Näin meitä vieläkin huijataan - OP-sijoitusvakuutus ja sijoituskori 50

Anonyymi

8

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No eihän pankki mikään hyväntekeväisyyslaitos ole. Kaikista palveluista siellä on maksettava.
      Kohta rahojensa säilyttämisestäkin.

• Anonyymi

Tuon rahaston myyminen asiakkaalle ilman tosiasioita rahaston todellisesta tuotosta, on törkeä huijaus.

Meni loppukin usko kyseisen pankin huijausrahastoihin.

Pitäkööt tunkkinsa.

• Anonyymi

Hyvä, että huomattiin.

• Anonyymi

Arvopaperissa 10/2020 ollut artikkelia Suomen suurimmasta Osuuspankin rahastosta.

192 000 omistajaa ihan kuutamolla :(

Artikkelista alku:

Suomen suosituin rahasto pitää lupauksensa: tuotot ovat maltilliset – tosin suurilla kuluilla

Suomen suurin rahasto on OP-Maltillinen:

Rahaston pääomat ovat yli kaksi miljardia euroa, ja sillä on sijoitustutkimuksen Rahastoraportin mukaan 192 000 osuudenomistajaa.

Esitteen mukaan yhdistelmärahasto on sijoittajalle, joka tavoittelee kohtuullista arvonnousua.

Rahasto on lunastanut lupauksensa ainakin nimensä suhteen. Viiden vuoden vuotuinen tuotto on ollut alle kolme prosenttia kulujen ollessa 1,35 prosenttia.

Kohtuullisen arvon saa jokainen määrittää itse.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Rahastosijoituksissa lienee tärkeää, että etsii itse tuottotaulukot talouslehdistä tai netin talouslehdistä tahi mihin on kerätty esim. kaikki Suomessa tarjolla olevat rahastot ja tekee ihan itse päätöksen mihin sijoittaa eikä kuunnella mitään myyntipuheita miltään taholta.

• Anonyymi

Kai olet itse ollut täysivaltaisena päättämässä sijoituksestasi?

• Anonyymi

Yhdistelmärahastoista löytyy myös vertailua.

Tietopaketti löytyy täältä: https://www.sijoittaja.fi/83736/sijoittaja-fin-vertailussa-suomalaisten-suosituimmat-yhdistelmarahastot-katso-parhaat/

Parhaiten pärjäsivät:

Alexandria, LähiTapiola, Nordea, Danske ja SEB

Pahnan pohjimmaiset eli huonoimmat:

Vertailun pohjilla killuvat vuorotellen OP ja Seligson. Myös Ålandsbanken löytyy toistuvasti joukon häntäpäästä.

OP:n yhdistelmärahastot ovat hävinneet vertailuindeksille kaikkein tasaisimmin kuukaudesta toiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe