Päättäjät paapoo Kymsote saneeraaja Jorma Haapasta

Anonyymi

Voin niin samaistua omaisena lauantaina julkaistuun lukijankirjoitukseen Kymsoten toiminnasta. Päättäjille tekisi hyvää mennä viikoksi tai edes päiväksi kentälle, jotta näkisivät minkä paineen ja työtaakan alla hoitajat työskentelevät. Haluan nähdä ne muutokset, joita on luvattu, kun asiasta olen ollut heihin yhteydessä!

Julkaisu KySa tekstareissa.

3

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jorma Haapanen odotta eutanasia päätöksiä, helpottaa eikä tarvitse hakeutua muualle töihin.

25.5.2021 KySa
      Läheistä vanhusta seuranneena ja kotihoitajia haastatelleena olen huolestunut kotihoidon tason heikkenemisestä ja sote-uudistuksen käyttöönotosta jo nyt ennen virallista läpimenoa eduskunnassa.

Kotihoitajia on siirtynyt muualle töihin. Työntekijät saattavat olla vain kymmenen minuuttia asiakkaan luona. Siinä ajassa pitäisi muun muassa ruokailla, jakaa lääkkeet, käydä vessassa tai vaihtaa vaipat. Hoitajat kärsivät, kun ei ole aikaa keskustella vanhuksen kanssa ollenkaan.

Nykyään hoitajalta vaaditaan lähihoitajan koulutus. Kun vastuu kunnilta siirtyy kokonaan maakunnille, Kymsote voi vain ihmetellä, miten tulevat suurten ikäluokkien vanhukset hoidetaan.

Eutanasia olisi kiireellisenä otettava keskusteluun. Nyt käynnissä on välillinen toiminta, kun vanhukset jäävät ilman hoitoa.

• Anonyymi

Ikääntyvien kotona asuminen pyritään turvaamaan digitaalisilla palveluilla , automaatti ruokinta ja lääkitys. Ystävä ja seurapalveluja suoraan kotiin muistisairaille , kokoontuminen lupsakasti Tab vältyksellä.

Hoitaja soittaa älypuhelimella puoleltapäivin oletko syönyt, illalla oletko ottanut iltalääkkeesi. Saa vastauksen tottakai, ruoka syömättä pöydällä ja tabletit rasiassa.

7.12.2019 KySa
       Jorma Haapanen: ”Meillä on paapomisen ja ylipalvelun kulttuuri”
      Terveyden ja ikääntymisen palvelujen johtaja Jorma Haapanen pitää digisovelluksia yhtenä ratkaisuna.

Meillä ei yksinkertaisesti riitä väki huolehtimaan ikääntyneistä, toteaa Kymsoten terveyden ja ikääntymisen palvelujen johtaja

Tietokoneyhteydessä hoitaja keskustelee asiakkaan kanssa ja kysyy tämän päivän sujumisesta ja voi esimerkiksi muistuttaa ruokailusta.

— Palvelu otetaan käyttöön niillä asiakkailla, joille se sopii.
      Toisessa palvelumallissa ikääntyneen kotiin asennetaan kameroita tai liiketunnistimia.— Jos henkilö käyttäytyy poikkeavasti, esimerkiksi liikkuu vähemmän kuin yleensä, voidaan siihen reagoida, Haapanen sanoo.Haapasen mukaan hyvää sovelluksessa on niin asiakkaan kuin tämän omaisten turvallisuudentunteen lisääminen.

On tuo Haapanen tosi terveysguru hyvinvointi Suomessa ,minne vielä päätyykään. Eutanasia sairaalan johtajaksi.

• Anonyymi

Olisi nyt ottaneet oman kylän pendolinon

2019 Komulainen, Haapanen, Aronkytö ja Cantell-Forsbom jatkoon, kun Vantaa valitsee sosiaali- ja terveydenhuollon apulaiskaupunginjohtajaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7588
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3652
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1856
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1100
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      963
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      921
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      817
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      742
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      672
    Aihe