Mihis tässä voi enää luottaa, taitaa se ikiaikainen patja olla varmin säilytyspaikka rahoille.
Todellisuudessa nämä sijoitusneuvojat tai sijoitusasiantuntijat ovat "sijoitusmyyjiä". Heidän homma on ainoastaan myydä näitä asiakkaille, eikä niinkään ajatella asiakkaan etua.
Lähde: http://downshiftaaminen.blogspot.com/2020/01/nain-meita-vielakin-huijataan-op.html
Näin meitä vieläkin huijataan - OP-sijoitusvakuutus ja sijoituskori 50
8
266
Vastaukset
- Anonyymi
No eihän pankki mikään hyväntekeväisyyslaitos ole. Kaikista palveluista siellä on maksettava.
Kohta rahojensa säilyttämisestäkin. - Anonyymi
Tuon rahaston myyminen asiakkaalle ilman tosiasioita rahaston todellisesta tuotosta, on törkeä huijaus.
Meni loppukin usko kyseisen pankin huijausrahastoihin.
Pitäkööt tunkkinsa. - Anonyymi
Hyvä, että huomattiin.
- Anonyymi
Arvopaperissa 10/2020 ollut artikkelia Suomen suurimmasta Osuuspankin rahastosta.
192 000 omistajaa ihan kuutamolla :(
Artikkelista alku:
Suomen suosituin rahasto pitää lupauksensa: tuotot ovat maltilliset – tosin suurilla kuluilla
Suomen suurin rahasto on OP-Maltillinen:
Rahaston pääomat ovat yli kaksi miljardia euroa, ja sillä on sijoitustutkimuksen Rahastoraportin mukaan 192 000 osuudenomistajaa.
Esitteen mukaan yhdistelmärahasto on sijoittajalle, joka tavoittelee kohtuullista arvonnousua.
Rahasto on lunastanut lupauksensa ainakin nimensä suhteen. Viiden vuoden vuotuinen tuotto on ollut alle kolme prosenttia kulujen ollessa 1,35 prosenttia.
Kohtuullisen arvon saa jokainen määrittää itse. - Anonyymi
Suomen suosituimmat rahastot ovat surkeita sijoituksia.
Artikkelissa yleinen ohje, että yleensä kannattaa välttää Suomen suosituimpia rahastoja.
Tarkempaa selantaa, selvitys-artikkelissa joka löytyy täältä:
https://omavaraisuushaaste.com/suomen-suosituimmat-rahastot/ - Anonyymi
Rahastosijoituksissa lienee tärkeää, että etsii itse tuottotaulukot talouslehdistä tai netin talouslehdistä tahi mihin on kerätty esim. kaikki Suomessa tarjolla olevat rahastot ja tekee ihan itse päätöksen mihin sijoittaa eikä kuunnella mitään myyntipuheita miltään taholta.
- Anonyymi
Kai olet itse ollut täysivaltaisena päättämässä sijoituksestasi?
- Anonyymi
Yhdistelmärahastoista löytyy myös vertailua.
Tietopaketti löytyy täältä: https://www.sijoittaja.fi/83736/sijoittaja-fin-vertailussa-suomalaisten-suosituimmat-yhdistelmarahastot-katso-parhaat/
Parhaiten pärjäsivät:
Alexandria, LähiTapiola, Nordea, Danske ja SEB
Pahnan pohjimmaiset eli huonoimmat:
Vertailun pohjilla killuvat vuorotellen OP ja Seligson. Myös Ålandsbanken löytyy toistuvasti joukon häntäpäästä.
OP:n yhdistelmärahastot ovat hävinneet vertailuindeksille kaikkein tasaisimmin kuukaudesta toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718