Täällä Väiski 77 v.

Väiski

Täällä olisi yxi uusi tyyppi tälle juttupalstalle. Olen harrastanut atkoota jo noin 10 vuotta. Löysin tämän palstan vasta nyt, kun sain juuri äskettäin laajakaistayheyden.
Kirjoitellaan - kertokaa vähän tästä atk- harrastuksestanne.

39

2277

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara

Hei Väiski!

Tervetuloa vaan juttupalstalle. Minäkin olen melko uusi täällä ja joskus olen aktiivisempi ja joskus taas en, miten aikaa ja aatoksia riittää.

Joskus täällä on mukana omituisia vipeltäjiä, kuten nyt näyttää oleva Hra/Rva "Ootko ottanut", mutta ei niistä kannata välittää, meitä on niin monenlaisia, useimmat kivoja ja asiallisia.

• tervetuloo

vaan vaikka nyt sitten vaihteeksi Väiskinä. Kyllä tänne sopii.
        Kunhan et kirjoita koko asiaa. Asia tekstit eivät nimittäin täällä kauaa vanhene.

• Alotteleva
        tervetuloo kirjoitti:

vaan vaikka nyt sitten vaihteeksi Väiskinä. Kyllä tänne sopii.
        Kunhan et kirjoita koko asiaa. Asia tekstit eivät nimittäin täällä kauaa vanhene.

nämä viestit.Onko täällä kaikki vanhoja tuttuja,joita pitää nälviä? Eikö asiallista keskustelua pystytä kertakaikkiaan käymään?

• matteus

Olinpahan ATK-ammateissa syksystä -65 alkaen. Ennättivät ne vuosituhannen loppuun mennessä muuttua hommat moneen kertaan niistä ajoista, jolloin tiedot kerättiin lomakkeille, lävistettiin niistä reikäkorteille ja luettiin tietokoneella sisään magneettinauhoille. Eikä viime vuosina enää useinkaan puhuttu ATK:sta, vaan tietotekniikasta.

Onhan tätä harrastusta tietysti jatkettu vielä eläkevuosinakin, alkuvuosina hieman yrityksillekin. Nykyisin tyydyn näpertelemään pelkästään omia kotisivujani.

Kyllä tämä nettiyhteys helpottaa elämää niillä, jotka siihen perehtyvät. Pankeissa ei tarvitse enää usein käydä. Monia tietoja voi hakea netistä, tarpeellisia jos tarpeettomiakin.

• Saara

Oli kiva tutustua kotisivuusi, sitä täytyy tutkia tarkemmin!

• matteus
        Saara kirjoitti:

Oli kiva tutustua kotisivuusi, sitä täytyy tutkia tarkemmin!

"...kotisivuusi, sitä täytyy tutkia tarkemmin!"

Joo, onhan siinä sisältöä jo aikalailla. Mutta kesken sen sisältö on jäänyt. Elämäkerta ei ole vielä päässyt edes alakansakoluun saakka;-) Ja ylävalikosta klikattuja irrallisia juttuja on vain muutamia.

Mielessä on jatkuvasti tekstien täydentäminen, mutta kun on jatkuvasti kaikkea muutakin puuhaa...

• matteus kirjoitti:

"...kotisivuusi, sitä täytyy tutkia tarkemmin!"

Joo, onhan siinä sisältöä jo aikalailla. Mutta kesken sen sisältö on jäänyt. Elämäkerta ei ole vielä päässyt edes alakansakoluun saakka;-) Ja ylävalikosta klikattuja irrallisia juttuja on vain muutamia.

Mielessä on jatkuvasti tekstien täydentäminen, mutta kun on jatkuvasti kaikkea muutakin puuhaa...

Minäkin katselin kotisivuasi ja tutut paikat vilahtelivat siellä.
        Nivala, Oulainen, Haapavesi. Tuttuja paikkoja kaikki.

• matteus
        MdK-MdK kirjoitti:

Minäkin katselin kotisivuasi ja tutut paikat vilahtelivat siellä.
        Nivala, Oulainen, Haapavesi. Tuttuja paikkoja kaikki.

"... Nivala, Oulainen, Haapavesi. Tuttuja paikkoja kaikki."

Vieläkö elelet samoilla paikoilla? Minä lähdin Haapavedeltä 'maalta paon' viemänä, niinkuin siihen aikaan sanottiin. Nykyisin taidetaan puhua urbanisoitumisesta, eli kaupunkivetoisuudesta (noin suunnilleen).

Raahelainen olen ollut vakituisesti vuodesta 1964 lähtien. Raahen Rantakatu näkyy kotisivuni yläotsikossa, Kaupunginlahden takaa kuvattuna.

• matteus kirjoitti:

"... Nivala, Oulainen, Haapavesi. Tuttuja paikkoja kaikki."

Vieläkö elelet samoilla paikoilla? Minä lähdin Haapavedeltä 'maalta paon' viemänä, niinkuin siihen aikaan sanottiin. Nykyisin taidetaan puhua urbanisoitumisesta, eli kaupunkivetoisuudesta (noin suunnilleen).

Raahelainen olen ollut vakituisesti vuodesta 1964 lähtien. Raahen Rantakatu näkyy kotisivuni yläotsikossa, Kaupunginlahden takaa kuvattuna.

jäi taakse kauan sitten, 1957.
        Naapurimaahan muutin 1965-66 vaihteessa ja asun edelleen täällä Ruotsissa.

• henkireikä

Kyllä laajakaista on kuin taivaan lahja. Muistan ajan, jolloin internettiin mentiin puhelinlinjaa pitkin. Puhelinlasku oli kymmeniä euroja joka kerta, vaikka yritin käydä mahdollisimman nopeasti surffaamassa.
      Kyllä nyt kelpaa, kun vihdoin tämä uusi menetelmä tuli inhimillisellä hinnalla ulottuvilleni.
      Olet ehkä eläkepäivilläsi vasta tutustunut tietokoneeseen? Minä ainakin, tähän PC:hen. Työpaikallani aikanaan oli vain pääte.
      Kyllä tässä on ollut opettelimsta, kun yksikseni olen ottanut selvää asioista.
      Ihan kadehdin nykypäivän lapsia, jotka oppivat kirjaimetkin näppäimistöstä.

• modemoitsija

...käytettävissä ainakin Pohjois-Pohjanmaalla. Kotinet-modeemiliittymän kuukausittainen kokonaiskustannus on muistaakseni ~23€. Minulle sen vauhti on vielä riittänyt kohtuullisesti.

Nyt ovat laajakaistaliittymien hinnat kuitenkin pudonneet melkein samalle tasolle. Jossakin vaiheessa otankin sellaisen itselleni.

• tervetuloa vain tänne palstoille,täällä sitä vain yritellään kirjoitella ,toiset paremmin,minä hunommin.
      Taitoja ei liiemmin ole,mutta joka päivä jotakin opin.
      Mukava kun uusia kirjoittajia mukaan tulee,joten kirjoitellaan.

• Väiski

Kiitoksia vaan paljon positiivisesta vastaanotosta tänne juttupalstalle. Mitä siihen laajakaistayhteyteen tulee, niin minäkin odotin niin kauan, kunnes kuukausihinta putosi alle 20 /kk. Nyt se maksaa täällä kotipaikkakunnallani 19 e/kk. Kyllä nyt kelpaa surffailla.

• MUMMELI1
        Väiski kirjoitti:

Kiitoksia vaan paljon positiivisesta vastaanotosta tänne juttupalstalle. Mitä siihen laajakaistayhteyteen tulee, niin minäkin odotin niin kauan, kunnes kuukausihinta putosi alle 20 /kk. Nyt se maksaa täällä kotipaikkakunnallani 19 e/kk. Kyllä nyt kelpaa surffailla.

Nythän saat suoltaa juttua kuinka paljon jaksat ja osallstua keskusteluihin. Tervetuloa vaan.
        Olen yksi ainoista nikkiään vaihtamattomista (siis millä nimimerkillä kirjoitan) täällä palstoilla , täällä usein vaihdetaan nimerkkiä eli nikkiä)
        Tänne ovat tervetulleita lyhetkin kommentit.
        Pitkäikäikäisistä keskusteluista on nyt ollut vähän pulaa. Ainakaan asiallisista . Itse en osaa höpötellä tuolla virtuaaliseikkailuosastolla. Nyt kun tutustut eri juttuihin toivottavasti saamme sinusta pysyvän palstalla kävijän.

