Valkeakosken kaupunki alkoi heti hyödyntää Nyssen tuomaa lisäarvoa

Anonyymi

Valkeakosken kaupungin päätös liittyä Nysseen tulee nostamaan kaupungin houkuttavuutta ja arvostusta. Tämä on selvä asia ja suurin yksittäinen syy Nysseen liittymiselle. Matkustajalle siitä seuraa runsaasti uutta palvelua, monipuolisia lipputuotteita ja halpoja lippuhintoja.

Mainittakoon Nysseen liittymisen hauskana sivutuotteena myös halvat, suorat yhteydet Helsinkiin. Ellei Valkeakosken Liikenne olisi hävinnyt Vlk-Tre -liikennettä Vekka Groupille, se ei välttämättä olisi lähtenyt haastamaan Paunua suorilla Helsingin-vuoroilla ollenkaan ja valkeakoskelaiset joutuisivat edelleen maksamaan suorista Helsingin-vuoroista kalliita hintoja Paunulle.

Nysseen liittyminen siis hyödytti valkeakoskelaista joukkoliikenteen käyttäjää myös Helsingin-vuorojen osalta. Ja Valkeakosken Liikenteelle uusi tilanne avaa kokonaan uuden näköalan uusille apajille kaukoliikenteessä, jonne se ei ehkä itse olisi huomannut tähyillä, jos se olisi saanut jatkaa Vlk-Tre -liikennettään vanhaan malliin.

Valkeakosken kaupungin mainos Aamulehdessä:

https://www.aamulehti.fi/mainos/art-2000008017870.html

12

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän Valkeakosken liikenteen omistajat mahtavat miettiä siitä, että yksi yritykseltä palkkaa saava henkilö on ollut aktiivisesti lobbaamassa alueen liikenteen sosialisoimista? Saattaa olla luvassa mielenkiintoisia keskusteluita.

      • Anonyymi

        Valkeakosken Liikenteen tulevaisuus näyttää juuri nyt oikein hyvältä. Joskus vain tarvitaan ravistelu, jolla entiseltä mukavuusalueelta pompataan vihreämmille laitumille. Tämä on hyvin ymmärretty, tuleen ei pidä jäädä makaamaan, ja katse onkin ollut jo hyvän aikaa tulevaisuuteen suunnattu. Ja liikennöintihän jatkuu edelleen myös Nysse-lipuilla linjalla 60 ja omilla lipputuotteilla linjalla V130 Tampereen ja Valkeakosken välillä.


    • Anonyymi

      Valkeakoski on synkkä, sisäänpäin lämpiävä vasemmistolainen pikkukaupunki, joka ei muuksi muutu vaikka ihmisiä vietäisiin sinne ilmaisilla busseilla. Sen parhaat vuodet ovat ollutta ja mennyttä.

      • Anonyymi

        Johan oli näkemys. Valkeakoskella on kaikki mahdollisuudet kehittyä Kangasalan ja Lempäälän veroiseksi Tampereen kehyskunnaksi. Monella mittarilla Vlk on jo näitä edelläkin.


    • Anonyymi

      "Sivutuotteena syntyivät halvat, suorat yhteydet Helsinkiin..."

      Tämä sama kirjoittaja väitti vielä noin kaksi kuukautta sitten kirkkain silmin, että ainoa oikea tapa matkustaa Valkeakoskelta Helsinkiin on mennä ensin reilu puolen tunnin matka väärään suuntaan Lempäälän Sääksjärvelle ja vaihtaa siellä Helsinkiin menevään bussiin. Kovin on mieli muuttunut täysin päin vastaiseksi. Tietääköhän kirjoittaa itsekään, minkälaista hilpeyttä hänen möläytyksensä herättävät?

