Miksi pokaalia nimitetään Canada-maljaksi?
Canada on vain yksi jääkiekkomaa muiden joukossa. Ei jääkiekkoa ole ainakaan keksitty Canadassa.
Miksi pokaali ei voi kantaa suomalaista nimeä?
"Kalevan malja" jne...
Miksi Canada malja?
13
866
Vastaukset
- kiekkotietäjä
Kanada-malja (Canada Bowl) on Kanadan suomalaisten yhteisön lahjoitus vuodelta 1951.
Lähde: http://www.azhockey.com/Ka.htm
Tuolla tosiaan on kirjoitettu Kanada-malja k:lla, mutta muistaakseni aidossa pystissä lukee Canada-malja?
Jos joku tietäisi hieman taustoja tästä lahjoituksesta, niin kiinnostaisi minuakin.- Malja..
Siis Kanadan suomalaiset järjestivät keräyksen.Saaduilla varoilla hankittiin kanada malja ikuiseksi kiertopalkinnoksi,jääkiekkoliitolle.
Maljasta teetettiin kopio 1992 joka kiertää voittaja joukkueen mukana. Alkuperäisen pelaajat saavat hetkeksi kentälle, jonka jälkeen se viedään
takaisin jääkiekkomuseoon. - Lol
Malja.. kirjoitti:
Siis Kanadan suomalaiset järjestivät keräyksen.Saaduilla varoilla hankittiin kanada malja ikuiseksi kiertopalkinnoksi,jääkiekkoliitolle.
Maljasta teetettiin kopio 1992 joka kiertää voittaja joukkueen mukana. Alkuperäisen pelaajat saavat hetkeksi kentälle, jonka jälkeen se viedään
takaisin jääkiekkomuseoon.Miksi sitten jääkiekon silmäätekevät kitisevät tämän 'kopiomaljan' käytöstä mestaruusjuhlissa? Miksei halvassa kopiossa voisi keittää nakkeja tai pitää sitä kanankoipien tarjoiluastiana?
- Jaskan Grilli
Lol kirjoitti:
Miksi sitten jääkiekon silmäätekevät kitisevät tämän 'kopiomaljan' käytöstä mestaruusjuhlissa? Miksei halvassa kopiossa voisi keittää nakkeja tai pitää sitä kanankoipien tarjoiluastiana?
Boumedienne ei tiennyt tätä taustaa, ja hän haki grilliltä siihen hieman purtavaa...
- Jag är Bäst
Jaskan Grilli kirjoitti:
Boumedienne ei tiennyt tätä taustaa, ja hän haki grilliltä siihen hieman purtavaa...
Eikö tämä ollut hänen ensimmäinen mestaruus kautta aikojen ?
- Jonnu
Jaskan Grilli kirjoitti:
Tästä puhutaan Oulussa vielä pitkään...?
Ei kyljessä voisi olla teksti kuten Ruotsissa Kokis pulloissa on, että " avataan toisesta päästä " ? - Mc Chicken
Lol kirjoitti:
Miksi sitten jääkiekon silmäätekevät kitisevät tämän 'kopiomaljan' käytöstä mestaruusjuhlissa? Miksei halvassa kopiossa voisi keittää nakkeja tai pitää sitä kanankoipien tarjoiluastiana?
Ruotsalainen Boumedienne kävi ostamassa kananjalkoja siihen, ja sanoi että pannaan täyteen...
Kyllä näille ulkomaalaisille pitäisi kertoa, että mikä on Suomessa soveliasta ja mikä ei ole ?
- Thunder Bay
Onkohan Pentti Lund koko hankkeen takana ?
- saapasmaa
Kuka on Pentti Lund ?
- ......
Kärppien saama ns. Canada-malja on kopio. (IS luki eilen)
- Nooriginal
Eikö originaali ole vieläkin " hukassa " ?
- nipsu
Nooriginal kirjoitti:
Eikö originaali ole vieläkin " hukassa " ?
Jääkiekkomuseossa... meneppä kahtomaan =*-*=
- Puistola is Park City
nipsu kirjoitti:
Jääkiekkomuseossa... meneppä kahtomaan =*-*=
Hyvä että joku on kerännyt talteen. Toisilla kun karkaa mopo käsistä, kun ottaa hieman hiivaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425