• matteus
        Väiski kirjoitti:

...en ole ollut monta päivää Suomi24:n palstoilla, nimimerkkikeskustelut ovat yleensä häiriköiden keskinäistä muutamin sanoin herjailua. Ajattelin, että täällä ikäihmisten puolella ehkä löytyy keskustelijoitakin

• Kirsikka
        Väiski kirjoitti:

Mikä operaattori noin edullisesti laajakaistaa
        tarjoaa. Minulla on Elisa joka on kalliinpi.

• Saara
        Kirsikka kirjoitti:

Mikä operaattori noin edullisesti laajakaistaa
        tarjoaa. Minulla on Elisa joka on kalliinpi.

Laajakaistan kuukausihintaan vaikuttaa paljon se, millä paikkakunnalla ja millä alueella tilaaja asuu. Kaupungeissa, tiheästi asutuilla paikoilla hinta on halvempi, maaseudulla kalliimpi.

• Väiski
        Saara kirjoitti:

Laajakaistan kuukausihintaan vaikuttaa paljon se, millä paikkakunnalla ja millä alueella tilaaja asuu. Kaupungeissa, tiheästi asutuilla paikoilla hinta on halvempi, maaseudulla kalliimpi.

Laajakaistasta tuli mieleeni, ihme kyllä, sääasiat. Parhaillaan tätä kirjoittaessani sataa täällä lounaisessa osassa maata LUNTA! Eihän siinä sinänsä ole mitään ihmeellistä, että näin huhtikuun loppupuolella lunta sataa. Kyllähän näin vanhaksi eläneet ihmiset ovat saman ilmiön kokenet monta kertaa elämänsä aikana.
        Huhtikuu on Oinaan kuukausi. Oinaan merkissä syntyneitä pidetään hiemna ailahtelevina ihmisinä, aivan kuten huhtikuun säitä.
        Eräässä Mollijorin iskelmässä lauletaan suunnilleen näin; "armaani on kuin huhntikuu, välillä kuin rajuilma ja sitten taas kuin auringonpaiste". Että näin.
        Ensi viikolla on jo Vappu. Joten mukavaa Vapun alustunnelmaa ikätovereille.

• tylleröinen
        Väiski kirjoitti:

sitten, kun kuukausihinta on vain 6 euroa/kk, kertoelee tässä jo varsinaiseksi "nörtiksi" pimahtanut.

Kuinkas tänään hurisee? En tarkoita nyt tätä laitteen hurinaa, vaan muuten, mitä kuuluu Väiskille?

• Väiski
        tylleröinen kirjoitti:

sitten, kun kuukausihinta on vain 6 euroa/kk, kertoelee tässä jo varsinaiseksi "nörtiksi" pimahtanut.

Kuinkas tänään hurisee? En tarkoita nyt tätä laitteen hurinaa, vaan muuten, mitä kuuluu Väiskille?

Hyväähän minulle kuuluu. Mitä tässä kaikkea valittelemaan, vaikka aihetta olisikin, sillä sanoohan vanha sananlaskukin, että "ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki".
        En silti vähättele sellaisia ikäihmisten vaivoja ja sairauksia, jotka ovat, kun kohdalle sattuu, tosi ikäviä.

• fiiuliN
        Väiski kirjoitti:

Hyväähän minulle kuuluu. Mitä tässä kaikkea valittelemaan, vaikka aihetta olisikin, sillä sanoohan vanha sananlaskukin, että "ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki".
        En silti vähättele sellaisia ikäihmisten vaivoja ja sairauksia, jotka ovat, kun kohdalle sattuu, tosi ikäviä.

Olen jo aiemmin huomannut tulosi palstalle, mutta olen ollut epäkohtelias ja jättänyt moikkaamatta.

Ehkä ei ole vieläkään myöhäistä, kunhan taas koittaa uusi päivä niin jatketaan juttuja.

• fiiuliN
        matteus kirjoitti:

...en ole ollut monta päivää Suomi24:n palstoilla, nimimerkkikeskustelut ovat yleensä häiriköiden keskinäistä muutamin sanoin herjailua. Ajattelin, että täällä ikäihmisten puolella ehkä löytyy keskustelijoitakin

Kun nyt vastasin Väiskille niin empä malta olla morjestamatta sinuakaan.
        Olet melko mielekiintoinen tapaus , päätellen kotisivustasi.
        Lueskelin siellä pitkän aikaa , ja nuo vanhat kuvat veivät jotenkin ajatukseni lapsuuden poluille Karjalan kannakselle.
        Sielläkin oli samanlaisia vanhoja rakennuksia, joita en ikävä kyllä enää v-44:n jälkeen ole saanut nähdä.
        Montaa valokuvaakaan en omista.