      • Anonyymi

        Ennen 19.2. 21 järkevin reitti oli Vlk-Sääksjärvi-Hki. Tilanne muuttui 19.2. alkaen kun Valkeakosken Liikenne aloitti järkihintaiset suorat Vlk-Hki-vuorot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen 19.2. 21 järkevin reitti oli Vlk-Sääksjärvi-Hki. Tilanne muuttui 19.2. alkaen kun Valkeakosken Liikenne aloitti järkihintaiset suorat Vlk-Hki-vuorot.

        Ennen 19.2.21 Vlk-Sääksjärvi - reitin lipun sai OB:n verkkokaupasta n. 5 euroa linjalle 51. Useilta 51:n vuoroilla oli nopea vaihtoyhteys C3:een Sääksjärvellä, josta matka Helsinkiin maksoi alkaen 1 eur. Kun nämä molemmat matkaosuudet osti samalla kertaa OB:n verkkokaupasta, Vlk-Sääksjärvi-Hki -matkan hinnaksi tuli varausmaksuineen käytännössä aina alle 10 euroa. Paunun suorat vuorot Vlk:sta Hki:Iin maksoivat tuolloin 17-27 eur ja muita suoria vuoroja ennen 19.2. ei Valkeakoskelta Helsinkiin ollut.

        Nyt Valkeakosken Liikenteellä suorat V130 Vlk-Hki-vuorot maksavat lähes aina alle kympin. Enää ei tarvitse kiertää Sääksjärven kautta ja halvat liput saa edelleen Onnibusin verkkokaupasta kätevästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen 19.2.21 Vlk-Sääksjärvi - reitin lipun sai OB:n verkkokaupasta n. 5 euroa linjalle 51. Useilta 51:n vuoroilla oli nopea vaihtoyhteys C3:een Sääksjärvellä, josta matka Helsinkiin maksoi alkaen 1 eur. Kun nämä molemmat matkaosuudet osti samalla kertaa OB:n verkkokaupasta, Vlk-Sääksjärvi-Hki -matkan hinnaksi tuli varausmaksuineen käytännössä aina alle 10 euroa. Paunun suorat vuorot Vlk:sta Hki:Iin maksoivat tuolloin 17-27 eur ja muita suoria vuoroja ennen 19.2. ei Valkeakoskelta Helsinkiin ollut.

        Nyt Valkeakosken Liikenteellä suorat V130 Vlk-Hki-vuorot maksavat lähes aina alle kympin. Enää ei tarvitse kiertää Sääksjärven kautta ja halvat liput saa edelleen Onnibusin verkkokaupasta kätevästi.

        Linja V3 on kesän ajan tauolla. Mutta syksyllä pääsee jälleen suoraan Tampereelta Helsinkiin. Ei kierrä Valkeakosken kautta. Tämä linja tarjoaa nopeat ja halvat yhteydet Tampereelta paitsi Helsinkiin niin myös reitin välipysäkille joilla C3 ei pysähdy.

        V3:lla nopeat ja halvat yhteydet Tampereelta mm. Toijalaan, Iittalaan, Parolaan, Tervakoskelle, Riihimäelle ja Hyvinkäälle sekä tietenkin Hämeenlinnaan ja Helsinkiin.

        Esim.
        Tampere-Iittala MT, 7 eur,
        Tervakoski MT-Helsinki, 7 eur.

        Kilpailijoilla noista matkoista pitää maksaa n. tuplahinta, 13-16 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linja V3 on kesän ajan tauolla. Mutta syksyllä pääsee jälleen suoraan Tampereelta Helsinkiin. Ei kierrä Valkeakosken kautta. Tämä linja tarjoaa nopeat ja halvat yhteydet Tampereelta paitsi Helsinkiin niin myös reitin välipysäkille joilla C3 ei pysähdy.

        V3:lla nopeat ja halvat yhteydet Tampereelta mm. Toijalaan, Iittalaan, Parolaan, Tervakoskelle, Riihimäelle ja Hyvinkäälle sekä tietenkin Hämeenlinnaan ja Helsinkiin.

