KRISTINUSKO ALKOI, KUN TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI

"Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."

Se liittyi tähän Jeesukselle annettuun tehtävään:

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Temppelin väliverhon takana oli se paikka, jossa Jumala puhui papeille. Koska Jeesuskaan ei saanut valittua kansaa pois pappien valheista, Jumala hylkäsi lopullisesti papit, ja ihmisten rakentamat jumalanhuoneet, kun Hesekielin ja Malakian ennustukset toteutuivat:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan
Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

"Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

"Te papit, teitä koskee tämä sana: .
-- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon."

"Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
Minun liittoni oli tällainen: Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle, ja hän kunnioitti ja palveli minua, lähestyi minua vavisten.
Luotettava opetus oli hänen sanoissaan, eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan. Vakaasti ja vilpittömästi hän vaelsi minun tietäni, ja monet hän palautti takaisin synnistä. Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.

Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat."

Tästä alkoi koko maailmassa Jumalan lähettämä raju eksytys. Kun Jumala hylkäsi kelvottomat papit, ja siirsi heidät parempaa palkkaa maksaan Saatanan ammattiliittoon, koska:

"Palkkapaimen ei ole oikea paimen."

Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan kuin mitä oli Suomen posti pakettilajittelijoita kohtaan.
Ilmeisesti siksi, koska tiesi heidän hyvin hoitavan ihmiskunnan pitämisen hänen lähettämässä RAJUSSA EKSYTYKSESSÄ.
- - -
Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:

"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

Enää ei hänen pappien tarvitse kuunnella Jumalan ÄLKÄÄ-puheita:
Älkää tehkö, Älkää luulko, Älkää hokeko, Älkää ruvetko, Älkää olko, Älkää tuomitko, Älkää pelätkö, Älkää menkö, Älkää varatko jne.

Nyt he saavat toimia omien halujensa mukaan, saadakseen ympärilleen mahdollisimman paljon niitä, joilla on sama halu, koska palkkapaimenen pitää palkallaan elää.

Tästä alkoi myös maailmassa valtava rakennusprosessi, kun Saatanan piti saada joka ainoalle papille oma palveluspaikka, jotka Jeesus jo ennalta nimitti ROSVOJEN LUOLIKSI.

9

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

      SEN laati Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.

      "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.
      Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

      Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."

      Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
      Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
      Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
      Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
      Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
      Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      Ja niin alkoi Kristinusko.  Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä,  ristiretket.
      Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.

      "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

    • Anonyymi

      Eräs pastori on sanonut, että hän kuuntelee aina julistajista sitä, kuinka armollisia ja rakkaudellisia he ovat sanomisissaan. Sillä siitä tietää, ovatko he Jumalan aitoja lähettejä.

      Sillä raamatunmukaan sanoman synnistäkin pitää aina sisältää myös sanoman evankeliumista, eli armon julistuksen, jotta sanoma on raamatullista ja Jumalan mielen mukaista julistamista.

      • Hyvin Saatanan tuonkin paimenensa kouluttanut.

        Kristuksen evankeliumi Pyhästä Hengestä ja Totuudesta.

        Saatanan evankeliumi on verestä ja valheen armosta.

        Jos Jumala oli tuollaisen armon tuonut, eikö hän millään olisi voinut sitä maailmalle antaa ilman hänen Rakkaan Poikansa tappamista?


    • Anonyymi

      "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."

      Pieni maanjäristys, ei sen enempää.

      • Saatanalla monta on ihmeellistä tarinaa.

        Kun sillä on tuollainenkin maanjääristys, jossa vain verho revitään alas.

        Onneksi ei naisia ollut paikalla - olisi saatana saattanut repiä niiltäkin verhonsa.

        Jumala antoi roomalaisille käskyn hajottaa koko temppeli vuonna 70, kun papit olivat tehneet siitä rosvojen luolan.


    • Kristinusko ei alkanut silloin, kun temppelin väliverho repesi (mikään verho ei ole edes koskaan revennyt: tuohan on pelkkää diipadaapaa huuhaa jumaltarua).

      Opetuslapset eivät uskoneet vielä tuolloin, että Jumala on herättävä Jeesuksen ylös kuolleista. He eivät uskoneet sittenkään, kun naiset tulivat haudalta kertomaan siitä, että hauta oli tyhjä, ja olipa joku Maria Jeesuksen jopa nähnyt kuolleista heräämisen jälkeen - ja ne muut näkivät enkelin tai jopa kaksi. Mutta apostolit eivät vielä tuolloin uskoneet (eivätkä itse asiassa koskaan, sillä heidän piti nähdä omin silmin ylösnoussut Herra, ennen kuin pitivät totena todistuksen kuolleista heräämisestä: usko ei ole näkemistä, joten he eivät koskaan uskoneet "evankeliumia").

      • Saatana on jokaiselle omalleen antanut juuri sellaisen uskon, jolla on hänet onnelliseksi tehnyt.

        Kuten sinullekin. Ja myöskin oman nimensä, kuten Saulillekin, kun teki hänestä Paavalin.


    • Anonyymi

      Aloittaja on eksynyt ja harhassa oleva oamtekoinen profeetta.

      • Anonyymi

        Niitä löytyy suljetuilta osastoilta ympäri maan ja maapallon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      185
      1485
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1207
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1143
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1084
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      928
    7. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      922
    8. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      100
      915
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      60
      886
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      875
    Aihe