Tuo tekemäsi kotisivu on todella upea keksintö jälkipolvia ajatellen. Lapsesi ja lapsenlapsesi jälkeläisineen saavat olla ylpeitä mitä olet aikoinasi heidän nähtäväkseen jättänyt.

Tervetuloa mukaamme kirjoittelemaan.

• tylleröinen
        Väiski kirjoitti:

Kuulolla olitkin, hyvä.
        Mitäpä näistä valittelemaan, yhdellä yhtä toisella toista.
        Hirtehishuumoria laukoi entinen työtoverini aikanaan eläkkeelle jäätyään, että "ensin avaan aamulla sängyssä päivän lehden ja ellei nimeni ole kuolinilmoituksissa, niin nousen keittämään kahvit" ja nauroi makeasti päälle.
        Mutta kyllä vain niin on, että jokaisesta päivästä saa olla kiitollinen.

Pisti minut eilen lenkilläni pysähtymään. Otin nitron ties kuinka pitkään aikaan. Ja heti puristus lakkasi. Käytkös muuten itse lenkillä? Pallonlaajennuksestani on kulunut tasan 10 vuotta, jokohan jotain taas merkitsi? En tässä nyt halunnut ruveta vaivojani varsinaisesti valittelemaan juuri tuosta mainitsemastasi vaivojensavanki-syystä.
        Ajattelin vain, että jos halusit kuitenkin tietää, mitä minulle kuuluu, niin... Mitä mieltä olet, pitäisikö minun vihdoinkin antaa periksi, etten olekaan enää niin "nuori" ja "menevä"?
        Sinä hiukkasen vanhempana osaat varmaan neuvoa.

• pojanpalleroinen
        tylleröinen kirjoitti:

Kuulolla olitkin, hyvä.
        Hirtehishuumoria laukoi entinen työtoverini aikanaan eläkkeelle jäätyään, että "ensin avaan aamulla sängyssä päivän lehden ja ellei nimeni ole kuolinilmoituksissa, niin nousen keittämään kahvit" ja nauroi makeasti päälle.

Pisti minut eilen lenkilläni pysähtymään. Otin nitron ties kuinka pitkään aikaan. Ja heti puristus lakkasi. Käytkös muuten itse lenkillä? Pallonlaajennuksestani on kulunut tasan 10 vuotta, jokohan jotain taas merkitsi? En tässä nyt halunnut ruveta vaivojani varsinaisesti valittelemaan juuri tuosta mainitsemastasi vaivojensavanki-syystä.
        Ajattelin vain, että jos halusit kuitenkin tietää, mitä minulle kuuluu, niin... Mitä mieltä olet, pitäisikö minun vihdoinkin antaa periksi, etten olekaan enää niin "nuori" ja "menevä"?

Kun ei Väiski ole ehtint vastaamaan niin mie sinnuu viisaan että kyll ikä täs vaihees jo vähän painaa ja terveyvestää pittää pittää entist enemmän huolta, vaan pienest leikkimielisyyvestään ei passaa luopuu. Ole vaan eelleen tytöntylleröinen mutta reippaile rauhallisemmin. Siin siul ohjeita miulta.

• Väiski
        tylleröinen kirjoitti:

Kuulolla olitkin, hyvä.

"Aamujen aamua" tapasi aikanaan sanoa Tarva tuo meidän ikäihmisten kaikkien tuntema Niilo Tarvajärvi, alloittaessaan Aamukahvilähetyksen höyryradiossa. Ja hänhän se myös kehoitti meitä aina Aamukahvilähetyksen lopuksi sanomalla " nyt ylos, ulos ja lenkille!"
        Niin että olen tismalleen sammaa mieltä, kuin "pojanpalleroinen" myös siinä huomautuksessa, että maltti on valttia.

• Roopen tytär
        Väiski kirjoitti:

"Aamujen aamua" tapasi aikanaan sanoa Tarva tuo meidän ikäihmisten kaikkien tuntema Niilo Tarvajärvi, alloittaessaan Aamukahvilähetyksen höyryradiossa. Ja hänhän se myös kehoitti meitä aina Aamukahvilähetyksen lopuksi sanomalla " nyt ylos, ulos ja lenkille!"
        Niin että olen tismalleen sammaa mieltä, kuin "pojanpalleroinen" myös siinä huomautuksessa, että maltti on valttia.

