Tänään ulkopenkeillä

😷☀️👍istuin katselemassa ostarilta ulos valuvia ihmisiä. Kävellessä ei oikein ehdi kuin katsella jalkoihin ettei tallaa 💩 Muut koirat pitää myös havaita etukäteen. Tänään kiinnittyi huomio maskin käyttöön. Monilla se sujahti taskuun heti kun oli mahdollista. Jotkut vetäisivät maskin pitämään kaksoisleukaa paikoillaan. Hauskin tyyli oli vetää maski päälaelle toimimaan aurinkohattuna.

Maskiasia askarrutti minua kun eilen kävelin ostoksilla maski kasvojen edessä. Se tuntui epämukavammalta kuin tavallisesti ja yritin käsin tunnustella oliko siinä joku ylimääräinen kupru. Kävin jopa apteekissa ostamassa reseptilääkettä. Ei siellä farmaseutti voinut sanoa mitään vaikka istuin hänen edessään tuolilla. Ei myöskään kassat sanoneet minulle mitään. Eikä ikävöintikohdekaan ollut paikalla nykimässä hihasta. Vasta ulkona maskia riisuessani huomasin että se oli alaosasta kaksinkerroin. En ollut sitä peilin edessä laittanut vaan vilkaisin itseäni kaupan ikkunasta, eikä siitä huomannut että valkoista puolta oli vihreän päällä 😂

Hyvää yötä 🥱🥱😴😴

4

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin, erilaisia strategioita on, toiset pitää naamalla koko reissun ajan, sehän pitäis aina vaihtaa ku siihen koskee, siksi näkee autoilijoitaki maski naamalla, tunnollisia. Toiset sitte taas käyttää samaa useampaan kertaan, laittavat välillä taskuun. Tunnustan kuuluvani jälkimmäiseen joukkoon. Nyt kyllä jo vähentyny maskin käyttö selvästi, kaupassaki hyvä jos puolella enää ollu.

• VTT testasi, että pestyt kertakäyttömaskit toimii ihan hyvin. Olen itse keitellyt kattilassa nitä mitkä olen tuonut kotiin asti. Käsittelen maskeja koskemalla vain kuminaihoihin . Mulla on jo 2 rokotusta ja muutenkin korona on vähentynyt niin että ei enää tarvitsisi varoa . Kaupoissa vain on niin tungosta, että etäisyyksiä on vaikea pitää. Siksi mulla on maski. Riisun sen heti kun tulen ulos kaupoista kun se on niin tukala. Kuuma tulee niin että hiki valuu otsalta ja hengittäminen on raskasta.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

VTT testasi, että pestyt kertakäyttömaskit toimii ihan hyvin. Olen itse keitellyt kattilassa nitä mitkä olen tuonut kotiin asti. Käsittelen maskeja koskemalla vain kuminaihoihin . Mulla on jo 2 rokotusta ja muutenkin korona on vähentynyt niin että ei enää tarvitsisi varoa . Kaupoissa vain on niin tungosta, että etäisyyksiä on vaikea pitää. Siksi mulla on maski. Riisun sen heti kun tulen ulos kaupoista kun se on niin tukala. Kuuma tulee niin että hiki valuu otsalta ja hengittäminen on raskasta.

Niin se tais olla jonku kymmenisen kertaa, minkä se kestää sitä keittämistä. Nyt toi Intian muunnoshan menee tän kirurgisen läpi, ainaki ihan lähikontaktissa. Ja ilmeisesti kahteen kertaan rokotettuihinki tarttuu, ja nää sitte levittää jos eivät itse vakavaa tautia saakkaan. Toivottavasti ei leviä koko maahan tuo, jos ihmiset lähtee nyt kesällä kiertään suomee.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin se tais olla jonku kymmenisen kertaa, minkä se kestää sitä keittämistä. Nyt toi Intian muunnoshan menee tän kirurgisen läpi, ainaki ihan lähikontaktissa. Ja ilmeisesti kahteen kertaan rokotettuihinki tarttuu, ja nää sitte levittää jos eivät itse vakavaa tautia saakkaan. Toivottavasti ei leviä koko maahan tuo, jos ihmiset lähtee nyt kesällä kiertään suomee.

Itse ainakin noudatan madkin lisäksi turvavälejä ja käsihygieniaa niinkauan kunnes tauti on saatu kuriin, eikä mitään hyppy muunnoksia ole liikkeellä. Täällä kaùpungissa asun alueella missä liikkuu paljon maahanmuuttajia, joten turhan varovainen ei voi olla. Hehän liikkuvat normaalisti kaupoissakin vaikka ovat karanteenissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      2648
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      230
      1457
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      84
      1330
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      80
      1225
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1206
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      136
      1100
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      11
      1032
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      920
    9. Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen

Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.
      Ikävä
      29
      894
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      78
      820
    Aihe