Ihan mielenkiinnosta vaan haluaisin kysellä kuinka teillä muilla insuliinidiabeetikoilla (t1d) lämmin sää vaikuttaa insuliini annoksiin? Vähennättekö helteellä perusinsuliinin määrää? Itse olen nyt tämän yli viikon helle jakson ajan syönyt ateriat melkein ilman ateriainsuliinia, kun koko ajan matalaa. Ihan lyhyt fyysinen rasitus niin jo hypoa pukkaa.
Helle ja insuliinimäärät
4
154
Vastaukset
T2d täällä mutta sama kokemus eli silloin kun käytin insuliinia niin kovemmalla helteellä joutui vähentämään sitä. Muutenkin jos söi vähemmän niin sama juttu.
- Anonyymi
En tiedä johtuuko säistä vai arpooko keho kuukauden välein miten hyvin se haluaa pysyä tasapainossa. Mutta välillä keskiarvo on viiden luokkaa ja tippuu matalaan jos käyttää normaaleja pikainska-annoksia. Välillä taas mene 10-20 väliä ja tuntuu, että pitkävaikutteista puuttuu 10 yksikköä. Vaikea sanoa mikä vaikuttaa mihinkin.
- Anonyymi
Sepäs tässä, kun perässä pysyisi. Itsekin yritän elää rutiinin tarkasti, syödä, liikkua ja nukkua saman verran. Silti on matalajaksoja ja korkeajaksoja ilman mitään selittävää syytä. Silti yleensä lämpimällä (kesällä) insuliinimäärät enemmän tai vähemmän pienemmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepäs tässä, kun perässä pysyisi. Itsekin yritän elää rutiinin tarkasti, syödä, liikkua ja nukkua saman verran. Silti on matalajaksoja ja korkeajaksoja ilman mitään selittävää syytä. Silti yleensä lämpimällä (kesällä) insuliinimäärät enemmän tai vähemmän pienemmät.
Helle ja matalat kyllä rajoittaa menemistä ja tekemistä. Pikkukävely niin insuliini humahtaa niin että huh. Aina saa kantaa hypo eväitä ja mittaria mukana. Olla valmiustilassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741