Yömyöhähän tuo nyt jo on, mutta alkoi soida
        alitajunnassani "Aamukahvi"-lähetyksen tunnus-
        sävel ja toi mukavia asioita mieleen. Tarvajärven ohjelmissa oli aitoa riemua.
        Nykyaikana ei oikein tapaa enää sellaista tunnel-
        maa.

Kevät kuitenkin on iloinen asia. Siitä nauttikaamme.

Hyvää yötä kaikille ohikulkeville!

• elisabeth.71v

tervehdys sinulle väiski,olen sellainen ensimmäisen sodan evakkotyttö,oppetellut tätä masinaa käyttelemään,joulunjälkeen.eitämä hääppöiseti suju.mutta on mukavaa ajan kulua,ja aina joskus löytyy kivaa juttuseuraa.on paljon kivoja asioita tässä maailman menossa,joista asioista voi vaihdella mmielipiteitä.tuo sinun nimesi toi mieleeni,oman enoni hänoli väinö ja aivan hauska seuramies.itse olen kasvattanut,kuusi lasta jotka kaikki jo maailmalla omissa perheissään,minun elämäni motto on ,,ilo pitaan vaikka,sydä märkänis,,se on moron elisabeth lähtee kauppaan.jos kiinnostaa laita viestiä tulemaan.

• Väiski

Kiitoksia vaan tervehdyksestäsi Elisabth. Minulla on vanhastaan kokemusta haastelusta karjalan tyttöin kanssa. Olin nimittäin aviossa lähes 50 vuotta Viipurin tytön kanssa, mutta nyt olen leskimies.
        Minä olen puuhastellut tämän tietsikan kanssa noin kymmenkunta vuotta. Se tuli kuvioihin, kun askartelin sukututkimuksen parssa. Nyttemmin tämä vehe on mukava yhteydenpitoväline, kun elämäni on aika yksinäistä.
        Kirjoittehan taas jotain.

• elisabeth
        Väiski kirjoitti:

Kiitoksia vaan tervehdyksestäsi Elisabth. Minulla on vanhastaan kokemusta haastelusta karjalan tyttöin kanssa. Olin nimittäin aviossa lähes 50 vuotta Viipurin tytön kanssa, mutta nyt olen leskimies.
        Minä olen puuhastellut tämän tietsikan kanssa noin kymmenkunta vuotta. Se tuli kuvioihin, kun askartelin sukututkimuksen parssa. Nyttemmin tämä vehe on mukava yhteydenpitoväline, kun elämäni on aika yksinäistä.

täällä elisabed,kuuleko väiski.kiitos viestistäsi.vastaan heti ettei pääse vanheneen.sinä olet siis leski mies.minulta vei nuorempi, aikanaan miehen.eimurhetta asiasta ,olin nuori jotain 32-33v.tosin jäihän minulle käsitöitä,4 poka ja kaksoset tytöt.itseäni säästämättä ja työtä pekäämättä,siitäkin voitto tuli.hyvin on itsellekkin aikaa riittänyt.ja päivääkään en elämästäni pois antaisi.nyt on jo kymmenen lastenlasta ja heidänkin lapsillaan 4lasta.koen että elämä on antanut minulle paljon positiivisiä asioita matkanivarrella.en osaa olla mistään katkera,olen kiitollinen jokaisesta elämäni päivästä.viipurissa olen minäkin syntynyt rosuvoin kaupukinosassa eevan katu2.ei ole syntymäkotia kymmeniin vuosiin ollut olemassa.moikka taas elisabed l'htee koiran kanssa lenkille....

• elisabedh
        Väiski kirjoitti:

mihin se väiski poika karkasi.pelästytinkö sinut huitsin nevadaan.ei tarvi minua pelästyä,olen rauhoitettu eläin.muutta karjalaisen luonteen tuntien,purisee alati kuin papupata.en minä miestä etsi välttämättä,vaan hauskaa juttu seuraa.mtta jos syntyy kipinää, en ole palokuntalainenkaan,antaa kipinän kyteä kaikessarauhassa,niinkauan että kunnolla alkaa palaa.mitäs tässä tämän ihmeempiä,hyvääkevättä ja sillein.se on moron elisabedh.