        Esim.
        Tampere-Iittala MT, 7 eur,
        Tervakoski MT-Helsinki, 7 eur.

        Kilpailijoilla noista matkoista pitää maksaa n. tuplahinta, 13-16 euroa.

        Pupu ja Hirvi jyräävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linja V3 on kesän ajan tauolla. Mutta syksyllä pääsee jälleen suoraan Tampereelta Helsinkiin. Ei kierrä Valkeakosken kautta. Tämä linja tarjoaa nopeat ja halvat yhteydet Tampereelta paitsi Helsinkiin niin myös reitin välipysäkille joilla C3 ei pysähdy.

        V3:lla nopeat ja halvat yhteydet Tampereelta mm. Toijalaan, Iittalaan, Parolaan, Tervakoskelle, Riihimäelle ja Hyvinkäälle sekä tietenkin Hämeenlinnaan ja Helsinkiin.

        Esim.
        Tampere-Iittala MT, 7 eur,
        Tervakoski MT-Helsinki, 7 eur.

        Kilpailijoilla noista matkoista pitää maksaa n. tuplahinta, 13-16 euroa.

        V130:lla sama hintataso ja myös se pysähtyy tarvittaessa välipysäkeillä, mutta koukkaa Valkeakosken kautta. Kesällä on usein kuitenkin vähemmän kiire ja Tampereelta/lle matkustavienkin on kiva kiertää edullisen bussin kyydissä kauniissa Valkeakosken maisemissa Vanajaveden rantojen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen 19.2.21 Vlk-Sääksjärvi - reitin lipun sai OB:n verkkokaupasta n. 5 euroa linjalle 51. Useilta 51:n vuoroilla oli nopea vaihtoyhteys C3:een Sääksjärvellä, josta matka Helsinkiin maksoi alkaen 1 eur. Kun nämä molemmat matkaosuudet osti samalla kertaa OB:n verkkokaupasta, Vlk-Sääksjärvi-Hki -matkan hinnaksi tuli varausmaksuineen käytännössä aina alle 10 euroa. Paunun suorat vuorot Vlk:sta Hki:Iin maksoivat tuolloin 17-27 eur ja muita suoria vuoroja ennen 19.2. ei Valkeakoskelta Helsinkiin ollut.

        Nyt Valkeakosken Liikenteellä suorat V130 Vlk-Hki-vuorot maksavat lähes aina alle kympin. Enää ei tarvitse kiertää Sääksjärven kautta ja halvat liput saa edelleen Onnibusin verkkokaupasta kätevästi.

        Tällainen matka olisi kestänyt yli kolme tuntia eikä hintakaan aina olisi ollut niin kovin edullinen. Tietääkö markkinointipäällikkö, onko kukaan koskaan käyttänyt tällaista vaihtoehtoa? Jos haluaa nähdä Suomea laajemmin, voisihan sitä kiertää vaikka Tampereelta Kuopion kautta Helsinkiin. Täysin toinen asia on, että ono siinä mitään järkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen matka olisi kestänyt yli kolme tuntia eikä hintakaan aina olisi ollut niin kovin edullinen. Tietääkö markkinointipäällikkö, onko kukaan koskaan käyttänyt tällaista vaihtoehtoa? Jos haluaa nähdä Suomea laajemmin, voisihan sitä kiertää vaikka Tampereelta Kuopion kautta Helsinkiin. Täysin toinen asia on, että ono siinä mitään järkeä?

        Nythän on jo suunnitteilla junayhteys Helsingistä Haaparantaan kunhan Laurila-Haaparanta-osuudelle saadaan sähköistys. Jos vain aikataulut suunnitellaan SJ:n kanssa oikein, aivan varmasti moni matkustaa jatkossa yöjunalla Helsingistä Haaparannan kautta Tukholmaan.

