Perunkirjoittajan toimisto ja pesänjakaja yhdessä ovat haastaneet yhden kuolinpesän osakkaista käräjille, kun haluavat pakkomyydä perintökesämökin, - jonka se yksi kuolinpesän osakkaista haluaisi rahalla lunastaa.
Sokkona olisi sen kuolinpesän osakkaan pitänyt vain hyväksyä myyntivaltakirja.
Kun se kuolinpesän osakas, joka halusi ostaa mökin, ei sitten allekirjoittanutkaan valtakirjaa (ostajan nimeä ei aluksi edes kerrottu ja ei luottanut, kun mitään muutakaan ei kerrottu), niin käräjille vedettiin asia.
Ostaja-kuolinpesän osakas halusi ensin nähdä mökin sisältä, ennenkuin tekee ostotarjouksen. Mutta eipä saanut mökin avainta (että pääsisi sisälle katsomaan) kuin vasta sen jälkeen kun ulkopuolinen asianajaja kertoi että kaikilla pesän osakkailla on oikeus saada nähdä mökki sisältä ennen ostopäätöstä.
No, kun se avain sitten lopulta saatiin monen mutkan kautta, niin kävikin ilmi, että muut osakkaat olivat alkaneet purkaa jo kesämökkiä, - tarkoituksenaan kunnostaa se jollekin muulle.
Ei siis oltu odotettu, että olisi tehty pesänjako valmiiksi ja eikä myöskään käräjien päätöstä, että saako sen mökin pakkomyydä (kun yksi osakkaista ei suostunut, oli pätevä syy). Kauppakirjaa ei ole vielä kirjoitettu, mutta purkuhommat ovat täydessä käynnissä.
Pesänjakajan motiivi on että on "kauhea kiire", vaikka pesänjaolla ei pitäisi olla aikarajoitusta.
Saavatko pesänjakaja ja perunkirjoittaja (joka perunkirjan tehtyään rupesi asianajajaksi toiselle osakkaalle) häärätä yhdessä yhtä kuolinpesänosakasta vastaan?
Nyt ollaan sitten käräjille menossa...
Pesänjakaja ja perunkirjoittaja yhteisellä asialla
Anonyymi
2
250
Vastaukset
- Anonyymi
Selvästi väärin!
- Anonyymi
Polta se mökki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391