• Väiski
        elisabedh kirjoitti:

mihin se väiski poika karkasi.pelästytinkö sinut huitsin nevadaan.ei tarvi minua pelästyä,olen rauhoitettu eläin.muutta karjalaisen luonteen tuntien,purisee alati kuin papupata.en minä miestä etsi välttämättä,vaan hauskaa juttu seuraa.mtta jos syntyy kipinää, en ole palokuntalainenkaan,antaa kipinän kyteä kaikessarauhassa,niinkauan että kunnolla alkaa palaa.mitäs tässä tämän ihmeempiä,hyvääkevättä ja sillein.se on moron elisabedh.

Enhän minä nyt toki niin pienistä pelästy, puhumattakaa, että olisin häipynyt sinne huitsin nevadaa,
        En minä muuten kyllä tiedäkään, missä se semmoinen nevada on?
        Kyllä minä muuten tiedän ja tunnen ne Karjalan flikat, kuten viimeksi jo kerroin. Sehän on vaan mukavaa, että juttua piisaa.
        Siitä kipunoinnista sun muusta en kyllä tiedä, mutta sopiihan se haastella näin etäsuhteessa, vai kuinka?

• elisabedh
        Väiski kirjoitti:

Enhän minä nyt toki niin pienistä pelästy, puhumattakaa, että olisin häipynyt sinne huitsin nevadaa,
        En minä muuten kyllä tiedäkään, missä se semmoinen nevada on?
        Kyllä minä muuten tiedän ja tunnen ne Karjalan flikat, kuten viimeksi jo kerroin. Sehän on vaan mukavaa, että juttua piisaa.
        Siitä kipunoinnista sun muusta en kyllä tiedä, mutta sopiihan se haastella näin etäsuhteessa, vai kuinka?

hyvää yötä väiskille.jos totta puhun en itsekkään tiedä,ja mitä me sillä tiedolla tehtäiskään,ei kuitenkaan tulis käytyä siellä huitsin nevadassa.se on moron elisabedh.

• Väiski
        elisabedh kirjoitti:

hyvää yötä väiskille.jos totta puhun en itsekkään tiedä,ja mitä me sillä tiedolla tehtäiskään,ei kuitenkaan tulis käytyä siellä huitsin nevadassa.se on moron elisabedh.

"Se on moron" lienee tamperelaisten tervehdys, eikä lainkaan hassumpi. Onkos karjalan tytöstä tullut Tampereen flikka?
        Vielä siitä "huitsin nevadasta" sen verran, että se voisi olla mielenkiintoinen paikka, kun sitä kuulee niin usein mainostettavan.
        Miten on Elisabeth ja kaikki muutkin karjalaista syntyperää olevat, miksei sitä voitais haastella tälläkin palstalla ihan sillä oikealla Karjalan murteellA. mie en kyllä ole kovinkaan murretaitoinen, mut voisinhan mie sannoo sinnuu sieksi ja sie minnuu myös sieksi.
        Niin, jot silviisii.

• piikkiruusu
        elisabedh kirjoitti:

Nimimerkkini, joka ennen oli "Väiski" on tästä alkaen "piikkiruusu". Nimimerkin vaihdos johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että nimimerkki "Väiski" oli varattu, kun rekisteröydyin (mikä sanahirviö) tälle palstalle.
        En kuitenkaan aio olla pisteliäs ja piikikäs, kuten ruusut yleensä ovat, vaan pikemminkin lämmin ja ystävällinen, kuin ruusu kauneimmillaan on. Mutta jos joskus tuntuu siltä, että nyt "piikkiruusu" taitaa vähän pistellä, johtuu se vaan siitä, että ruusuissa on piikkejä, jotka joskus voivat pistää, vaikka kuinka varoisi.
        Tästä on hyvä jatkaa palstan viljelyä.

• Pottunokka-Nicola
        Väiski kirjoitti:

"Se on moron" lienee tamperelaisten tervehdys, eikä lainkaan hassumpi. Onkos karjalan tytöstä tullut Tampereen flikka?
        Vielä siitä "huitsin nevadasta" sen verran, että se voisi olla mielenkiintoinen paikka, kun sitä kuulee niin usein mainostettavan.
        Miten on Elisabeth ja kaikki muutkin karjalaista syntyperää olevat, miksei sitä voitais haastella tälläkin palstalla ihan sillä oikealla Karjalan murteellA. mie en kyllä ole kovinkaan murretaitoinen, mut voisinhan mie sannoo sinnuu sieksi ja sie minnuu myös sieksi.
        Niin, jot silviisii.

