En nyt tullut haukkumaan vaan keskustelemaan Zen Cafen musiikista. Miten joku JAKSAA kuunnella sitä? Suomen kuivin bändi, tylsiä biisejä KUIVAA. Kuivuisin pystyyn jos yrittäisin kuunnella. Enkä kuuntele. Joku kriitikko on arvostellut ko. bändiä että se on vaan jonkun suomalaisen runoilijan (en muista nimeä) runojen lausuntaa ja taustalle soitettu jotain. Olen kyllä täysin samaa mieltä. Kertokaa ihmeessä.
zen cafesta
9
1573
Vastaukset
- Heidi
Makuasioistahan on turha alkaa kiistelemään / edes ihmettelemään miten kukin viitsii kuunella sitä tai tätä.
Itse en henk.koht. ymmärrä miten kukaan JAKSAA kuunnella maailmanloppu tappo ärinä karjunta huuto mölinä kiljunta musiikkia, eli rankinta rankaa hevyä, mutta heitäkin löytyy ja se musiikki tekee heidän onnelliseksi.
Itse ikäänkuin huomaamatta aloin saada Zen Cafe:n musiikista fiiliksiä itselleni, ja ennenkuin huomasinkaan olin koukussa sanoituksiin ja sain ajatukset liikkelle heidän muusiikkiaan kuunnellessa. Osa sanoituksista vaan iskee ja istuu minuun kuin "nakutettu". Vuosien saatossa musiikki on kasvanut mukanani.
Zen Cafelta löytyy kuitenkin kappale fiilikseen kuin fiilikseen, ja itse ainakin olen sitä mieltä että musiikin pitää saada aikaan jotain kuuntelijassa. Jotkut musiikit saavat lantion liikkeelle, osa alkaa laulattaa, osa naurattaa ja jotkut laittaa ajattelemaan / auttaa ajattelemaan. Ja juuri tätä mielestäni on Zen Cafe:n musiikki.
Lukuunottamatta aivan uusimpia biisejä, joita en vielä ole sisäistänyt millään tavalla!
Ja onhan kaikenkukkuraksi laulajalla harvinaisen hyvä hiustyyli - kalju minun mieleeni! - -Kata-
No toi on sun mielipitees.. Mitäs musiikkia ite kuuntelet?
- perkele
minä itse kuuntelen aika monipuolisesti. kaikki muu menee paitsi räppi/R'nB. Eli melkein mikä vaan missä soitetaan kitaraa. Suosikkibändit menee In Flamesista ja Iron Maidenista Eaglesiin& Led Zeppeliniin. Pyrin tietoisesti kuuntelemaan monipuolisesti. Kasarihitit menee myös kuten Blondie ja Joe Jackson mutta niitä kuuntelee silloin kun on kuunnellut liikaa heviä :S
- apaattista
todellista itsesäälirenkutusta.
- Laydee-J
Zen Cafe on oiva lääke eri mielentiloihin. Ihanat sanoitukset, mukava musiikki ja mahtavia tyyppejä kaikki bändin jäsenet.
- ...
Mitä enemmän kuuntelee, sitä paremmaksi muuttuu... Zen cafella on biisi joka mielentilaan ja onhan ne sanoitukset oivaltavia havaintoja pienten ihmisten pienestä elämästä:)
- Underwood
Mun mielestä ZC on taas paranemaan päin. Nuo pari edellistä oli jo ehkä vähän tylsempiä, mutta alkupään zc oli erittäin mielenkiintoista niin musiikilliseti kuin sanomallisesti.
On totta, että jos valtaosa biiseistä kertoo viinan juomisesta, pilven polttamisesta ja nussimisesta, niin joillekin se on raskasta kuunneltavaa, mutta nuorisosta valtaosa harrastaa noita asioita ja näin ollen samaistuu niihin helposti. Toisaalta on sitten näitä jotka tuomitsee ZC pelkästään radio hittien (pihailmansadettajaa...yms.) pohjalta, jolloin saa suppean kuvan bändin tuotannosta.
Mutta joo, jokainen saa valita musiikki mieltymyksensä ihan vapaasti, niin kuin sanotaan toinen tykkää äidistä ja toinen isästä. - poika
Minun mielestä asia on päinvastoin, Zen Cafeta kuunnellessa motivaatio nousuee, erityisesti antaisin Painoarvoa Zen Cafen laulujen sanoituksille
"Laiska Tyhmä ja Saamaton", heh heh...mikä levyn nimi, kuvaa erästä tuntemaani Henkilöä - Sissy
"En tullut haukkumaan vaan keskustelemaan, mutta kuinka kukaan voi kuunnella..?"
En ymmärrä éttä mitä se sinua haittaa jos joku sitä kuuntelee.
Tuo kuulosti minusta kyllä haukkumiselta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019