        Esim. Helsinki-Haaparanta, lähtö n. klo 16, perillä n. klo 22 Ruotsin aikaa, VAIHTO yöjunaan Haaparanta-Tukholma, lähtö n. klo 22:30, perillä Tukholmassa n. klo 12 Ruotsin aikaa. Ei juuri häviä ajassa Helsinki-Tukholma -yölaivoille mutta on taatusti hiilineutraalimpi. Hintakin on varmasti soviteltavissa edulliseksi koska päätulot tulisi reitin varrelta/lle matkaavilta.

        En pidä Sääksjärven kautta kiertoa kovinkaan outona kun sillä säästi aiemmin 30-70% suoriin vuoroihin verrattuna. Voipa ihmisillä olla periaatteirakin, esim. matkustan junalla Tukholmaan ympäristösyistä, matkustan Sääksjärven kautta Helsinkiin koska en hyväksy valjeakoskelaisten syrjintää suorien vuorojen hinnoittelussa.

        Esim. Kangasalta Helsinkiin matkustetaan ensin puoli tuntia Nyssellä Tampereelle ja siitä kaukobussilla Helsinkiin. Eipä tämä poikkea juurikaan siitä jos Valkeakoskelta matkustetaan ensin vajaa puoli tuntia Sääksjärvelle ja siitä kaukobussilla Helsinkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Torstaina tulee ulos uutispommi

      Ihan uskomatonta on luvassa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      4252
    2. Jussi Halla-aho ei jatka puolueen puheenjohtajana

      Jussi Halla-aho ei asetu ehdolle Perussuomalaisen puolueen puheenjohtajaksi.
      Maailman menoa
      406
      4038
    3. Ilmaöämpöpumpun tehonkulutus jäähdytyksessä?

      Paljonko kuluttaa, kun jatkuvasti käy täysillä? Mikä on jäähdytyksen COP ?
      41
      3119
    4. No nyt! Vappu Pimiä ja Teemu-rakas harvinaisessa yhteiskuvassa: "Suostuu, kun ei tiedä aluksi..."

      Vappu ja harvoin nähty "mysteerimies" eli aviomies Teemu poseeraavat Instassa kesäisissä tunnelmissa: https://www.suomi24.fi/viihde/no-nyt-vappu-pimia
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      2992
    5. syy siepin happamuuteen selvisi!

      Voiko paljoa happamampaa ilmestystä olla kuin Sara Sieppi Kaunissaaren rannalla ? ressukka kuvitteli iskeneensä kultasuoneen ja pääsevänsä tämän uu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1899
    6. Sofia ja velipoika.

      Sofia on tuonut velipoikansa mukaan psykologin vastaanotolle. Taitaa velikin olla yhtä hömelö kun lähtee ratsastamaan tuon lokin mukaan. Sofialla m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      976
    7. Oikeasti olisin sut halunnut mies

      omaksi, kullaksi, rakkaaksi, kumppaniksi, ystäväksi, olkapääksi, hellittäväksi, arkeen ja juhlaan, eteiseen ja peräkammariin, sohvalle ja sänkyyn, rii
      Ikävä
      75
      839
    8. Katariina Anttila oli saanut väkevää palautetta tänään 21.6. toimituksessa!

      Toimitukseen marssi hyvin harmistunut haapavetinen rouva henkilö. Oli antanut Katariinalle kunnolla palautetta Ilkka Revon jatkuvasta maalittamisesta.
      Haapavesi
      34
      782
    9. Me kuulumme yhteen.

      Mies, minä olen sinulle oikea ja sinä oikea minulle.Me kuulumme toisillemme. Me kuulumme yhteen. Se on näin.
      Ikävä
      52
      765
    10. Persujen laiva on uppoamassa!

      Persujen laiva ajoi vaaleissa kiville ja pomopersu otti lopputilin. Kauanko Persulaiva pysyy vielä pinnalla? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6b
      Perussuomalaiset
      227
      641
    Aihe