Eikös tämä Elisabedh ole muistanut vierailla täällä peräkamarissa?
        Tässä näin äkkiseltään piipahdin, ettet aivan turhaantuisi itseksesi odotellessa. Missähän tosissaan se sinun kuningattaresi viipyilee?
        Toivottelen toivorikkaita hetkiä!

• piikkiruusu
        Pottunokka-Nicola kirjoitti:

Eikös tämä Elisabedh ole muistanut vierailla täällä peräkamarissa?
        Tässä näin äkkiseltään piipahdin, ettet aivan turhaantuisi itseksesi odotellessa. Missähän tosissaan se sinun kuningattaresi viipyilee?
        Toivottelen toivorikkaita hetkiä!

Pottunokka-Nicolalla on tainnut mennä herne sinne pottunokkaan vai mistä johtunee pienten piikkien heittely?
        Kyllä täällä "peräkamarissa" voi ja saa vierailla ken haluaa. Edellytyksenä on, että tekee sen palstalla vallitsevan käyttäytymiskäytännön mukaisesti.
        En minä ole turhaantunut se vuoksi, ettei joku tietty tyyppi ole "vieraillut" tällä palstalla. Sen sijaan olen kyllä hieman ihmeissäni, kuten monet muutkin tällä palstalla kirjoittelevat, että täällä on niin vähän aktiivisia kirjoittajia.
        Siis, on ihan kiva, kun sinä Pottunokka- Nicola kirjoittelet, mutta toivomukseni on, että ota ensin se herne pois nokastasi.

• Pottunokka-Nicola
        piikkiruusu kirjoitti:

Pottunokka-Nicolalla on tainnut mennä herne sinne pottunokkaan vai mistä johtunee pienten piikkien heittely?
        Kyllä täällä "peräkamarissa" voi ja saa vierailla ken haluaa. Edellytyksenä on, että tekee sen palstalla vallitsevan käyttäytymiskäytännön mukaisesti.
        En minä ole turhaantunut se vuoksi, ettei joku tietty tyyppi ole "vieraillut" tällä palstalla. Sen sijaan olen kyllä hieman ihmeissäni, kuten monet muutkin tällä palstalla kirjoittelevat, että täällä on niin vähän aktiivisia kirjoittajia.
        Siis, on ihan kiva, kun sinä Pottunokka- Nicola kirjoittelet, mutta toivomukseni on, että ota ensin se herne pois nokastasi.

Miten ihmeessä onnistuinkin kirjoittamaan tekstin, joka voidaan tulkita piikittelyksi? :(

Täällähän minä vain haravoin viestejä ja jos jotain löytyy, eikä ao. ole muistanut vastailla, niin siihenhän minä isken kuin... :D

• elisabeth
        piikkiruusu kirjoitti:

Nimimerkkini, joka ennen oli "Väiski" on tästä alkaen "piikkiruusu". Nimimerkin vaihdos johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että nimimerkki "Väiski" oli varattu, kun rekisteröydyin (mikä sanahirviö) tälle palstalle.
        En kuitenkaan aio olla pisteliäs ja piikikäs, kuten ruusut yleensä ovat, vaan pikemminkin lämmin ja ystävällinen, kuin ruusu kauneimmillaan on. Mutta jos joskus tuntuu siltä, että nyt "piikkiruusu" taitaa vähän pistellä, johtuu se vaan siitä, että ruusuissa on piikkejä, jotka joskus voivat pistää, vaikka kuinka varoisi.
        Tästä on hyvä jatkaa palstan viljelyä.

piikkiruusu,jos ei ruusun piikki pistä kusiainen kumminkin.

• piikkiruusu
        elisabeth kirjoitti:

piikkiruusu,jos ei ruusun piikki pistä kusiainen kumminkin.

Laittamattomasti haasteltu. Onko muuten kokemusta niitten muurahaispenteleiden pistoista?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6790
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4268
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3136
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      172
      3005
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1978
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1548
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1490
    Aihe