Tarkoitus saada paneelit 3-6 metrin korkeuteen telineeseen ja näin puut eivät varjosta,
mutta kuinka maassa saan tehtyä telineen, jonka voin sitten nostaa tai vetää pystyyn ?
Aurinkopaneeliteline 10 paneelille
8
362
Vastaukset
- Anonyymi
Heiluri jalka on kätevä saada teline ylös
https://aijaa.com/87oc9D - Anonyymi
10 paneelin tuulikuorman kestävä teline on niin järeä, ettei sitä pysty ihan pikkurahalla tekemään. Paneelista riippuen pinta alaa tulee yhteensä 10-20 neliömetriä ja tuulikuoma on muutama tuhat kiloa.
Järkevästi tuon pystyy toteuttamaan vain ryhmittelemällä paneelit 1-3 kpl nippuihin ja rakentamalla niille omat kaadettavat pylväät, jolloin rakenteesta saadaan riittävän kevyt. - Anonyymi
Gooklesta hakusana kääntyvä aurinkopaneeli,ollut käytössä kohta 6 v ei mitään ongelmia.Näin Merimakussa.
- Anonyymi
Paljonko maksaa ,mistä voi tilata ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei selvinny hinta ja saatavuus ja kuka myy ?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=kääntyvä aurinkopaneeli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen rakentanut,hinta en tiedä,mutta tämä on liian monimukainen,mutta on toiminut ja tuottanut hyvin täällä tuuhean metsän ympäröimänä.Olen jo suunnittelut jo paljon yksikertaisen ja helpon rakennelman,mutta vanhan huru-ukon aika ei enää riitä.Saatta että minun voimalani tulee myyntiin,koska kiinteistöni on myynnissä ja voimalani siirtyy mukana,tai sitten ei.
- Anonyymi
Kohta saa rakentaa 50 neliön autokatoksen toimenpideluvalla, niin paneelit sinne vain katolle.
Tuulikuormaa voi kalkuloida netistä löytyvillä wind load kalkulaattoreilla. Tetsonista 20^m alalle 25m/s tuuli aiheuttaa 750kg voiman. Tuohan on vielä isompi ongelma kun hökötys nostetaan ylös ja tulee vielä voiman varsi mukaan.
Pyramiidin näköinen paalukehikko sen nokkaan pyörivä teline. Paneelit painavat 200kg ja niiden kiinnityseteline ainakin saman ellei tuplat.
Pyramiidin voisi verhoilla kankaalla jolloin siitä saisi vaikka huviteltan. Teltan yläosaan laittaisi suppilon sisään tuuliturbiinin ja pyramiidin alaosaan läpät joista tuuli pääsisi sisäkautta puhaltanaan turbiinille.- Anonyymi
Juu ja pyramidi maksaisi enemmän kuin se koskaan tuottaisi tuulisähköä. Kyllä kannattaa.
Tuulikuormasta sen veran, että suoralle pystysuoralle levylle tuuli aiheuttaa 100-200kg paineen ja aurinkopaneelin suuntaus telineessä on noin 40 astetta, joten puhautaan tuhansien kiloje kuormasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2294948Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233620Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2732083Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,142044Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast411299Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611239Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1221063- 32843
Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.100791- 61777