Työkyvyttömyyseläkeläisille oma ryhmä Facessa

Anonyymi

Facebookissa ei ole ollut ryhmää työkyvyttömyyseläkeläisille ja kuntoutustuella eläville. Nyt on. Tervetuloa mukaan. Klikkaa oheista linkkiä tai hae suoraan facebookista nimellä työkyvyttömyyseläke https://www.facebook.com/groups/187077533305486

8

817

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin tätä siis tarvitaan? Kaikki tarvittava tieto löytyy omasta eläkeyhtiöstä/Kelasta. Eikö tuo FB ole jo kulunutta kamaa.

      • Anonyymi

        En ole aloittaja,mutta jos haluaa keskusella vertaistensa kanssa,niin eläkeyhtiö/kela eivät ole oikea paikka,vaan juurikin fb:n tapainen some.On hyvä että olisi paikka mihin kerätä kokemuksia tk-eläkkeen hakuprosesseista ym.Toivon että saadaan toimiva fb ryhmä työkyvyttömyyseläkeläisille,sille on tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja,mutta jos haluaa keskusella vertaistensa kanssa,niin eläkeyhtiö/kela eivät ole oikea paikka,vaan juurikin fb:n tapainen some.On hyvä että olisi paikka mihin kerätä kokemuksia tk-eläkkeen hakuprosesseista ym.Toivon että saadaan toimiva fb ryhmä työkyvyttömyyseläkeläisille,sille on tarvetta.

        Silloinhan nimi on väärä, jos tarkoitus saada sinne myös ne, jotka ovat vasta hakuprosessissa.
        Kun päätös on saatu - mitä asiaa kellekään - enää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan nimi on väärä, jos tarkoitus saada sinne myös ne, jotka ovat vasta hakuprosessissa.
        Kun päätös on saatu - mitä asiaa kellekään - enää?

        Meinaatko etä pulinat pois kun päätös on saatu?.Miksi ihmiset ylipäätään puhuvat toisilleen muutakin kuin vastailevat viranomaisten kysymyksiin.?Jotku asiat vaan puhututtaa ja ei siinä pitäis mitään väärää olla jos keskuselu saadaan aikaan.Jos on olemassa toimiva alusta mihin voi perustaa aiheelle sopivan otsikon,niin mikä ettei?..Puhutaanhan sitä kissoista ja koiristakin.Meinaatko että kalastuksesta voi puhua juuri sen aikaa kun kalaa ei ole vielä saatu,mutta sen jälkeen ""Mitä asiaa kellään -enää?""..


    • Anonyymi

      Sisältö ei ole käytettävissä tällä hetkellä
      Jos näin käy, syynä on yleensä se, että liite on poistettu tai omistaja on jakanut liitteen vain pienelle joukolle ihmisiä tai muuttanut sitä, ketkä voivat nähdä liitteen.
      Huonopa tänne on mennä ku ei linkit toimi!!!

    • Anonyymi

      Moikka, Olin itse tuon Työkyvyttömyyseläke-ryhmän perustaja, tuo oli mulla kokeena auki muutaman päivän mutta ei tullut jäseniä. Noissa on leimaantumisen aito pelko ja toki tietynlainen leimaavuus riski ja tulinkin katumapäälle ja poistin tuon ryhmän. Poistin ryhmän ja ihmettelin että oli saanut jotain huomiota. Aloin katsomaan tilannetta enemmän oireistoni mukaan ja huomasin että on työkykyä jos hokaa fibromyalgian, autismin ja dissosiaation piirteet. Pointtina olisi ollut enemmän luodan mielenasioista kamppailevien ryhmä ja siten he jotka olisivat liittyneet olisivat toki olleet näkyvissä julkisesti muille -> siten jokainen ryhmän sisällä tietäisi että toinenkin on ns. samassa veneessä ns. eläkkeellä ja ei olisi voinut tavallaan painostaa toista mihinkään. Saatan perustaa ryhmän jossain vaiheessa nimeltä kuntoutuksen tulevaisuus, siinä voi olla henkilöitä jotka työelämän ulkopuolella missä nähdään intressiä töihin mutta haasteita matkalla itse työntekoon jos terveyden ja mielenterveyden kanssa haasteita. Tuokin toisi pienen suljetun ryhmän sisään muut sairastavat toisten sairastuneiden tietoon mutta jos pointtina on kuitenkin työllistyminen niin siten siitä saisi jonkinlaisen rappion pois. Eläkkeessä on riskinä isompi syrjäytyminen ja heikkenevä terveys, jos on motivaatio työ mutta on sairas niin kannattaa tehdä jotain esim. työelämän ulkopuolella esim. suunnitella juuri kuntoutuksia jne että saa omaa ääntä kuuluviin. Sairauden ja työn välillä on paljon kehitettävää. Ryhmä oli ajateltu n. 20-50v. mielen kanssa kamppaileville. Saa nähdä perustanko tuon ryhmän. Idean saa kopioida ja perustaa, olen nyt vain jäsenenä minulle ominaisissa vertaisryhmissä, tuo työkyvyttömyyseläke-niminen ryhmä herättäisi liikaa ehkä bolemiikkia, termillä "kuntoutuksen tulevaisuus" on selvästi parempi nimi koska sisältää mahdollisen epäonnistumisen (eläke) ja onnistumisen (työ).

      • Anonyymi

        Muista perustettaessa myös se, että myös työnantajat ja jopa Kelakin seuraa somea. Sinnehän voi siltikin esim. työnantajan puolesta joku kirjautua feikkinä ja näin pääsee seuraamaan, mitä työnhakija juttelee. Arkaa on.


      • Anonyymi

        Ihmettelinkin kun sitä ei löytyny!..Olisin liittynyt kun olen tk-eläkkeellä autoimmuunisairauksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe