olen sitä mieltä että musiikin pitää saada aikaan jotain kuuntelijassa. Jotkut musiikit saavat lantion liikkeelle, osa alkaa laulattaa, osa naurattaa ja jotkut laittaa ajattelemaan / auttaa ajattelemaan. Ja juuri tätä mielestäni on Zen Cafe:n musiikki.
      Lukuunottamatta aivan uusimpia biisejä, joita en vielä ole sisäistänyt millään tavalla!

      Ja onhan kaikenkukkuraksi laulajalla harvinaisen hyvä hiustyyli - kalju minun mieleeni!

    • -Kata-

      No toi on sun mielipitees.. Mitäs musiikkia ite kuuntelet?

      • perkele

        minä itse kuuntelen aika monipuolisesti. kaikki muu menee paitsi räppi/R'nB. Eli melkein mikä vaan missä soitetaan kitaraa. Suosikkibändit menee In Flamesista ja Iron Maidenista Eaglesiin& Led Zeppeliniin. Pyrin tietoisesti kuuntelemaan monipuolisesti. Kasarihitit menee myös kuten Blondie ja Joe Jackson mutta niitä kuuntelee silloin kun on kuunnellut liikaa heviä :S


    • apaattista

      todellista itsesäälirenkutusta.

    • Laydee-J

      Zen Cafe on oiva lääke eri mielentiloihin. Ihanat sanoitukset, mukava musiikki ja mahtavia tyyppejä kaikki bändin jäsenet.

    • ...

      Mitä enemmän kuuntelee, sitä paremmaksi muuttuu... Zen cafella on biisi joka mielentilaan ja onhan ne sanoitukset oivaltavia havaintoja pienten ihmisten pienestä elämästä:)

    • Underwood

      Mun mielestä ZC on taas paranemaan päin. Nuo pari edellistä oli jo ehkä vähän tylsempiä, mutta alkupään zc oli erittäin mielenkiintoista niin musiikilliseti kuin sanomallisesti.

      On totta, että jos valtaosa biiseistä kertoo viinan juomisesta, pilven polttamisesta ja nussimisesta, niin joillekin se on raskasta kuunneltavaa, mutta nuorisosta valtaosa harrastaa noita asioita ja näin ollen samaistuu niihin helposti. Toisaalta on sitten näitä jotka tuomitsee ZC pelkästään radio hittien (pihailmansadettajaa...yms.) pohjalta, jolloin saa suppean kuvan bändin tuotannosta.

      Mutta joo, jokainen saa valita musiikki mieltymyksensä ihan vapaasti, niin kuin sanotaan toinen tykkää äidistä ja toinen isästä.

    • poika

      Minun mielestä asia on päinvastoin, Zen Cafeta kuunnellessa motivaatio nousuee, erityisesti antaisin Painoarvoa Zen Cafen laulujen sanoituksille

      "Laiska Tyhmä ja Saamaton", heh heh...mikä levyn nimi, kuvaa erästä tuntemaani Henkilöä

    • Sissy

      "En tullut haukkumaan vaan keskustelemaan, mutta kuinka kukaan voi kuunnella..?"
      En ymmärrä éttä mitä se sinua haittaa jos joku sitä kuuntelee.
      Tuo kuulosti minusta kyllä haukkumiselta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe