Tarkoitus saada paneelit 3-6 metrin korkeuteen telineeseen ja näin puut eivät varjosta,
mutta kuinka maassa saan tehtyä telineen, jonka voin sitten nostaa tai vetää pystyyn ?
Aurinkopaneeliteline 10 paneelille
8
371
Vastaukset
- Anonyymi
Heiluri jalka on kätevä saada teline ylös
https://aijaa.com/87oc9D - Anonyymi
10 paneelin tuulikuorman kestävä teline on niin järeä, ettei sitä pysty ihan pikkurahalla tekemään. Paneelista riippuen pinta alaa tulee yhteensä 10-20 neliömetriä ja tuulikuoma on muutama tuhat kiloa.
Järkevästi tuon pystyy toteuttamaan vain ryhmittelemällä paneelit 1-3 kpl nippuihin ja rakentamalla niille omat kaadettavat pylväät, jolloin rakenteesta saadaan riittävän kevyt. - Anonyymi
Gooklesta hakusana kääntyvä aurinkopaneeli,ollut käytössä kohta 6 v ei mitään ongelmia.Näin Merimakussa.
- Anonyymi
Paljonko maksaa ,mistä voi tilata ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei selvinny hinta ja saatavuus ja kuka myy ?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=kääntyvä aurinkopaneeli - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen rakentanut,hinta en tiedä,mutta tämä on liian monimukainen,mutta on toiminut ja tuottanut hyvin täällä tuuhean metsän ympäröimänä.Olen jo suunnittelut jo paljon yksikertaisen ja helpon rakennelman,mutta vanhan huru-ukon aika ei enää riitä.Saatta että minun voimalani tulee myyntiin,koska kiinteistöni on myynnissä ja voimalani siirtyy mukana,tai sitten ei.
- Anonyymi
Kohta saa rakentaa 50 neliön autokatoksen toimenpideluvalla, niin paneelit sinne vain katolle.
Tuulikuormaa voi kalkuloida netistä löytyvillä wind load kalkulaattoreilla. Tetsonista 20^m alalle 25m/s tuuli aiheuttaa 750kg voiman. Tuohan on vielä isompi ongelma kun hökötys nostetaan ylös ja tulee vielä voiman varsi mukaan.
Pyramiidin näköinen paalukehikko sen nokkaan pyörivä teline. Paneelit painavat 200kg ja niiden kiinnityseteline ainakin saman ellei tuplat.
Pyramiidin voisi verhoilla kankaalla jolloin siitä saisi vaikka huviteltan. Teltan yläosaan laittaisi suppilon sisään tuuliturbiinin ja pyramiidin alaosaan läpät joista tuuli pääsisi sisäkautta puhaltanaan turbiinille.- Anonyymi
Juu ja pyramidi maksaisi enemmän kuin se koskaan tuottaisi tuulisähköä. Kyllä kannattaa.
Tuulikuormasta sen veran, että suoralle pystysuoralle levylle tuuli aiheuttaa 100-200kg paineen ja aurinkopaneelin suuntaus telineessä on noin 40 astetta, joten puhautaan tuhansien kiloje kuormasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.495161- 783556
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212148Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651875Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2871161